New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Er jeg den eneste, der synes, Kuhn er tung at høre på?

Nej, overvurderet "ekspert" Af alle tidligere trænere som "eksperter" er han en af de mindst analytiske. Bliver sjældent klogere af at han kommentere. I modsætning til Glen (sory, Stone Cold men han er altså god til at analysere en kamp).
 
Nej, overvurderet "ekspert" Af alle tidligere trænere som "eksperter" er han en af de mindst analytiske. Bliver sjældent klogere af at han kommentere. I modsætning til Glen (sory, Stone Cold men han er altså god til at analysere en kamp).
Du er tilgivet - og jeg giver dig modstræbende ret... når jeg har et (sjældent) anfald af menneskeligt overskud, kan jeg godt høre at manden har fodboldforstand. Det meste af tiden er han bare så demonstrativt glat i sine formuleringer, at jeg kaster en lille smule op i min mund, når han kværner derudaf...
 
Det er tidligt på sæsonen, men der tegner sig tre relativt klare favoritter til medaljerne.

Til gengæld er der mange hold, der kan spille med om fjerdepladsen (lige nu er det Fredericia), og der er vel ingen grund til, at AGF ikke skulle være ét af dem. Det er i øvrigt ikke sikkert, at der bliver langt fra kampen om fjerdepladsen til kampen om nedrykning.
 
Det er tidligt på sæsonen, men der tegner sig tre relativt klare favoritter til medaljerne.

Jeg synes vi lige skal give Brøndby lov til at få noget modstand inden vi udråber dem til klare medaljefavoritter.
De næste fire runder er tre af kampene mod FCM, FCK og os.

Nu har jeg ikke set meget Superligabold, ud over vores egne kampe, men det lyder heller ikke til at FCM spilmæssigt har leveret til den tredjeplads der ligger på.
 
Last edited:
Jeg synes vi lige skal give Brøndby lov til at få noget modstand inden vi udråber dem til klare medaljefavoritter.
De næste fire runder er tre af kampene mod FCM, FCK og os.

Nu har jeg ikke set meget Superligabold, ud over vores egne kampe, men det lyder heller ikke til at FCM spilmæssigt har leveret til den tredjeplads der ligger på.
De tre klubber med de suverænt største budgetter, og som har delt medaljerne imellem sig de seneste to år, ligger nu nummer 1, 2 og 3. Ingen af de klubber, der har været førsteudfordrere de sidste par år, er kommet snorlige fra start. Bolden er som bekendt rund, og jeg tager *meget* gerne fejl, men jeg holder gerne på, at der pt er tre ret klare medaljefavoritter.

Til gengæld er der ikke nogle hold, jeg klart ville rangere over AGF i forhold til bud på fjerdepladsen. Og det havde jeg altså meget gerne solgt sæsonen for for to uger siden.
 
Jeg synes vi lige skal give Brøndby lov til at få noget modstand inden vi udråber dem til klare medaljefavoritter.
De næste fire runder er tre af kampene mod FCM, FCK og os.

Nu har jeg ikke set meget Superligabold, ud over vores egne kampe, men det lyder heller ikke til at FCM spilmæssigt har leveret til den tredjeplads der ligger på.
FCM spiller ringe ligesom sidste år. Men får pointene i kraft af deres mange individualister. Same procedure.
 
De tre klubber med de suverænt største budgetter, og som har delt medaljerne imellem sig de seneste to år, ligger nu nummer 1, 2 og 3. Ingen af de klubber, der har været førsteudfordrere de sidste par år, er kommet snorlige fra start. Bolden er som bekendt rund, og jeg tager *meget* gerne fejl, men jeg holder gerne på, at der pt er tre ret klare medaljefavoritter.

