Men det er jo ikke bare en kamp der skal laves om.
Så får f.eks Randers færre matchday indtægter fordi de skal spille på en kold aften i December i 8 graders frost hjemme. Alternativt have færre fans med i Parken.
Så bliver en FCKer skadet fordi banen er frosset.
Samtidig høster FCK de fleste penge fra TV aftalerne pga deres placering.
Skal man se på det for dansk fodbold, så skal man også gøre det mere fair. Blandt andet burde TV-pengene i såfald deles ligeligt, så der også er et økonomisk argument fra de andre klubber.
Skal man se på det for dansk fodbold, så skal man også gøre det mere fair. Blandt andet burde TV-pengene i såfald deles ligeligt, så der også er et økonomisk argument fra de andre klubber.
Men helt generelt - har man så ikke også solgt en dato-plan til tv-stationerne og kan ikke bare lave den om, medmindre de accepterer.
Eller skal vi tro på, at man har betinget sig de ikke har indflydelse på planlægningen? Gad vide om de hellere vil have kampe i december, end kampe der spilles tidligere på sæsonen.
Men helt generelt - har man så ikke også solgt en dato-plan til tv-stationerne og kan ikke bare lave den om, medmindre de accepterer.
Eller skal vi tro på, at man har betinget sig de ikke har indflydelse på planlægningen? Gad vide om de hellere vil have kampe i december, end kampe der spilles tidligere på sæsonen.
Hvis Fredericia og Randers spiller uafgjort er der endda mulighed for et begyndende hul mellem de fire og resten. Men det er tidligt og forudsætter også at vi slår Vejle.
Hvis Fredericia og Randers spiller uafgjort er der endda mulighed for et begyndende hul mellem de fire og resten. Men det er tidligt og forudsætter også at vi slår Vejle.
Selvom det er kedeligt på en aften som denne, så tror jeg at vi skal bevare benene på jorden. Indtil videre slår alle stort set alle i denne liga og lige så vel som at vi fik læst OB i aften, så vil der også være hold der bliver i stand til at spolere vores spil.
Vi kæmper stadig for at komme i top-6 og der er mange om buddet. Det kan så til gengæld betyde, at det ikke kræver så mange point som sidste år at nå det.
Men det er jo ikke bare en kamp der skal laves om.
Så får f.eks Randers færre matchday indtægter fordi de skal spille på en kold aften i December i 8 graders frost hjemme. Alternativt have færre fans med i Parken.
Så bliver en FCKer skadet fordi banen er frosset.
Samtidig høster FCK de fleste penge fra TV aftalerne pga deres placering.
Skal man se på det for dansk fodbold, så skal man også gøre det mere fair. Blandt andet burde TV-pengene i såfald deles ligeligt, så der også er et økonomisk argument fra de andre klubber.
Jeg er helt enig. Men det kan godt lade sig gøre, at de hold, der skal spille kval til Europa får nogle indbyrdes Superliga opgør udskudt til december, uden det går ud over de øvrige hold.
Det er bare ikke det, Neestrup argumenter for, når han står og råber op om, hvor hårdt han har det.
Jeg er helt enig. Men det kan godt lade sig gøre, at de hold, der skal spille kval til Europa får nogle indbyrdes Superliga opgør udskudt til december, uden det går ud over de øvrige hold.
Det er bare ikke det, Neestrup argumenter for, når han står og råber op om, hvor hårdt han har det.
Ååååh neeeeeeees har det SÅ hårdt! Han kan kun bruge flere penge end halvdelen af Superligaen gør til sammen, og han alene kæmper jo for hele Danmarks ære i Europa!
Men helt generelt - har man så ikke også solgt en dato-plan til tv-stationerne og kan ikke bare lave den om, medmindre de accepterer.
Eller skal vi tro på, at man har betinget sig de ikke har indflydelse på planlægningen? Gad vide om de hellere vil have kampe i december, end kampe der spilles tidligere på sæsonen.
Jeg tror ikke, at TV-stationerne ville modsætte sig.
For det første, ejer Viapjat også CL, som bliver mere værd for dem med dansk deltagelse.
For det andet, er en SL kamp i december næppe mindre værd end i august. Tværtimod er det nok større tv interesse på et tidspunkt, hvor der ikke er andet SL, hvor vejret er dårligt og hvor de europæiske turneringer ligger stille.
