New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 84K
Transfervindue Sommer 2026
Bestemt en sikker hånd. Men jeg føler ikke FCM betaler spiller en bestemt løn blot fordi de kan, men fordi spillerne er det værd.

Vi havde én karantæne dag i ligaen. Det sker kkke igen. Gift Links er for første gang ikke skadet i en kortere perioder, det er også usikkert om det sker igen. Vi skal spille flere kampe på kortere tid.

Vi bliver nød til at være numerisk flere. Vi bliver nød til at hente spillere på den hylde, som minimum, vi har hentet på siden CV kom til.
Jeg så tirsdagstrænerne i går - i hvert fald ind til de begyndte at rable om en eller anden underlødig fodboldkamp, der angiveligt skal spilles i morgen?
Nå men i det program fik Bo Henriksen sagt, at da han var i FCM oplevede de at der var spillere, de havde råd til både at købe og aflønne, som faktisk hellere ville til Mainz eller en anden midterklub i Bundesligaen. Det er lidt det jeg har tænkt - og skrevet herinde - at der kommer et punkt, hvor det ikke længere gør en forskel, at man er landets rigeste, for man kan simpelthen ikke trække bedre spillere til. Han sagde i øvrigt også, at når prisen stiger på en spiller, så er der også dér et punkt, hvor prisen fortsætter med at stige, men kvaliteten ikke stiger tilsvarende. Det var ham og Dan Hammer i øvrigt helt enige om.

Jeg er enig i, at vi næppe kommer til at opleve kun én karantænedag i en hel sæson. Omvendt så har vi jo lagt spillet op på at være dominerende og med højt genpres, hvorefter vi stiller os i en kontrollerende blok, hvis ikke vi vinder bolden. Det betyder altså, at vi ikke kommer ud i så mange tvivlsomme dueller, så jeg tror egentlig godt vi kan forvente et relativt lavt antal karantænedage også fremadrettet.
Med hensyn til skader synes jeg, JP virker som en træner, der følger den fysiske stabs råd langt hen ad vejen og er meget forsigtig, med at bringe skadede spillere tilbage. Desuden synes jeg det tyder på, at han er ekstremt dygtig til at dosere træningen - overbelastningsskader har der nærmest ikke været nogen af.

Det er i sandhed nye tider og selvom jeg har joket med, at det eneste der er mere AGF'sk end at vinde et mesterskab på et midlertidigt stadion, det er at flytte ind på et nyt stadion, som regerende mester, og så rykke ned, så tror jeg ikke et sekund på, at det sker.

Vi ved først om vi kommer i gruppespil, når vi har vundet et af vores dobbeltopgør i kvalifikationen. Så det kan godt ske, først at blive i slutningen af august vi har den viden.
Vi ved med sikkerhed d. 29/7, om vi skal i Conference League Ligaspil (hedder det vel nu)
Vi ved med sikkerhed d. 11/8, om det endda kan blive til Europa League Ligaspil
Vi ved med sikkerhed senest d. 26/8 ..........(tør slet ikke skrive sådan de ord).

Det gør spillerne også. Så er det, der er afgørende for, om man ønsker at forlænge med os, så er der en rimelig mulighed for spillerne til at forberede en plan B og eksekvere på denne, hvis det glipper med at komme i Ligaspil for os.

Vi ved med sikkerhed d. 29/7, om vi skal i Conference League Ligaspil (hedder det vel nu)
Vi ved med sikkerhed senest d. 26/8 ..........(tør slet ikke skrive sådan de ord).

Er du sikker på det? Hvis vi taber i kval til CL og vi taber i den efterfølgende kval til EL, så skal vi spille kval til CoL medio/slut august.

Hvis vi derimod vinder en kamp i kval til
EL eller CL, så er vi sikre på som minimum at spille CoL.

