New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 390K
Superligaen 2025/2026
Resultat for resultat kan jeg sagtens se dine forudsigelser komme til at ske. Vi er favoritter i størstedelen af kampene, men jeg har bare helt overordnet set svært ved at tro på, at vi går igennem grundspillet med kun ét nederlag. Vil selv gætte på 4-5 sejre og 3-4 pointtab, hvor der godt kunne snige sig et enkelt nederlag eller to ind. Det ville give et sted mellem 19 og 14 point.
Vores skader, nuværende som fremtidige, vil være jokeren, men som jeg forsøgte at argumentere på forrige side, så kan vores program ikke tilrettelægges bedre, end det nu engang ligger.

Vi fører ligaen, og vi har vitterligt færrest svære modstandere af topholdnene.
Vores sværeste modstandere får vi tilmed alle på hjemmebane, mens vores resterende udekampe alle er mod de formodentlig svageste hold.

Hvis vi vil noget som helst med den her sæson, så skal det resterende grundspil nærmest give nær fuldt udbytte, seks sejre ud af 8/18 points og nær 50, når ligaen brækker over.

Vores skader, nuværende som fremtidige, vil være jokeren, men som jeg forsøgte at argumentere på forrige side, så kan vores program ikke tilrettelægges bedre, end det nu engang ligger.

Vi fører ligaen, og vi har vitterligt færrest svære modstandere af topholdnene.
Vores sværeste modstandere får vi tilmed alle på hjemmebane, mens vores resterende udekampe alle er mod de formodentlig svageste hold.

Hvis vi vil noget som helst med den her sæson, så skal det resterende grundspil nærmest give nær fuldt udbytte, seks sejre ud af 8/18 points og nær 50, når ligaen brækker over.
Det vil være et drømme scenarie!

Men min pessimisme radar kan ikke tåle den slags udtalelser. Hybris, spildt mælk og alt det der

Det vil være et drømme scenarie!

Men min pessimisme radar kan ikke tåle den slags udtalelser. Hybris, spildt mælk og alt det der
Jamen jeg er fuldstændig enig, og udtrykte al jordforbindelse i mit oprindelig indlæg. Jeg synes ikke, det løber af med mig.
Pointen hér står dog stadig, at vi ikke kunne have bedt om det bedre. Programmet er som lagt til os.

Jeg står ved, at jeg tror ik noget hold kommer i nærheden af FCM, når vi kommer til maj. Celtic er i dårlig form, men de er reelt set heldige med, at de ik taber 5-0.

De ser simpelthen for sindssyge ud. Men det fortæller også, hvor AGF står, når vi kunne spille op med dem i mandags.
Helt enig. Jeg har sjældent set et så dominerende hold som dem. Til med er det ikke kun en spiller som er outstanding (billing er tæt på). De har rigtig mange strenge at spille på. At vi viser så stærkt spil har jeg også tabt kæben over

Helt enig. Jeg har sjældent set et så dominerende hold som dem. Til med er det ikke kun en spiller som er outstanding (billing er tæt på). De har rigtig mange strenge at spille på. At vi viser så stærkt spil har jeg også tabt kæben over
Ja, de roterer konstant 4-5 mand, og det går ikke udover kvaliteten. Voldsom, voldsom trup, de har sat sammen. Og modsat sidste sæson, så har de i år stort set undgået skader.

Det bliver spændende at se, hvor de står, når de nok har solgt Franculino, Osorio og Simsir til sommer.

Men de smider nok bare 120-150 mio. på erstatningerne.

Jeg står ved, at jeg tror ik noget hold kommer i nærheden af FCM, når vi kommer til maj. Celtic er i dårlig form, men de er reelt set heldige med, at de ik taber 5-0.

De ser simpelthen for sindssyge ud. Men det fortæller også, hvor AGF står, når vi kunne spille op med dem i mandags.

Jeg ser dem selvfølgelig også som de oplagte mesterskabskandidater. Men jeg ser alligevel flere forhold, som potentielt kan udfordre deres suverænitet.

1) Kan de holde sammen på truppen til januar eller begynder de at sælge ud? Franculino får de f.eks. næppe erstattet med en spiller på samme niveau.

