New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 512
  • Views Views: Views 15K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00
Jeg tror at JP er så fokuseret på sin opgave under kampen, at han ikke begynder at bruge energi på ting han ikke kan ændre. Så når han lige efter en kamp bliver spurgt til Tingagers tilstand, så tror jeg at han svarer helt ærligt, når han siger at han ikke ved det. Det handler ikke nødvendigvis om at ingen ved det.

JP svarer næsten altid sådan, når han bliver spurgt om ting til kampen, som han ikke selv har haft indflydelse på.
Hvis Tingager gik ud fordi han havde et eller andet han skulle mærke efter og ikke risikere noget med, er jeg ret sikker på at JP ville vide det. Derfor synes jeg hans svar indikerer en ny skade. Men det er ikke sikkert JP vil sige noget om det, Sabah lytter måske med og behøver ikke vide at en spiller har lidt problemer, derfor kunne det også være røgslør. Det er måske et spinkelt håb at han kan spille, men Tingager er velsagtens den det er sværest at erstatte på holdet lige nu.

Min største bekymring ift Andersons tilbagekomst har været, om han kan indgå i spillet, eller om det (igen) bliver for meget individuelle aktioner. Han har ikke rigtigt gjort bekymringen til skamme, men så længe han knap har spillet 90 minutter ved siden af samme spiller(e), kan han dårligt lastes for, at relationerne ikke sidder i skabet. Og det er også tydeligt, at JP tiltænkt ham en vigtig rolle på holdet.

Enig ! Camara skal have alt mulig ros for kampen i går, men en Dalsgaard signing savnes.
Selvfølgelig skal Camara og Storch have alt den ros de kan få for deres indsats i går.

Vi savner inden grad bredde, så det kun er én ung der skal spille i forsvaret ad gangen, og ikke spille med spillere der mærker noget - og slet ikke 4 kampe inde i sæson.

Hvis Jakob Poulsen virkelig havde ret i, at han havde samme problemer mod Poznan, og han nu er skadet i en del kampe, så er vi jo nærmest “lige vidt” når første tilgang kommer

Jeg kan godt lide at Maznikar, Graahede og Bjerre har en hotline direkte til Jakob Poulsen, og at Det Hvide Snit, nok er det eneste medie, der lader til at være nysgerrig på mange af de samme ting som vi er herinde.

Bjerre spurgte JP om netop det efter Lyngbykampen, “har Sebastian Jørgensen problemer med fysikken, siden han har været på bænken i de sidste 2 kampe”, JP sagde at der ikke er noget i vejen med SJ, men at han havde brug for mere fysik da han skiftede Tchamche ind i stedet for Bech.
Min største bekymring ift Andersons tilbagekomst har været, om han kan indgå i spillet, eller om det (igen) bliver for meget individuelle aktioner. Han har ikke rigtigt gjort bekymringen til skamme, men så længe han knap har spillet 90 minutter ved siden af samme spiller(e), kan han dårligt lastes for, at relationerne ikke sidder i skabet. Og det er også tydeligt, at JP tiltænkt ham en vigtig rolle på holdet.
De to indlæg, samt Det Hvide Snit, inspirerede til en hurtig mellemtid på de tilgange der har været indtil videre

Leje retur: Gyamfi, Badji og Callø
Nye spillere: Jønsson og Anderson
Konverterede lejespillere: Carstensen og Jørgensen

G&B i angrebet er fyld, og skal videre.

Callø virkede til at være Manden på HCB, så ærgerligt han blev skadet. Pr udenfor bedømmelse, men med pil op fordi han spillede i optakten.

Jønsson er et hit.

Anderson er godt beskrevet af @Mikkel_K. Lidt et fremmedlegeme på holdet, men har spillet hver gang, hvilket er et af de væsentligste succeskriterie og leder frem til ...

Jørgensen. Han har ikke været skadet, men er bare fravalgt i to kampe hvor AGF har været presset på bemanding. Det ligner umiddelbart et flop, og man kan nok konstatere han ikke er så generelt anvendelig som antaget. Omvendt kan han sagtens blive set som en nichespiller. Der er 2-4 kampe på kunst, samt evt pokalkampe. Dertil måske nogle kampe mod ikke-fysiske modstandere. Hvis han kan løse 5-10 kampe bedre end andre, kan det sagtens være en niche for ham. Ift en Max Power-diskussion er det positivt han ikke tager tid fra de unge - ud over i de få kampe han er relevant. Men den smager lidt derhenad.

