New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 125K
På nogle områder er Eriksen da nok stadig en del over Superliga, så hvis han finder et sted hvor han kan spille uden at de ting der begynder at knibe lidt bliver et stort problem, tror jeg sagtens han kan spille videre på rimelig højt niveau. Brentford er oplagt, men måske er det bedre at tage et skridt eller to ned ift modstandere. Tilbage til Ajax er et bud, det er et tophold i en række hvor der er lidt mere plads.

Jeg tror ikke han tager til Superligaen nu. Det er selvfølgelig fint at ville vende tilbage til barndomsklubben og det kan være afgørende for ham, men er vel så også den eneste begrundelse. Jeg tror ikke han har så meget lyst til at rende rundt og blive sparket ned i en bund-6, men måske om et par år når de har etableret sig i rækken igen. FCK og M, måske, hvis han ikke føler sig bundet til OB. De kan også betale en bedre løn selvom det nok ikke er altafgørende, han kommer til at gå en del ned uanset. Måske kan han betales med procenter af trøjesalg.

Hvis han kan se bort fra situationen i USA, kunne det måske også være en mulig destination.

Det virker helt oplagt for OB at forsøge en genforening af Eriksen og Falk til sommer. Det ville jeg betale for at se.

Men det kræver nok en indsats fra flere parter at få det til at lykkes.
Der er jeg faktisk hamrende enig.. De to på en midtbane i Odense ville virkelig klæde OB i Superligaen.. Jeg tror faktisk heller ikke at Eriksen har lyst til at spille i andre danske klubber en OB - og han har altså tjent godt nok i sin karriere til at en sæson eller to i FCK ville ændre det helt store for ham på den lange bane

Hvis sulten er der og ud fra de interviews han giver sammenholdt med han ikke er så gammel endda, tror jeg, sulten er der og så vil han øjeblikkelig gå ind og være en af de bedste spillere i ligaen, hvis ikke den bedste.
Han laver stadig ting på banen, som kun de færreste kan drømme om. Hans problem er blevet tempoet kombineret med fysikken i international fodbold.

Thorborg kan rette en lille smule op på mishandlingen af OB ved at åbne pengepungen men hvis Eriksen ikke er klar til at tage så stort et skridt ned, så er FCK helt oplagt - man skal heller ikke afskrive FCM - hvis han vil hjem til Danmark.

Hvis sulten er der og ud fra de interviews han giver sammenholdt med han ikke er så gammel endda, tror jeg, sulten er der og så vil han øjeblikkelig gå ind og være en af de bedste spillere i ligaen, hvis ikke den bedste.
Han laver stadig ting på banen, som kun de færreste kan drømme om. Hans problem er blevet tempoet kombineret med fysikken i international fodbold.

Thorborg kan rette en lille smule op på mishandlingen af OB ved at åbne pengepungen men hvis Eriksen ikke er klar til at tage så stort et skridt ned, så er FCK helt oplagt - man skal heller ikke afskrive FCM - hvis han vil hjem til Danmark.
Jeg tør godt afskrive FCM. Der er ingen dansk klub, der kan tilbyde Eriksen noget sportsligt, han ikke har allerede har gjort i større skala. Jeg tør også godt påstå, at større klubber end FCK vil vise interesse. Derfor er OB den eneste danske klub, som kan tilbyde ham noget unikt, og det skal så være mest af romantiske grunde.

Eriksen i FCM ... Så gider jeg ikke fodbold mere 😂

Med mindre han ikke er mentalt færdig. Hvis han vil vinde noget og spille europæisk, er en af de to en god mulighed.
Altså, på den ene side har du vel ret, på den anden side kan jeg simpelthen ikke se Eriksen vælge Herning, hvis han stadigt har store fodboldambitioner. Han må stadigt have muligheder på større og mere spændende adresser i Europa, trods alt. FCK er lidt mere oplagt dog.

Jeg tør godt afskrive FCM. Der er ingen dansk klub, der kan tilbyde Eriksen noget sportsligt, han ikke har allerede har gjort i større skala. Jeg tør også godt påstå, at større klubber end FCK vil vise interesse. Derfor er OB den eneste danske klub, som kan tilbyde ham noget unikt, og det skal så være mest af romantiske grunde.

De fleste siger Ajax og det er også oplagt. Superligaen er kun relevant, hvis han gerne vil hjem, ellers har han rigeligt med niveau til alle andre ligaer også til PL men uden for topklubberne. I det tilfælde skal man ikke afskrive FCM, hvad man generelt aldrig skal gøre uanset, hvordan man har det med FCM.

Eriksen i FCM ... Så gider jeg ikke fodbold mere 😂

Jeg tør også godt afskrive FCM. Man går ikke fra et voksenliv i Amsterdam, London, Milano og Manchester til Herning med eventuel bopæl i Århus. Jo, måske væhvis man er Van der Vart desperat, men der er han jo slet ikke.

Jeg tror, Ob kan komme i spil. Så kommer han hjem til familen og hjem til ungdomsklubben. Og så tror jeg FCK kan komme i spil, fordi det vil være at etablere et liv i en dansk storby.

Han har så mange muligheder på højere niveauer, at han kun vender hjem for at etablere en base. Og det kan kun være i Odense eller København. Tror jeg.

For Eriksen er der et par andre aspekter. Vil han noget i prof fodbold efter spillerkarrieren? Hvor vil hans familie gerne bo? Er hans børn aktiv i elitesport, med sigte mod en mulig prof? Og hvem og hvor opfylder det bedst.

Jeg tænker han vil give VM næste år et skud. Og det vil jo nok sige spilletid på så topplan/top liga som muligt. Hjem til Fyn for ham, hvis det skal være, bliver først næste sommer.

Tankeleg; vi er helt givet i negative procenter på realismebarometret, men hvad skulle der ud af CVs pose for at Eriksen faktisk trak i en pæn hvi' trøje?
-udover lovning på, naturligvis, at vi siger farvel til Duen til sommer, så han ikke får konkurrence på playmakeren..
Måske kan Frede lade ham flytte ind i en fløj på Marselisborg ;)

Back