New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 394K
Superligaen 2025/2026
Hvis du kigger på de seneste transfervinduer i AGF, så er det jo også bemærkelsesværdigt, hvor få stamspillere vi har sagt farvel til. Alle har travlt med at råbe KØB og er skuffet, hvis vi kun henter 1-2 spillere, men man er jo også nødt til at se på det samlede resultat.

I dette vindue har vi holdt på alle stamspillere (vi har skiftet reservemålmanden ud med en vi tror mere på). Vi har så fået tilgang af Magnus Knudsen, som vi må forvente bliver en stamspiller, senest fra næste sæson.

Sommer 2025 sagde vi farvel til to, Anderson og MEM, som vi ellers lige havde forlænget med. Ind kom i stedet Solbakken og Carstensen. Vi skiftede mange marginalspillere ud, mens Jørgensen og Tchamche kom ind som nye. Samtidig forlængelser af Links og tidligere Hansen/Mortensen.

Vinter 2025, ingen profiler ind eller ud.

Sommer 2024, Lejeaftaler med Peacock-Farrell, Knoester og Magnus Knudsen udløb. Vi hentede Arnstad og Dalsgaard, men desværre også nogle dårlige hits i Wahlstedt, Badji og Gyamfi.

Vinter 2024, Igen et stille vindue uden afgang af profiler. Ind kom JJA og Bach, som var unge satsninger, men uden stor gevinst.

Så bortset fra salgene af MEM og Anderson sidste sommer, så har vi ikke haft nævneværdige afgange siden sommeren 2023, med Bisseck og TK. Plus Daghim, som dog aldrig nåede at blive en profil i AGF. Samme sommer hentede vi i øvrigt Bech, Beijmo (efter et halvt års leje), Serra og omtalte lejespillere Peacock-Farrell, Knudsen og Knoester.

Det er en udsædvanlig lille udskiftning af stammen og en del af de nævnte tilgange er jo ude igen. Imens har spillere som Hansen, Kahl, Tingager, Mølgaard, NP, Links, Yakob og PM alle været en del af vores trup.

Det er alt sammen en fordel lige nu, men selvfølgelig ville klubben gerne have haft et større flow af salg af især yngre spillere. Lad os håbe at det kommer. Men transferudviklingen har efter min mening vist, at vi primært har bygget på truppen, takket være et støt stigende spillerbudget.

Hi 5 Yes GIF by Butler University

Hvis du kigger på de seneste transfervinduer i AGF, så er det jo også bemærkelsesværdigt, hvor få stamspillere vi har sagt farvel til. Alle har travlt med at råbe KØB og er skuffet, hvis vi kun henter 1-2 spillere, men man er jo også nødt til at se på det samlede resultat.

I dette vindue har vi holdt på alle stamspillere (vi har skiftet reservemålmanden ud med en vi tror mere på). Vi har så fået tilgang af Magnus Knudsen, som vi må forvente bliver en stamspiller, senest fra næste sæson.

Sommer 2025 sagde vi farvel til to, Anderson og MEM, som vi ellers lige havde forlænget med. Ind kom i stedet Solbakken og Carstensen. Vi skiftede mange marginalspillere ud, mens Jørgensen og Tchamche kom ind som nye. Samtidig forlængelser af Links og tidligere Hansen/Mortensen.

Vinter 2025, ingen profiler ind eller ud.

Sommer 2024, Lejeaftaler med Peacock-Farrell, Knoester og Magnus Knudsen udløb. Vi hentede Arnstad og Dalsgaard, men desværre også nogle dårlige hits i Wahlstedt, Badji og Gyamfi.

Vinter 2024, Igen et stille vindue uden afgang af profiler. Ind kom JJA og Bach, som var unge satsninger, men uden stor gevinst.

Så bortset fra salgene af MEM og Anderson sidste sommer, så har vi ikke haft nævneværdige afgange siden sommeren 2023, med Bisseck og TK. Plus Daghim, som dog aldrig nåede at blive en profil i AGF. Samme sommer hentede vi i øvrigt Bech, Beijmo (efter et halvt års leje), Serra og omtalte lejespillere Peacock-Farrell, Knudsen og Knoester.

Det er en udsædvanlig lille udskiftning af stammen og en del af de nævnte tilgange er jo ude igen. Imens har spillere som Hansen, Kahl, Tingager, Mølgaard, NP, Links, Yakob og PM alle været en del af vores trup.

