New posts

AGF SCORE

• Thread starter Thread starter E_F_
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 59
  • Views Views: Views 3K
At de, der har ansvar for salgs og markedsføring, inddrager hele AGF-scenen og ikke kun solgte sæder i forsøg på præmiering. F...... svært, men det kunne fx betyde points til dem, der lægger tid og kræfter i at få AGF-forum til at køre.
Så der skal sidde nogen hos AGF og finde ud af, hvem Ato Vari er, som er moderator på AGF-forum? Måske også vurdere, hvor mange timer han bruger på moderation ugentligt? Jeg synes, det er en god idé, for jeg har nemlig fået nul point. Og jeg har immervæk brugt gennemsnitligt 5 sekunder ugentligt det sidste år på den opgave.

At de, der har ansvar for salgs og markedsføring, inddrager hele AGF-scenen og ikke kun solgte sæder i forsøg på præmiering. F...... svært, men det kunne fx betyde points til dem, der lægger tid og kræfter i at få AGF-forum til at køre.
Så bør det også tælle, hvor mange øl man drikker før, under og efter kampene, og hvor mange gange man råber RØV!! under kampene.

Jeg citerer bare mig selv fra April:
Man kunne have noget 'GF credits' som uddeles for alt fra køb af stadionplatte til at man kommer og rydder sne på banen og så kan man bruge dem til at komme foran i en kø eller rabat i fanshoppen og selvfølgelig afspilning af content på Play+. Har man købt stadionplatte til alle hjemmekampe i en sæson kan man fx få en rejemad fra VIP loungen osv. En af de klare fordele her er at det bliver lidt mere attraktivt at være den der henter øl og can score nogle credits. Ved forseelser kan der så samtidig også fratrækkes 'GF credits.' F.eks. hvis man bliver fanget i at kaste affald ved siden af kurvene eller man har stået i nærheden af en romerlyssvingende fan uden at melde det til en steward. Så kan man bedre styre folks adfærd.

Mere seriøst er det selvfølgelig vigtigt at klubben er forsigtig med at rangere fans og sørger for at man ikke nærmest er udelukket fra stadion hvis man ikke kan komme til så mange kampe. Man kan vel stadig melde sig ind i AGF+ og betale sig fra det, men jvf ovenstående fra april kan man da også godt både give og tage point i visse sammenhænge.

Hvor henne fandt du deres definition på, hvem der er fan?
Indirekte på deres hjemmeside.
For at en billet tæller i din AGF Score, så skal billetten være købt via billet.agf.dk eller som en del af dit løbende abonnement.

*Vær opmærksom på:
- Du skal have købt og betalt billetten via billet.agf.dk.

Jeg kan sagtens være en lige så stor fan ved at få sponsorbilletter gennem arbejdet, som en der har købt sæsonkort. Vi ville se lige mange hjemmekampe - og så er jeg godt klar over, at der også er udekampe der tæller med.

Bemærk jeg er ikke imod at man gør noget for at imødekomme et eventuelt problem vedrørende fordeling af billetter, det er blot den enkelte metode jeg er imod.

Jeg synes det er kommunikationen omkring det der fejler. De skriver at scoren viser hvor tæt man er på klubben og med min score er jeg i top 1% sammenlignet med mine medgang. De får det til at lyde som om nogle fans er bedre end andre. Det er næppe deres hensigt, men det er uheldigt, for det er et følelsesmæssigt tilhørsforskel.

Jeg vil ikke have noget imod at man lavede et loyalitetsprogram i forhold til købte billetter gennem agf og faktisk deltagelse i kampene. Men så mangler man de det kommer på udebane så længe agf ikke altid selv står for salg til udebane.

Kommunikationen kunne igen være bedre fra agf og i stedet for at kalde det et loyalitetsprogram i forhold til billetkøb så kalder man det en fanrangering. Det er altså skidt og ikke helt gennemtænkt. Man er jo ikke en bedre fan fordi man kan bruge flere penge eller har mulighed for at komme til flere hjemmekampe. Eller måske man er i JNs øjne🤷‍♂️

Indirekte på deres hjemmeside.

Jeg kan sagtens være en lige så stor fan ved at få sponsorbilletter gennem arbejdet, som en der har købt sæsonkort. Vi ville se lige mange hjemmekampe - og så er jeg godt klar over, at der også er udekampe der tæller med.

Bemærk jeg er ikke imod at man gør noget for at imødekomme et eventuelt problem vedrørende fordeling af billetter, det er blot den enkelte metode jeg er imod.
Så tror jeg, at alt det vi diskuterer nu drejer sig om ordet 'indirekte'. For med mindre jeg har overset noget, så kommunikerer klubben ikke noget om, at du er en større eller bedre fan end mig, fordi du kan komme til flere kampe end mig.

De skriver, at du engagerer dig mere i kampene. Og selvom jeg ikke føler, at man kan være meget mere engageret i kampene, end jeg er foran skærmen, når vi ikke spiller på Sjælland, så forstår jeg godt, hvad de mener. Du viser dit engagement ved at dukke op, og det synes jeg i bund og grund er fair nok.

Hvis en anden fan på Sjælland kører til Aarhus 12 gange om året, så har han også fortjent at få adgang til at købe billetter før mig.

Det er i hvert fald et tiltag som signalerer, at os eksilårhusianere og andre distancefans, ikke længere betyder så meget for AGF.

