New posts

Den store VM ‘26-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 274
  • Views Views: Views 13K
Ja, Nyland har jo stået helt absurd godt i dag, og Schjelderup med to glimrende assists. Fantastisk kamp af Norge. Så fedt.
Det kunne måske være blevet en anden kamp hvis Brasilien havde scoret på det første straffespark og Nyland redder dem et par gange mere, men alt i alt en fortjent sejr mod et uinspireret Brasilien, der ikke havde meget andet end et par individuelle aktioner at komme med.

Det er dog ikke slut før vi ved om João Havelange ringer fra graven til Infantino og Brasilien får tildelt et mål på efterbevilling :)

Hvor er Haaland bare vanvittig. Der er selvfølgelig også andre gode spillere på holdet, men han er vel definitionen af en enmands hær. Mon ikke vi har nogle trætte nordmand i morgen på Fredensvang, som får svært ved at sove.
Jeg sendte en ekstra tanke til Markus da jeg så Ståle omfavne kone og datter (var det vist) efter kampen.

Det havde nu været vildt at have haft Arnstad med på det hold, selvom det havde været på yderste mandat og uden megen spilletid.

Hvis nu vi:

- sælger Links
- samler flasker
- hæver billetpriserne med 10 kr
- får Marcus Solbakken til at sweet talke lidt

Tror I så ikke godt, vi kan hente Haaland som 9'er? Transfermarkt har ham til halvanden milliard kr, men Solbakkens skæve smil kan nemt barbere et par hundrede millioner af.
City skal have ny træner efter Guardiola, han skal da have lov til at sætte sit eget hold, det er jo ikke engang sikkert han vil bruge Haaland - jeg tror vi kan få ham langt billigere 🤔

Næ, havde man overhovedet hørt om betingede straffe for karantæner uddelt i kampe før? Det er jo en herlig magt for Infantino at have, at han bestemmer om spillerne skal have karantæne eller ej.
Som Salling vist også refererer til, så fik Cristiano også meget belejligt ophævet to dages, ellers fortjent tildelt, karantæne, så han ikke skulle misse de første kampe ved VM. Det ville jo være en kommerciel bet for turneringen og værterne.
Og nu får værterne så særbehandling igen, hvilket tjener som endnu et fint eksempel på, at sportens integritet kun rimer på forbundets agenda, og at de er lige glade med resten.

At vi, ubestemt flertal, giver slutrunden nogen som helst opmærksomhed er blot med til at acceptere, at sportens grundlæggende regler i dag kan tilsidesættes efter forgodtbefindende. Det mener jeg helt oprigtigt.
Infantino, FIFA og VM er råddent i dag, det var råddent i Qatar og det forbliver lige så råddent i morgen, så længe der ikke trækkes nogen som helst streger i sandet. Og det ved vi også godt selv både i går og i dag.

Som Salling vist også refererer til, så fik Cristiano også meget belejligt ophævet to dages, ellers fortjent tildelt, karantæne, så han ikke skulle misse de første kampe ved VM. Det ville jo være en kommerciel bet for turneringen og værterne.
Og nu får værterne så særbehandling igen, hvilket tjener som endnu et fint eksempel på, at sportens integritet kun rimer på forbundets agenda, og at de er lige glade med resten.

At vi, ubestemt flertal, giver slutrunden nogen som helst opmærksomhed er blot med til at acceptere, at sportens grundlæggende regler i dag kan tilsidesættes efter forgodtbefindende. Det mener jeg helt oprigtigt.
Infantino, FIFA og VM er råddent i dag, det var råddent i Qatar og det forbliver lige så råddent i morgen, så længe der ikke trækkes nogen som helst streger i sandet. Og det ved vi også godt selv både i går og i dag.
Ja, men før den sag med Ronaldo? Det er måske en teknikalitet, men det er interessant om man opfandt en mulighed til lejligheden eller hev noget ind der eksisterede i forvejen.

Der skal et oprør i Europa til - selvom man heller ikke skal overse korruptionen i Uefa - og der kunne massiv boykot da nok hjælpe, men også er generelt pres på forbundene og igen kunne det måske være en fordel hvis Belgien bliver sendt ud af VM direkte pga Infantinos aftale med Trump for det kan forbundet og befolkningen i Belgien jo ikke bare trække på skuldrene af. De har indgivet en protest, men den får de nok næppe noget ud af.

Jeg havde også håbet at alle dommerne gik sammen i boykot over den somaliske dommer der blev udelukket, det havde også haft en meget direkte konsekvens.

Ja, men før den sag med Ronaldo? Det er måske en teknikalitet, men det er interessant om man opfandt en mulighed til lejligheden eller hev noget ind der eksisterede i forvejen.

Der skal et oprør i Europa til - selvom man heller ikke skal overse korruptionen i Uefa - og der kunne massiv boykot da nok hjælpe, men også er generelt pres på forbundene og igen kunne det måske være en fordel hvis Belgien bliver sendt ud af VM direkte pga Infantinos aftale med Trump for det kan forbundet og befolkningen i Belgien jo ikke bare trække på skuldrene af. De har indgivet en protest, men den får de nok næppe noget ud af.

Jeg havde også håbet at alle dommerne gik sammen i boykot over den somaliske dommer der blev udelukket, det havde også haft en meget direkte konsekvens.

Og så er problemet om UEFA i det store hele, fra Vest til Øst, vil være enige i det store Boycot.
Der er jo også massive forskelle på holdningerne til disse VMer i europa.

Og så er problemet om UEFA i det store hele, fra Vest til Øst, vil være enige i det store Boycot.
Der er jo også massive forskelle på holdningerne til disse VMer i europa.
I Norge, hvis forbund er et af de eneste der tør sige det mindste, er de også bare mest af alt oppe at køre over hvordan det går på banen, så der er meget langt til en bred reaktion med relle konsekvenser. Det skal sikkert starte med nogle lande, men jeg har ikke indtryk af at der er et eneste land hvor befolkningen eller forbundet er klar til sådan noget som en boykot. Den sag med Balogun kan så måske skubbe lidt til det i Belgien.

I Norge, hvis forbund er et af de eneste der tør sige det mindste, er de også bare mest af alt oppe at køre over hvordan det går på banen, så der er meget langt til en bred reaktion med relle konsekvenser. Det skal sikkert starte med nogle lande, men jeg har ikke indtryk af at der er et eneste land hvor befolkningen eller forbundet er klar til sådan noget som en boykot. Den sag med Balogun kan så måske skubbe lidt til det i Belgien.

Præcis så er det jo problemet... Da der var VM i Qatar var der en undersøgelse at Modstanden imod VM i Qatar reelt var fokuseret på den nordvestlige del (tildels central) Europa og så Australien og New Zealand.

Latest posts

Back