Vores strategi bør af flere grunde være, at holde sammen på alle og tilføje i takt med hvordan det udvikler sig. Vi ved (og det gør spillerne også) inden udgangen af juli, om vi kommer i noget gruppespil. Gør vi det ved vi i løbet af august hvilket et det bliver.
Jeg tror alle spillere med udløb 30/6 laver forlængelser for at se tiden an. Der er jo principielt intet i vejen for at forlænge og alligevel rejse i samme transfervindue, hvis det er det man vil og den mulighed kunne være indbygget. Fx. 2. årige forlængelser (med mulighed for spilleren til at rejse kvit og frit med det samme, såfremt gruppespil glipper), hvor år 2 er en option for spilleren og med et "sign on", der kun udbetales hvis spilleren er her min. 1. år.
Der er jo ingen forskel på fx. at give Kahl 3 mio. i sign on sammenholdt med at fx betale 12 mio. for en erstatning med en 4 års kontrakt, uanset om Kahl så kun er her yderligere 1 år (alt andet lige lønmæssigt). Endvidere indikerede CV jo i interviewet i søndags, at man måske skulle satse ift. de salg, der så oplagte ud i efteråret. Tænker ikke Arnstad og Bech er blevet mere værd (heller ikke deres egen lønværdi) her i foråret, så det kunne vel godt være at de "aftaler" man har med dem, kunne strækkes yderligere 1 år i al forståelse. Tænker faktisk der kunne være mere bud efter Yakob og Links, men førstnævnte skylder os jo lidt.
En anden god grund til at holde sammen på dem er VM. Det plejer at kunne sætte fut i transfermarkedet, men VM slutter jo først mod slutningen af juli og inden da sker der ikke en skid i nogen ligaer transferwise. Vi skal som sædvanlig vente til alle dem på højere hylder end os får handlet færdig, før vi kan effektuere det der måtte være tilbage af vores transferplaner og så er vi pænt inde i august, henne omkring runde 4,5,6 stykker i Superligaen.
En tredie grund til at holde fast i stabiliteten og strukturen er, at det sejler i både FCK og Brøndby og det kan også nå at blive grimt i FCM. FCK har fået en fin træner, men ingen sportsdirektør endnu. Uanset hvem det bliver, kommer der en udrensning i af bibelske dimensioner i dette transfervindue og man kommer til at "sælge" i hvert fald noget af sæsonen på en restart/opbygning. Det funker ikke day1.
Samme i BIF når Cooper lige om lidt får 5 tæer i røven eller selv vælger at smutte. Så skal der ryddes op efter ham og alle de sindssyge køb han fik lavet samt i organisationen endnu engang. Det kommer også til at tage tid og de står med garanti ikke skarpt når ligaen går i gang. Og FCM? Hvad nu når de har tabt pokalfinalen (uden deres træner på bænken fordi han endnu engang ikke kunne styre sig) og de ikke kan komme af med Franculino til de annoncerede 300 mio., etc. Hvad jeg hører er der delte meninger blandt høvdingene derude, så der kunne måske også godt komme noget internt ævl og kævl, der er forstyrrende.
Anyway, det der har været vores styrke og held, har været kontinuitet og lort på styret og at minimum 2 af de andre har fucked up. Det kunne sagtens være, at vi ved at holde sammen på tropperne og selvfølgelig udbygge lidt, kunne bevare den fordel et pænt stykke hen i den nye sæson og dermed have chancen for at lave en back to back.
Jeg fucking elsker, at vi ikke engang er halvvejs gennem den første uge, før muligheden for en back to back nævnes.

Kommer aldrig til at skifte mit brugernavn og mentalitet.