Min livssituation gør at jeg ikke kan komme så ofte som jeg gerne vil, men jeg lægger stadig oceaner af tid og kærlighed i den klub, som jeg nærmest har betragtet som en del af min familie. Inden jeg flyttede vestpå pga job, så jeg samtlige kampe på Århus stadion og et hav af udekampe. Jeg har stået der fast igennem en årelang nedtur med tre nedrykninger. Nu har min situation ændret sig, pga job og familie, og jeg har ikke længere samme mulighed for at møde op til kampene. Men jeg er sgu lige så stor og engageret fan som jeg altid har været. Jeg tager afsted, så snart jeg føler jeg tillade mig det overfor min familie. Desværre er hverdagskampene stort set udelukket, da det tager mig ca 7 timer at se en hjemmekamp (transport + kampafvikling). Til gengæld køber jeg mig så fattig i tv-abonnementer, så jeg kan se samtlige kampe på tv. Det er jo også med til at putte penge i kassen i AGF. Jeg abonnerer i øvrigt også på AGF+.

Indrømmet, det er noget tuderi, men det gør sgu en smule ondt på den måde at se, at klubben ikke værdsætter mig som fan mere. Eller, at jeg i hvert fald ikke længere er engageret nok og dermed ikke kan regne med, at være inviteret til alle familiefester.

Det er i hvert fald et tiltag som signalerer, at os eksilårhusianere og andre distancefans, ikke længere betyder så meget for AGF.

Min livssituation gør at jeg ikke kan komme så ofte som jeg gerne vil, men jeg lægger stadig oceaner af tid og kærlighed i den klub, som jeg nærmest har betragtet som en del af min familie. Inden jeg flyttede vestpå pga job, så jeg samtlige kampe på Århus stadion og et hav af udekampe. Jeg har stået der fast igennem en årelang nedtur med tre nedrykninger. Nu har min situation ændret sig, pga job og familie, og jeg har ikke længere samme mulighed for at møde op til kampene. Men jeg er sgu lige så stor og engageret fan som jeg altid har været. Jeg tager afsted, så snart jeg føler jeg tillade mig det overfor min familie. Desværre er hverdagskampene stort set udelukket, da det tager mig ca 7 timer at se en hjemmekamp (transport + kampafvikling). Til gengæld køber jeg mig så fattig i tv-abonnementer, så jeg kan se samtlige kampe på tv. Det er jo også med til at putte penge i kassen i AGF. Jeg abonnerer i øvrigt også på AGF+.

Indrømmet, det er noget tuderi, men det gør sgu en smule ondt på den måde at se, at klubben ikke værdsætter mig som fan mere. Eller, at jeg i hvert fald ikke længere er engageret nok og dermed ikke kan regne med, at være inviteret til alle familiefester.

Fantastisk skrevet👍

Jeg forstår til fulde dem, der er trætte af det nye AGF score system - der kan være mange grunde til, at man ikke lige kan komme på stadion til kamp (afstand, sygdom, livssituation osv osv); men hvordan skal AGF fordele billetterne på en retfærdig måde, når der er knaphed på antal billetter - som fx de næste par sæsoner, hvor der bliver færre billetter i Vejlby?
Derudover er jeg selvfølgelig ikke vild med at blive registreret i hoved og ... - og ville da ønske at systemet var indrettet, så enhver kunne købe billet som man ønsker til enhver tid.
Og jeg ved godt, at i sidste ende handler det om økonomi og hvor mange penge, der kan vrides ud af os trofaste og temmelig afhængige agf-junkies:-) Håber AGF besinder sig og ikke går ALT for langt ud af det her spor med AGF score, +app og hvad bliver det næste?

men hvordan skal AGF fordele billetterne på en retfærdig måde, når der er knaphed på antal billetter - som fx de næste par sæsoner, hvor der bliver færre billetter i Vejlby?
Lad alle billetter efter sæsonkort og sponsorbilletter komme i frit salg med maksimalt 2 pr. bruger. På den måde får alle adgang til at kunne købe de samme billetter, og så må man bare være hurtig/heldig at logge på og købe.

Hvis jeg ser én kamp på stadion, så vil jeg jo stadig lægge omtrent lige så mange penge for mad og drikke i den specifikke kamp, som en der ser alle kampe.

At være fan er ikke kun at se alle kampe på stadion. Det er også at sprede positive vibes omkring klubben på sociale medier, at købe merchandise, abonnere på AGF+ og meget mere.

men hvordan skal AGF fordele billetterne på en retfærdig måde, når der er knaphed på antal billetter - som fx de næste par sæsoner, hvor der bliver færre billetter i Vejlby?

AGF behøver jo ikke at lave et sindrigt system til at fordele billetterne. Først-til-mølle princippet er et udmærket system til at fordele de billetter der er til overs når sæsonkortholdere osv. har fået deres billetter. Personligt, kan jeg lettere acceptere at misse et udsolgt arrangement, hvis det skyldes, at jeg ikke var hurtig nok, fremfor det skyldes, at jeg slet ikke måtte komme med.

Jeg er splittet:

- det er fint at anerkende de folk, som står der den ene gang efter den anden, ude som hjemme...men gør det dem til "bedre og mere accepterede fans"?

- jeg er af forskellige årsager ikke så tit på stadion - ude som hjemme, men køber merch, AGF+, alle de kanaler det kræves for at se kampene på TV. Jeg har fulgt AGF i tyk og tyndt siden 1991. Jeg mener, jeg er FULDT UD lige så meget fan som de ov.st. nævnt.

Når det nye stadion står klar, er der flere ting der gør, at jeg får mere tid til at besøge og det bliver med sæsonkort.
Men at vi på den måde gøres til A- og B-fans er lidt nederen, for er vi mere fan, hvis vi står på stemningsafsnittet, hvis vi køber mange øl og pølser, hvis vi har den største AGF-garderobe etc...?

Den er svær, men jeg gider ikke og er ret træt af den retorik som florerer herinde, om at det er JN, der "bare" vil maximere profit. Han er en KÆMPE profil for vores klub.

Latest posts

Back