New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 180K
Du er et sølle - men godt! - menneske :D
Haha, jeg ved det 😂 Men scenerne efter kampen gør også at jeg helt simpelt ikke kan have ondt af Brøndby-fans eller den skodklub generelt..

Der er jeg anderledes nogenlunde tilfreds med den måde de pokalfinale-nederlaget blev håndteret blandt AGF-fans, som blot forlod kampen og tog hjem (det var i hvert fald min oplevelse)

Det var bare en fornøjelse at komme ind i hovedet på BIF, på den måde.
Måske vil man en dag sige, at det var kampen der startede BIF’s lange nedtur, som kulminerede med to nedrykninger kort efter hinanden og en efterfølgende uundgåelig konkurs.
Det er i høj grad min tese sådan lidt på forkant. Blackrock kan selvfølgelig vælge at blive ved med at pumpe penge ind, men hvis de opgiver inden for få år tror jeg næsten ikke man kan undervurdere hvor væsentlig netop den sejr var. Ikke fordi de nødvendigvis havde tjent flere hundrede millioner i CL, men de kunne vel meget vel være endt i et EL-gruppespil og under alle omstændigheder må det have givet dem noget lyst til at investere yderligere. Det nuværende niveau hvor det er langt over evne, men ikke nok til helt at være på niveau med FCK og M er en udfordring for en klub som AGF, men også der hvor de bedst kan kombinere kæmpe underskud med manglende sportslig succes og forhåbentlig hurtigere ende i en situation hvor der skal skrues ned igen for det sportslige budget.

Jeg tror brøndby går en svær tid i møde.

Pengene fosser ud, men det kan selvfølgelig reddes ved salg. Her er Suzuki, Kvistgaard og Bischoff vel de 3 oplagte, som nok også kan indbringe måske maks 180-200 mio. Men de skal også erstattes, og så er det overskud de generere ved de salg (hvis de alle 3 ryger til maks prisen) være væk i løbet af denne og næste regnskabsperiode.

Derudover så kræver det også at deres trup præstere og indkøbene lykkedes. Rajovic er også væk til sommer umiddelbart efter hans leje ophører.

Det er også 3 profiler på holdet som evt. er væk.De skal håbe Nartey og Bundgaard bliver deres næste store salg så.

Har deres ejere ikke også indikeret at de ikke vil investere uendeligt meget mere?

Jeg tror brøndby går en svær tid i møde.

Pengene fosser ud, men det kan selvfølgelig reddes ved salg. Her er Suzuki, Kvistgaard og Bischoff vel de 3 oplagte, som nok også kan indbringe måske maks 180-200 mio. Men de skal også erstattes, og så er det overskud de generere ved de salg (hvis de alle 3 ryger til maks prisen) være væk i løbet af denne og næste regnskabsperiode.

Derudover så kræver det også at deres trup præstere og indkøbene lykkedes. Rajovic er også væk til sommer umiddelbart efter hans leje ophører.

Det er også 3 profiler på holdet som evt. er væk.De skal håbe Nartey og Bundgaard bliver deres næste store salg så.

Har deres ejere ikke også indikeret at de ikke vil investere uendeligt meget mere?
Det bliver næsten mere spændende at følge med i Brøndby til sommer end i AGF. Der kommer til at ske meget. Suzuki er igen udeladt fra landsholdet, så mon ikke han presser på for et skifte. Han skal videre til sommer. Det kan godt være ham, Kvistgaarden og Bischoff kan indbringe gode penge, men jeg tror simpelthen ikke de kan erstatte de to førstnævnte sportsligt uanset hvor mange penge de får. Så kan de selvfølgelig gøre den samlede trup stærkere, men de to ER jo deres offensiv. Og hvad med Vallys? Han vil vel også gerne prøve noget større, men det er næppe det store salg. Det bliver et kvalitetsdræn uden lige, og sportsligt bliver det dælme nærmest umuligt bare at holde status quo. Og hvis de så samtidig også misser Europa bliver det rigtig sjovt (for os andre). Derfor er det også vildt ærgerligt at vi ikke slog dem ud af pokalen.

Randers er ret kække i deres udmelding i.f.t. os. Deres mål i denne sæson er Europa 😎.
Men de står heller ikke til regnskab for den slags udmeldinger i nær samme grad som AGF.
Hvis vi meldte så klart ud, at Europa var målet og det kiksede - hvor mange artikler, indslag og podcasts ville der så ikke blive lavet om AGF's "eklatante fiasko" og "Galehuset Genopstået" og andre kulørte kommentarer?
Hvis Randers ikke når det, får det et skuldertræk med på vejen.

Men de står heller ikke til regnskab for den slags udmeldinger i nær samme grad som AGF.
Hvis vi meldte så klart ud, at Europa var målet og det kiksede - hvor mange artikler, indslag og podcasts ville der så ikke blive lavet om AGF's "eklatante fiasko" og "Galehuset Genopstået" og andre kulørte kommentarer?
Hvis Randers ikke når det, får det et skuldertræk med på vejen.
Ingen tror jeg. Der burde nærmere være artikler om den manglende ambition i agf. Især fordi den famøse 5 årsplan betyder at vi SKAL i Europa i år, hvis jeg husker korrekt.

