New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 586K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg er også ret undrende over timingen i noget af det her.

Jønsson venter man med at skrive kontrakt med, så han ikke kunne deltage i første træningskamp (han var på kontrakt i AEK, men det var Paddy og Beijmo også i AGF, men deltog i træning og kampe for deres nye hold).

Røsler ryger på bænken i Maj, og Malmø melder ud at de skal skære i budgettet. Han hentes to dage efter vi spiller en ekstremt slidt Tingager der går i stykker. Var den handel ikke mulig bare lidt før?

Vi bruger træningskampene på, at splitte vores ellers succesrige 10’ere ad, fordi den ene skal være angriber. Hvilket virker underligt at prøve, når man har set på ham hver dag i 3 år. Bogere som nu er vores 9’er og en spiller der er uskolet og spilles ind får bl.a kun et kvarter mod Viborg fordi Bech skal prøves. Det synes jeg har svækket os

Brorsson er udpræget bænkevarmer. Hvorfor er det helt umuligt, at hente ham tidligt i vinduet?

Jeg har svært ved at se den røde tråd i noget af det her. Når vi får så tæt et program, så skal der være mest mulig genkendelighed.
Jeg synes det indtil videre er et ret dårligt eksekveret transfervindue fra cv. Det er næsten som om det er kommet bag på ham at vi skal spille mange kampe hurtigt og så kommer der lidt halve løsninger dryppende.

Jønsson venter man med at skrive kontrakt med, så han ikke kunne deltage i første træningskamp (han var på kontrakt i AEK, men det var Paddy og Beijmo også i AGF, men deltog i træning og kampe for deres nye hold).

Røsler ryger på bænken i Maj, og Malmø melder ud at de skal skære i budgettet. Han hentes to dage efter vi spiller en ekstremt slidt Tingager der går i stykker. Var den handel ikke mulig bare lidt før?

Vi bruger træningskampene på, at splitte vores ellers succesrige 10’ere ad, fordi den ene skal være angriber. Hvilket virker underligt at prøve, når man har set på ham hver dag i 3 år. Bogere som nu er vores 9’er og en spiller der er uskolet og spilles ind får bl.a kun et kvarter mod Viborg fordi Bech skal prøves. Det synes jeg har svækket os

Brorsson er udpræget bænkevarmer. Hvorfor er det helt umuligt, at hente ham tidligt i vinduet?

Jeg har svært ved at se den røde tråd i noget af det her. Når vi får så tæt et program, så skal der være mest mulig genkendelighed.
Jeg er stadig mest i chok over at AGF ikke har ansat dig som sportsdirekør frem for CV ;-)

Selvfølgelig gør hverken LF, JN eller CV selv det.

Men nogle gange virker det som om, at fordi de siger vintervinduet er svært eller sommervinduet umuligt, så er der sådan det er. Det synes jeg godt man som journalist f.eks kunne udfordre, eller for den sags skyld også som fan undre sig lidt over. I stedet måske bare at tænke “det er nok rigtigt”
Men det er også ufatteligt nemt, at være debattør på et fan-forum og gentage flere gange dagligt, at alle forstærkningerne kunne have været på plads i starten af vinduet ;)

Jeg syntes da heller ikke vinduet har været "flot" indtil videre men er til gengæld ikke overrasket over hvordan det er gået. De forstærkninger vi skulle have brugt i dag, det var dem vi skulle have tilknyttet i vinters men der valgte man en anden strategi og det gav et mesterskab for første gang i 40 år💙
Det er som om man (fans) ganske ukritisk bare forventer vi fortsætter en accelereret udvikling og banker ind på Europas største scene. Man har allerede glemt, at vi for få dage siden nærmest var røget ud til Poznan:oops:

Målet om et gruppespil er opnået💙 Desværre ikke det gruppespil de fleste af os håbede på men dog et gruppespil. Derfor er vi på den langsigtede plan, hvor vi skal arbejde os videre fra og have bygget truppen til.

Problemet er jo, at det ikke bare er en dårlig dag. Vi var elendige og heldige mod Lyngby. Vi var elendige og vandt ufortjent hjemme mod Sabah. Det her ligner et hold i forfald
Jeg anerkender din pointe, men jeg vil tilføje den nuance, at vi er helt og aldeles på pumperne, at vi spiller et nyt mandskab og ikke mindst et nyt hierarki sammen, hvor en af forhindringerne er, at adskillige nøglespillere ganske enkelt ikke har været til rådighed.

Er det en undskyldning? Måske. Men det er med sikkerhed en forklaring. Jeg vil endda kalde den ret god.

Husk på, at vi ikke har tabt i ligaen, og at vi faktisk fik et godt point i Lyngby, selv om vi var virkelig dårlige. Det er jo den slags point, vi kun har kunnet drømme om, og som FCK fx har været kendte for at få sig mange af. Alle kan jo få point, når det hele kører. Det er når det hele gør ondt, at klassen skal vises.