Last edited:
Hvis Links sælges er det presset. Han er voldsomt definerende for spillestilen. Som @Thomas K er inde på, skal man reelt set finde en mere som ham hvis man fortsætter med wingbacks. Han havde ingen skadestuer i denne sæson, bortset fra starten. Det havde været en alvorlig bet at skulle undvære ham 3-5 kampe (eller slutningen af sæsonen som Uwe måtte for et år siden). Sælges han ikke, kan man venter lidt med at købe nr. 2. Men ... hvis man havde to, ville de så ikke spille begge to, og så mangler man nummer tre?
Jeg vil egentlig mene, at Emmery er så tæt på en backup for Links, som vi kan komme. Offensivt er han ikke langt efter Links, men der skal selvfølgelig bygges nogle muskler og noget skoling på defensivt - HVIS Emmery da skal fortsætte som wingback.

9'eren mangler man NU. Serra bliver skaden kvit og kan spille, men jeg har ikke set noget ud over behjertet indsats. Det værdsætter jeg, og sympatien for ham er stor. Men det koster holdet stort, at man ikke har en ordentlig 9'er.
Enig. Vi kan ikke sige farvel til PM på søndag for så ikke at have en ny mand inde senest primo juli måned. Og med ny mand mener jeg ikke Badji.

der kommer et punkt, hvor det ikke længere gør en forskel, at man er landets rigeste, for man kan simpelthen ikke trække bedre spillere til. Han sagde i øvrigt også, at når prisen stiger på en spiller, så er der også dér et punkt, hvor prisen fortsætter med at stige, men kvaliteten ikke stiger tilsvarende. Det var ham og Dan Hammer i øvrigt helt enige om.
Helt enig, langt henad vejen. Bundesligaen er meget mere attraktiv end superligaen. Til gengæld er der europæisk gruppespil og selvfølgelig drømmen om Champions League, som en kæmpe joker i det regnskab.

Det er i sandhed nye tider og selvom jeg har joket med, at det eneste der er mere AGF'sk end at vinde et mesterskab på et midlertidigt stadion, det er at flytte ind på et nyt stadion, som regerende mester, og så rykke ned, så tror jeg ikke et sekund på, at det sker.
Så længe Andreas Kraul ikke begynder at forudsige at vi genvinder titlen, er jeg også helt rolig.

Jeg husker stadig citatet fra Kraul før denne sæson: "De ville uden problemer kunne vinde DM - i oldboys rækken. Det er desværre bare ikke den række de stiller op i." Man kan høre den oprindelige podcast her: https://www.dr.dk/lyd/special-radio...ngering-og-flere-chok-placeringer-13652540029 Kraul mente i øvrigt at det var SønderjyskE og Viborg vi skulle kæmpe om nedrykning med.

Jeg vil egentlig mene, at Emmery er så tæt på en backup for Links, som vi kan komme. Offensivt er han ikke langt efter Links, men der skal selvfølgelig bygges nogle muskler og noget skoling på defensivt - HVIS Emmery da skal fortsætte som wingback.

Links er en offensiv wingback, men han kan holde skansen defensivt. Emmery er en offensiv wingback uden defensive kompetencer.

Man kan ikke spille på samme måde med Emmery som med Links, og derfor er han ikke nogen gardering. Et supplement, bestemt, og en spiller der skal findes plads til.

Går Links ud, kan man vælge en defensiv soliditet løsning som Andersen, eller Gung Ho med Emmery (og før du siger Rasmus Carstensen, så husk der er to wingbacks i formationen).

Tror ik han er på blokken i FCK eller FCM. Der tror jeg, de vil mene, han er alt for uprøvet ift økonomi, og så har jeg en eller anden fornemmelse af, at både FCK og FCM vil prøve på Dolberg.

Jeg vil langt hellere have Lind. Han er formenligt billigere + han har faktisk bevist i andet end en halvsløj norsk midterklub.

Jeg vil umiddelbart også hellere have Lind men hvis Fcn har førsteretten og eksekverer, så skal vi måske kigge andre steder. Spørgsmålet er om han helst vil til dem og har en forhåndsaftale om lønkrav eller han kan takke nej.