Ingen tror jeg. Der burde nærmere være artikler om den manglende ambition i agf. Især fordi den famøse 5 årsplan betyder at vi SKAL i Europa i år, hvis jeg husker korrekt.
Tror du virkelig ikke?
Jeg ser omtrent halvdelen af AGF's kampe i TV (=stort set alle udekampe) og har noteret mig, at medierne stadig kører den samme rutine:
Når AGF vinder et par kampe i streg, så kører medierne helt op og udråber os til guldbejlere og hvad har vi.
Når vi så uundgåeligt taber eller spiller dårligt og taber terræn, så kommer samme "journalister", uden skyggen af skam i livet, og siger at det er også typisk AGF, med de store armbevægelser og ikke rigtigt noget at bakke det op med....

Jeg tror, især på nuværende tidspunkt i sæsonen, at hvis AGF meldte ud som Randers, så ville medierne mæske sig i en evt. misset europaplads.

Tror du virkelig ikke?
Jeg ser omtrent halvdelen af AGF's kampe i TV (=stort set alle udekampe) og har noteret mig, at medierne stadig kører den samme rutine:
Når AGF vinder et par kampe i streg, så kører medierne helt op og udråber os til guldbejlere og hvad har vi.
Når vi så uundgåeligt taber eller spiller dårligt og taber terræn, så kommer samme "journalister", uden skyggen af skam i livet, og siger at det er også typisk AGF, med de store armbevægelser og ikke rigtigt noget at bakke det op med....

Jeg tror, især på nuværende tidspunkt i sæsonen, at hvis AGF meldte ud som Randers, så ville medierne mæske sig i en evt. misset europaplads.
Dermed synes jeg faktisk du også fortæller den anden del af den sandhed: det er lidt lige meget hvad AGF selv melder ud, medierne skal nok selv både køre det op og pille det ned igen hvis det ikke lykkes. Jeg synes dog det rigtige må være at melde lidt offensivt og ambitiøst ud, uden selvfølgelig at blive helt urealistiske, men det er lige så meget indadtil og overfor interessenter som sponsorer og fans. Jeg synes det ville være mærkeligt hvis AGF ikke faktisk meldte en tand mere offensivt ud og sagde medaljer. Jeg tror heller ikke det har en negativ effekt på spillerne, måske tværtimod. Ligesom jeg syntes det var fint at melde ud at vi gik efter pokaltitlen selvom det ikke lykkedes. Og selvfølgelig er vi også en klub der ultimativt skal op og kæmpe med om mesterskabet.

Tror du virkelig ikke?

Vi ligger nr. 3 pt. - Worst case så er vi 2 point efter 3 pladsen om en runde. Målet bør som minimum være bronze og en tur i Europa.

Medierne har altid deres agenda men det kan vi som professionel klub ikke lade os diktere af. Målene skal være ambitiøse, så alle medarbejdere i organisationen ved hvad der arbejdes hen imod. Det skal også være med til at løfte spillerne, de skal lære at vinde noget (og derfor man har hentet nogen ind som har prøvet det).

Derfor er jeg også imod dem der mener vi ikke skal have (ambitiøse) mål, blot fordi vi spiller på midlertidigt stadion. Vi "sælger" klubben overfor spillere/sponsorer/omverdenen og derfor vil det være tosset at sige, vi har ingen mål. Det vil sende et signal om, at man bare gerne vil løbe rundt og hygge sig i et par år.

Ps: Det nytter ikke at frygte medierne på den front - der skal vi fastholde vores. De fleste fodboldfans ved efterhånden hvordan det fungerer.

Vi ligger nr. 3 pt. - Worst case så er vi 2 point efter 3 pladsen om en runde. Målet bør som minimum være bronze og en tur i Europa.

Medierne har altid deres agenda men det kan vi som professionel klub ikke lade os diktere af. Målene skal være ambitiøse, så alle medarbejdere i organisationen ved hvad der arbejdes hen imod. Det skal også være med til at løfte spillerne, de skal lære at vinde noget (og derfor man har hentet nogen ind som har prøvet det).

Derfor er jeg også imod dem der mener vi ikke skal have (ambitiøse) mål, blot fordi vi spiller på midlertidigt stadion. Vi "sælger" klubben overfor spillere/sponsorer/omverdenen og derfor vil det være tosset at sige, vi har ingen mål. Det vil sende et signal om, at man bare gerne vil løbe rundt og hygge sig i et par år.

Ps: Det nytter ikke at frygte medierne på den front - der skal vi fastholde vores. De fleste fodboldfans ved efterhånden hvordan det fungerer.
Sandt nok.
Omvendt så betyder historierne i medierne noget for klubbens omdømme og dermed evnen til at tiltrække nye sponsorer. "Galehus" prædikatet er desværre stadig ikke langt væk, for AGF. Jeg har nu i grunden tillid til, at virksomheder, der overvejer at blive sponsor i en fodboldklub, graver et spadestik dybere end bold.dk og BT, men der skal nok være nogle derude, som ville tøve, hvis der kontinuerligt var historier om, at AGF ikke kan nå sine mål (som er mål, medierne har gættet på).

Men jeg er enig i, at vi som klub ikke skal lade medierne diktere vores gøren og laden. Vi er bare nødt til at have det med i beregningerne, fordi medierne ER en faktor i AGFs liv. På godt og ondt - klubben lever jo også af opmærksomheden.

Latest posts

Back