New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 588K
Transfervindue Sommer 2026
Der er mange dyre lærepenge. Sådan er det.

Gigantiske lærepenge at ryge ude til Sabah også, og skulle møde et israelsk hold.

Vi var rangeret 107 (eller deromkring) de to hold er 203 til 227 (eller deromkring).
Sandt. Men jeg trøster mig ved at vi er mestrene og vi ha 8 europæiske kampe til gode

Last edited:
Jeg håber altid der kan opstå en form for raffinement af argumenterne og gensidig accept af hinandens argumenter. Det ser jeg ikke ske.

Jeg mener selv at kunne udlægge casen for CVs transfervindue nogenlunde - men det bliver mudret mellem økonomi, hvilke spillere man kan få, hvem der gider, og hvordan man evaluerer truppen. Og hvad målet for sæsonen er.

Kunne man ikke bryde det ned? I centerforsvaret var der horder af spillere i truppen i forvejen. Et centralt punkt er, hvordan man vurderer de spillere man har.

For et år siden gik man ud af sommerpausen med nogle fejlvurderinger: Wahlstedt, Jensen-Abbew, Bach, Badji fx. I nogen grad drevet af økonomi. Man rettede hurtigt op og var begunstiget af dels at have løsningerne i truppen, og dels at have et almindeligt kampprogram.

Dette år byder på færre fejlvurderinger af niveau, men flere af spillernes evne til at være tilgængelige. Og tilsyneladende også manglende erkendelse af at man kom fra at spille meget smalt og skulle ind i at spille meget.

Har det været planen at Kahl og Tingager skulle køre igennem hele vejen? Eller var det planen at Jensen-Abbew skulle afløse Tingager i nogle kampe, mens Camara vikarierede for Kahl?

Har man tænkt i risikoscenarier ud fra hvad man skal opnå, eller i at levere det bedste man kan, og så må uheld lægge os ned?

Er det vitterlig så stramt at man har siddet med frustration over truppen og det hårde startprogram, men måttet acceptere at det ikke er muligt at købe spillere der er på bænken før sent i vinduet?

Jeg er blevet klogere på forsvaret og central midt, hvor mit fokus var på angriber før sæsonstart. Det var ud fra styrke af ideal-11. Der var andre positioner også, men mest angriber.

Er vi blevet klogere på påstanden om at CV ikke kunne hente nogen gode tidligt, men bare vent fordi når det bliver sent i august så hiver han den ene 'Arnstad' efter den anden ned fra hylderne?

Husk lige Arne kun er 22. Han er helt grøn som anfører. Dyre lærepenge ja. Men han lærer forhåbentligt noget af det
Je enig, det må ikke opfattes som en kritik af Arne - han har været voldsomt værdifuld for os, og brændte nok endnu mere for at komme i en Champions League play-off end mange af os andre.

Jeg håber altid der kan opstå en form for raffinement af argumenterne og gensidig accept af hinandens argumenter. Det ser jeg ikke ske.

Jeg mener selv at kunne udlægge casen for CVs transfervindue nogenlunde - men det bliver mudret mellem økonomi, hvilke spillere man kan få, hvem der gider, og hvordan man evaluerer truppen. Og hvad målet for sæsonen er.

Kunne man ikke bryde det ned? I centerforsvaret var der horder af spillere i truppen i forvejen. Et centralt punkt er, hvordan man vurderer de spillere man har.

For et år siden gik man ud af sommerpausen med nogle fejlvurderinger: Wahlstedt, Jensen-Abbew, Bach, Badji fx. I nogen grad drevet af økonomi. Man rettede hurtigt op og var begunstiget af dels at have løsningerne i truppen, og dels at have et almindeligt kampprogram.

Dette år byder på færre fejlvurderinger af niveau, men flere af spillernes evne til at være tilgængelige. Og tilsyneladende også manglende erkendelse af at man kom fra at spille meget smalt og skulle ind i at spille meget.

Har det været planen at Kahl og Tingager skulle køre igennem hele vejen? Eller var det planen at Jensen-Abbew skulle afløse Tingager i nogle kampe, mens Camara vikarierede for Kahl?

Har man tænkt i risikoscenarier ud fra hvad man skal opnå, eller i at levere det bedste man kan, og så må uheld lægge os ned?

Er det vitterlig så stramt at man har siddet med frustration over truppen og det hårde startprogram, men måttet acceptere at det ikke er muligt at købe spillere der er på bænken før sent i vinduet?

Jeg er blevet klogere på forsvaret og central midt, hvor mit fokus var på angriber før sæsonstart. Det var ud fra styrke af ideal-11. Der var andre positioner også, men mest angriber.

Er vi blevet klogere på påstanden om at CV ikke kunne hente bogen gode tidligt, men bare vent fordi når det bliver sent i august så hiver han den ene 'Arnstad' efter den anden ned fra hylderne?
Både Callø, Mølgaard og Abbew har spillet venstre sidestopper, så jeg tror det var en af dem der var tænkt som aflastning for Kahl. At de så alle er ude på samme tid, går det presset, og kunne måske delvist have været forudsagt.