2) Kan de holde egoerne nede, hvis der opstår utilfredshed med spilletid mv?

3) Kan Tullberg blive ved med at få offensiven til også arbejde defensivt, eller forfalder de tilbage til gamle vaner?

4) Hvor langt når de i EL? Det her hold kan nå rigtigt langt. Det bliver spændende, om det går ud over niveauet i den hjemlige liga.

5) Hvordan klarer de sig mod de andre tophold i SL (AGF, BIF, FCK)? Hidtil har de hentet 5 point i tre kampe, siden Tullberg trådte til. Kan de holde den kadence?

Det var også danmarks 2 bedste hold i mandags. Vi så også FCMs styrke de sidste 20 min
Ja kombinationen af at Dalsgaard måtte udgå, og de satte enormt høj kvalitet ind, tippede kampen i deres favør. Men indtil da var det en meget åben slagudveksling, hvor det var AGF der havde en lille overhånd, og det selvom det var på udebane, og der ikke var fordel af at de havde haft en hård midtugekamp, hvor AGF kunne sidde over.

Det samme kampbillede så man i Aarhus i den første kamp, AGF var bedst i en meget lige kamp, indtil de blev en mand i undertal, hvorefter kampen skulle have været lukket. Men et manglende straffespark, og Paddys uskarphed på det der blev dømt, gav et ufortjent pointtab. Man må så også sige at AGF måske blev kompenseret lidt for det manglende straffespark i Aarhus, med lidt usædvanligt dommertække i kampen i Herning, men det er måske bare en topholdsrettighed?

Umiddelbart virker FCM som klare favoritter til mesterskabet, fordi der er mere dybde i deres hold, men start 11’eren er sammenlignelig, om ikke på individuelt topniveau, så på holdets samlede kvalitet. Så med et vintervinduet der er ramt lige i røven af CV, så kan dybden måske også udligne sig? Hvis CV vælger at hente en markant forstærkning i alle kæder, så vil kampene imod BIF, FCK og FCM ikke skifte karakter i minut 70.

Man kunne f.eks. forestille sig at Casper Højer bliver hentet til forsvaret, Jens Jønsson til midtbanen, og Albert Grønbæk på leje til offensiven, så vil der virkelig være noget at skyde med fra bænken i mesterskabsslutspillet. Det er desuden spillere der er hurtige at integrere i klubben og truppen, så det kunne være forskellen på ret hurtigt at blive ligegyldig, som i de seneste sæsoner, og så til at kæmpe med helt til det sidste.

Umiddelbart virker FCM som klare favoritter til mesterskabet, fordi der er mere dybde i deres hold, men start 11’eren er sammenlignelig, om ikke på individuelt topniveau, så på holdets samlede kvalitet. Så med et vintervinduet der er ramt lige i røven af CV, så kan dybden måske også udligne sig? Hvis CV vælger at hente en markant forstærkning i alle kæder, så vil kampene imod BIF, FCK og FCM ikke skifte karakter i minut 70.
Jeg er blevet mere overbevist om at AGFs start-11, inkl et par spillere, har niveauet til at spille med. Spørgsmålet er, hvordan AGF kommer til vinterpause. Fire kampe der - som AGF har spillet - har AGF som tydelig favorit, og en svær kamp mod et udfordret FCK-hold.

Hvis AGF holder 1. Pladsen ind i vinterpausen, og det bestemmer man pt selv, kan næste sektion blive interessant. Skal AGF jagte fra fx en 3. Eller 4. Plads, er perspektiverne noget mere beherskede.

Man kunne f.eks. forestille sig at Casper Højer bliver hentet til forsvaret, Jens Jønsson til midtbanen, og Albert Grønbæk på leje til offensiven, så vil der virkelig være noget at skyde med fra bænken i mesterskabsslutspillet. Det er desuden spillere der er hurtige at integrere i klubben og truppen, så det kunne være forskellen på ret hurtigt at blive ligegyldig, som i de seneste sæsoner, og så til at kæmpe med helt til det sidste.
Det kunne være en løsning hvis man sælger Arnstad, så at hente Grønbæk på leje.

Højer og Jønsson er også interessante i min bog - Jønsson klart mesterskabet, hvor Højer næppe kan slå Links af, men til gengæld kan slå præcise indlæg.

