New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Jeg er efter at træningskampe ses som andet end netop træningskampe. Fedt at Emmery spiller en god kamp, men så stopper informationsværdien også der. Det kan ikke overføres til pointkampe (jeg kan ikke afvise han også fungerer der, men en god træningskamp siger ikke noget om det andet).

Du og jeg havde den samme diskussion sidste år omkring Badji. Du fik mere ret end mig (selvom jeg vil hævde, at Uwe aldrig gav Badji chancen). Så denne gang vælger jeg at give dig ret i, at det er forskel på at præstere i træningskampe og reelle kampe. Helt uden forbehold.

Emmery har bestemt udfordringer defensivt. Han har dog spillet rollen relativt meget i betydende kampe, og hans offensive kvaliteter er en udfordring for modstanderne. Jeg synes, meget tyder på, at han vil kunne aflaste Links på positionen. Jeg gætter også på, at det er CVs og JPs vurdering - men det får vi jo at se.

Hvis Emmery starter en kamp hvor man i øvrigt har muligheden for at rykke Kahl, Beijmo, Carstensen eller Jacob Andersen på VWB i stedet, erkender jeg gerne jeg har tsget fejl. Jeg ser det bare ikke ske før Emmery har rykket sig væsentligt mere på den defensive del.

For mig handler det ikke om at have ret eller tage fejl. Jeg synes, det er positivt, hvis Emmery har rykket sig så meget defensivt, at han er førstereserve til Links. Men helt grunlæggende er jeg tryg ved, at vi har en fire-fem spillere, der kan spille positionen afhængigt af, hvad man ønsker at bringe.

Jeg tror dog, at Emmery starter mod Ob, hvis Links er skadet.

For mig handler det ikke om at have ret eller tage fejl. Jeg synes, det er positivt, hvis Emmery har rykket sig så meget defensivt, at han er førstereserve til Links. Men helt grunlæggende er jeg tryg ved, at vi har en fire-fem spillere, der kan spille positionen afhængigt af, hvad man ønsker at bringe.

Jeg tror dog, at Emmery starter mod Ob, hvis Links er skadet.
Det tror jeg så ikke på. Han havde et ok indhop mod FCK men havde stadig hovedløse boldtab. Jeg ser ham ikke starte som wingback mod OB. Uden Links vil vi komme til at se Carstensen og Beijmo på de to wingbacks og Mølgaard på højre cb. Er Dalsgaard så også ude, så bliver det en større kabale.

Men i de sidste 20-25 minutter af en kamp vil jeg godt kunne se Emmery erstatte Links.

Er bange for, at CV nok får en rids i lakken fra mig for det her vindue.

Vi har været rygtet sammen med Uhre, Adamsen, finnen og nu angriberen fra Celtic.

Det tyder jo på, at man meget aktivt har kigget efter offensiv forstærkning - men i skrivende stund er man ikke lykkedes med noget af det, man har jagtet.

Man skal ikke hente for at hente, men det tyder på, at man har set en mangel. Og den har vi i skrivende stund ikke lukket

Det tror jeg så ikke på. Han havde et ok indhop mod FCK men havde stadig hovedløse boldtab. Jeg ser ham ikke starte som wingback mod OB. Uden Links vil vi komme til at se Carstensen og Beijmo på de to wingbacks og Mølgaard på højre cb. Er Dalsgaard så også ude, så bliver det en større kabale.

Men i de sidste 20-25 minutter af en kamp vil jeg godt kunne se Emmery erstatte Links.

Fair nok. Jeg så ikke kampen, baserer det bare på, hvad jeg har læst og lyttet mig til. Vi får se (eller rettere, forhåbentlig er Links klar, så vi ikke får se).

Vi har været rygtet sammen med Uhre, Adamsen, finnen og nu angriberen fra Celtic.

Det tyder jo på, at man meget aktivt har kigget efter offensiv forstærkning - men i skrivende stund er man ikke lykkedes med noget af det, man har jagtet.

