Måske ville det give mening at melde offentligt ud, at I år bliver en opbygningssæson. Vi har ikke strukturen eller ledere til at gøre os gældende i ligaen - og heller ikke i Europa (så vi tydeligt i går).
Spil med de unge, køb nogle store profiler til at støtte dem, og få afhændet alle de mellemvarespillere, der alligevel ikke har niveauet til at være afgørende. Jeg er måske lidt pessimistisk efter den elendige indsats i går og de andre kampe (udover Poznan ude). Men jeg synes det er tydeligt, at vi mangler enormt meget…
Jeg tror ikke nødvendigvis, at det bliver en mellemsæson. Men jeg er enig i, at det ville klæde alle at konkretisere lidt mere, hvor vi egentlig står, men det ikke bare i denne sæson jeg har efterspurgt dette.
LF talte om at gå i dialog med ejerne om, at øge økonomien i AGF således man kunne sandsynliggøre at man stod samme sted igen inden for en overskuelig fremtid (kan ikke huske det helt ordret). CV talte om, at truppen skulle styrkes med spillere, der kunne øge vores chancer for europæisk fodbold, inden kampene gik i gang. JN talte om, at CV fik et større budget, og allerede var godt i gang med at bruge dem.
Samtidig har CV været ude at sige, at uanset hvor mange penge man vifter med, så er de spillere, han helst vil have, ikke klar til AGF endnu. Det må vel blandt andet gælde Rösler – og eventuelt Brorsson, hvis han ender med at komme. Det er især kombinationen af CV's udmeldinger, jeg synes, skurrer lidt: Først at man skal have spillere klar, som kan løfte holdet ind i Europa, og kort før første kamp, at de spillere, man egentlig ønsker, ikke er klar til AGF endnu. Det fremstår ikke selvmodsigende, men måske ikke helt konsistent.
Jeg synes generelt, at udmeldingerne – særligt fra LF og JN – var markant mere offensive end tidligere. Derfor ville en eller anden form for præcisering også klæde dem.
Det er helt fair at lade sig rive med. Det er også helt fair at have nogle brændende ønsker og ambitioner, som måske ikke lykkes. Men når forventningerne bliver skruet op, er det også rimeligt at få lidt klarhed over, hvad ambitionerne helt konkret er – og hvor vi står nu.