Anførerbindet burde være en garanti for at Arne som minimum bliver et år. Selv hvis Bogere havde ramt den i krydset de få gange han havde bolden (inkl repost) havde vi stadig tabt
Ja vi tabte til et bedere hold. Vi fløj for tæt på solen så at sige. Men nu er der heldigvis solformørkelse og tid til at slikke sårene

Både Callø, Mølgaard og Abbew har spillet venstre sidestopper, så jeg tror det var en af dem der var tænkt som aflastning for Kahl. At de så alle er ude på samme tid, går det presset, og kunne måske delvist have været forudsagt.
Jeg kan simpelthen ikke huske Mølgaard spille til venstre. Jeg husker derimod at vi flytter rundt på 3 positioner da han kommer ind mod Søndetjyske fordi man helst vil have ham som højre stopper. Det ender med at koste et mål.

Jensen-Abbew har masser af skadesproblemer og målt på spilleminutter mindre tillid end Badji, sidste sæson. Jeg tror ikke Badji eller Jensen-Abbew fylder alverden i deres planer. De bekræftede iflg en artikel herinde i går, i alt 5 klubskifter i vinterens vindue for Jensen-Abbew.

Callø skulle jo, uden skader, have spillet højre stopper fra starten af denne sæson. Så skulle Kahl aflastes af ham, skulle Callø flyttes så skulle vi have en perifær spiller ind alligevel.

Måske ville det give mening at melde offentligt ud, at I år bliver en opbygningssæson. Vi har ikke strukturen eller ledere til at gøre os gældende i ligaen - og heller ikke i Europa (så vi tydeligt i går).
Spil med de unge, køb nogle store profiler til at støtte dem, og få afhændet alle de mellemvarespillere, der alligevel ikke har niveauet til at være afgørende. Jeg er måske lidt pessimistisk efter den elendige indsats i går og de andre kampe (udover Poznan ude). Men jeg synes det er tydeligt, at vi mangler enormt meget…

Skuffelsen er selvfølgelig gigantisk - det skal den være.
Vi lider på den måde lidt over den mulige gulerod, vi pludselig havde pga mesterskabet.
Ret beset er en tur i Conference League en sæson eller to sikkert det logiske og rigtige skridt for os - det er bare ikke sræligt fedt at tabe os vej ind i turneringen.

Nu må CV "bare" se at få opbygget en trup, der kan håndtere nogle fornuftige resultater i Conference League kombineret med en top 4/5 placering i suppen, så vi kan komme i Europa igen næste år.

Måske ville det give mening at melde offentligt ud, at I år bliver en opbygningssæson. Vi har ikke strukturen eller ledere til at gøre os gældende i ligaen - og heller ikke i Europa (så vi tydeligt i går).
Spil med de unge, køb nogle store profiler til at støtte dem, og få afhændet alle de mellemvarespillere, der alligevel ikke har niveauet til at være afgørende. Jeg er måske lidt pessimistisk efter den elendige indsats i går og de andre kampe (udover Poznan ude). Men jeg synes det er tydeligt, at vi mangler enormt meget…

Jeg tror ikke nødvendigvis, at det bliver en mellemsæson. Men jeg er enig i, at det ville klæde alle at konkretisere lidt mere, hvor vi egentlig står, men det ikke bare i denne sæson jeg har efterspurgt dette.

LF talte om at gå i dialog med ejerne om, at øge økonomien i AGF således man kunne sandsynliggøre at man stod samme sted igen inden for en overskuelig fremtid (kan ikke huske det helt ordret). CV talte om, at truppen skulle styrkes med spillere, der kunne øge vores chancer for europæisk fodbold, inden kampene gik i gang. JN talte om, at CV fik et større budget, og allerede var godt i gang med at bruge dem.

Samtidig har CV været ude at sige, at uanset hvor mange penge man vifter med, så er de spillere, han helst vil have, ikke klar til AGF endnu. Det må vel blandt andet gælde Rösler – og eventuelt Brorsson, hvis han ender med at komme. Det er især kombinationen af CV's udmeldinger, jeg synes, skurrer lidt: Først at man skal have spillere klar, som kan løfte holdet ind i Europa, og kort før første kamp, at de spillere, man egentlig ønsker, ikke er klar til AGF endnu. Det fremstår ikke selvmodsigende, men måske ikke helt konsistent.

Jeg synes generelt, at udmeldingerne – særligt fra LF og JN – var markant mere offensive end tidligere. Derfor ville en eller anden form for præcisering også klæde dem.

Det er helt fair at lade sig rive med. Det er også helt fair at have nogle brændende ønsker og ambitioner, som måske ikke lykkes. Men når forventningerne bliver skruet op, er det også rimeligt at få lidt klarhed over, hvad ambitionerne helt konkret er – og hvor vi står nu.

Skuffelsen er selvfølgelig gigantisk - det skal den være.
Vi lider på den måde lidt over den mulige gulerod, vi pludselig havde pga mesterskabet.
Ret beset er en tur i Conference League en sæson eller to sikkert det logiske og rigtige skridt for os - det er bare ikke sræligt fedt at tabe os vej ind i turneringen.