Man skal ikke hente for at hente, men det tyder på, at man har set en mangel. Og den har vi i skrivende stund ikke lukket
Ja, der har været nogle rygter. Men sjovt nok er der sjældent rygter om de spiller vi faktisk henter, så spørgsmålet er, hvad der er op og ned på de rygter. CV har ikke bekræftet nogen af dem, men har heller ikke haft nogen interesse i at gøre det.

Fair nok. Jeg så ikke kampen, baserer det bare på, hvad jeg har læst og lyttet mig til. Vi får se (eller rettere, forhåbentlig er Links klar, så vi ikke får se).
Tag ikke fejl, Emmery har en virkelig spændende offensiv pakke. Men han er ikke wingback men wing. Vi spiller bare ikke rigtig med wings. Arnstads 10'er er egentlig mere oplagt for ham, men så skal han og Links finde ud af ikke at tage de samme løb. Arnstad søger jo ofte ind centralt, men Emmery virker til at have det bedre med at udfordre 1 mod 1 ned mod en baglinje.

Jeg kender ikke Kenny, men hvis det er sådan en spiller man forestiller sig kan tage over fra Paddy til sommer, er det også netop sådan et lejemål jeg synes kunne have været fint. Så kan man dels sikre sig det er den rigtige inden man hænger hatten på ham og dels få ham spillet ind. Det forekommer mig heller ikke at en spiller der har været udlejet til Shamrock Rovers de sidste par sæsoner uden at bombe helt vildt, ikke ville acceptere at være indskifter den første halvsæson.

Nuvel, vi ved ikke om CV faktisk har jagtet ham og hvor mange andre udover ham, men i sidste ende er det mest er ønske fra min side ift næste sæson og i mindre grad at vi ikke skulle kunne klare foråret. Jeg tvivler stadig på Serra og derfor kunne Kenny eller en tilsvarende spiller også blive en gevinst i et så potentielt afgørende forår, så det giver lidt kritik, med mindre de faktisk har set Serra komme tilbage efter nytår med et niveau der gør ham brugbar eller Bogere faktisk er klar til at spille en rolle meget hurtigt (ikke at jeg forventer det heller.)

Tag ikke fejl, Emmery har en virkelig spændende offensiv pakke. Men han er ikke wingback men wing. Vi spiller bare ikke rigtig med wings. Arnstads 10'er er egentlig mere oplagt for ham, men så skal han og Links finde ud af ikke at tage de samme løb. Arnstad søger jo ofte ind centralt, men Emmery virker til at have det bedre med at udfordre 1 mod 1 ned mod en baglinje.
problemet med at smide ham på 10eren er, at der hvor arnstad gerne vil trække ind centralt, eller spille bolden bredt ud til wingbacken, der vil emmery gerne selv trække bredt og så udfordre, når vi så også har links derude, kommer de til at løbe lidt oven i hindanden

Jeg synes ikke Arnstads 10’er er en rolle for ham, han skal bruge rum at lave sine driblinger i, og det gør han bedst på kanten. Pladsen bliver for lille inde i mellemrummet.

Jeg har været meget efter hans defensive indsats. Synes dog han slap utrolig godt fra det i går, og til dels mod Elfsborg. Det er træningskampe, så svært at drage endelige konklusioner.

Men jeg ser ham som Links alternativ og Tommi som Arnstad alternativ

Uhre ville hellere til FCM og det er svært at bebrejde ham.
Vi tabte kampen om ham den unge finne til en etableret BL klub.
Celtic angriberen ved vi ikke rigtig, hvor tæt vi har været på men mange skotske spillere vil naturligt hellere til England.
Hvis den samlede økonomiske pakke for Adamsen bare eri nærheden af, hvad der har været af rygter, er det en transfer vi skal holde os langt væk fra.

