Transfervindue Sommer 2026
Stone Cold
Experienced member
Jeg så tirsdagstrænerne i går - i hvert fald ind til de begyndte at rable om en eller anden underlødig fodboldkamp, der angiveligt skal spilles i morgen?Bestemt en sikker hånd. Men jeg føler ikke FCM betaler spiller en bestemt løn blot fordi de kan, men fordi spillerne er det værd.
Vi havde én karantæne dag i ligaen. Det sker kkke igen. Gift Links er for første gang ikke skadet i en kortere perioder, det er også usikkert om det sker igen. Vi skal spille flere kampe på kortere tid.
Vi bliver nød til at være numerisk flere. Vi bliver nød til at hente spillere på den hylde, som minimum, vi har hentet på siden CV kom til.
Nå men i det program fik Bo Henriksen sagt, at da han var i FCM oplevede de at der var spillere, de havde råd til både at købe og aflønne, som faktisk hellere ville til Mainz eller en anden midterklub i Bundesligaen. Det er lidt det jeg har tænkt - og skrevet herinde - at der kommer et punkt, hvor det ikke længere gør en forskel, at man er landets rigeste, for man kan simpelthen ikke trække bedre spillere til. Han sagde i øvrigt også, at når prisen stiger på en spiller, så er der også dér et punkt, hvor prisen fortsætter med at stige, men kvaliteten ikke stiger tilsvarende. Det var ham og Dan Hammer i øvrigt helt enige om.
Jeg er enig i, at vi næppe kommer til at opleve kun én karantænedag i en hel sæson. Omvendt så har vi jo lagt spillet op på at være dominerende og med højt genpres, hvorefter vi stiller os i en kontrollerende blok, hvis ikke vi vinder bolden. Det betyder altså, at vi ikke kommer ud i så mange tvivlsomme dueller, så jeg tror egentlig godt vi kan forvente et relativt lavt antal karantænedage også fremadrettet.
Med hensyn til skader synes jeg, JP virker som en træner, der følger den fysiske stabs råd langt hen ad vejen og er meget forsigtig, med at bringe skadede spillere tilbage. Desuden synes jeg det tyder på, at han er ekstremt dygtig til at dosere træningen - overbelastningsskader har der nærmest ikke været nogen af.
Det er i sandhed nye tider og selvom jeg har joket med, at det eneste der er mere AGF'sk end at vinde et mesterskab på et midlertidigt stadion, det er at flytte ind på et nyt stadion, som regerende mester, og så rykke ned, så tror jeg ikke et sekund på, at det sker.