New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 239K
Transfervindue Sommer 2026
I går så vi jo en nyhed, der understøtter, at det også kan være smart lige et vente lidt, hvis man ellers stoler på sine informationer.

Malmø varsler en større udrensning, der bla indebærer Sebastian Jørgensen.
Havde vi slået til med det samme, havde han sikkert stadig kostet en del. Nu tænker jeg, at vi stille og roligt nærmer os et punkt, hvor vi kan få ham gratis.

CV kan jo sagten have en aftale med SJ om, at det nok skal ske - men at han lige skal lege krejler først.

Som altid giver det først mening at evaluere på et transfervindue et stykke efter, det er afsluttet. Og egentlig bør man evaluere både kortsigtet og langsigtet.

Hvis vi ender i Conference League som en konsekvens af, at CV har handlet en angriber og ny HCB for langsomt, er det på kort sigt dumpet. Men hvis nu den angriber og HCB, CV ender med, viser sig at være af så høj kvalitet, at vi ender i top 2 næste år og får skrabet en masse koefficientpoint sammen i Conference League, så har det lige pludselig været et godt vindue.

CV skal både tænke kortsigtet og langsigtet i sine prioriteringer, og selvom vi er mestre, er vi et stykke nede i fødekæden. Derfor synes jeg, at den begyndende kritik af de manglende handler er alt for præmatur.

I går så vi jo en nyhed, der understøtter, at det også kan være smart lige et vente lidt, hvis man ellers stoler på sine informationer.

Malmø varsler en større udrensning, der bla indebærer Sebastian Jørgensen.
Havde vi slået til med det samme, havde han sikkert stadig kostet en del. Nu tænker jeg, at vi stille og roligt nærmer os et punkt, hvor vi kan få ham gratis.

CV kan jo sagten have en aftale med SJ om, at det nok skal ske - men at han lige skal lege krejler først.
Og alle kigger lige en ekstra gang på Malmøs trup😀

Som altid giver det først mening at evaluere på et transfervindue et stykke efter, det er afsluttet. Og egentlig bør man evaluere både kortsigtet og langsigtet.

Hvis vi ender i Conference League som en konsekvens af, at CV har handlet en angriber og ny HCB for langsomt, er det på kort sigt dumpet. Men hvis nu den angriber og HCB, CV ender med, viser sig at være af så høj kvalitet, at vi ender i top 2 næste år og får skrabet en masse koefficientpoint sammen i Conference League, så har det lige pludselig været et godt vindue.

CV skal både tænke kortsigtet og langsigtet i sine prioriteringer, og selvom vi er mestre, er vi et stykke nede i fødekæden. Derfor synes jeg, at den begyndende kritik af de manglende handler er alt for præmatur.
Meget enig.

Der er 12 freaking uger til vinduet lukker.

Der har stort set ingen handler været på markedet - kun lidt transferfrie skift.

Alle venter på VM. Først derefter kommer der lidt skred i markedet.
Der bliver formentlig slet ikke handlet 9'ere i vores prisleje før august.

Vi kan lige så godt vende os til tanken om, at de eneste tilgange inden sæsonstart bliver Jørgensen, Carstensen og evt. Højer. Fordi sådan fungerer markedet.

Jeg havde ikke regnet med at en god callø ville blive en overraskelse for folk, men åbenbart så gør et år i 1. div rigtig meget negativt ved folks tanker om en spiller, også selvom spillleren var rigtig rigtig god dernede
Det er også vildt at du tror en sæson for et midterhold i 1. Division bare gør en ung spiller god nok til at han problemfrit bare fast kan overtage for en af sidste sæsons bedste forsvarsspillere i ligaen som vandt mesterskabet og var viceanfører.

Det er også vildt at du tror en sæson for et midterhold i 1. Division bare gør en ung spiller god nok til at han problemfrit bare fast kan overtage for en af sidste sæsons bedste forsvarsspillere i ligaen som vandt mesterskabet og var viceanfører.
jeg siger ikke det er problemfrit, jeg er bare modstander af tanken om at vi bare kan gå ud og købe en erstatning til beijmo der ikke resulterer i at vi på kort sigt mister noget. Det er ikke sådan det generelt fungere i en klub i vores størelse, vi køber noget vi kan udvikle på, eller viderudvikler et af vores egne talenter.

Beijmo var jo heller ikke lige så god da vi købte ham som han har været denne sæson, men det betyder jo ikke vi ikke skulle spille ham dengang.
Hvem end der ender op med at spille på den plads, kommer ikke til at være lige så god som beijmo har været denne sæson, men det er heller ikke en realistisk forventning. Der skal bare være potentiale til at udvikle sig til det punkt og højere endnu, og det kan squ da lige så godt være Callø, som det kan være et eller andet dyrt indkøb.