Så er der positionen i angrebet, hvor Badji kunne skydes af, og Serra kunne 'skydes' (købes ud). Hvis man gåk rabiat til værks, kunne PM få lov til et eventyr, mens AGF henter Adamsen OG en ung angriber med spændende niveau.

Så mangler der en centerforsvarer og en målmand. Der vil jeg helst gå efter niveau i målmanden, dvs en dygtig uden videresalgspotentiale (og dermed uden omkostning at hente), og så en forsvarsspiller der kan udvikle sig.

Det er ikke så talentvenligt at det gør noget, det er et fastholdt angreb på medaljer. Men der skal være potentiale i de dyre indkøb.

Ift nuværende trup er spørgsmålet primært om Emmery fortsat primært skal skiftes ind som wingback. Det bliver nok svært med Højer & Links på positionen. Og om Tchamche mister spilletid fordi Adamsen også kan dække Bechs 10'er? Det betyder mindre for mig, end chancen for guld, Sølv og/eller pokaltitel. Dermed ikke sagt det ikke betyder noget, fordi det gør det.

Højer kan måske undlades, hvis forsvaret styrkes så Beijmo reelt kan få mulighed for at spille wingback også. Og hvis Jacob Andersen ser skarp ud

Men dog hele kan være langt mindre interessant hvis man ikke når godt frem til vinterpausen.

Jeg er blevet mere overbevist om at AGFs start-11, inkl et par spillere, har niveauet til at spille med. Spørgsmålet er, hvordan AGF kommer til vinterpause. Fire kampe der - som AGF har spillet - har AGF som tydelig favorit, og en svær kamp mod et udfordret FCK-hold.

Hvis AGF holder 1. Pladsen ind i vinterpausen, og det bestemmer man pt selv, kan næste sektion blive interessant. Skal AGF jagte fra fx en 3. Eller 4. Plads, er perspektiverne noget mere beherskede.

Det kunne være en løsning hvis man sælger Arnstad, så at hente Grønbæk på leje.

Højer og Jønsson er også interessante i min bog - Jønsson klart mesterskabet, hvor Højer næppe kan slå Links af, men til gengæld kan slå præcise indlæg.

Så er der positionen i angrebet, hvor Badji kunne skydes af, og Serra kunne 'skydes' (købes ud). Hvis man gåk rabiat til værks, kunne PM få lov til et eventyr, mens AGF henter Adamsen OG en ung angriber med spændende niveau.

Så mangler der en centerforsvarer og en målmand. Der vil jeg helst gå efter niveau i målmanden, dvs en dygtig uden videresalgspotentiale (og dermed uden omkostning at hente), og så en forsvarsspiller der kan udvikle sig.

Det er ikke så talentvenligt at det gør noget, det er et fastholdt angreb på medaljer. Men der skal være potentiale i de dyre indkøb.

Ift nuværende trup er spørgsmålet primært om Emmery fortsat primært skal skiftes ind som wingback. Det bliver nok svært med Højer & Links på positionen. Og om Tchamche mister spilletid fordi Adamsen også kan dække Bechs 10'er? Det betyder mindre for mig, end chancen for guld, Sølv og/eller pokaltitel. Dermed ikke sagt det ikke betyder noget, fordi det gør det.

Højer kan måske undlades, hvis forsvaret styrkes så Beijmo reelt kan få mulighed for at spille wingback også. Og hvis Jacob Andersen ser skarp ud

Men dog hele kan være langt mindre interessant hvis man ikke når godt frem til vinterpausen.
Rasmus Carstensen kan nok heller ikke slå Felix Beijmo af, han får masser af spilletid alligevel, så tanken med f.eks. at hente Casper Højer, er at man kan rotere både Kahl og Links, så de begge to kan stå helt skarpt helt til den sidste kamp i sæsonen, og ikke går ned til sidst, som i de seneste sæsoner. Jeg ser Højer som en venstrevendt Felix Beijmo der både kan spille wingback og venstre centerback, så det ville potentielt kunne løse flere problemer.

