New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 581
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00
Nej, det ene udelukker naturligvis ikke det andet. Og heldigvis for det.

Men jeg formoder, at CV venter på, at de rigtige handler åbner op så han kan hente tilpas høj kvalitet. Jeg vil forsat hellere vente et par runder og få den rigtige kvalitet, end jeg vil have spillere ind nu og her med lidt lavere kvalitet.

Men mit udgangspunkt er også, at det er vigtigere at sammensætte den stærkest mulige trup til resten af sæsonen og til de kommende sæsoner end det er at sikre CL-gruppespil.

Er Tingager ude i en periode, er behovet naturligvis mere akut. Men vi kan næppe nå at få en ny spiller ind inden næste CL-runde. Og omvendt så Camara vel ret god ud på positionen?

Vi ønsker alle forstærkninger, og ideelt set kan CV snart ramme den ønskede kvalitet på en plads eller to.
Enig. Det ene udelukker ikke det andet. Men at afvente, er ikke gratis heller.

Det så vi tydeligt i går, hvor vi i alle spillet facetter var næstbedst, og hvor vores vigtigste forsvarsspiller udgår med en skade han også mærkede til 3 dage før.

Det bliver nogle vilde dage for Camara og Storch. Håber ikke de render ind i nogle dårlige oplevelser de næste 3-4 kampe.

Hedenstad laver også ekstremt mange dårlige pasninger frem i banen i 1. Halvleg, som Hansen ikke havde gjort.
Jeg stod lige skråt bag hans mål i 1. halvleg og synes det var tydeligt at der var ekstremt lidt bevægelse foran ham - og at Camara og Storch havde svært ved at spille hurtigt nok til at spille os ud af presset. Så ofte havde han ikke andre muligheder end at sparke den langt (hvor der så ganske rigtigt var nogle skæverter).

Meget enig. Selv om en spiller mere i forsvar og angreb selvfølgelig er et must, er jeg ikke sikker på det havde gjort den store forskel i går. Der skulle stadig have været roteret kraftigt med spillere som ikke har relationer til hinanden (Bogere havde jo nok startet alligevel, hvis en ny 9'er havde spillet 90+ minutter mod Poznan).

Rent strategisk befinder vi os lidt et svært sted da vi i denne sæson skal spille lige så mange kampe som FCM og FCK plejer, men ikke har budgettet til at have så mange kvalitetsspillere, som (i et vist omfang) kan kompensere for de manglende relationer.

Så den fordel vi havde sidste sæson med en kompakt trup med stærke relationer har vi ikke dette efterår. Uanset hvem vi henter i dette vindue.

Så kan vi holde os i top 6 her i efteråret er det rigtigt fint. Så kan vi sætte en slutspurt ind i foråret, hvor vi har færre kampe og relationerne er blevet stærkere.
Der til er vi også i en transitions periode hvor vi udskifter en stamme som har spillet sammen siden 2018/19 sæsonen (Tingager/Mortensen).. Man kan tillægge Hansen/Hedenstad som Thomas er inde på..

Det falder desværre sammen med et tidspunkt hvor vi virkelig kunne vippe et par andre hold væk fra toppen. Men man skal huske at det var satsningen som gav potte sidste år!

Jeg stod lige skråt bag hans mål i 1. halvleg og synes det var tydeligt at der var ekstremt lidt bevægelse foran ham - og at Camara og Storch havde svært ved at spille hurtigt nok til at spille os ud af presset. Så ofte havde han ikke andre muligheder end at sparke den langt (hvor der så ganske rigtigt var nogle skæverter).
Samt de nok ikke ville lave fejl ved at spille den ind centralt. Men Lyngby var også gode i presset ligesom de var i parken. De gav os ingen tid på bolden

Der til er vi også i en transitions periode hvor vi udskifter en stamme som har spillet sammen siden 2018/19 sæsonen (Tingager/Mortensen).. Man kan tillægge Hansen/Hedenstad som Thomas er inde på..

Det falder desværre sammen med et tidspunkt hvor vi virkelig kunne vippe et par andre hold væk fra toppen. Men man skal huske at det var satsningen som gav potte sidste år!
Jeg ser det lidt som en nødvendig transitionsperiode for at vi kan tage det næste skridt op. Hvilket også falder sammen med det nye stadion, som giver nye kommercielle muligheder.

På mange måder kom mesterskabet og europæisk gruppespil nok en sæson for tidligt.

Jeg synes bestemt ikke der er nogen der “udskammer” Anderson. Den bruger herinde der har det mest stramt med Anderson er nok @Rastapopoulos, og selv her foregår det i en sober tone. Hvis man skal holde sine holdninger og meninger for sig selv, så tager det ligesom lidt væk fra et debatforum. Vi har alle dage kunnet tale ret frit om alle spillere i truppen, jeg ved ikke hvorfor Anderson skal fredes på den måde?
Er dette sobert?

