New posts

Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 133
  • Views Views: Views 6K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    59
  • This poll will close: .
Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00
Jeg er helt med på at vi er gigantiske underdogs - men der er altså sket store overraskelser i nyere fodboldhistorie som fx:

2009 Alcorcón 4-0 Real Madrid. Alcorcón var et 3.-divisionshold. Real stillede bl.a. med Benzema, Raúl, Guti og Van der Vaart.
2015 Chelsea 2-4 Bradford City. Chelsea var på 1. pladsen i PL og førte 2-0. Bradford fra League One vendte kampen til 4-2 på Stamford Bridge.
2016 Island 2-1 England. England var massiv favorit, men Island – i sin første EM-slutrunde – kom bagud efter fire minutter og vandt. UEFA beskriver det som Islands største resultat nogensinde.
2022 Saudi-Arabien 2-1 Argentina. Argentina var ubesejret i 36 kampe, var blandt VM-favoritterne og havde Messi.
2023 1. FC Saarbrücken 2-1 Bayern München. Bayern var Bundesliga-giganten; Saarbrücken var 3. Bundesliga. Bayern førte 1-0, men Saarbrücken scorede sejrsmålet i 96. minut og sendte Bayern ud af pokalen.
2026 Kap Verde 0-0 Spanien. Spanien havde 27 afslutninger.

KSDH!

Jeg er helt med på at vi er gigantiske underdogs - men der er altså sket store overraskelser i nyere fodboldhistorie som fx:

2009 Alcorcón 4-0 Real Madrid. Alcorcón var et 3.-divisionshold. Real stillede bl.a. med Benzema, Raúl, Guti og Van der Vaart.
2015 Chelsea 2-4 Bradford City. Chelsea var på 1. pladsen i PL og førte 2-0. Bradford fra League One vendte kampen til 4-2 på Stamford Bridge.
2016 Island 2-1 England. England var massiv favorit, men Island – i sin første EM-slutrunde – kom bagud efter fire minutter og vandt. UEFA beskriver det som Islands største resultat nogensinde.
2022 Saudi-Arabien 2-1 Argentina. Argentina var ubesejret i 36 kampe, var blandt VM-favoritterne og havde Messi.
2023 1. FC Saarbrücken 2-1 Bayern München. Bayern var Bundesliga-giganten; Saarbrücken var 3. Bundesliga. Bayern førte 1-0, men Saarbrücken scorede sejrsmålet i 96. minut og sendte Bayern ud af pokalen.

KSDH!
Real Madrid - OB 0-2

Er der mon en venlig sjæl, der ved, hvilken version af et Disney + abonnement man skal investere i for at kunne se kampen, og vil dele informationen her?
Tror sådan set, at du kan tage det billigste - jeg er ikke klar over, hvornår reklamerne så kommer.
Gætter på, at du er tvangsindlagt til 5-10 min reklamer først, hver gang du starter en udsendelse eller film.

Jeg har den midterste version. Det fungerer upåklageligt.

1787147524056.webp

Tror sådan set, at du kan tage det billigste - jeg er ikke klar over, hvornår reklamerne så kommer.
Gætter på, at du er tvangsindlagt til 5-10 min reklamer først, hver gang du starter en udsendelse eller film.

Jeg har den midterste version. Det fungerer upåklageligt.

View attachment 7867
Hmmm...har også lige tegnet billigste abb til 49 kr.....et nok dumt spørgsmål: Når jeg tænder imorgen kl 21 kommer jeg vil direkte på siganlet til kampen eller skal jeg starte med reklamer også her og risikere min AGF-app orienterer mig om 2 hurtige scoringer til os medens jeg ser reklamer til at starte med??

