New posts

Den store VM ‘26-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 272
  • Views Views: Views 12K
Den store VM ‘26-tråd
Hvad skal man håbe på? Belgien der kører USA over og sender dem langt ud af turneringen - bare for at få sat skabet på plads. Eller Usa vinder, hvor ham der burde have karantæne, scorer det afgørende mål og så kan det hele diskuteres i længere tid?

Der burde sættes ind men har den mindste tiltro til, at DBU har format til at sige fra. Det har vist mere drejet sig om at mele egen kage men i sidste ende, kan det være der kommer politisk bevågenhed (tænker de får en del tilskud).
Der skal nok noget ekstremt til for at det kan føre andringer. Hvis Belgien vinder alligevel sker der formentlig ikke rigtig mere nu, men hvis USA vinder med Balogun som afgørende faktor maksimerer det skandalen. Det vil devaluere den sportslige værdi af VM uanset hvordan det ender, men det må være bedre at ofre det nu for at redde det på længere sigt.

Det er så heller ikke fordi jeg vil være ked af at se Belgien rundbarbere USA, men vi kan nok se frem til at flere vil ringe til Infantino for at få lidt fordele i fremtiden indtil det alligevel bliver for meget en dag.

Man kan mene meget om Trump - og det gør jeg også - men jeg håber da at jeg har samme energi-niveau, når jeg bliver 80.
Det er jo så her man kan linke til utallige klip hvor han sidder og falder i søvn midt i et møde eller mister forbindelsen i en tale. Det er udtryk for at hans demens får ham til at sidde og oppe hele natten, men han er også derhenne hvor han mest af alt er optaget af de her sideprojekter med hans balsal og triumfbue osv og det her med Balogun er også lige ham, selvom han ikke ved det mindste om fodbold (det er heller ikke sikkert det var hans egen ide at ringe til Infantino.)

Nu er kontakten da bekræftet - manden der er den bedste til stort set alt, mente slet ikke det var et frispark 😂
Som jeg skrev indledningsvis håbede jeg han direkte ville tage æren. Det er fint så der er ingen tvivl er om hvad der er sket. Det er også en del af hans demens og at der aldrig er konsekvenser for ham, at han siger ting han måske tidligere ville have undgået eller formuleret anderledes.

UEFA skal gå sammen med CONMEBOL, og kræve at medbestemmelsen i FIFA bliver baseret på ranglisteplacering, så Brunai og Burundi ikke kan bestemme hvem der skal være præsident. Jo lavere på verdensranglisten des færre stemmer, ellers må CONMEBOL og UEFA lave deres egen turnering, og så kan FIFA blive en turnering for asiatiske, mellemøstlige, afrikanske og nordamerikanske lande.

Jeg hørte eller læste på et tidspunkt at CONMEBOL var de første til afsige st Infantino skulle genvælges..

Nu er kontakten da bekræftet - manden der er den bedste til stort set alt, mente slet ikke det var et frispark 😂

Jeg havde ikke set videoen med den store leder men han siger tingene lige nøjagtig som forventet.

"I didn't know what a red card was"
"I'm good at this"
"that wasn't a foul"

Det bliver ikke meget sjovere 😂 Fedt sådan en mand nu dømmer til VM (til hans forsvar skal siges, at han kun "bad dem se på det igen").

Jeg havde ikke set videoen med den store leder men han siger tingene lige nøjagtig som forventet.

"I didn't know what a red card was"
"I'm good at this"
"that wasn't a foul"

Det bliver ikke meget sjovere 😂 Fedt sådan en mand nu dømmer til VM (til hans forsvar skal siges, at han kun "bad dem se på det igen").

er der ikke noget med at hvis et lands regering prøvet at fucke med disciplinære beslutninger så bliver landet disqualified?

Jeg hørte eller læste på et tidspunkt at CONMEBOL var de første til afsige st Infantino skulle genvælges..
CONMEBOL har Infantino allerede i sin lomme. Blandt andet med at Uruguay, Paraguay og Argentina får en åbningskamp i 2030, samt at den magtfulde fodboldpræsident i Paraguay er ret tæt på Infantino.

Så Europa må gå enegang ved at afholde en slags udvidet EM i 2034 med invitationer til udvalgte lande udenfor Europa. Men det ved vi jo også godt der næppe sker. Desværre.

Folarin Balogun kunne også overveje selv at tage et standpunkt om ikke at spille kampen, når nu hverken hans FIFA, hans træner eller fodboldforbund er voksne nok til at respektere reglerne.
Han spiller trods alt i Europa til daglig.
Det gør en stor forskel hvordan han vil opfattes fremover.

Skulle vi ende i Conference League med Monaco, så bestemmer han selv hvorvidt han vil hyldes eller dynges til i fadølskrus.

Folarin Balogun kunne også overveje selv at tage et standpunkt om ikke at spille kampen
Han og holdet skulle efter sigende være begejstrede for at han kan spille.

Gad vide om karantænen så bliver aktiveret i tilfælde af en advarsel? Han har jo fået en betinget dom det næste år og skal holde sig på måtten. Eller måske giver de ham elektronisk fodlænke på i givet fald.

Latest posts

Back