New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 125K
Superligaen 2024/2025
Eriksen kommer dælme ikke til Danmark til sommer. Det kan jeg slet ikke se. Jeg tror han smutter til USA under lidt varmere himmelstrøg. Selvom han har tjent penge nok, så er der også en grænse for hvad man vil gå ned på, og jeg ser ham ikke være villig til at gå ned på en Superligaløn. Jeg ved ikke hvordan han er som familiemenneske og hvor gamle børnene er, men det kunne selvfølgelig være en omstændighed der trækker ham til Danmark, hvis ungerne skal i en dansk skole.

Kan se at hans ældste bliver 7 til juni. Så vel ikke helt utænkeligt.
Det er i hvert fald ofte set at folk dropper gode lønninger i udlandet og vender hjem, når børnene når skolealderen.
Og omvendt snakker de nok flydende engelsk, så to år i en god privatskole i USA er nok ikke noget problem. Jeg tror bare Eriksen har mere i sig end superligaen og en så top professionel spiller på aller højeste niveau må også stadig have en helt naturlig ambition i maven. Men det bliver da interessant at se. Det kan jo også sagtens bare blive en mindre engelsk klub der har brug for at få tilført noget erfaring.

FCK eller M kunne nok godt betale en løn der ikke ville være så meget fra den han kan få i Ajax, FCM er nok dem der mest sandsynligt kunne finde på at lade det være helt udenfor deres normale ramme og om nødvendigt få den dækket udefra eller via trøjesalg osv. Jeg tror ikke rigtig han har lyst til at spille der, men det kan jo være han vil til Danmark og så bare vælger den bedste mulighed. Min forventning vil være at han bliver i udlandet og ikke risikerer at lave en Brian Laudrup.

Nu er holdet fundet ud fra ganske få TV2 journalisters subjektive vurdering, så det er en lige hård nok konklusion.

At der kun er én spiller fra top 2 holdene er lidt bemærkelsesværdigt og ikke nødvendigvis helt sigende.
Ja det siger måske mere om TV2 journalisternes bedømmelsesmetode, når de f.eks. ikke har ham den nye FCK landsholdsspiller på, han skulle efter sigende være god?.

Fordi der har været et krav om X-Antal kampe der er spillet før de kunne være med.

Det er lavet ud fra hver enkelt rundes vurdering, og det er Morten Bruun, Peter Graulund, Lars Jakobsen og Hebo der har stået for, hver runde at give karaktere fra 1-10.
Ud fra det er gennemsnittet regnet ud og så er det placeret sådan her.

Syntes egentlig det er en fin måde at gøre det på, i stedet for en der har brændt banen af i 5 kampe kommer med.

Fordi der har været et krav om X-Antal kampe der er spillet før de kunne være med.

Det er lavet ud fra hver enkelt rundes vurdering, og det er Morten Bruun, Peter Graulund, Lars Jakobsen og Hebo der har stået for, hver runde at give karaktere fra 1-10.
Ud fra det er gennemsnittet regnet ud og så er det placeret sådan her.

Syntes egentlig det er en fin måde at gøre det på, i stedet for en der har brændt banen af i 5 kampe kommer med.
Jeg synes det virker som et lidt 'underligt' hold, jeg tænker nogle af dem - bl.a. Links er med fordi han har spillet 5-6 kampe til tæt på et 10 tal.

Jeg synes det virker lidt underligt at FCM kun har en med, men f.eks. ikke Martinez. Paddy heller ikke med

Christian Eriksen lukker selv Superligadebatten:

Eriksen klar til at forlade United

Bliver dog lidt provokeret af sådaen en udtalelse;
Jeg føler stadig, jeg har nogle gode år tilbage i udlandet. Fodboldmæssigt føler jeg ikke, jeg er der, hvor jeg vil flytte hjem til Danmark og spille i Superligaen

Oversat;
Jeg kommer først tilbage til Superligaen når jeg er brændt ud, og lige skal hive det sidste ud af karrieren.
Det lugter lidt af et OB-retur når han vender hjem.
Jeg tvivler på at han kan gøre nævneværdig forskel i en dansk top 5 klub om 2-3 år.

Jeg føler stadig, jeg har nogle gode år tilbage i udlandet. Fodboldmæssigt føler jeg ikke, jeg er der, hvor jeg vil flytte hjem til Danmark og spille i Superligaen

Oversat;
Jeg kommer først tilbage til Superligaen når jeg er brændt ud, og lige skal hive det sidste ud af karrieren.
Jeg tvivler på at han kan gøre nævneværdig forskel i en dansk top 5 klub om 2-3 år.

Det kan altså også læses som om, at han stadig synes, hans niveau er væsentligt højere end Superligaen. Hvad det ret beset også er.

