New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 84K
Transfervindue Sommer 2026
Fuld liste over svenske spillere med kontraktudløb denne sommer - desværre også et par af vore egne.
Men der er en del navne, det kunne være spændende at søge lidt på.

Jeg kender kun rigtig Franz Brorson, som er den eneste jeg har set spille en del gange - Han er så til gengæld også rigtig god.

Der er nogle vildskud, men i skrivende stund rammer han rigtigt på BIF, FCN og FCM. Altså lige på.
Det eneste i den her superligasæson, der overrasker mere end et AGF mesterskab er vel næsten FCKs deroute.

Derudover er jeg da enig i, at hans analyse ikke for alvor tåler gentagelse: Vejle har han til at redde sig i sikker stil og Randers til at ramme top 4... Silkeborg lignede længe nogen, der ville rykke ned, men Kent har gjort det igen. Jeg mindes at have læst den her forudsigelse dengang og synes jeg husker, at den faktisk gav lidt ondt i maven, fordi det føltes som om, den ramte noget. Det gjorde den også: min frygt og ellers absolut ikke meget andet.

Jeg fastholder at enhver der hævder, at de havde AGF som medalje- endsige guldaspiranter inden sæsonen, har jeg under kraftig mistanke for at efterrationalisere eller bare ikke have forstand på fodbold. Mit håb til sæsonen var top 6, med god brug af talenter og måske tid til at spille en ny stamme sammen, så vi kunne angribe medaljepladserne i den næste sæson.
Det håb holdt jeg demonstrativt og krampagtigt fast i meget, meget længe. Da vi gik ind i medaljeslutspillet begyndte jeg at lege med tanken om medaljer og indrømmede i små skridt overfor mig selv, at barren for "skuffende" var rykket markant op fra sjettepladsen. Men vi var altså henne i april, før jeg begyndte at sige noget som helst højt om andet end "medaljer".
Jeg er helt enig i, at jeg heller ikke troede på medaljer til AGF, hvilket jeg også har skrevet andre steder. Men jeg havde nu heller ikke regnet med, at vi skulle kæmpe for at undgå nedrykning, og nej - det er ikke en efterrationalisering.
Inden sæsonstart var jeg blevet lykkelig over toptre, tilfreds med topseks, kunne acceptere at blive nummer otte, men ville være skuffet over alt derunder.

Jeg fastholder at enhver der hævder, at de havde AGF som medalje- endsige guldaspiranter inden sæsonen, har jeg under kraftig mistanke for at efterrationalisere eller bare ikke have forstand på fodbold.

Måske vender den rent faktisk omvendt og det er de negative som ikke har forstand på fodbold😜

Prøvligeathørher..... @Rastapopoulos rejste meget tidligt problemstillingen (var det ikke efteråret 2024) og sagde der var problemer med ledelsesstilen. Vi diskuterede det løbende og det så ofte ud til, at spillerne blev kørt over fysisk og gik ned i hver halvsæson. Det præmierede den daværende træner med, at vi i vinteropstarten 2025 trænede hårdere end nogensinde. Derfor sluttede vi med 7 forfærdelige kampe - det var Neestrup style hvor alt gik galt selvom man spillede til mere. Den slags stimer har vi set før og vil helt sikkert se igen. Men bortset fra afslutningen, så spillede vi faktisk en god sæson når man ser på statistiken frem til da.

I dag står det naturligvis meget klarere, at der var udfordringer med ledelsesstilen. Vi har også hørt, at Dalsgaard var på vej videre, hvis Uwe blev som træner - det er ikke hvem som helst der laver sådan et statement. Vi hørte allerede i sommers fra bl.a. David Nielsen, at der var en fantastisk gejst og mentalitet til træning efter JP kom til. Der var mange små tegn på, at vi hurtigt ville bevæge os i den rigtige retning men hvor det kan ende i en tæt liga som Superligaen - det er sku svært at sige i sidste ende :unsure:

Latest posts

Back