Nu må CV "bare" se at få opbygget en trup, der kan håndtere nogle fornuftige resultater i Conference League kombineret med en top 4/5 placering i suppen, så vi kan komme i Europa igen næste år.
Nemlig. AGF skal vise en klar strategi for at AGF kontinuerligt skal i top 4 i superligaen og i gruppespil 4 gange ud af 5 sæsoner. På et parameter er AGF fint på vej og det er AGF akademiet samt El Cambio akademiet. Vi er danske mestre og det er fantastisk - det skal være springbrættet til ovennævnte.

Nu var det også Tingager jeg havde valgt ud som central i spørgsmålet, og så måtte man dække venstre efter bedste evne. Men det kunne også være omvendt, så Kahl skulle dækkes med indkøb, mens Tingager skulle dækkes med dem der var allerede.

Spørgsmål

1) Var de tænkt som løsning for sæsonen, dvs ingen nye nødvendigt?
2) var de gap fillers indtil man hentede noget?
3) Var det planen at hente én, der skullenkunne dække alle tre pladser

Det er muligt man tænkte de skulle dække hele perioden med euaropæisk bold, og så har man stadig Kahl til foråret, når det er slut (man ventede nok kun CoL, da man gik ind til sæsonen).

Hvis man tænkte i 2 eller 3, er det mere relevant at se på hvornår man indgivet fald skulle hente, og hvem.

Ved ikke om den er decideret transfertråd materiale, men her er mit take på GFs situation....og ja, den er meget farvet af gårsdagens præstation

Vil være interessant med en opfølgning om 3 måneders tid (landsholdspausen), når vi er halvvejs i Conference League (eller om guderne vil Europa League), 2 kampe inde i pokalturneringen og godt 1/3 af superligaen. Det er vel først deromkring man kan begynde at konkludere på om indkøbs og spillestrategien gik den rigtige vej sådan generelt set istedet for nedslag i mørke tider ;).

Vi har nu misset en gigantisk mulighed for at ryge i CHL.
Jeg mener vi glipper muligheden grundet en for smal trup og manglende indgående kvalitet efter at have mistet bl.a. Dalsgaard og Beijmo.
Jeg er med på at vi ikke bare kan hive hvem som helst ind. Det handler både om økonomi og om hvor attraktive vi er at komme til.
Men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke og ærgre mig over, at jeg tror 2 spillere med en form for kvalitet, kunne have gjort forskellen. En forskel som økonomisk er gigantisk og en attraktivitet i at komme til agf ligeså.
Vi kunne have taget et vanvittigt step som klub(er med på vi allerede har taget et hop med mesterskabet) vi kunne ikke have ønsket os en nemmere vej til til CHL. Men den chance er nu glippet.
Så har vi(CV/Agf) vist rettighed omhu? Jeg er ikke sikker på vi har prioriteret helt korrekt i dette vindue, og ja det er nemt at være bagklog

Vil være interessant med en opfølgning om 3 måneders tid (landsholdspausen), når vi er halvvejs i Conference League (eller om guderne vil Europa League), 2 kampe inde i pokalturneringen og godt 1/3 af superligaen. Det er vel først deromkring man kan begynde at konkludere på om indkøbs og spillestrategien gik den rigtige vej sådan generelt set istedet for nedslag i mørke tider ;).
Enig...det er mest af alt et øjebliksbilledet - men det billede der er trods alt er, er noget mudret imo og det kan gå mange veje

Der er godt nok kommet noget galde ud her i trådene i går aftes og til morgen :)

Tror simpthen nogen tror det er nemmere at overtale spillere end det reelt er. Specielt med en uafklaret situation.. Derudover så har spillerne nok også flere valg end bare AGF, og der skal tænkes, vendes og drejes.
Der skal handles om en pris (slevom nogen siger "så må vi smide den mio." ekstra) og klausuler. Derudover så er det ikke engang sikkert at forstærkninger tidlige havde gjort en forskel. Sabah er altså et ret godt hold!

Derudover siges der at der burde være hentet en forsvarsspiller i vinters til at erstatte Beijmo/Dalsgaard. To ting. 1. Så skulle man nok have valgt ikke at forlænge med den ene (prøve på det), plus at det kunne (ikke sikkert) have gjort vi ikke blev mestre hvis vedkommende skulle spilles ind. Vi ved at uden den tilfølelse vandt vi, vi ved ikke om vi havde gjort det med.

Jeg tænker lidt, man nogen gange skal gå et skridt bagud, for at gå to frem, og jeg tænker det er det som CV siger, når han venter på spillere som lige nu ikke vil AGF, fordi de måske på papiret kigger højere. Altså at de selv måske er 2 prioritet ved en højere klub, som afventer en spiller, som er på endnu højere niveua. Der er altså bare nogle mekanismer som gør tingene ikke sker så hurtigt som FM :)

Ja, det er pisse ærgeligt med i går, og det var måske den nemmeste vej for et hold som os. Men det var også måske den nemmeste vej for Sabah. Større hold er vi altså ikke.

Latest posts

Back