Det var alene i forhold til påstanden, at en købspris på et tocifret millionbeløb kræver børsmeddelelse. Det tror jeg ikke på.
Altså hvis vi i årets regnskab har budgetteret med at hente for 30-40 mio, så skal man udsende lige præcis 0 meddelelser. Det er alene de handler som regnes at have en direkte påvirkning af aktiekursen som skal rapporteres i fondsbørsmeddelelser. Hvis AGF eksempelvis har valgt at budgettere med top 6 frem for en 8.plads økonomisk nu, og ydermere har indlagt forventninger om køb af x millioner, og man har holdt sig inden for de rammer som ikke vil regnes med at påvirke resultatet i en grad der påvirker kursen: intet behov for meddelelse til fondsbørsen. Og her kommer det kuriøse:
AGF meldte et regnskabsforventningsresultat ud på 0-20 millioner

Og det er en større margin end jeg nogensinde har set i klubben. Og man begrundede det med mange ubekendte, og gav hjælpepakker som eksempel. Men lur mig, om det ikke også dækkede over, at man ikke vidste hvor meget vi ville handle for i vinduet. Og der var der jo store udsving ud/ind. Alene Jevtovic-handlen kan have sparet os for 2 mio kroner i indeværende regnskab (hvor Bundu så modsvarende belaster det, og nærmest sikkert endnu mere)
Jeg har det helt fint med at Lunding og kaastrup røg videre. Intet i deres udvikling viser at de ville have gjort det godt for os.
Jeg synes Lunding viste tegn i Norge til, at han kunne udvikle sig videre i AGF. Men han "ville kun tilbage til AGF for at spille". Så han valgte selv den mulighed fra. Jeg er da sikker på at han havde fået masser af spilletid hos os, med Jevtovic og Tengstedt skadede, tilmed Links ude en del kampe af efteråret. Så jeg ærgrer mig over at Lunding fravalgte muligheden for at videreudvikle sig i AGF, men ikke at AGF lod ham blive solgt. Den del fortryder jeg på ingen måde. Ditto med Kaastrup.
Ja, der gik åbenbart lidt tid, inden Junker fandt sig selv. Jeg synes det var underligt at Bo Henriksen ikke lykkedes med den del, når man nu ser hvordan det går i Japan og Norge.
Ja og måske det Junker netop har et grundliggende behov for er en angrebsmakker som Zingernagel i Bodø Glimt? Altså det havde han ikke i AGF og ikke i Horsens for det meste. Jeg kan frygte det samme med Kurminowski.
Med fare for at det allerede er nævnt på en af de forrige sider.
Når vi angiveligt betaler 15 mio. for Anderson på en sikkert 4-5-årig aftale. Betyder det så, at vi belaster denne sæsons transferbudget med 15 mio. kr., eller at vi belaster de næste 4-5 års transferbudgetter med 3-4 mio./år?
Løn+transfer lægges sammen, og fordeles ud over de antal år man har spilleren på kontrakt. That's it.
Likvide midler er det man har stående i banken lige nu som kan trækkes ud til at overføre til FCM. Så vi kan konstatere at vi havde likvide midler nok til at købe for mange mange millioner mere end vi frygtede/regnede med.
Ift belastningen, så er det altså 15 mio + løn, lad os sige 225.000kr/md, i 5 år som er kontraktlængden jvf AGF. Det giver 3,0 mio om året i løn, og 15 mio i alt + 15 mio kr i transfer = 30 mio kroner i alt = 6 mio kroner om året i belastning.
Tænkt forløb: Sælger man ham efter 2,5 år for 22 mio kroner sparer man halvdelen af lønnen.
= 15 mio kroner i løn sparet.
+ Transfer for 22 mio
= 37 mio kroner frigjort (hvor de 22 mio er likvide midler)