Til gengæld er der ikke nogle hold, jeg klart ville rangere over AGF i forhold til bud på fjerdepladsen. Og det havde jeg altså meget gerne solgt sæsonen for for to uger siden.
Enig. Men præstationerne er virkeligt svære at aflæse. Bortset fra FCK har det været ujævnt. Med videre kvalifikation for både FCK og FCM får de mange kampe, og det kommer også til at påvirke. Jeg er meget spændt på både OB og os selv i dag. Lige nu bliver man kun lidt klogere for hver kamp, og ikke mindst de sidste 14 dage med transfers kan ændre rigtigt meget i en tæt liga.
 
Enig. Men præstationerne er virkeligt svære at aflæse. Bortset fra FCK har det været ujævnt. Med videre kvalifikation for både FCK og FCM får de mange kampe, og det kommer også til at påvirke. Jeg er meget spændt på både OB og os selv i dag. Lige nu bliver man kun lidt klogere for hver kamp, og ikke mindst de sidste 14 dage med transfers kan ændre rigtigt meget i en tæt liga.
Det er vel også rimelig solidt det BIF har sat sammen, efter Europa fadæsen blev afværget.
 
Det er forbandet at BIF bliver ved. Top-2 har jeg fuldstændig afskrevet som mulighed, så det er tredjepladsen vi skal fortsætte med at gå efter, men det ser bare ukarakteristisk solidt ud på Vestegnen, fraregnet fadæsen på Island, som de alligevel fik styr på. Hvis de får en stærk angriber, så tror jeg heller ikke tredjepladsen bliver aktuel for AGF. Men kan vi blive 4'er og gøre væsen af os i pokalen, så er det vel også til par.
 
Det er forbandet at BIF bliver ved. Top-2 har jeg fuldstændig afskrevet som mulighed, så det er tredjepladsen vi skal fortsætte med at gå efter, men det ser bare ukarakteristisk solidt ud på Vestegnen, fraregnet fadæsen på Island, som de alligevel fik styr på. Hvis de får en stærk angriber, så tror jeg heller ikke tredjepladsen bliver aktuel for AGF. Men kan vi blive 4'er og gøre væsen af os i pokalen, så er det vel også til par.
Par må være 4-5 givet den økonomiske position. Samtidig er vi midt i en ændring i spillestil, der bunder i et uplanlagt trænerskifte, så jeg vil egentlig være glad for top 6.
 
Par må være 4-5 givet den økonomiske position. Samtidig er vi midt i en ændring i spillestil, der bunder i et uplanlagt trænerskifte, så jeg vil egentlig være glad for top 6.
Jeg begynder også at nærme mig det succeskritierie som værende det mest sandsynlige. Ikke at jeg er tilfreds med, at målet bare er at være den bløde mellemvare i top-6. Det er en Randers, SIF, Viborg målsætning og er grundlæggende ikke godt nok til AGF. Jeg havde inden sæsonen frygtet en kamp om at komme i top 6, så kan vi gøre det uden de store problemer og så være i spil til 4. pladsen, så er det måske OK. Det kommer også an på, hvordan spillet på banen bliver. Hvis det bliver positivt så kan jeg bedre acceptere svipsere der gør, at vi ikke er i spil til medaljer.
 
Det bedste ved Neestrup og Birks lobbyarbejde for en pause under det her pakkede europa kval kampe er, at de laver alt det grimme tudearbejde så det hele falder i hak når vi har brug for det om ikke så længe. Selvom det er sjovt at sparke til dem, så kan jeg godt forstå dem. En pause i den kommende weekend mellem de afgørende kval kampe for de danske hold der deltager bøde være muligt at imødekomme. Uanset om man synes om dem eller ej, eller om de har mange penge, så er det altså mange kampe de spiller. Skal man kunne det? Tja, det skal man vel og det kan man sige er en del af gamet, men det bør sgu være muligt at planlægge. Men fra et rent egoistisk synspunkt, så kan jeg da også synes det er helt fint som det er, for vi har virkelig ikke brug for at andre danske klubber får CL millioner eller at Brøndby kommer i et ligaspil og samtidig så er det også fint, at de ikke får tid til hvile her i sæsonstarten.
 

Latest posts

Back
Top