New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 382K
Superligaen 2025/2026
Jeg har set Riga FC på deres egen hjemmebane for to år siden, og det var saftsuseme ikke i nærheden af Superliga niveau.
Vildt at de lige nøjagtigt vil være seedede.
Det hjælper meget, hvis man i sit land er god nok, til at man samler europæiske point nærmest hvert år. Riga har skrabet point sammen hvert eneste af de fem år, som bruges som datamateriale til koefficienten. Dog max. 2.500 point om året, men det er jo rigeligt til at være bedre end os, der kun har samlet point i to af de fem år, og vi har endda kun scoret 1.500 i begge de år. Derfor er vores koefficient holdt kunstigt oppe, fordi vi så får Danmarks minimumskoefficient på over 8.000 point.

Vi mister til næste år 1.500 point, så vi skal lave 9.000 (!) point for at nærme os Riga.

Mjällby har vel nærmest ikke været i Europa før, det betyder noget.
Også vildt nok, at vi har lavere koefficient end hold fra Letland, Finland, Island osv.
Det er netop fordi de her klubber fra små lande kommer ind i Champions Path i CL og møder hinanden. Så optjener de point og hvis de kan klare sig igennem 1. og 2. runde mod andre små lande, så er vejen til Conference League banet.

Skal I lige have lidt lækkert? :D

Hvis alle ligaer sluttede lige nu, så er dette vores mulige modstandere i Q2 i Champions League
Det burde ikke være totalt umuligt at komme en runde mere frem, og dermed allerede være sikker på Conference League.

View attachment 6046

Den er sjov.. For de har også FCK i Europa League.. Altså at de regner med de vinder pokalen :D

Gamle nisser! Det, I kalder den nye skala, er næsten 20 år gammel, og de arbejder på en ny ny skala. Den nye skala er meget ældre end det nye AGF, faktisk var det dengang nye stadion forholdsvis nybygget. Men jeg er faktisk ikke overrasket, kun over at ingen skriver, at vinduet var mådeligt eller måske endda TG.

Ikke at jeg nogensinde selv har fået en karakter på den nye skala...
Den kommentar får et Mg herfra

Det hjælper meget, hvis man i sit land er god nok, til at man samler europæiske point nærmest hvert år. Riga har skrabet point sammen hvert eneste af de fem år, som bruges som datamateriale til koefficienten.

Ja, de lever godt af at være bedst af de dårligste 😄
Tog dog fejl at det var Riga FC jeg så.
Det var RFS Riga, som dog blev nummer 2 med kun 1 point op til Riga FC og langt ned til nummer 3.
Så niveau mæssigt det samme, men RFS har vist ikke samme europæiske høst.

• Like
Reactions: cph
Det hjælper meget, hvis man i sit land er god nok, til at man samler europæiske point nærmest hvert år. Riga har skrabet point sammen hvert eneste af de fem år, som bruges som datamateriale til koefficienten. Dog max. 2.500 point om året, men det er jo rigeligt til at være bedre end os, der kun har samlet point i to af de fem år, og vi har endda kun scoret 1.500 i begge de år. Derfor er vores koefficient holdt kunstigt oppe, fordi vi så får Danmarks minimumskoefficient på over 8.000 point.

Vi mister til næste år 1.500 point, så vi skal lave 9.000 (!) point for at nærme os Riga.
Jeg tjekkede lige 10-aars rankingen (vi er nummer 248) B36 torshavn er nummer 244, fordi de har spillet Europaeisk 8 ud af de sidste 10 saesoner.
Sjovt nok er Bayern foran Madrid, selvom los putos blancos har vundet et par gange mere en Sydtyskerne.

Paa 5 aars listen er vi nummer 290
listen er paa ingen maade et billede af de reele styrkeforhold, naar vi kommer udenfor lad os sige top50
I forhold til de maalsaetninger som endnu ikke er offentlig meldt ud, kunne en konkret maalsaetning vaere top150 i europa indenfor 5 aar, med deltagelse 4/5 saesoner.

Gamle nisser! Det, I kalder den nye skala, er næsten 20 år gammel, og de arbejder på en ny ny skala. Den nye skala er meget ældre end det nye AGF, faktisk var det dengang nye stadion forholdsvis nybygget. Men jeg er faktisk ikke overrasket, kun over at ingen skriver, at vinduet var mådeligt eller måske endda TG.

Ikke at jeg nogensinde selv har fået en karakter på den nye skala...

Den nye karakterskala er med andre ord nyere end det nye testamente.

Men det afgørende er ikke alder, det er idioti.

Jeg har heller ikke selv fået karakter på den skala, men jeg har givet mange 7 og 10 taller som eksaminator og censor.

