Eller at de spillere, som nu er væk i især forsvaret, skader til Tingager og Links, samt NP og Yakob har en MASSIV impact på vores hold?
Det er absolut en faktor, men den peger for mig OGSÅ på transfervinduet.
Det var en papirtynd bagkæde der gik ind i foråret. Tre der kunne spille, Tingager ude, og trupfyld for resten.
Beijmo og Dalsgaard er væk, Tingager er tilbage. Kampprogrammet er langt voldsommere end noget man har prøvet i klubben og derfor tænker sportsdirektøren, at Callø kan køres ind på HCB, og så er man good to go.
Callø bliver skadet, førsteafløseren er den ofte skadede JJA, der ud over at være fravalgt flere gange, fordi han mangler niveau, også har været hyppigt skadet.
Sportsdirektøren foretager sig ikke noget.
Tingager bliver skadet, man har spillet to kampe med u-spillere. Sportsdirektøren henter en spiller ind til at dække siderne.
Holdet mangler desperat en leder i bagkæden, men beror på en U-spiller. Sportsdirektøren foretager sig ingenting.
Nu har vi en centerforsvarer mere. Ikke en der umiddelbart lever op til den svulstige retorik, men en solid forsvarsspiller, der har været en vigtig brik hos Haderslev.
Spørgsmålet er, om Gretarsson og Rösler kan erstatte Beijmo med svensk mesterskab og Bayern München i bagagen og Henrik Dalsgaard med landskampe, mesterskaber og Prl. I bagagen ..
Nej det er ikke et spørgsmål. Spørgsmålet er, hvordan det kan være man ikke fik nogen ind fra start af vinduet [ét fast svar er, at ingen var tilgængelige. Det er måske rigtigt, men jeg fastholder at indtrykket jeg fik var, at man ikke forsøgte noget].
AGF blev mestre, mega fedt. Man mistede bærende kræfter før vinduet åbnede, bummer. Men noget af elendigheden er by choice.