Det formår vi ikke i dag, men er vi allerede der, hvor CL skal være vores målestok?

Det synes jeg ikke.

Last edited:
Jeg synes det indtil videre er et ret dårligt eksekveret transfervindue fra cv. Det er næsten som om det er kommet bag på ham at vi skal spille mange kampe hurtigt og så kommer der lidt halve løsninger dryppende.
Jeg ved ikke om det er dårligt. Men jeg synes vi, specielt i forsvaret, virker som om vi var på bagkant. Så koster det nogle gange lidt ekstra penge i løn og transfer at blive fanget på bagkant. Det synes jeg han forsømmer. De penge var, så rigeligt, tjent ind i dag, hvis vi havde haft mere rutine i bagerste kæde.

Der var flere herinde, da vi så programmet tænkte og udtrykte, at det var svært, hvis ikke umuligt at se Tingager spille 4 kampe på 11 dage. Han havde i sidste sæson en besværlig skade, og umiddelbart ligner det ikke han har gjort det før i ellers lang karriere. Alligevel skulle han på banen i Lyngby (sandsynligvis med smerter i foden allerede i Polen), fordi der ikke var et alternativ. Han kom to dage efter.

Ligeledes skulle en skadet Tingager også på banen i Randers mod Sabah. Igen fordi vi manglede reelle alternativer. Det var der også flere der var uforstående overfor.

Så der er jo, desværre, ikke noget ved Tingagers skade der er decideret overraskende. Jeg synes ikke, at de smed ham skadet på banen, men mange mennesker vidste jo godt at han nok ville have udfordringer med så mange kampe.

Ingen siger det skal være let, men når man selv har bragt sig i den situation - altså sagt farvel til to bundrutinerede forsvarsspillere, så har man også en ansvar for at løse det.

Men det er også ufatteligt nemt, at være debattør på et fan-forum og gentage flere gange dagligt, at alle forstærkningerne kunne have været på plads i starten af vinduet ;)

Jeg syntes da heller ikke vinduet har været "flot" indtil videre men er til gengæld ikke overrasket over hvordan det er gået. De forstærkninger vi skulle have brugt i dag, det var dem vi skulle have tilknyttet i vinters men der valgte man en anden strategi og det gav et mesterskab for første gang i 40 år💙
Det er som om man (fans) ganske ukritisk bare forventer vi fortsætter en accelereret udvikling og banker ind på Europas største scene. Man har allerede glemt, at vi for får dage siden nærmest var røget ud til Poznan:oops:

Målet om et gruppespil er opnået💙 Desværre ikke det gruppespil de fleste af os håbede på men dog et gruppespil. Derfor er vi på den langsigtede plan, hvor vi skal arbejde os videre fra og have bygget truppen til.
Ja det er nemt at sige det er let, og det ved jeg ikke lige hvem siger.

Det er omvendt også let, at sige det er svært, og det gør CV og mange sportsdirektører.

Tænk hvis JP motiverede spillerne på samme måde, eller for den sag skyld talte til pressen på samme måde.

Ja nu skal vi møde Brøndby, de har et noget større budget, så de har et bedre hold end os nu pga fødekæden og villigheden til at bruge penge, så nu skal vi ud og overleve og se hvor lidt vi kan nøjes at tabe med, og så - hvis vi ellers skulle møde dem igen i starten af September - så er vi lidt bedre og måske lidt tættere på dem.

Jeg ved ikke om det er dårligt. Men jeg synes vi, specielt i forsvaret, virker som om vi var på bagkant. Så koster det nogle gange lidt ekstra penge i løn og transfer at blive fanget på bagkant. Det synes jeg han forsømmer. De penge var, så rigeligt, tjent ind i dag, hvis vi havde haft mere rutine i bagerste kæde.

Der var flere herinde, da vi så programmet tænkte og udtrykte, at det var svært, hvis ikke umuligt at se Tingager spille 4 kampe på 11 dage. Han havde en besværlig skade, og umiddelbart ligner det ikke han har gjort det før i ellers lang karriere. Alligevel skulle han på banen i Lyngby (sandsynligvis med smerter i foden allerede i Polen), fordi der ikke var et alternativ. Han kom to dage efter.

Ligeledes skulle en skadet Tingager også på banen i Randers mod Sabah. Igen fordi vi manglede reelle alternativer. Det var der også flere der var uforstående overfor.

Så der er jo, desværre, ikke noget ved Tingagers skade der er decideret overraskende. Jeg synes ikke, at de smed ham skadet på banen, men mange mennesker vidste jo godt at han nok ville have udfordringer med så mange kampe.