Carstensen har været skadet. Virker til at være tænkt ind i rotation for 1. Holdet, så umiddelbart et godt køb, vurderet på dette tidspunkt.

De to indlæg, samt Det Hvide Snit, inspirerede til en hurtig mellemtid på de tilgange der har været indtil videre

Leje retur: Gyamfi, Badji og Callø
Nye spillere: Jønsson og Anderson
Konverterede lejespillere: Carstensen og Jørgensen

G&B i angrebet er fyld, og skal videre.

Callø virkede til at være Manden på HCB, så ærgerligt han blev skadet. Pr udenfor bedømmelse, men med pil op fordi han spillede i optakten.

Jønsson er et hit.

Anderson er godt beskrevet af @Mikkel_K. Lidt et fremmedlegeme på holdet, men har spillet hver gang, hvilket er et af de væsentligste succeskriterie og leder frem til ...

Jørgensen. Han har ikke været skadet, men er bare fravalgt i to kampe hvor AGF har været presset på bemanding. Det ligner umiddelbart et flop, og man kan nok konstatere han ikke er så generelt anvendelig som antaget. Omvendt kan han sagtens blive set som en nichespiller. Der er 2-4 kampe på kunst, samt evt pokalkampe. Dertil måske nogle kampe mod ikke-fysiske modstandere. Hvis han kan løse 5-10 kampe bedre end andre, kan det sagtens være en niche for ham. Ift en Max Power-diskussion er det positivt han ikke tager tid fra de unge - ud over i de få kampe han er relevant. Men den smager lidt derhenad.

Carstensen har været skadet. Virker til at være tænkt ind i rotation for 1. Holdet, så umiddelbart et godt køb, vurderet på dette tidspunkt.
Jeg synes det er meget hurtigt at kalde Sebastian Jørgensen et flop, meget! - Han var topscorer i træningskampene, og var begyndt at score regelmæssigt i slutningen af sidste sæson også, så har ahn fået 2 kampe fra start, i Randers imod Lech og i Vejlby imod Brøndby uden at gøre det store væsen af sig, men det ser jeg i høj grad også som en konsekvens af at Mikael Anderson skal finde sin plads på holdet, og ikke kun fordi han lige pludselig er blevet et flop.

I øvrigt spiller han en af de prositioner på banen hvor vi ikke er presset på bemanding overhovedet. Bech, Jørgensen, Kristjansson, Bogere, Tchamche og Anderson spiller den position, og de er alle sammen helt klar. Det er derfor en af de få positioner, hvor Poulsen rent faktisk kan være taktisk i sine valg.

Men skal han ikke lige lære at hoppe, når modstanderen har frispark tæt på mål? Gik deres frispark ikke lige over hans hoved uden at han hoppede? 😅
Jo...min datter og jeg gik tilbage og genså målet, det er altså et perfekt spark og vi tror ikke et hop havde betydet noget. Derfor skal Camara jo hoppe alligevel :LOL:
Storch, jeg glemte at rose ham. Hedenstad, Arnstad og JJ var de eneste "veteraner" som viste klasse i går. De andre rutinerede havde mindre gode dage...og det bliver desværre MA, som den eneste AGF'er, må få prædikatet som værende egoistisk spillende. MA kan og skal være bedre for holdet.

Jo...min datter og jeg gik tilbage og genså målet, det er altså et perfekt spark og vi tror ikke et hop havde betydet noget. Derfor skal Camara jo hoppe alligevel :LOL:
Storch, jeg glemte at rose ham. Hedenstad, Arnstad og JJ var de eneste "veteraner" som viste klasse i går. De andre rutinerede havde mindre gode dage...og det bliver desværre MA, som den eneste AGF'er, må få prædikatet som værende egoistisk spillende. MA kan og skal være bedre for holdet.
Jeg synes det så ualmindeligt nemt ud, at løfte den bold i en blød bue hen over vores mur, det burde de fleste professionelle fodboldspillere kunne finde ud af, og så er det et tegn på at der er noget i vejen med opdækningen.