Det er alt sammen en fordel lige nu, men selvfølgelig ville klubben gerne have haft et større flow af salg af især yngre spillere. Lad os håbe at det kommer. Men transferudviklingen har efter min mening vist, at vi primært har bygget på truppen, takket være et støt stigende spillerbudget.

Når man taler med, ellers store, Fcm fans, så har de dyb respekt for vores transfervindue denne gang. Også selvom de nappede Uhre - måske kun for at genere os og sørge for vi ikke blev forstærket.

De frygter at vores sammenspillede hold, er bedre end man lige regner med. Et eller andet sted forventer de naturligvis at de økonomiske muskler vil vise sig i foråret pga. den bredere trup men de har også et par spillere med udfordringer - lige nu taler de om Franculino tilbage sidst i marts eller først i april. Derfra skal han spilles i form og så til at præstere - det går der nok også nogle runder med. Skal han på affyringsrampen til sommer, så skal de have ham til at score nogle mål - det bliver spændende om det risikerer at få indflydelse på udtagelser undervejs.

Vi har et stærkt hold at sende på banen men det afgørende vil formentlig blive karantæner og skader. Indtil videre har de dog vist, at der kan overkommes meget med den rette indstilling og JP ligner en mand, der er i stand til at lave de nødvendige tilretninger af taktikken. Det jeg frygter mest vil være en mental nedtur som sidste forår, hvor der bare er helt slukket men der ligner JP også en mand som har fingeren på pulsen. Hvedebrødsdagene for træner/trup er dog overstået og nu skal de vise det holder på den lange bane 🩵

Overordnet er jeg glad for vores vindue - det var vigtigt at holde sammen på holdet og tilføre midtbanen ekstra ressourcer. Havde naturligvis gerne set en stærk angriber men det kommer forhåbentlig til sommer. Jeg er på 8-10 i karakter efter den gamle skala men den helt afgørende opgave for CV bliver til sommer. Krydser fingre for, at han allerede er i gang med forberedelserne og der er flere ting som vil lykkes🤞

Når man taler med, ellers store, Fcm fans, så har de dyb respekt for vores transfervindue denne gang. Også selvom de nappede Uhre - måske kun for at genere os og sørge for vi ikke blev forstærket.

Jeg har skrevet lidt med mine FCM bekendte og de frygter os mere end hvad de vil give udtryk for offentligt og på deres egne vegne er de bekymret for om jagten på europæisk succes får en negativ betydning i ligaen. Som en skrev "internt i FCM snakker de ikke om andet end EL". Det var og er jeg overrasket over, EL tilsyneladende har så stor fokus.

Måske jeg skal gøre en sjælden undtagelse og til at heppe på et dansk hold i Europa.

Jeg har skrevet lidt med mine FCM bekendte og de frygter os mere end hvad de vil give udtryk for offentligt og på deres egne vegne er de bekymret for om jagten på europæisk succes får en negativ betydning i ligaen. Som en skrev "internt i FCM snakker de ikke om andet end EL". Det var og er jeg overrasket over, EL tilsyneladende har så stor fokus.

Måske jeg skal gøre en sjælden undtagelse og til at heppe på et dansk hold i Europa.
Det er også det jeg hører - de satser på alle turneringerne men Steinlein & co har en våd drøm om EL som måske flytter fokus. Det vil da være helt fint, hvis de har deres hovedfokus der og tænker de kan ordne superligaen med reserverne. I efteråret lignede det Tullberg var god til at rotere men det sendte dem også 4 point bag os - bare det kan blive ved 🤞 😀

Det er også det jeg hører - de satser på alle turneringerne men Steinlein & co har en våd drøm om EL som måske flytter fokus. Det vil da være helt fint, hvis de har deres hovedfokus der og tænker de kan ordne superligaen med reserverne. I efteråret lignede det Tullberg var god til at rotere men det sendte dem også 4 point bag os - bare det kan blive ved 🤞 😀
Med det nuværende antal skader, har de noget sværere ved at rotere. Nogle er måske snart tilbage, men Franculino og Gorogorza er jo ude i ret lang tid. Forhåbentligt koster det i superligaen - især hvis de prioriterer de europæiske kampe.

De må gerne tabe finalen 58-0 og få syv alvorlige skader + et par polititilhold og en solid omgangssyge til hele truppen. Og hæmorrider.