Ingen siger det skal være let, men når man selv har bragt sig i den situation - altså agt farvel til to bundrutinerede forsvarsspillere, så har man også en ansvar for at løse det.
Hvis ikke dårligt så lige akkurat til par. Vi har selvfølgelig nået det gruppespil som vi regnede med. Med lidt flere ambitioner kunne vi nok have stået i EL med mulighed for CL. Men det gør vi ikke fordi vi kører på pumperne her tre uger inde i sæsonen.

Jeg ved ikke om det er dårligt. Men jeg synes vi, specielt i forsvaret, virker som om vi var på bagkant.
Men det skyldes jo også at både Callø og JA blev skadet. Det var altså svært at forudse og historien på HCB kunne have været en helt anden, hvis de begge havde været til rådighed i alle kampe.

Men det skyldes jo også at både Callø og JA blev skadet. Det var altså svært at forudse og historien på HCB kunne have været en helt anden, hvis de begge havde været til rådighed i alle kampe.
Jacob Andersen eller mener du Jensen-Abbew?

Andersen er jo tiltænkt en rolle som wingback. Kampen i dag viser med alt ønskelig tydelighed, at han skal bruge mange kampe før en han er stopper.

Hvis du mente Jensen-Abbew, så er det jo ikke karrierens første skade når det spidser til.

Callø er spændende, bestemt, men også meget at smide på en ung spiller med hovedsagelig 1. Divisions erfaring. Deres bedste stopper i dag og i kampene generelt er 30-31 år, det er nok ikke et tilfælde.

Callø kan sagtens blive god, men skal selvfølgelig hovedsagelig bringes når der er knap så meget støj som i disse kampe.

Jacob Andersen eller mener du Jensen-Abbew?

Andersen er jo tiltænkt en rolle som wingback. Kampen i dag viser med alt ønskelig tydelighed, at han skal bruge mange kampe før en han er stopper.

Hvis du mente Jensen-Abbew, så er det jo ikke karrierens første skade når det spidser til.

Callø er spændende, bestemt, men også meget at smide på en ung spiller med hovedsagelig 1. Divisions erfaring. Deres bedste stopper i dag og i kampene generelt er 30-31 år, det er nok ikke et tilfælde.

Callø kan sagtens blive god, men skal selvfølgelig hovedsagelig bringes når der er knap så meget støj som i disse kampe.
Jacob Andersen. Han har været skadesfri siden comebacket og har generelt ikke døjet med skader udover korsbåndet.

Vi ved endnu ikke hvor god Callø er,.men mit indtryk var, at man var/er ret klar til at satse på ham. Og havde han været klar kunne han måske have dækket for Tingager mod Lyngby, så han kunne have sparet foden.

Jacob Andersen. Han har været skadesfri siden comebacket og har generelt ikke døjet med skader udover korsbåndet.

Vi ved endnu ikke hvor god Callø er,.men mit indtryk var, at man var/er ret klar til at satse på ham. Og havde han været klar kunne han måske have dækket for Tingager mod Lyngby, så han kunne have sparet foden.
Ja. Men han er vel ret beset ikke forsvarer eller regnet som forsvarer. Han havde jo kkke spillet derinde som senior før end for et par uger siden

Det er jo ikke sikker at hverken Rösler eller Brorsson har været i kikkerten på daværende tidspunkt? Måske der har været andre kandidater man valgte at få med, men som så ikke blev til noget alligevel. Det kræver jo flere parter for at lave en handel.

Ja. Men han er vel ret beset ikke forsvarer eller regnet som forsvarer. Han havde jo kkke spillet derinde som senior før end for et par uger siden
Nej, men derfor kunne han vel godt dække den nogenlunde kompetent i en blød kamp mod Lyngby. Nok bedre en Storch i hvert fald.

Så det tætte program er blevet forværret af, at vi har været uheldige med skader, som intet har med programmet at gøre. Og det har nok medvirket til f.eks. Tingagers skade. Så det har gjort en svær situation sværere.

Så det tætte program er blevet forværret af, at vi har været uheldige med skader, som intet har med programmet at gøre. Og det har nok medvirket til f.eks. Tingagers skade. Så det har gjort en svær situation sværere.

Der var en som inden kampen opgjorde det til 12 skader (måske med nogen på vej tilbage) i truppen mener jeg - uforholdsmæssigt mange af dem tænker jeg er på CB.

Alene 12 skader er ca. 42 % af truppen som er ude. Det vil alt andet lige give udfordringer.

Det er jo ikke sikker at hverken Rösler eller Brorsson har været i kikkerten på daværende tidspunkt? Måske der har været andre kandidater man valgte at få med, men som så ikke blev til noget alligevel. Det kræver jo flere parter for at lave en handel.
Og derfor er jeg undrende!

