Rasmus Carstensen kan nok heller ikke slå Felix Beijmo af, han får masser af spilletid alligevel, så tanken med f.eks. at hente Casper Højer, er at man kan rotere både Kahl og Links, så de begge to kan stå helt skarpt helt til den sidste kamp i sæsonen, og ikke går ned til sidst, som i de seneste sæsoner. Jeg ser Højer som en venstrevendt Felix Beijmo der både kan spille wingback og venstre centerback, så det ville potentielt kunne løse flere problemer.
Hvis Beijmo ikke blev trukket ind i centerforsvaret ville Carstensen få væsentlig mindre spilletid. Men man ville være i stand til st holde stort tryk på hwb hele kampen. Samme med vwb, hvis man har Højer og Links. Hvis Højer også kan spille vcb er det endnu mere fitstende.
Jeg er bestemt for Højer, hvis han har niveauet.
At sælge Arnstad er at sælge et potentielt mesterskab, så det ville jeg ikke, men hvis man fik Grønbæk ind, kunne Tobias Bech bruges som 9’er i nogle kampe, og Paddy kunne komme ind fra bænken, som da han scorede sejrsmålet i pokalturneringen.
Men er det rigtigt? Grønbæk har trods alt været landsholdsspiller. Niveauet rækker ikke til de bedste ligaer, men rigeligt til Superligaen.
Jeg kan ikke formulere det her så den imaginære kæphest er usynlig, men i min verden er Grønbæk tæt på fuldgod erstatning for Arnstad - og hvis man samtidig har 50 mio at shoppe for, kan holdet være stærkere end før.
Det er klart at 3 stærke spiller ind i vintervinduet, vil koste på talentminutterne, på den korte bane, men som jeg hørte CV i sommers, så sagde han at han ønskede at slanke truppen her i grundspillet, dels for at skabe kortere vej for talenterne, og dels fordi der ikke er mange kampe imellem at sommertransfervinduet lukker, og vintertransfervinduet åbner, og han så nogle muligheder til vinter, for at justere på nogle ting, når træneren var blevet mere fortrolig med spillermaterialet.
Det har jeg også tænkt lidt over.
Når jeg taler om dybde på positionerne, ser jeg de sæsondefinerende kampe, fx den i Brøndby og den i mandags. Hvis AGF får resultatet bliver det 3-4plads i stedet for 5-6, eller fær sæsonen 6-8 plads i stedet for 8-10 plads.
Den blinde vinkel er alle kampene mod svagere hold hvor solen skinner og talenterne kunne have spillet.
Jeg tror mange talentfortalere ser det omvendt. Der skal være plads til de får spilletid i de bløde kampe, og så undværer man den ekstra chance i de sæsondefinerende kampe.
CV har i hvert fald ret i foråret er mere intenst end efteråret. Og indtil videre regner jeg omkostningen ved snæver trup som 2 points (mod BIF). Randers og FCM (1) lå for tidligt, og FCM (2) er for usikker. Dertil selvskaden i Halderslev med yderligere 2 points.
edit: der er punktum efter '(mod BIF)'. Derefter oplister jeg pointtal jeg IKKE medregner på kontoen for smal trup. Dvs når jeg skriver omkostningen er 2 points, er det fordi jeg mener 2 points.
Det lyder som om der er ved at være en forlængelse på plads med Beijmo, det er vigtigt, men jeg tror ikke at det betyder at Carstensen bliver sendt tilbage til Køln. Der er masser af minutter til dem begge, og det gør hele højresiden markant mere uforudseelig når der kan roteres på den måde, og konkurrencen er så hård.
Hvis forsvaret ikke styrkes, giver det sig selv, selvom Jacob Andersen mpske også er i spil. Men frigøres Beijmo fra hcb, skal man vurdere Jacob Andersen mod Carstensen.
inden MEM blev solgt, var CV allerede på udkig efter et supplement til midtbanen, men da det skete, blev Solbakken brugt som en erstatning for ham. Jeg tror dog han havde været i kikkerten tidligere, fordi man havde skilt sig af med så mange spillere der kunne spille 6’er eller 8’er (Akoto, Power, Brandhof, Callø), og fordi der ikke er et lysende talent som man stjæler pladsen fra. Jens Jønsson kan være den spiller der giver bredde på midtbanen, og jeg kunne se ham spille både 8’er og 6’er, og endda dække af i det centrale forsvar hvis Tingager skal have en pause.
Midtbanen er tynd pt. Solbakken har ikke rigtigt spillet godt, og blev flået ud i pokalen. Jeg kan godt se NP /Solbakken og Yakob /Arnstad som konstellation og hvos Arnstad sælges eller fokuseres som 10'er, kunne Jønsson komme ind og starte sammen med både Yakob og NP, mens Solbakken bliver gardering.