Der er alt alt alt for lidt tro på egne evner. Til trods for skader, erfarings-afgang i truppen og modstanderens kvaliteter. Jeg kender ikke til Benficas niveau (da jeg ikke ser deres kampe), men jeg ser ikke et 6-0 nederlag i horisonten - hvorfor skulle jeg det? Jeg siger ikke vi lammetæver portugiserne, men jeg går heller ind til kampen nervøs for en afklapsning. Et smalt 1-2 måls nederlag er da sandsynligt mod et på papiret bedre hold (med masser af europæisk erfaring), men der er sket større overraskelser i fodbold. Jeg kan se de har Schjelderup i truppen, det kan til gengæld godt hive dårlige minder frem hvor han smider tre bolde i netmaskerne i en kamp mod os, men det skal han ikke have lov igen! Arnstad har styr sin "landslagskammerat" på den midt! Mit bud herfra er en optimistisk uafgjort, 1-1. :D

Jeg kender ikke til Benficas niveau (da jeg ikke ser deres kampe), men jeg ser ikke et 6-0 nederlag i horisonten - hvorfor skulle jeg det?
Fordi vi tabte 4-0 i Baku?
Fordi vi tabte 1-4 hjemme mod Poznan?
Vi har indtil videre lukket 9 mål ind i 4 europæiske kampe. Benfica er mindst et niveau over vores hidtidige modstandere. Hvis vi indkasserer mindre end 3 i Lissabon, er jeg egentlig godt tilfreds.

Det sagt, så ER der jo altså altid muligheder i en fodboldkamp. Vi har et godt hold, med nogle individualister, der på dagen kan gøre ondt på de fleste. Jeg kender heller ikke Benficas aktuelle niveau, men de er nok lidt skuffede over kun at blive nummer 3 i sidste sæson, så mon ikke de har noget at bevise?
Til gengæld så vil jeg gerne igen føre til torvs, hvad jeg sagde allerede inden vi tog til Baku: af alle dem, vi har skullet møde i Europa i denne sæson, er Benfica nok dem, der med størst sandsynlighed ville kunne finde på at undervurdere os. Møder de op med kun 90% fokus, så har vi altså en fodboldkamp.

Uanset hvad, så skal vi være utroligt skarpe i begge felter og i dén grad gribe hver eneste chance vi får. Hver. Eneste. Chance.

Hmmm...har også lige tegnet billigste abb til 49 kr.....et nok dumt spørgsmål: Når jeg tænder imorgen kl 21 kommer jeg vil direkte på siganlet til kampen eller skal jeg starte med reklamer også her og risikere min AGF-app orienterer mig om 2 hurtige scoringer til os medens jeg ser reklamer til at starte med??
Det ville være mit gæt ja.. men på deres profil står der kun, at der er reklamer på film og serier.
Jeg ville dog nok starte i god tid for at være sikker :)

Der er alt alt alt for lidt tro på egne evner. Til trods for skader, erfarings-afgang i truppen og modstanderens kvaliteter. Jeg kender ikke til Benficas niveau (da jeg ikke ser deres kampe), men jeg ser ikke et 6-0 nederlag i horisonten - hvorfor skulle jeg det? Jeg siger ikke vi lammetæver portugiserne, men jeg går heller ind til kampen nervøs for en afklapsning. Et smalt 1-2 måls nederlag er da sandsynligt mod et på papiret bedre hold (med masser af europæisk erfaring), men der er sket større overraskelser i fodbold. Jeg kan se de har Schjelderup i truppen, det kan til gengæld godt hive dårlige minder frem hvor han smider tre bolde i netmaskerne i en kamp mod os, men det skal han ikke have lov igen! Arnstad har styr sin "landslagskammerat" på den midt! Mit bud herfra er en optimistisk uafgjort, 1-1. :D

Dejligt med noget optimisme! Det har vi andre vist brug for 😅 I Medianos optakt udsendelse beskriver de Benfica, som blandt favoritterne til EL (lige med Juventus og Milan over dem). De har en af de største argentinske talenter på fløjen, og Schjelderup viste jo et okay højt niveau til VM (og han har vist aldrig tabt til AGF og scoret en del mål mod os da han spillede for FCN). Vores muligheder skulle vist lægge i, at de har et rimelig nyt og lidt skrøbeligt centralt forsvar med en uprøvet målmand. Lenglet har heller aldrig imponeret mig, men han har jo alligevel et ok cv. Derudover er de dårlige til at forsvare dødbolde, men det kan man desværre ikke sige er en af vores styrker. Men altså de tabte den første kamp til St Gallen og blev først rigtig dominerende på hjemmebane, da St Gallen fik et rødt kort i starten af anden halvleg… Sååå måske!

Er jeg den eneste der er lidt skeptisk over den pludselige casting af Camara som den helt store åbenbaring?

