New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 199K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Måske, så har jeg klart misset dem.

Tidligere var det en særskilt 5 års plan med håndfaste mål

Jeg lagde den seneste ind ovenover, så det er bare at kigge på målene. Der er måske den med Pokalturneringen som var lidt for håndfast men det viser nok bare, hvor meget man mener det betyder for klubben. Der er også mål som er lidt løsere.

Man skriver typisk den slags ind i regnskaberne og da der alligevel er en del som læser med i AGF's, så kan man lige så godt melde dem ud.

Det samme gælder for sin vis, når du gerne vil "gå stille med dørene". Når der er mange som skal kende målene (meldt ud internt), så er det alligevel en offentlig hemmelighed - de skriver det typisk i en præsentation til sponsorer eller man taler om det når de er samlet - så skal journalisterne nok få det opsnappet.

Man skriver typisk den slags ind i regnskaberne og da der alligevel er en del som læser med i AGF's, så kan man lige så godt melde dem ud.

Det samme gælder for sin vis, når du gerne vil "gå stille med dørene". Når der er mange som skal kende målene (meldt ud internt), så er det alligevel en offentlig hemmelighed - de skriver det typisk i en præsentation til sponsorer eller man taler om det når de er samlet - så skal journalisterne nok få det opsnappet.

Jeg er af den holdning en klub næsten ikke kan blive for åbne og derfor jeg gerne vil have ledelsen melder offentlig ud og skriver det på hjemmesiden.

Jeg lagde den seneste ind ovenover, så det er bare at kigge på målene. Der er måske den med Pokalturneringen som var lidt for håndfast men det viser nok bare, hvor meget man mener det betyder for klubben. Der er også mål som er lidt løsere.

Jeg er helt med på den du sendte, men jeg har ikke lige fundet en tilsvarende i årsrapporten.

Det må blive i morgen jeg finder den

Jeg er helt med på den du sendte, men jeg har ikke lige fundet en tilsvarende i årsrapporten.

Det må blive i morgen jeg finder den

Her står det på side 10.

Der var en lignende debat herinde for længe siden og der kan jeg huske, at mange havde misset den forrige 5 års plan vi udarbejdede. Jeg kan simpelthen ikke huske om man bare gik stille med dørene dengang og kun skrev det i regnskabet og det nok ikke er alle der læser den slags. Det kan jeg godt have JN/LF mistænkt for.

Vi stod et andet sted dengang og man var noget mere bange for omverdenen ;) Det er den ingen grund til længere - frem med brystet og vis man tør tro på det💪

Ps: Før det tror jeg man arbejdede noget mere kortsigtet end 5 års planer - der var en synkende skude som skulle rettes i den rigtige retning.

Det er Kahls plads. Han må sgu ikke smutte

Hvis Kahl forlænger og bliver udtaget for det thailandske landshold, så er det jo teknisk set korrekt. Vi får en asiatisk spiller, der kan spille i venstre side af et tremandsforsvar.

Last edited:
Jeg synes AGF er for passive pt. - de har alle tiders chance for at melde deres drømme ud for at tiltrække spillere/stab og gøre klubben attraktiv (også for spillere/stab der er i klubben pt og skal have nye kontrakter). Oplagt:

1) vi drømmer om at bygge et hold til europæisk gruppespil, og det er en ambition for mange år frem. Vi bygger topklasse stadion, træningsrammer og akademi til at indfri dette.
2) vi vil bygge et hold til at spille med i toppen af ligaen hver år

For de nuværende spillere må der ikke komme en fornemmelse af at de har peaket i forhold hvad de kan med AGF.
Lodret uenig. Ingen er nogensinde reelt blevet trukket til en klub af kæften op i medierne. Det eneste, der virker tiltrækkende for alvor, er det, man gør og kan; det man præsterer. Det vigtige er faktisk at have ambitioner og handle derefter. Ikke at råbe og fægte med armene.

Jeg lever SÅ godt med, at vi overlader det der kæften op-game til de selvoppustelige krejlere fra heden.

Lodret uenig. Ingen er nogensinde reelt blevet trukket til en klub af kæften op i medierne. Det eneste, der virker tiltrækkende for alvor, er det, man gør og kan; det man præsterer. Det vigtige er faktisk at have ambitioner og handle derefter. Ikke råbe og fægte med armene.

Jeg lever SÅ godt med, at vi overlader det der kæften op-game til de selvoppustelige krejlere fra heden.
Helt enig, alt imens vi stille og roligt har et fremragende vindue.

Solbakken, Knudsen, Carstensen f.eks. Hedenstad ser også habil ud.

Jeg er ekstremt tryg ved CV i denne proces, han har før vist han kan bruge penge, hvis han får dem, og bruge dem fornuftigt.

Last edited:
Lodret uenig. Ingen er nogensinde reelt blevet trukket til en klub af kæften op i medierne. Det eneste, der virker tiltrækkende for alvor, er det, man gør og kan; det man præsterer. Det vigtige er faktisk at have ambitioner og handle derefter. Ikke at råbe og fægte med armene.

Det vigtigste er bestemt at have ambitioner og handle på dem - så meget enig i dette. Men derfor kan man jo godt tiltrække dygtige folk ved at folk kender ambitioner og ved hvad man arbejder hen imod.

Her er blot ét meget konkret eksempel (på en spiller vi i øvrigt fik alt for lidt for) - måske har han også fået mere i løn i Sverige, men alligevel:

I øvrigt: Hvis FCM skal bruges som eksempel er det vel et eksempel på en af de de bedst (sammen med FCK og FCN) drevne danske klubber gennem de sidste 15 år.