Det er faktisk lidt interessant at kunne følge de sidste runde i grundspillet og den tætte kamp om at komme i slutspillet - uden at skulle bekymre sig på AGFs vegne. F.eks. er kampen FCN-SønderjyskE her kl. 14 ret interessant. Jeg hepper helt klart på at SønderjyskE tager point i denne kamp. Hvor ville det dog være rart at slippe for FCN, selvom jeg godt ved at de kan være i stand til at tage point fra de andre tophold i Farum. Jeg blev bare sur på dem efter de to nederlag med 11-0 til FCM her sidst på efteråret.

Er der nogen som har haft held med at se fodboldkampe udenfor EU? Jeg betaler for alt streaming i DK for at kunne følge AGF (viaplay, tv2 play, disney etc) men pga den skide geo lokalisering så får man en fejlmeddelelse.. Har indtil videre ikke haft held med en god vpn. Faktisk har det eneste sikre været dodgy pirat tjenester hvilket er super utilfredsstillende... Hvis nogen har et godt fif vil jeg være meget taknemmelig. General prøven er idag inden det går løs imorgen.

Det er faktisk lidt interessant at kunne følge de sidste runde i grundspillet og den tætte kamp om at komme i slutspillet - uden at skulle bekymre sig på AGFs vegne. F.eks. er kampen FCN-SønderjyskE her kl. 14 ret interessant. Jeg hepper helt klart på at SønderjyskE tager point i denne kamp. Hvor ville det dog være rart at slippe for FCN, selvom jeg godt ved at de kan være i stand til at tage point fra de andre tophold i Farum. Jeg blev bare sur på dem efter de to nederlag med 11-0 til FCM her sidst på efteråret.
SJF kan stort set sikre sig top-6 med en sejr og hvis Viborg samtidig taber mangler de kun lige et point eller to. Det vil være en voldsom præstation hvis de sikrer sig top-6 flere runder før grundspillet slutter. FCN er en ikke-klub hvor plasticbanen er meget passende for hvem de er, så de må altid gerne ende udenfor.

Jeg aner godt nok heller ik hvem af OB/FCN/Viborg man skal foretrække i et slutspil.

FCN slår altid FCM på kunstgræsset, men de taber også med statsgaranti i Herning. FCM er således garanteret 3 point.
Vi har også notorisk problemer med FCN og kan jo snildt smide point i begge kampe.

Viborg ville elske at drille FCM, men dem har FCM til gengæld virkelig godt styr på. De taber aldrig til Viborg.

Og så er der OB, som vi jo alle ved kan blive en fugl eller fisk.

Er der nogen som har haft held med at se fodboldkampe udenfor EU? Jeg betaler for alt streaming i DK for at kunne følge AGF (viaplay, tv2 play, disney etc) men pga den skide geo lokalisering så får man en fejlmeddelelse.. Har indtil videre ikke haft held med en god vpn. Faktisk har det eneste sikre været dodgy pirat tjenester hvilket er super utilfredsstillende... Hvis nogen har et godt fif vil jeg være meget taknemmelig. General prøven er idag inden det går løs imorgen.
Jeg bruger Surfshark, og det plejer at virke for mig. De har en gratis prøveperiode på 7 dage, og eller koster det kun 14,5 kr/mdr, hvis man vælger deres 24 måneders plan.

Jeg er i samme situation. For mig har det kun virket at se det på Skype gennem en kammerat og ellers gennem radioen.

Pånær dengang for 3-4 år siden, hvor FIFA+ viste dem i lande uden tv-aftaler. Det kunne man se det uden kommentatorer

Waoo har altid virket for mig og det gjorde Viaplays app vist også. Det er nogle år siden med den, jeg kan dårligt huske hvordan det var præcist med de apps før, men Waoo Play har jeg da brugt i Kina sidste år og vist ikke med VPN. Det er ikke nødvendigt indenfor EU, men lige i Kina har man VPN på det meste af tiden under alle omstændigheder.

Jeg aner godt nok heller ik hvem af OB/FCN/Viborg man skal foretrække i et slutspil.

Vil under ingen omstændigheder have FCN med, hvis jeg kan bestemme. Det vil passe mig fint, at de skal hygge sig nede i sumpen med deres triste stadion, plastikbane og avlsprogram.

Viborg og OB har nogenlunde samme mulighed for udsolgt bur og massiv opbakning til AGF. Begge synes også en svagere modstander end FCN. Det er jo både en fordel og en ulempe. Da de i sagens natur gerne må tage point fra de tre andre i slutspillet. Men hvis vi tør tro på, at vi fører ligaen gående ind i slutspillet, vil svagere modstand teoretisk være en fordel for os. Farligt at ønske sig. Jeg ved det.

Viborg har så den detalje med deres (fans) rivalisering med FCM. Har det betydning på banen. Måske ikke det store. Men det kaos ved de kampe er vel næppe en fordel for FCM.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back