Store fysiske forcer og godt potentiale, men måske ikke helt klar til at blive smidt på dybt vand mod Benfica

Han er helt sikkert meget spændende, og skal da prøves af i løbet af efteråret. Målt på det niveau han bringer er han vel en ganske usikker spiller der kæmper for at følge med og ikke er forberedt på en lang række scenarier.

At starte ham mod Benfica kan give en gevaldig succesoplecelse, hvor han får vist sig frem i nærkampe som han forhåbentlig ikke taber alle sammen, og dermed får markeret sig som stort talent.

AGF med Tingager ville stadig risikere en dragt prygl i morgen. Tingager er også den mest sandsynlige til at score, fordi han er så vild på dødbolde. Desværre er han formentlig ikke med.

AGF med Camara er i overhængende risiko for virkelig at få på munden. Tænk Baku, hvor holdet gik helt ned i slutfasen. Jeg ved ikke om Benfica spiller med højt pres normalt, men det var sa oplagt at forsøge i morgen. Så hvis de har set bare lidt video ...

De scenarier hvor AGF kommer derfra med et måls nederlag er ganske spændende. Det kan også være det hele bare sidder lige i skabet. Men som nævnt er der der stor risiko, selv på en god dag. Så en dag på det jævne, med Camara på banen kan blive trist at se på.

Jeg får ikke Bisseck-vibes når jeg ser Camara. Bisseck er stor og fysisk dominerende, både i hovedspillet og ved fødderne, og ganske hurtig. Det var også klart nærmest fra dag 1, at han kunne binde de ting sammen, og samtidig var en dygtig fodboldspiller.

Camara er enorm og fysisk dominerende, når han buser ind i de andre. Hvordan står han, når de presser ham?

Bisseck var 'fuck hvor er han god'. Camara er 'fuck hvor er han mindre udfordret end ventet'.

Last edited:
Er der mon en venlig sjæl, der ved, hvilken version af et Disney + abonnement man skal investere i for at kunne se kampen, og vil dele informationen her?
Rettelse: Mit er Disney plus Standard med reklamer til 49 kr.
AGF kampen går man på 10 minutter fær kampstart uden reklamer, som jeg husker det.
Kan være svært at finde: Gå ind i toppen og vælg ESPN øverst i toppen. De sender hele dynen af kampe.

Jeg får ikke Bisseck-vibes når jeg ser Camara. Bisseck er stor og fysisk dominerende, både i hovedspillet og ved fødderne, og ganske hurtig. Det var også klart nærmest fra dag 1, at han kunne binde de ting sammen, og samtidig var en dygtig fodboldspiller.

Camara er enorm og fysisk dominerende, når han buser ind i de andre. Hvordan står han, når de presser ham?

Bisseck var 'fuck hvor er han god'. Camara er 'fuck hvor er han mindre udfordret end ventet'.
Tror også mest det er på potentiale der tales. Bisseck kom jo ud af den tyske fodboldskole og fik Bundesliga debut som 16-årig. Og han var jo reelt for god til Superligaen halvvejs gennem sin første sæson hos os.

Der er Camara noget mere rå og upoleret og har stadig sine udfordringer ift. bare superliganiveau. Men også et potentiale, hvor man, ligesom.med Bisseck i sin tid, ikke vil blive overrasket hvis han spiller PrL om 3-4 sæsoner.

Tror også mest det er på potentiale der tales. Bisseck kom jo ud af den tyske fodboldskole og fik Bundesliga debut som 16-årig. Og han var jo reelt for god til Superligaen halvvejs gennem sin første sæson hos os.

Der er Camara noget mere rå og upoleret og har stadig sine udfordringer ift. bare superliganiveau. Men også et potentiale, hvor man, ligesom.med Bisseck i sin tid, ikke vil blive overrasket hvis han spiller PrL om 3-4 sæsoner.
Enig mth potentiale.

Camara har karakteristika der kan placere ham højt i de fleste scouts notesbog. Som jeg ser det, er potentialet primært at blive rigtigt god på Superliganiveau. Men nogen kan sikkert blive fristet.

Jeg er dog ikke så sikker på min næse for talenter. Generelt har jeg formentlig Bias mod falske negative.

KSDH!
…..2026 Lech Poznan 1-4 AGF. AGF skulle vende et tremålsnederlag fra det første opgør, noget der aldrig før var sket i Champions League historien.

Latest posts

Back