Hvis man barberer det helt ned har vi udskiftet Badji med Knudsen og det er i hvert fald en styrkelse af truppen - det er en spiller JP ikke havde nogen fidus til udskiftet med en der formodentlig er bedre og en midtbanespiller i stedet for en angriber der giver en lidt bedre balance i truppen.

Der er også udskiftet en reservemålmand og forhåbentlig finder vi ikke rigtig ud af hvilket niveau han har. Wahlstedt havde også sine kvaliteter, men hvis resten af holdet ikke rigtig stolede på ham i fase et skal Hedenstad næsten bare være en habil Superligamålmand for at være en bedre løsning. Jeg tror på at man ser ham an ift at tage over fra JH snart og hvis han viser at han kan det, forlænger man kontrakten.

Det er bemærkelsesværdigt, hvor mange der herinde gør brug af den gamle karakterskala :) Jeg følger trop og giver 9 med pil op. Den relativt høje karakter pga. det som flere nævner: Knudsen for Badji, et fint målmandsskifte og ikke mindst - den store investering, der ligger i at holde på truppen. Med alle de udløb vi ser ind i, så er der nu både sagt farvel til mulige transferindtægter i forhold til dem, der måtte vælge nye græsgange eller ok til sign on fees for dem, der vælger at forlænge. Det er jo mange centrale spillere, der her er tale om, og sikkert et rigtigt stort beløb, der på denne måde investeres i forårets kampagne!

Det bliver en stor 4 på ny skala for mig.

En middel karakter, hvor CV har gjort en god handel og fået skiftet reserve målmand, det var til trængt.

Jeg kan ikke give højere da vi nu for gud ved hvilket vindue ikke får købt en brugbar angriber, det er en farlig leg vi leger, ikke blot til forårets kampe, men også når vi ser ind i næste sæson.
Ydermere mangler CV stadigvæk at afklare 4 stamspillere, som står med udløb til sommer, det ser jeg også som kritisk.

Før vi ser os om er det sommer, og halvdelen af vores start elver kan være væk for 0 kr.

Det virker til at CV deler min frygt, ihvertfald i forhold til en angriber, men lykkedes ikke, desværre.

Gamle nisser! Det, I kalder den nye skala, er næsten 20 år gammel, og de arbejder på en ny ny skala. Den nye skala er meget ældre end det nye AGF, faktisk var det dengang nye stadion forholdsvis nybygget. Men jeg er faktisk ikke overrasket, kun over at ingen skriver, at vinduet var mådeligt eller måske endda TG.

Ikke at jeg nogensinde selv har fået en karakter på den nye skala...

Shit der er mange bananskræller a la Larne der gemmer sig der :D

Men det viser virkelig vigtigheden i at komme i Europa mere permanent, og over tid samle point sammen, så vi kan begynde at have noget conference league som minimum.

Jeg har svært ved at se vi ikke skal være nogenlunde permanent i Top 4/5 stk. Især når vi rammer det nye stadion og kan skrue endnu mere op for det kommercielle og sportslige budget.

EDIT: Om 1 år står stadion færdig! Det er altså også lidt vildt.

Skal I lige have lidt lækkert? :D

Hvis alle ligaer sluttede lige nu, så er dette vores mulige modstandere i Q2 i Champions League
Det burde ikke være totalt umuligt at komme en runde mere frem, og dermed allerede være sikker på Conference League.

View attachment 6046
Der er til gengæld også grobund for gigantiske skuffelser - dog er Larne, ligesom AGF, ikke seedet, så dét specifikke mareridt kunne ikke gentages 🤣

Puha, lad os nu liiiiiige se om vi kan tage mesterskabet før vi snakker CL-kval..

Puha, lad os nu liiiiiige se om vi kan tage mesterskabet før vi snakker CL-kval..
5. kolonne!!!
Jeg har altid hørt fra alle kanter at ÆGTE AGF fans fabler om Champions League efter 3 sejre i træk.
En hel vinter som nummer 1, med garanti -GARANTI - for også at ligge nummer 1 efter første runde i foråret, bør afføde minimum snak om, hvem vi kan møde i første kvalrunde til CL - reelt burde vi nu debattere, om det er bedst at starte ude eller hjemme i kvartfinalen mod Bayern München....

Ud med sproget: Hvem holder du i virkeligheden med??

Latest posts

Back