Det kræver altid tre parter til en handel, men det ændre jo ikke på at der nogle gange er nødvendigt at handle.

Tror du vi ender uden en 9’er i dette vindue, eller vi ender med “et eller andet”

Tror du vi finder en keeper hvis Hedenstad går i stykker, eller dropper det fordi emnerne ikke lige passer.

Der var en som inden kampen opgjorde det til 12 skader (måske med nogen på vej tilbage) i truppen mener jeg - uforholdsmæssigt mange af dem tænker jeg er på CB.

Alene 12 skader er ca. 42 % af truppen som er ude. Det vil alt andet lige give udfordringer.
Ja. 12 skader og 9 af dem havde skadesproblemer sidste sæson. Så mange af tingene er vel halv forudsete

Nej, men derfor kunne han vel godt dække den nogenlunde kompetent i en blød kamp mod Lyngby. Nok bedre en Storch i hvert fald.

Men det tætte program har jo været en præmis længe. Vel siden marts/april.

Ja. 12 skader og 9 af dem havde skadesproblemer sidste sæson. Så mange af tingene er vel halv forudsete

Nu har vi haft diskussionen i tråden om skadessitutationen men det tyder på man har for mange spillere inde med tendens til skader og/eller en sundhedsstab som ikke kan holde dem klar længe nok. Alternativt bare sort uheld på et dårligt tidspunkt.

Så med andre ord, er der måske ikke råd til at udvide truppen med den kvalitet man ønsker. Vi kan ikke bare tilføre udgifter i vildskab og pt. er der nok 28 spillere i truppen. Der havde måske været bedre råd, hvis man var endt i et højere ligaspil. Alternativt skulle man have haft en aktionærgruppe, der sagde ja til at tage "investeringen" i truppen up front. Det er dyrt at være fattig:sleep:

Er du ikke med på det omvendt også er ufatteligt nemt for dig at sige, at hvis man er det mindste utilfreds, så mener man alt skulle være på plads?

Hvis man jagter Brorson og havde Gretason i sigtekornet, så havde det da gjort en verden til forskel at have en af den i truppen i opstarten, med en plan om at give dem kampene mod Brøndby og Lyngby, og dermed kunne give Tingager lov til kun at spille europæisk. Og så kunne Kahl have hvilet, mens en ung fik hans plads.

Man kan godt jagte flere positioner og så acceptere at man ikke når det hele. CV lykkedes med de nemme, Anderson, Carstensen, Jørgensen og Jønsson, og det var da en start.

Jeg gad godt du vendte den lidt om, så det ikke lyder som om du mener man ikke var blevet mester, hvis man havde hentet en forsvarsspiller i vinters.

Man lykkedes med at blive mester selvom man kun styrkede holdet med Knudsen i vinters. Det var fedt og mesterskabet kan ingen tage fra os. Nu står vi bare og mangler den forsvarsspiller der skulle have været integreret på holdet i foråret og heller ikke kom tidligt i vinduet.

Det er som om man (fans) ganske ukritisk bare forventer vi fortsætter en accelereret udvikling og banker ind på Europas største scene. Man har allerede glemt, at vi for få dage siden nærmest var røget ud til Poznan:oops:

Spørgsmålet er vel også, om man ved et nederlag til Poznan havde hentet Rösler, eller det havde ventet til man havde sikret gruppespillet? Jeg tror man havde, men dette vindue har også været et med tilbageholdenhed.

Vi er alle med på at økonomien skal hænge sammen, også jeg. Men hvorfor melder alle klubbens repræsentanter så ud på den bombastiske vis. De er om nogen selv skyld i forventningerne er pumpet i vejret.

Last edited:
Nu har vi haft diskussionen i tråden om skadessitutationen men det tyder på man har for mange spillere inde med tendens til skader og/eller en sundhedsstab som ikke kan holde dem klar længe nok. Alternativt bare sort uheld på et dårligt tidspunkt.

Så med andre ord, er der måske ikke råd til at udvide truppen med den kvalitet man ønsker. Vi kan ikke bare tilføre udgifter i vildskab og pt. er der nok 28 spillere i truppen. Der havde måske været bedre råd, hvis man var endt i et højere ligaspil. Alternativt skulle man have haft en aktionærgruppe, der sagde ja til at tage "investeringen" i truppen up front. Det er dyrt at være fattig:sleep:
Jeg tror ikke man kan have en trup med mange spillere der er skadet eller har tendens til skader og så sidde der overhørigt. Nogle gange må man erkende at det er et problem, og så komme videre.

Det irriterer mig, da Jakob Poulsen sagde at man jo ikke kunne have 8 stoppere når alle var klar, at journalisten ikke spurgte, om han egentlig forventede alle klar - nu det ikke havde været tilfældet de sidste mange sæsoner, at alle var klar på samme tid

Latest posts

Back