Anderson er så dårlig. Han fik den ene chance, og den er brugt. Uduelig. Helt og aldeles. Diver, kan ikke sparke dødbolde, kan slet ikke ramme nogen overhovedet, men drible vil han gerne uanset resultatet. Jeg er træt af det. Jeg gider lige så lidt at se på det, som jeg gjorde for et år siden. Falliterklæring at hente den mamas boy hjem. Fy for Satan!
100 % sandhed fra min stol. Jeg kan se en kvalitet i at sætte en kaosspiller ind i 60' minut for at lave et eller andet, men han kan ganske enkelt ikke håndtere en startplads på det her hold. Han er slet ikke god nok til at være "The Man", hvilket han altid vil se sig selv som. Elendig transfer med potentiale til at blive en acceptabel fejltagelse.

Kald det bare had. Det er såmænd sandheden, for jeg fucking. Hader. Mikael Anderson, den fucking taber.

Jeg ser det lidt som en nødvendig transitionsperiode for at vi kan tage det næste skridt op. Hvilket også falder sammen med det nye stadion, som giver nye kommercielle muligheder.

På mange måder kom mesterskabet og europæisk gruppespil nok en sæson for tidligt.
Jeg vil mene det kom 20 år for sent
:cool:

Er dette sobert?

Anderson er så dårlig. Han fik den ene chance, og den er brugt. Uduelig. Helt og aldeles. Diver, kan ikke sparke dødbolde, kan slet ikke ramme nogen overhovedet, men drible vil han gerne uanset resultatet. Jeg er træt af det. Jeg gider lige så lidt at se på det, som jeg gjorde for et år siden. Falliterklæring at hente den mamas boy hjem. Fy for Satan!
100 % sandhed fra min stol. Jeg kan se en kvalitet i at sætte en kaosspiller ind i 60' minut for at lave et eller andet, men han kan ganske enkelt ikke håndtere en startplads på det her hold. Han er slet ikke god nok til at være "The Man", hvilket han altid vil se sig selv som. Elendig transfer med potentiale til at blive en acceptabel fejltagelse.

Kald det bare had. Det er såmænd sandheden, for jeg fucking. Hader. Mikael Anderson, den fucking taber.
Altså, fjerner man "fy for satan" og "Hader. Mikael Anderson, den fucking taber", så har jeg svært ved at være meget uenig i, hvad der står.

Er dette sobert?

Nej hvis du henter kommentarer fra Bold.dk. Så skal du ikke regne med at det er sobert.

Jeg synes det er meget hurtigt at kalde Sebastian Jørgensen et flop, meget! - Han var topscorer i træningskampene, og var begyndt at score regelmæssigt i slutningen af sidste sæson også, så har ahn fået 2 kampe fra start, i Randers imod Lech og i Vejlby imod Brøndby uden at gøre det store væsen af sig, men det ser jeg i høj grad også som en konsekvens af at Mikael Anderson skal finde sin plads på holdet, og ikke kun fordi han lige pludselig er blevet et flop.

I øvrigt spiller han en af de prositioner på banen hvor vi ikke er presset på bemanding overhovedet. Bech, Jørgensen, Kristjansson, Bogere, Tchamche og Anderson spiller den position, og de er alle sammen helt klar. Det er derfor en af de få positioner, hvor Poulsen rent faktisk kan være taktisk i sine valg.
Præmissen var en mellemtid, dvs ud fra hvad vi har set hidtil. Jørgensen lignende en man ville benytte meget, ud fra optakten, men har fået 0 minutter de seneste to kampe.

'Ligner et flop' er måske lidt for hårdt. Men for mig er skuffelse i hvert fald ikke for meget.

Spørgsmålet er også, hvad man forventede. Jeg forventede en spiller man kunne benytte i rotation uden bekymring. Når Tobias Bech ikke kan spares, Bogere spiller hele kampen og Tchamche sættes ind for en totalt flad Bech ... så er det svært at udlægge det positivt for Jørgensen. Hvis Anderson var startet på højre 10'er foran Jørgensen havde det været som forventet. Men set fra min stol er det enten en skuffet træner eller en træner der ser en ret smal niche for Jørgensen, der disponerer som han gjorde i går.

Det er kun en mellemtid, så meget kan nå at ændre sig!

Der er sådan en “Quote” knap - har du ikke den?
Haha…stop dig selv.
Jeg har da brugt den før, men nu skulle jeg vælge citater i forskellige tråde.
At mine evner ikke rakte dertil, må du meget undskylde.
Det ændrer vel egentlig ikke på indholdet.
Alternativt, kan du ikke læse citater med mindre “qoute”-knappen er anvendt?

Come on! 🥳😎

Haha…stop dig selv.

Come on! 🥳😎
Jeg læser KUN citater når “+ Quote” knappen er anvendt, ellers risikerer man at få virus ;).

Haha…stop dig selv.

Come on! 🥳😎
Den havde jeg ikke bidt mærke i, er den ikke fra kamptråden, imens kampen var i gang?

Der ryger nogle gange nogle finker af panden i kamptrådene, jeg mener der er amnesti i de tråde, står det ikke også i Kims retningslinjer for brug af AGF-Forum?

Latest posts

Back