Hvorfor ender vi med så lav boldbesiddelse i går?

Pga spillernes individuelle færdigheder, manglende relationer, taktik, træthed eller?

IMG_9761.webp

Skulle vi have stillet anderledes op?

JP mener selv at det var energien. Dvs vi manglede lige de sidste 5 procent i duellerne. Men det synes jeg kun galdt for måske Bech. Resten af holdet har jo ikke spillet vanvittig mange minutter. Jeg vil mere pege på relationerne. Borgere, haugstrup, Andersson, storch, camara, jønsson var ikke en del af start 11 sidste år. Derudover er emmery ikke en presspiller med stor fysik. Det lignede Haugstrup desværre heller ikke til at have igår.

Jeg synes det var tydeligt i går at vi gik fra en sammentømret enhed til et kludetæppe. Lyngby var den dimentrale modsætning.

Og det værste er at det kan vi ikke købe os til. Det er derfor vigtigt at vi får mange af de skadede spillere tilbage. Især centralt på banen så vi får genvundet spil overtaget.

Man kan trøste sig med at FCK havde de samme problemer med lyngby.

Pga spillernes individuelle færdigheder, manglende relationer, taktik, træthed eller?

View attachment 7679

JP mener selv at det var energien. Dvs vi manglede lige de sidste 5 procent i duellerne. Men det synes jeg kun galdt for måske Bech. Resten af holdet har jo ikke spillet vanvittig mange minutter. Jeg vil mere pege på relationerne. Borgere, haugstrup, Andersson, storch, camara, jønsson var ikke en del af start 11 sidste år. Derudover er emmery ikke en presspiller med stor fysik. Det lignede Haugstrup desværre heller ikke til at have igår.

Jeg synes det var tydeligt i går at vi gik fra en sammentømret enhed til et kludetæppe. Lyngby var den dimentrale modsætning.

Og det værste er at det kan vi ikke købe os til. Det er derfor vigtigt at vi får mange af de skadede spillere tilbage. Især centralt på banen så vi får genvundet spil overtaget.

Det vi lukrerede på i sidste sæson er det vi nu selv bliver ramt af. Behov for rotation der gør relationerne ringere. Lyngby kunne stille med præcis samme 11 som i seneste kamp - hvis vi kunne gøre det samme, ville de ikke have fået et ben til jorden, men manglende bredde, har betydet at vi får overbelastningsskader til bl.a Links og Tingager, så det er en selvforstærkende dødsspiral vi er på vej ind i, fordi vi ikke havde holdet klar til sæsonstart.

Retorisk er det naturligvis glimrende, fordi det sætter os med præference for at justere kursen i den bås der hedder 'panik'. ift debatten ser jeg det som en svinestreg.

Er det fair at antage CV har en liste med spillere hvor nogen er klar nu, andre koster lidt ekstra nu, og nogen måske bliver tilgængelige sidst i vinduet? Hvis man vælger at justere kursen, fx fordi forsvarsstyrmanden er skadet op til nogle kampe med stor økonomisk påvirkning, så man tager bedste kandidat fra listen nu.

Man kan kalde det panik, men det er en unfair udlægning i mine øjne. En justering af kursen.

Der kan sagtens ligge planer om en eller to 9'ere. En centerback, en yderback og måske en central midt.

Det er jo ikke at smide alle planer ud, hvis man accelererer én af de tilgange.

Endvidere spiller du med helgardering. Hvornår er du i givet fald uenig med CV? Hvis han hiver en spiller ind, er det jo alt sammen en del af planen?

Det er en fair indvending. Med panik mener jeg ikke reel panik, nærmere at CV køber lavere kvalitet i stedet for at følge sin egentlige strategi. Jeg burde have brugt et andet ord end panik eller i det mindste sat panik i anførselstegn. Det beklager jeg.

Men udelukker det ene det andet?

Var en del af strategien at hente en 10’et tidligt i vinduet? Eller agerede man på en mulighed?