Ja, vi har misset nogle muligheder men hvis vurderingen har været, de næste på listen ikke har kunnet gøre en forskel i foråret og/eller pris og kvalitet ikke hænger sammen, så bakker jeg helt og holdent om CV.

Jeg er egentligt meget enig, men med det forbehold at vi ikke ved ret meget om AGFs interesser i de pågældende. Nogle kan man fx have forhørt sig på, så man var klar, hvis der skulle være kommet et afgørende bud på Arnstad eller Bech. Når de så ikke er solgt, har AGFs mangel så alligevel ikke været så stor, at man har strukket sig tilstrækkeligt til at hente de pågældende.

Jeg ved ikke, om dette er forløbet, men det virker rimeligt plausibelt for mig. Og pointen er mest, at vi ikke kender præmisserne for CVs intereresse, og derfor kan vi heller ikke konkludere ret meget ud fra den.

En ridse er vel kun rimelig, hvis man har et oplagt bud på en spiller, som kan forstærke holdet, og som er tilgængelig og til at betale.

Jeg elsker transfers, men jeg er tilfreds med den fornuftige tilgang, hvor man kun henter noget, hvis man ser det som en klar forstærkning. Jeg foretrækker fx klart den nuværende trup over en trup med Uhre i den. Nu var vi heller aldrig reelt i spil til ham, så det er måske ikke det bedste eksempel.

Men Links er vel ret beset også mere wing en wingback? Han er bedre defensivt, men jeg kan da mindes, at det er blevet fremført, at en af vores wingbacks skal være mere kantspiller end back.

Jeg ved ikke, hvad der ville have været rigtigt eller forkert, men er det trods alt ikke det rigtige at gøre: At forhøre sig på alle de emner, vi har scoutet, og så vurdere om prisen på dem svarer til det output, vi har estimeret, de kan give os? Hvis vi skulle have givet det dobbelte for en ellers god angriber ift. vores forventede pris, så skal CV vel ikke slå til på en af dem for enhver pris?

Uhre ville hellere til FCM og det er svært at bebrejde ham.
Vi tabte kampen om ham den unge finne til en etableret BL klub.
Celtic angriberen ved vi ikke rigtig, hvor tæt vi har været på men mange skotske spillere vil naturligt hellere til England.
Hvis den samlede økonomiske pakke for Adamsen bare eri nærheden af, hvad der har været af rygter, er det en transfer vi skal holde os langt væk fra.

Ja, vi har misset nogle muligheder men hvis vurderingen har været, de næste på listen ikke har kunnet gøre en forskel i foråret og/eller pris og kvalitet ikke hænger sammen, så bakker jeg helt og holdent om CV.
Meget enig. Ingen af os ved reelt hvor tæt vi har været på noget.

Der vi bliver meldt i kamp om Uhre står han til et lægetjek i Herning.

Finnen er et rygtet, meget tyndt. Men tilsyneladende end god spiller.

Kelly - er retmæssig irsk - foretrækker tydeligvis en lejeaftale med en købsoption, sikkert fordi han gerne vil spille for en fast kontrakt (og en klub der ser ham som en langsigtet løsning).

Adamsen ved ingen jo rigtig hvad der sker med. Ville han gerne til BIF havde han skrevet under fra sommeren. Og så var det lettere at presse SIF. Måske han i sit stille sind går og drømmer om et smut til udlandet?

Det handler ikke om at betale dobbelt, men at lykkes med sine transfermål. Alle kan byde for lavt, men så har man jo ikke gjort sit arbejde ordentligt.

Der er rygter nok til, at der er kan konstateres røg og bål. Og det bekymrer mig lidt, at man lukker vinduet uden en offensiv tilgang, som man åbenbart har skønnet, var ønskværdig.

Havde det så bare været Uhre og Adamsen. Men når der pludselig bliver bragt flere navne i spil på sidstedagen, så er der potentielt lidt rids i lakken fra min side.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back