Jeg hører ikke til dem, der mener at CV ligger i hængekøjen.
Men "transfervinduet" betyder principielt ikke, at man kun må skrive kontrakter indenfor dette vindue. Det må man sådan set på et hvilket som helst tidspunkt, men man kan kun få dem registreret i dette vindue mhp. på den pågældende spillers deltagelse i officielle turneringer for klubben ("transferred").
Så CV (og andre) kan forhandle og skrive kontrakter med hvem han vil (og når han vil), selvfølgelig med respekt for eventuel nuværende klubs rettigheder, herunder krav om transfersum.

Uanset om vi skriver kontrakt med en spiller nu, eller når vinduet åbner om en uges tid, så tegner vi sikkert en kontrakt der officielt gælder fra 1. juli. Den tidligere klub kan så tillade, at spilleren tiltræder inden.

Jeg havde ikke regnet med at en god callø ville blive en overraskelse for folk, men åbenbart så gør et år i 1. div rigtig meget negativt ved folks tanker om en spiller, også selvom spillleren var rigtig rigtig god dernede
Mine forventninger til Callø er da større end de var ved sæsonstart sidste år. Men det betyder ikke, at jeg forventer at han kan gå lige ind i startopstillingen fra start i denne sæson. Jeg forventer at han får en del spilletid i år og hvis det ikke bliver tilfældet klarer han måske ikke at nå et top-4 niveau i superligaen. Det er jo ikke en given ting.

Fournaise skulle eftersigende til en Aarhus Walk sagt at truppen skulle gøres klar til europæisk fodbold, samt superligaen.

Derudover tror jeg godt de ved, at vi ikke slipper igennem en sæson en gang til med kun to karantæner (hvor den ene lignede bestilt arbejde).
Det er lidt svært at vide hvad han præcis mente, om det er uanset hvordan og i hvilket omfang og med det samme. Jeg er enig i at vi var udsat på nogle positioner i sidste sæson, men må konstatere at de satsede på fleksibilitet og at talenterne kunne dække af - og fik ret - så det tænker jeg stadig er udgangspunktet. I så fald bliver det vel tæt på samme trupstørrelse plus et par stykker til Europa, men jeg kunne forestille mig at de par stykker er blandt dem man er klar på vente med at hente til sidst i vinduet.

PM, Beijmo og Dalsgaard er rejst og så er Callø og Badji tilbage fra udleje og man kan forfremme talenter, men der må også være spillere CV regner med forlader klubben (fundet for lette eller for attraktive tilbud,) så han i hvert fald kan hente en eller to nu uden at "risikere" at truppen bliver for bred. Hvis man går efter en trup til europæisk gruppespil "uanset hvad" betyder det en del nye spillere og det i sig selv gør at et par af dem helst skal komme til tidligt. Men der er jo også god tid endnu til at det kan ske, CV har selvfølgelig en plan.

jeg siger ikke det er problemfrit, jeg er bare modstander af tanken om at vi bare kan gå ud og købe en erstatning til beijmo der ikke resulterer i at vi på kort sigt mister noget. Det er ikke sådan det generelt fungere i en klub i vores størelse, vi køber noget vi kan udvikle på, eller viderudvikler et af vores egne talenter.

Beijmo var jo heller ikke lige så god da vi købte ham som han har været denne sæson, men det betyder jo ikke vi ikke skulle spille ham dengang.
Hvem end der ender op med at spille på den plads, kommer ikke til at være lige så god som beijmo har været denne sæson, men det er heller ikke en realistisk forventning. Der skal bare være potentiale til at udvikle sig til det punkt og højere endnu, og det kan squ da lige så godt være Callø, som det kan være et eller andet dyrt indkøb.
Men det sker jo ikke noget med Callø’s status blot fordi det hentes en anden spiller. Vi spiller mange flere kampe, og er han bedre end f.els Tingager så tager han jo pladsen i midten. Alle starter på nul nu.

Jeg synes Tobias Storm er virkelig god, og også en opgradering over Callø, men det er ikke ensbetydende med at han kan løfte vores hold. Vi har sagt farvel til utrolig meget rutine. Det skal også ind i truppen igen.

Uanset om vi skriver kontrakt med en spiller nu, eller når vinduet åbner om en uges tid, så tegner vi sikkert en kontrakt der officielt gælder fra 1. juli. Den tidligere klub kan så tillade, at spilleren tiltræder inden.

Mine forventninger til Callø er da større end de var ved sæsonstart sidste år. Men det betyder ikke, at jeg forventer at han kan gå lige ind i startopstillingen fra start i denne sæson. Jeg forventer at han får en del spilletid i år og hvis det ikke bliver tilfældet klarer han måske ikke at nå et top-4 niveau i superligaen. Det er jo ikke en given ting.
han fik indhop forige sæson hvor han så rigtig god ud, nu har han fået lov at være en profil med fast spilletid på seniorniveau i en hel sæson. Hvis vi stadig bare går ud og hente en eller anden brøndby style, og smider ham ind foran callø, hvad er så pointen? så kan vi jo lige så godt lade være med at have et akademi

Beijmo selv, Knudsen, Solbakken, Arnstad og Bech er uenige i den påstand. Selvfølgelig er vi en klub der skal erstatte en kæmpe profils afgang med et mere sikkert kort. Sådan fungerer det også i vores klub. Sådan skal det også fungere i angrebet, og bliver Links solgt skal det også fungere sådan på venstre wingback.