Hvis strategien kan tilpasses en mulighed - f.eks Anderson - så kan den vel også tilpasses et akut behov? Det var den sikkert blevet hvis en af de to målmænd bliver skadet.

Men ja, heldigvis er godt program nu. Så må vi håbe Tingager, Kahl, Yakob m.fl er helt klar igen efter et par ugers pause

Nej, det ene udelukker naturligvis ikke det andet. Og heldigvis for det.

Men jeg formoder, at CV venter på, at de rigtige handler åbner op så han kan hente tilpas høj kvalitet. Jeg vil forsat hellere vente et par runder og få den rigtige kvalitet, end jeg vil have spillere ind nu og her med lidt lavere kvalitet.

Men mit udgangspunkt er også, at det er vigtigere at sammensætte den stærkest mulige trup til resten af sæsonen og til de kommende sæsoner end det er at sikre CL-gruppespil.

Er Tingager ude i en periode, er behovet naturligvis mere akut. Men vi kan næppe nå at få en ny spiller ind inden næste CL-runde. Og omvendt så Camara vel ret god ud på positionen?

Vi ønsker alle forstærkninger, og ideelt set kan CV snart ramme den ønskede kvalitet på en plads eller to.

Det vi lukrerede på i sidste sæson er det vi nu selv bliver ramt af. Behov for rotation der gør relationerne ringere. Lyngby kunne stille med præcis samme 11 som i seneste kamp - hvis vi kunne gøre det samme, ville de ikke have fået et ben til jorden, men manglende bredde, har betydet at vi får overbelastningsskader til bl.a Links og Tingager, så det er en selvforstærkende dødsspiral vi er på vej ind i, fordi vi ikke havde holdet klar til sæsonstart.
Meget enig. Selv om en spiller mere i forsvar og angreb selvfølgelig er et must, er jeg ikke sikker på det havde gjort den store forskel i går. Der skulle stadig have været roteret kraftigt med spillere som ikke har relationer til hinanden (Bogere havde jo nok startet alligevel, hvis en ny 9'er havde spillet 90+ minutter mod Poznan).

Rent strategisk befinder vi os lidt et svært sted da vi i denne sæson skal spille lige så mange kampe som FCM og FCK plejer, men ikke har budgettet til at have så mange kvalitetsspillere, som (i et vist omfang) kan kompensere for de manglende relationer.

Så den fordel vi havde sidste sæson med en kompakt trup med stærke relationer har vi ikke dette efterår. Uanset hvem vi henter i dette vindue.

Så kan vi holde os i top 6 her i efteråret er det rigtigt fint. Så kan vi sætte en slutspurt ind i foråret, hvor vi har færre kampe og relationerne er blevet stærkere.

Tror godt du ved, hvad jeg mener. Ude fra ser det ud som om, at en stor del af vores trup efterhånden består af en ret stor del af spøgelsesspillere. Og det dækker reelt over, at vores trup er så smal, at vi for første gang i klubbens nyere historie kaster en helt flok uprøvede spillere i kamp i både CL kval og Suppe.

Ja, jeg er udmærket klar over, hvad du mener.

Men det ændrer ikke på, at markedet først er ved at åbne op, og at eventuelle nye handler først skal spilles ind, før de har relationerne i orden.

Og så er Callø, Carstensen med flere jo på vej tilbage igen.

Lad os nu se truppen til midtugerunden. Jeg gætter på, der var et stort element af at sparre spillere i at holde Yakob, Links og JA ude af truppen i går. Desuden er Serra ikke længere skadet, han havde bare karantæne.

View attachment 7679

Det er i høj grad spillervalg. Både for det gode og det dårlige.

Boldbesiddelse er vellykkede afleveringer, og her er en Emmery ikke speciel god. Hans egen store chance, og den han skaber til Tchamche eller Bogere tæller kkke positivt med, selvom han har bolden længe og skaber noget.

Derudover er de tre unge heller ikke typer der sætter mange pasninger sammen, men det kommer. Hedenstad laver også ekstremt mange dårlige pasninger frem i banen i 1. Halvleg, som Hansen ikke havde gjort.

Slutteligt er Lyngby også ekstrem gode kollektivt på bolden. Dani og Sangrav er pasningsmaskiner.

Latest posts

Back