Edit. Men det skal selvfølgelig planlægges inden sæsonen starter, og det skal koordineres gennem udvalg i divisionsforeningen, ikke gennem Neestrup og Camilla Martin på TV 2.
Tirsdag mødes Superligaklubberne i Odense, hvor de blandt andet skal diskutere om klubberne i næste sæson skal have mulighed for at udsætte en kamp, så de er bedre forberedte til de europæiske opgaver.
bold.dk
De andre klubber er tilsyneladende ligeså trætte af tudeprinsen som vi er herinde:
‘Som Bold forstår det på en række kilder i Superligamiljøet har der været utilfredshed i flere klubber med FC Københavns fremgangsmåde i forhold til ønsket om at udsætte en kamp før en af kvalifikationsrunderne.
FCK har lavet meget larm i medierne i forhold til problematikken. Specielt Jacob Neestrups facon har ikke skabt den store begejstring, fordi han har bragt emnet op i medierne, før klubberne har haft mulighed for at diskutere det på et fællesmøde i Superligaen. Det er en oplysning, som Campo også har omtalt.’
Selvom det er kedeligt på en aften som denne, så tror jeg at vi skal bevare benene på jorden. Indtil videre slår alle stort set alle i denne liga og lige så vel som at vi fik læst OB i aften, så vil der også være hold der bliver i stand til at spolere vores spil.
Vi kæmper stadig for at komme i top-6 og der er mange om buddet. Det kan så til gengæld betyde, at det ikke kræver så mange point som sidste år at nå det.
Selvom det er kedeligt på en aften som denne, så tror jeg at vi skal bevare benene på jorden. Indtil videre slår alle stort set alle i denne liga og lige så vel som at vi fik læst OB i aften, så vil der også være hold der bliver i stand til at spolere vores spil.
Vi kæmper stadig for at komme i top-6 og der er mange om buddet. Det kan så til gengæld betyde, at det ikke kræver så mange point som sidste år at nå det.
Min indgangsvinkel har heller ikke ændret sig endnu: vi skal gerne i top-6 og så kan man tage den derfra. Top-6 kan være afhængig af lidt marginaler, men måske ikke mindst at undgå skader på visse positioner. Når jeg har været relativt optimistisk er det også med den klare forventning at der sker noget med truppen inden vinduet lukker, men ellers vil jeg være lidt nervøs for hvad der kan vælte læsset. Det kan selvfølgelig også blive spillere ud og ind og så må man jo afvente og se hvor vi står.
De to sidste sejre er ikke tilfældige, men er trods alt også det der holder os fra en helt anden kriseagtig snak. Man kan altid diskutere om pointene egentlig skulle have været fordelt anderledes ift spil og chancer, men det der øger optimismen er også udviklingen i spil og point. Pilen peger opad. At den også kommer til at gå nedad er nærmest en naturlov, vi vinder heller ikke uden videre to hjemmekampe vi er favoritter i, men vi viser at vi er konkurrencedygtige mod alle hold og uden for mange skader og karantæner har en god mulighed for top-6 igen.
Men det er jo ikke bare en kamp der skal laves om.
Så får f.eks Randers færre matchday indtægter fordi de skal spille på en kold aften i December i 8 graders frost hjemme. Alternativt have færre fans med i Parken.
Så bliver en FCKer skadet fordi banen er frosset.
Samtidig høster FCK de fleste penge fra TV aftalerne pga deres placering.
Skal man se på det for dansk fodbold, så skal man også gøre det mere fair. Blandt andet burde TV-pengene i såfald deles ligeligt, så der også er et økonomisk argument fra de andre klubber.
Pointen er at det er en intern kamp mellem eksempelvis FCK-FCM der programsættes her i opstarten, og så er det op til de to internt at finde en ny kampdato inden forårssæsonen starter op. Så rammer ønsket om udsættelse kun de hold der ønsker det, og så kan de skælde hinanden ud offentligt hvis der ikke kan findes en løsning.
Lækker sejr i aftes. For mig var det lidt en 4-points sejr i forhold til top 6.
Dels mod en måske direkte modstander. Dels fordi pilen pt. peger op for Poulsens projekt.
Dels fordi i en så tæt række, så kan målscoren let blive udslagsgivende i forhold til top 6.
Nu står vi pludselig med +4 i målscore. Mens de formodede konkurrenter (i dét regnskab) har en negativ målscore.