Last edited:
Det vigtigste er bestemt at have ambitioner og handle på dem - så meget enig i dette. Men derfor kan man jo godt tiltrække dygtige folk ved at folk kender ambitioner og ved hvad man arbejder hen imod.

Her er blot ét meget konkret eksempel (på en spiller vi i øvrigt fik alt for lidt for) - måske har han også fået mere i løn i Sverige, men alligevel:

I øvrigt: Hvis FCM skal bruges som eksempel er det vel et eksempel på en af de de bedst (sammen med FCK og FCN) drevne danske klubber gennem de sidste 15 år.
Helt fair synspunkt. Vi bliver bare ikke enige.

Talk is cheap. Så længe vores budget ikke er til at have kæmpestore armbevægelser ift. hvad vi præcis forventer at opnå i næste sæson eller sæsonen derefter, giver de der meget specifikke annonceringer ikke mening.

Man kan selvfølgelig godt sige, at man er generelt ambitiøs og sigter efter så god en placering som muligt, men det er jo tomt og uinteressant.

Gør noget! Vis det! Så vil verden også få respekt for dig og føle sig tiltrukket af ‘projektet’. Jeg tror, at en vigtig del af historien om den igangværende positive udvikling er, at både erhvervslivet og regionen som helhed har stor og stigende respekt for AGF’s dedikation og troværdighed. Dén er ikke opnået via snak og grandiose bekendtgørelser.

Hvis det går, som jeg personligt tror, og AGF i løbet af en årrække placerer sig som nummer to på budget, kan man måske i højere grad forvente, at klubben formulerer sig mere konkret og forpligtende på målsætningssiden. I mine øjne er dét den rigtige rækkefølge.

Anderson har altid snakket meget, så det giver jeg intet for.

Den økonomiske virkelighed i Sverige er anderledes. Et dominerende Malmø men derefter en stor gruppe af klubber som er tættere på Malmø, end subtoppen er i Danmark efter FCK. Sverige har heller ikke en klar økonomisk 2'er som FCM eller 3'er som Brøndby.

Det er ret naturligt at de tre store Stockholm-klubber er titelaspiranter og ser sig selv sådan.

I øvrigt var vores tidligere 5-års plan ret ambitiøs herunder at vi skulle vinde en pokaltitel.

Anderson havde chancen for at vinde en titel i 2024, men han faldt sammen under presset.

Gør noget! Vis det! Så vil verden og få respekt for dig og føle sig tiltrukket af ‘projektet’. Jeg tror, at en vigtig del af historien om den igangværende positive udvikling er, at både erhvervslivet og regionen som helhed har stor og stigende respekt for AGF’s dedikation og troværdighed. Dén er ikke opnået via snak og grandiose bekendtgørelser.

Der var da rigeligt med palaver omkring den sidste 5 års målsætning ;)

Hvis det går, som jeg personligt tror, og AGF i løbet af en årrække placerer sig som nummer to på budget, kan man måske i højere grad forvente, at klubben formulerer sig mere konkret og forpligtende på målsætningssiden. I mine øjne er dét den rigtige rækkefølge.

Men nu har vi jo vist vi kan - så er det vel på plads med (endnu) en målsætning - det er minimum nr. 3. Hvis man søger tilbage, tænker jeg man kan finde andre især efter LF kom til.

Eller mener du først det er når vi er nr. 2 i Danmark på økonomi? For mig virker det sådan lidt sjovt, at skulle køre uden målsætning, blot fordi man ikke er deroppe hvor man gerne vil være.

Der var da rigeligt med palaver omkring den sidste 5 års målsætning ;)

Men nu har vi jo vist vi kan - så er det vel på plads med (endnu) en målsætning - det er minimum nr. 3. Hvis man søger tilbage, tænker jeg man kan finde andre især efter LF kom til.

Eller mener du først det er når vi er nr. 2 i Danmark på økonomi? For mig virker det sådan lidt sjovt, at skulle køre uden målsætning, blot fordi man ikke er deroppe hvor man gerne vil være.
At de ikke melder ud offentlig er jo ikke det samme som de ikke har målsætninger og ambitioner. Det betyder heller ikke at sponsorer, spillere, og potentielle indkøb ikke ved hvad de er.

alt det betyder er at vi ikke ved hvad det er.

derudover er jeg enig med hvad der blev sagt tidligere. tale er nemt og betyder meget lidt. handling betyder noget.

At de ikke melder ud offentlig er jo ikke det samme som de ikke har målsætninger og ambitioner. Det betyder heller ikke at sponsorer, spillere, og potentielle indkøb ikke ved hvad de er.

alt det betyder er at vi ikke ved hvad det er.

derudover er jeg enig med hvad der blev sagt tidligere. tale er nemt og betyder meget lidt. handling betyder noget.

Og hvis alle de mennesker skal vide det - hvorfor så ikke bare melde det ud. Ordsprog "Tre kan holde på en hemmelighed, hvis to af dem er døde";)

Forstår slet ikke modstanden mod målsætninger eksternt. Tænker alle seriøse virksomheder har dem og som børsnoteret plejer man vist ikke rigtig at gå og putte med dem. I det mindste skriver man dem i regnskaberne ;)

Mener I vitterligt at de sidste to 5 års målsætninger har skadet klubben?

Tænker alle seriøse virksomheder har dem og som børsnoteret plejer man vist ikke rigtig at gå og putte med dem. I det mindste skriver man dem i regnskaberne ;)
Det er jo primært af hensyn til aktiekursen. I AGF er målet bare ikke at gøre aktionærerne rige, men at vinde mesterskaber m.m. Så synes det er svært at lægge samme kommunikationsforventninger ned over dem.

Latest posts

Back