Jeg synes, Henrik Meister er spændende. 21 år gammel, relativt hurtigt og fysisk stærk. Men han er slet ikke etableret nok som målscorer til vores behov:

- 25/26: 2 mål på 1484 minutter i Serie A. Det vil sige 742 minutter pr. mål.
- 24/25: 1 mål på 59 minutter i League 1. 2 mål på 538 minutter i Serie B. Det vil sige 269 minutter pr. mål.
- S2024: 8 mål og 3 assists på 1371 minutter i Tippeligaen. 124 minutter pr. stk. (men han scorede halvdelen af målene i en kamp)

Norge kan vi vel knap nok underkende som fodboldland længere og ja han scorede 4 mål i en kamp men det var dog mod Rosenborg der engang var gode. Det vil helt klart være på potentiale man henter ham.
Nu var det ikke mig der bragte ham på banen men jeg syntes han kunne være et interessant bud pga. den fysiske pakke. Om han så har det fodboldmæssige, det tænker jeg CV kender (næsten) alt til og har fulgt.

Både Robbie Ure, Alexander Lind, Michael Uhre og Tonni A (som er dem, der har været vendt til 9eren) er væsentligt mere etablerede målscorere. Jeg ser os simpelthen ikke springe banken for en førsteangriber, som ikke beviseligt har scoret mål kontinuerligt. Det rimer i hvert fald dårligt på ambitionen om europæisk gruppespil.

Jeg syntes ikke man skal hente angribere på +31 år og heller ikke selvom der ønskes en proven goalscorer. Det er den position på banen som kan indbringe de højeste transfersummer og derfor virker det ikke smart at allokere til nogen som ikke vil indbringe en transfer. Måske som andenviolin eller de kan spille de andre pladser.

Robbie Ure virker interessant men er det måske en postgang for sent. Gad vide hvad han skal koste i dag? Sirius fik ham billigt men med de mål han scorer, tænker jeg han er mere værd end de 2,2 mio. Euro transfermarkt har ham til. For et par år siden solgte de en til Cardiff for 4 mio. Euro og det er nok ikke blevet billigere siden da.

Det gør spillerne også. Så er det, der er afgørende for, om man ønsker at forlænge med os, så er der en rimelig mulighed for spillerne til at forberede en plan B og eksekvere på denne, hvis det glipper med at komme i Ligaspil for os.
Men kontrakterne, udloeber jo til 1/6 eller har jeg misforstaeet noget ?
Saa vi skal jo have noget afklaring inden det, man kan maaske forestille sig 6 maaneders forlaengelser til Dalle & PM, omendt jeg sagtens kan unde specielt PM at stoppe med et mesterskab.
Personligt har jeg et naivt haab om forlaengelser med de gode svenskere med en relativ lav frikoebsklausul, saaledes de kan spille efteraaret hos os.
De offensive spillere er paa kontrakt, og mindst en bliver vel solgt, men der kan baade vi og de bedre tillade os at se tiden lidt an i forhold til Europa

Men kontrakterne, udloeber jo til 1/6 eller har jeg misforstaeet noget ?
Saa vi skal jo have noget afklaring inden det, man kan maaske forestille sig 6 maaneders forlaengelser til Dalle & PM, omendt jeg sagtens kan unde specielt PM at stoppe med et mesterskab.
Personligt har jeg et naivt haab om forlaengelser med de gode svenskere med en relativ lav frikoebsklausul, saaledes de kan spille efteraaret hos os.
De offensive spillere er paa kontrakt, og mindst en bliver vel solgt, men der kan baade vi og de bedre tillade os at se tiden lidt an i forhold til Europa
Jeg er sikker på at kontrakter udløber enten 30/6 eller 31/12 som standard.

Jeg har lige genset fejringen efter kampen. Jeg så ikke Rasmus Carstensen en eneste gang. Han har været en af dem, som har en stor aktie i mesterskabet med scoringer og assist. Er der dårlig stemning eller nogen som ved noget?
Jeg er sikker på at jeg så ham hoppe rundt foran udebaneafsnittet på Brøndby Stadion.

Latest posts

Back