Kan vi få ex. 7 points i de tre næste kampe, så begynder vi at stå fornuftigt i forhold til top 6
- inden vores svære program i runde 9-18, hvor 5 af vores 6 sværeste udekampe i grundspillet ligger.
Det bliver interessant hvordan JP og spillerne griber de kommende to kampe an på hjemmebane mod hhv vejle og fredericia, hvor vi må forventes at være storfavoritter. Vejle er forhåbentlig ikke helt spillet sammen endnu, og er tvunge til en ændring i forsvaret og så skal vi bare slå troen ud af oprykkerne som har startet sæsonen overraskende godt. På papiret skal det jo give 6 point, og det vil se virkelig positivt ud hvis vi kan få de to sejre. Det er super vigtigt at vi også får en sejr snarest muligt på hjemmebane.
Det bliver interessant hvordan JP og spillerne griber de kommende to kampe an på hjemmebane mod hhv vejle og fredericia, hvor vi må forventes at være storfavoritter. Vejle er forhåbentlig ikke helt spillet sammen endnu, og er tvunge til en ændring i forsvaret og så skal vi bare slå troen ud af oprykkerne som har startet sæsonen overraskende godt. På papiret skal det jo give 6 point, og det vil se virkelig positivt ud hvis vi kan få de to sejre. Det er super vigtigt at vi også får en sejr snarest muligt på hjemmebane.
Det er jo også nu her ligaen begynder at sætte sig, kådheden hos oprykkerne bliver afløst at realiteterne med småskader og træthed m.m. Så selvom begge klubber har overrasket positivt skal vi vise, at vi er det bedre hold. Især mod Fredericia, som på det tidspunkt er ved at være ude af "honeymoon"-perioden, som oprykkerne ofte bæres oppe af de første kampe.
Og i modsætning til under David og Uwe, er der ikke noget i JPs spillestil, som bør gør det sværere at møde et undertippet hold. Tværtimod er det jo bare at fortsætte stilen fra OB-kampen og køre på med den sprudlende offensiv.
Det bliver interessant hvordan JP og spillerne griber de kommende to kampe an på hjemmebane mod hhv vejle og fredericia, hvor vi må forventes at være storfavoritter. Vejle er forhåbentlig ikke helt spillet sammen endnu, og er tvunge til en ændring i forsvaret og så skal vi bare slå troen ud af oprykkerne som har startet sæsonen overraskende godt. På papiret skal det jo give 6 point, og det vil se virkelig positivt ud hvis vi kan få de to sejre. Det er super vigtigt at vi også får en sejr snarest muligt på hjemmebane.
Samme her. Det der bekymrer mig mest er, om det har sat sig i spillerne at vi ikke har vundet på hjemmebane i et halvt års tid. Var åbningskampen i foråret mod FCN ikke den seneste sejr? Så det er mere det mentale jeg tænker på. Her håber jeg så bare at trænerskiftet afhjælper det. For vi har altså spillet skide godt i første halvleg mod Randers og hele kampen mod FCM.
Vejle udspillede dog FCM i 1. halvleg i denne runde og de har potentielt et højt topniveau. Jeg tror dog at savnet af Velkov vil blive mærkbart for dem i kampen mod os. Deres seneste to signinger, Valdemar Lund og Mads Enggård, kan næppe nå at blive klar til at gøre et impact til den kamp. Jeg håber i øvrigt at der bliver taget godt imod Duelund (eller rettere at der ikke skal køres en pibekoncert mod ham). Det er AGFs valg, at han spiller på et andet hold i dag.
Samme her. Det der bekymrer mig mest er, om det har sat sig i spillerne at vi ikke har vundet på hjemmebane i et halvt års tid. Var åbningskampen i foråret mod FCN ikke den seneste sejr? Så det er mere det mentale jeg tænker på. Her håber jeg så bare at trænerskiftet afhjælper det. For vi har altså spillet skide godt i første halvleg mod Randers og hele kampen mod FCM.
Jeg synes de kampe viser at det ikke er tilfældet, men hvis det var, tror jeg også de to seneste udesejre mod de regerende mestre og en storsejr klart må give mere selvtillid end nogle nederlag ‘helt tilbage’ i sidste sæson under en anden træner. Jeg kan stadig se os få problemer, det er hold der i har set gode ud i flere af de andre kampe. Det er selvfølgelig også vigtigt at gøre Vejlby til en fæstning, men vi får nok aldrig helt det fra stadion som vi kan se frem til i skoven.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.