At sælge Arnstad er at sælge et potentielt mesterskab, så det ville jeg ikke, men hvis man fik Grønbæk ind, kunne Tobias Bech bruges som 9’er i nogle kampe, og Paddy kunne komme ind fra bænken, som da han scorede sejrsmålet i pokalturneringen.

Det er klart at 3 stærke spiller ind i vintervinduet, vil koste på talentminutterne, på den korte bane, men som jeg hørte CV i sommers, så sagde han at han ønskede at slanke truppen her i grundspillet, dels for at skabe kortere vej for talenterne, og dels fordi der ikke er mange kampe imellem at sommertransfervinduet lukker, og vintertransfervinduet åbner, og han så nogle muligheder til vinter, for at justere på nogle ting, når træneren var blevet mere fortrolig med spillermaterialet.

Det lyder som om der er ved at være en forlængelse på plads med Beijmo, det er vigtigt, men jeg tror ikke at det betyder at Carstensen bliver sendt tilbage til Køln. Der er masser af minutter til dem begge, og det gør hele højresiden markant mere uforudseelig når der kan roteres på den måde, og konkurrencen er så hård.

inden MEM blev solgt, var CV allerede på udkig efter et supplement til midtbanen, men da det skete, blev Solbakken brugt som en erstatning for ham. Jeg tror dog han havde været i kikkerten tidligere, fordi man havde skilt sig af med så mange spillere der kunne spille 6’er eller 8’er (Akoto, Power, Brandhof, Callø), og fordi der ikke er et lysende talent som man stjæler pladsen fra. Jens Jønsson kan være den spiller der giver bredde på midtbanen, og jeg kunne se ham spille både 8’er og 6’er, og endda dække af i det centrale forsvar hvis Tingager skal have en pause.

Ift. FCMs styrke og deres sejr mod Celtic skal vi måske også lige spise brød til.

Det er en unormalt ringe udgave af Celtic, vi ser pt. De ligger nummer to i den skotske liga, 9 point efter Hearts (dog med en kamp i hånden). De ligger nummer 27 i EL med fire point for for fire kampe, efter at have tabt til Braga på hjemmebane og spillet uafgjort mod Røde Stjerne. Samtidig har de lige skiftet træner.

De er vel maks på niveau med FCK pt.

Ift. FCMs styrke og deres sejr mod Celtic skal vi måske også lige spise brød til.

Det er en unormalt ringe udgave af Celtic, vi ser pt. De ligger nummer to i den skotske liga, 9 point efter Hearts (dog med en kamp i hånden). De ligger nummer 27 i EL med fire point for for fire kampe, efter at have tabt til Braga på hjemmebane og spillet uafgjort mod Røde Stjerne. Samtidig har de lige skiftet træner.

De er vel maks på niveau med FCK pt.
He he ja så mangler vi bare at FCK kommer på niveau med FCK!

Det ser godt nok sløjt ud i øjeblikket, og de optagelser der var af Neestrup i London i midtugen, tyder også på en trænerstab der splittet og dybt rådvilde….(så godt tidspunkt at møde dem på :))

Hvis vi vinder søndag, og OB og Silkeborg spiller uafgjort i aften, så er vi formentlig 15 point foran nummer 5. Med andre ord kan vi efter 15 runder de facto have sikret top 4 (og dermed formentlig mindst en playoff-kamp om europa). Der er i hvert fald 'kun' 17 kampe tilbage at spille, hvor nummer 5 eller 6 skal hente de fleste af pointene i mesterskabsspillet, hvor de skal slå de fleste af top-4 holdene for at hente os.

Det er en helt absurd situation, vi har bragt os selv i.

Hvis vi vinder søndag, og OB og Silkeborg spiller uafgjort i aften, så er vi formentlig 15 point foran nummer 5. Med andre ord kan vi efter 15 runder de facto have sikret top 4 (og dermed formentlig mindst en playoff-kamp om europa). Der er i hvert fald 'kun' 17 kampe tilbage at spille, hvor nummer 5 eller 6 skal hente de fleste af pointene i mesterskabsspillet, hvor de skal slå de fleste af top-4 holdene for at hente os.

Det er en helt absurd situation, vi har bragt os selv i.
Absurd god. Til forskel fra de mange andre, situationer, vi har bragt os selv i de sidste 30-40 år :-)

Latest posts

Back