New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 224K
Transfervindue Sommer 2026
Men man plejer at sige det tager lige så lang tid at komme tilbage på 100% fra en skade, som det tog at blive skadesfri. Jeg tror ikke Mølgaard er færdig, overhovedet, han skal bare op i gear igen.
Det har jeg også hørt/læst
Kevin må være undtagelsen der bekræfter reglen 🤷🏻‍♂️

Kan læse at Thomas allerede har nævnt det

Noget af det der gjorde os virkeligt gode i sidste sæson, var vores enormt solide grundspil.

Det var efter danske forhold meget sjældent, at Kahl eller Beijmo lavede opspilsfejl. Deres evner til at træffe de rigtige beslutninger under pres var outstanding.

Jeg tror, at JP vil lede efter noget af det samme i en Beijmo-afløser. Og her er Mølgaard ikke en der slår positivt ud.

Jeg kan godt lide Mølgaard.
Han er perfekt castet til fysisk Uwe-bold.
Men han ligner ikke prototypen på kontrolleret Poulsen-bold.

Derfor tror jeg, at Mølgaard bliver reserve. Bag Callø og en ny stopper. Så må Mølgaard træffe valget om han vil hæve lønnen og være udenfor truppen i AGF, eller om han vil gå ned i løn og spille fast i Vejle/Horsens/etc.

Noget af det der gjorde os virkeligt gode i sidste sæson, var vores enormt solide grundspil.

Det var efter danske forhold meget sjældent, at Kahl eller Beijmo lavede opspilsfejl. Deres evner til at træffe de rigtige beslutninger under pres var outstanding.

Jeg tror, at JP vil lede efter noget af det samme i en Beijmo-afløser. Og her er Mølgaard ikke en der slår positivt ud.

Jeg kan godt lide Mølgaard.
Han er perfekt castet til fysisk Uwe-bold.
Men han ligner ikke prototypen på kontrolleret Poulsen-bold.

Derfor tror jeg, at Mølgaard bliver reserve. Bag Callø og en ny stopper. Så må Mølgaard træffe valget om han vil hæve lønnen og være udenfor truppen i AGF, eller om han vil gå ned i løn og spille fast i Vejle/Horsens/etc.
Jeg er langt hen af vejen enig i det du skriver om Mølgaard og JP. Men selvom han ikke er en spiller der trives med den mængde berøringer JP ball kræver af højre stopper, så tror jeg godt han kan kompenserer fordi hans arbejdsrate er så stor som den er. Han vil altså være i stand til at løse opgaven med at skabe overtal på den sidste 1/3 del af banen. Løsningen må evt være at justere i hvordan de bygger op, når han er på banen. På mange måder er han lidt den omvendte spiller af Kahl, som jo har en stor teknik, men en begrænset fysik. Beijmo var mere komplet, og det bliver svært at erstatte en til en. Også synes jeg også Mølgaard har evner i en potentiel anførergruppe, med sin proffesionelle tilgang og hans anciennitet i truppen.

Last edited:
Han spiller 60 minutter i generalprøven på Frederiksberg, og er med i rigtig mange kamptrupper derefter. Så begynder der at være nogle stykker han bliver siet fra i.

Jeg tror han er blevet overhalet af AJ

Enig - jeg er bange for det er en rosenrød drøm, at forvente Mølgaard tilbage som starter i forsvaret.

Vi har udviklet os gevaldigt siden han shinede og han har næsten været væk i 2 år. Umiddelbart tænker jeg det vil være oplagt for ham med en retur til Vejle og få nogle kampe i stængerne men det kan være lønnen er for god i Aarhus.

Btw. så mener det Hvide Snit sagde han var skadet i en stor del af efteråret (igen). Det er lidt vildt som det har været frem og tilbage med ham omkring skade (rne) - håber de har styr på det.

Jeg er langt hen af vejen enig i det du skriver om Mølgaard og JP. Men selvom han ikke er en spiller der trives med den mængde berøringer JP ball kræver af højre stopper, så tror jeg godt han kan kompenserer fordi hans arbejdsrate er så stor som den er. Han vil altså være i stand til at løse opgaven med at skabe overtal på den sidste 1/3 del af banen. Løsningen må evt være at justere i hvordan de bygger op, når han er på banen. På mange måder er han lidt den omvendte spiller af Kahl, som jo har en stor teknik, men en begrænset fysik. Beijmo var mere komplet, og det bliver svært at erstatte en til en. Også synes jeg også Mølgaard har evner i en potentiel anførergruppe, med sin proffesionelle tilgang og hans anciennitet i truppen.
Jeg tror ikke at JP kommer til at ændre på den måde han gerne vil bygge spillet op.

Sikkert opspil indtil chancen er der for at spille fremad på en 8'er / 10'er eller bredt til en WB. Alt afhængigt af hvad modstanderen giver os af muligheder - og afhængigt af en boldfast bagkæde.
Jeg ser ikke Mølgaard som en boldfast spiller.

JP prædiker næsten hele tiden kontrol.
Og Mølgaard er mere kaos.

Tag ikke fejl. Jeg kan virkeligt godt lide Mølgaard. Fed type.
Jeg tror bare ikke, at JP ændrer spilfilosofi for at Mølgaard skal spille.

Ovenstående er kun hvad jeg tror. Andre herinde har bedre forstand på spilmønstre end jeg :-)

Jeg tror ikke at JP kommer til at ændre på den måde han gerne vil bygge spillet op.

Sikkert opspil indtil chancen er der for at spille fremad på en 8'er / 10'er eller bredt til en WB. Alt afhængigt af hvad modstanderen giver os af muligheder - og afhængigt af en boldfast bagkæde.

Jeg tror bestemt heller ikke at de ændrer filosofi. Men man kan godt justere en smule i opspillet, så man begrænser mængden af progressive afleveringer fra Mølgaard, så man spiller udenom hans svagheder. Men det mest ideele er at finde en anden, hvis man kan det.

Ovenstående er kun hvad jeg tror. Andre herinde har bedre forstand på spilmønstre end jeg :-)
Polle blev heller ikke set som en boldgade spiller der kan føre bolden frem, men han har jo været en regulær Pirlo under JP, så det er mere trænerens spillestil, end spillerens evner nogle gange.

Mens vi venter, så kan jeg anbefale at se OB - AGF fra starten af sæsonen, som stadig ligger i fuld længde på TV2 Play.

Målet til 1-4 er imo stadig sæsonens bedste: Tingager bryder, hvorefter SAMTLIGE hvide markspillere rører kuglen inden TB smadrer et indlæg ind til Paddy, der i to omgange får den over stregen. OB er statister - som de var i hovedparten af den kamp.

Det er sådan et pisselækkert mål, der på mange måder sammenfatter vores sæson. Holdet var stjernen.

Latest posts

Back