Jeg afviser ikke at Callø kan blive næste sæsons Lukas Kirkegaard, men han skal ikke starte sæsonen som førstevalg. Lige nu er han eneste erstatning for Beijmo og Dalsgaards afgange. Det går sgu ikke hvis man har lidt ambitioner. Der skal en profil ind, og så må Callø bare vise sig frem når han får chancen og til træning, så han kan sørge for at blive førsteudfordrer. Lige nu tror jeg stadig han er efter AJ i den rangorden. OG Beijmo var pisse god da vi købte ham og var instantly den måske bedste højre back i ligaen.

Der er ingen tvivl om, at truppen skal være bredere - men der er vel heller ikke tvivl om, at der skal skabes plads til spilletid til de dygtigste og/eller mest værdifulde spillere.

Hvis man kigger på en liste over de helt unge, som kan blive penge værd - så er det vel 1) Bogere, 2) Emmery og 3) Callø.

Jeg kunne forestille mig at CV ikke ønskede, at der stod for mange ældre spillere mellem dem og spilletid.

Hvis der skal hentes en ny og rutineret HCB ind, så tror jeg gerne CV vil af med AJ og Møllen, så de ikke står i andet geled og skubber Callø ned på tredje geled.

Det samme på nieren - Serra skal ikke skygge for Bogere.

han fik indhop forige sæson hvor han så rigtig god ud, nu har han fået lov at være en profil med fast spilletid på seniorniveau i en hel sæson. Hvis vi stadig bare går ud og hente en eller anden brøndby style, og smider ham ind foran callø, hvad er så pointen? så kan vi jo lige så godt lade være med at have et akademi
Sidste år var klubbens vurdering, at han ikke var klar til at få betydelig spilletid i superligaen. Det ser forhåbentlig anderledes ud nu. Men vi kan ikke undlade at have en top-4 start-11, blot fordi vi har nogle talenter der også skal have spilletid. Der bliver heldigvis mange kampe i år og Callø må bare tage pladsen ved at imponere, når han er på banen. Der skal nok blive masser af muligheder, hvis han har niveauet. I første omgang skal han vel vise, at han står foran JJA og Mølgaard.

Spillere står ikke i rangorden ret mange steder.

Vi startede sæsonen med Wahlstedt og AJ f.eks.

Jeg tror Poulsen ønsker at spille det hold der har størst mulig chance for at vinde. Selv rigtig dyre spillere som Gyamfi og Badji blev jeg heller ikke bare spillet selvom de var en kæmpe investering.

Er der nogen der ved om en spiller bliver låst hvis vi registrerer og bruger dem i kval kampe? Vil Arnstad f.eks. være låst ved et salg i august hvis han har spillet kval. kampe for os?

Han/de vil ikke være låst:

Can clubs include players who were fielded in qualifying for the UEFA Champions League or in either of the other men's club competitions?

Yes. A player who has been fielded in the first, second or third qualifying round, or in the play-offs of the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League, is entitled to play in the Champions League, Europa League or Conference League for another club as from the league phase.

Beijmo selv, Knudsen, Solbakken, Arnstad og Bech er uenige i den påstand. Selvfølgelig er vi en klub der skal erstatte en kæmpe profils afgang med et mere sikkert kort. Sådan fungerer det også i vores klub. Sådan skal det også fungere i angrebet, og bliver Links solgt skal det også fungere sådan på venstre wingback.

Jeg afviser ikke at Callø kan blive næste sæsons Lukas Kirkegaard, men han skal ikke starte sæsonen som førstevalg. Lige nu er han eneste erstatning for Beijmo og Dalsgaards afgange. Det går sgu ikke hvis man har lidt ambitioner. Der skal en profil ind, og så må Callø bare vise sig frem når han får chancen og til træning, så han kan sørge for at blive førsteudfordrer. Lige nu tror jeg stadig han er efter AJ i den rangorden. OG Beijmo var pisse god da vi købte ham og var instantly den måske bedste højre back i ligaen.
Nemlig. Jeg husker stadig Beijmos første kamp for os i foråret 2023 på højre wingback. Hvor jeg bare tænkte "wow, sikke en spiller!"

Vi skal spille i omegnen af 50 kampe næste sæson. Hvis Callø er dygtig nok til at være førstereserve, så venter der ham rigtig mange kampe. Og hvis han er dygtigere end det, så tager han jo bare pladsen ligesom Kirkegaard gjorde det i Viborg. Vi skal heller ikke smide for meget ansvar på ham fra start. Lad os nu lige se hvor han er. Han er kun lige blevet 20 år. Hvis han kan få 20 kampe næste sæson, så er det rigtig flot. Jeg vil heller ikke blive overrasket hvis Zimling ringer til CV og spørger om ikke han skal til Horsens i næste sæson. Der er mange muligheder, men jeg tror ikke han starter sæsonen som førstevalg.

Latest posts

Back