Jeg synes det virker som et lidt 'underligt' hold, jeg tænker nogle af dem - bl.a. Links er med fordi han har spillet 5-6 kampe til tæt på et 10 tal.

Jeg synes det virker lidt underligt at FCM kun har en med, men f.eks. ikke Martinez. Paddy heller ikke med

Det er jo sådan det bliver når man tager gennemsnittet..
Det er jo ikke noget de har sat sig ned efter sidste runde og lavet.

Et par gode præstationer (Links), og så resten på det jævne, uden at falde igennem.. Det er vel reelt det Links ofte har gjort.
Tænker ikke han har mange lave karaktere, men altid lige får 1 ekstra, uanset hvor dårligt han spiller, da han udfordre, kæmpe og meget kommer fra hans side.
Har mer undrende overfor NP, for tænker der må være nogen der har været bedre, på trods af hans altid stabile præstationer.

Kun MA jeg ville have på, og så ville jeg OVERVEJE PM, men er ikke 100% sikker på jeg personligt ville have ham på.

Det kan altså også læses som om, at han stadig synes, hans niveau er væsentligt højere end Superligaen. Hvad det ret beset også er.

Enig, især med tanke på hvilken person Eriksen er. Har ham i samme kategori som Martin Jørgensen, han vendte også først hjem efter han ikke havde niveau til Serie A men han gjorde stadig en forskel.

Sidder efter de tre kampe mod RFC, VFF og Vejle stadig med en frustration over, at det enormt skuffende udbytte på to point i alt primært skyldes vores egne set upps til kampene. At vi spiller med “teknikholdet” i en mudderkamp og at midtbanen ændres mod VFF og VB. Det hjælper heller ikke, når man på Mediano ser noget af det samme. Her er vinklen, at man med vold og magt vil spille Arnstad ind på en midtbane, der i forvejen fungerede langt bedre. Og det kostede spilletid til MEM og Polle og positionsskifte for Anderson.

En ting er sikkert. Det har rystet holdet så meget, at vi spiller usikkert og helt hovedløst mod ligaens bundprop, og alle kendte spilkoncepter og relationer i de seneste kampe er pist borte. Mit bud er, at det vil fortsætte, hvis man ikke vender tilbage til “gallaopstillingen”. Virkelig dårlig timing og boldøje at eksperimentere med en holdopstilling, der kom blæsende ud til de to første kampe og var godt i gang med at spille med om det sjove.

Nu står vi i stedet med et næsten skadesfrit hold, men ingen aner, hvor holdet reelt står. Andet end at det slet ikke hænger sammen.

Sidder efter de tre kampe mod RFC, VFF og Vejle stadig med en frustration over, at det enormt skuffende udbytte på to point i alt primært skyldes vores egne set upps til kampene. At vi spiller med “teknikholdet” i en mudderkamp og at midtbanen ændres mod VFF og VB. Det hjælper heller ikke, når man på Mediano ser noget af det samme. Her er vinklen, at man med vold og magt vil spille Arnstad ind på en midtbane, der i forvejen fungerede langt bedre. Og det kostede spilletid til MEM og Polle og positionsskifte for Anderson.

En ting er sikkert. Det har rystet holdet så meget, at vi spiller usikkert og helt hovedløst mod ligaens bundprop, og alle kendte spilkoncepter og relationer i de seneste kampe er pist borte. Mit bud er, at det vil fortsætte, hvis man ikke vender tilbage til “gallaopstillingen”. Virkelig dårlig timing og boldøje at eksperimentere med en holdopstilling, der kom blæsende ud til de to første kampe og var godt i gang med at spille med om det sjove.

Nu står vi i stedet med et næsten skadesfrit hold, men ingen aner, hvor holdet reelt står. Andet end at det slet ikke hænger sammen.
Det var nøjagtig samme opstilling mod Vejle som mod Sønderjyske, som du siger vi kom blæsende ud til, bortset fra Kahl i stedet for Akoto. Det var bestemt ikke en god kamp, men mere uprøvet var det så heller ikke og vi har også chancer til at vinde. Selvmål og målmandsdrop gør det hele endnu sværere i de sidste par kampe.

Jeg håber dog uanset at Polle et helt klar efter pausen, til gengæld er jeg foreløbig opløftet af Badjis præstationer som der jo var lidt usikkerhed om inden foråret gik i gang. Det kan også blive bedre, men han er fuldgyldig mulighed, nu også med er mål på kontoen.

Oversat;
Det lugter lidt af at han ikke ved hvad niveauet i Superligaen reelt er - måske kan han kun forholde sig til den liga han forlod som 16 årig, og ville få et chok hvis han kom tilbage.

Back