Artikler om spillerne og klubben 2026
T-Knogle
Experienced member
I relation til det, var det yderst interessant hvad CV udtalte lige efter kampen i Brøndby - at det vigtigste for ham var at holde sammen på truppen. Hvis han er i stand til det, så er der muligheder også i CL kvalen, fordi de andre hold altid har meget store udskiftninger, og derfor ikke er spillet sammen endnu, jeg vil påstå at det nuværende hold, vil kunne spille helt lige op med det Club Brugge hold vi mødte, med ny træner og nye spillere, og dem vi kan rende ind i bliver nok ikke på et højere niveau end det, ellers er vi direkte uheldige lodtrækningsmæssigt.Med vores Europa historik i mente - og ja jeg ved godt en anden træner, anden spillestil og delvis andre spillere - så forstår jeg godt, man i ledelsen synes, det vil være en succes at komme i et Conference gruppespil.
Der er noget om, man skal lære at spille i Europa og det skal vi bevise, før vi imo kan have et Conference gruppespil som minimum og nå ja man kan jo rende ind i et relativt stort hold inden gruppespillet også i Conference League.
Det kan godt være at Conference League er det mest sandsynlige, men det er helt sikkert ikke Jacob Nielsens ambition at komme i Conference League, han sigter højere, og kommer til at gå benhårdt efter Champions League indtil det ikke længere er muligt. Man skal også huske på at AGF har spillet FCM ud af brættet i denne sæson, i en grad så de spillede smadrebold i pokalkampen, selvom de påstår at deres individualister er bedre.
Det nuværende AGF hold er på et meget højt niveau, hvor man skal kunne matche mange klubber i Europa - hvis man kan holde sammen på holdet, vel at mærke.