New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Det handler ikke om at betale dobbelt, men at lykkes med sine transfermål. Alle kan byde for lavt, men så har man jo ikke gjort sit arbejde ordentligt.

Men hvad skal CV gøre i de cases du selv har opremset?

FCM taber til Ajax selvom de angiveligt bød højere end Ajax. Vi elsker alle AGF og Superligaen men i 3 af de 4 cases du nævner, taber vi til større klubber og i 2 af tilfældene til større ligaer. Skal du slå det, skal du typisk overbetale og selv der risikerer du et nederlag (FCM casen).

Det handler ikke om at betale dobbelt, men at lykkes med sine transfermål. Alle kan byde for lavt, men så har man jo ikke gjort sit arbejde ordentligt.

Der er rygter nok til, at der er kan konstateres røg og bål. Og det bekymrer mig lidt, at man lukker vinduet uden en offensiv tilgang, som man åbenbart har skønnet, var ønskværdig.

Havde det så bare været Uhre og Adamsen. Men når der pludselig bliver bragt flere navne i spil på sidstedagen, så er der potentielt lidt rids i lakken fra min side.
Hvis Tonni Tåstrup går til 110.000,- kr i måneden i Silkeborg. Og vores dyreste spiller er Frederik Tingager til 300.000,- kr i måneden.

Så tror jeg da det er naturligt, at man som AGF tænker man kan have en realistisk chance for at kunne matche hans forventninger.

Det viser sig så, at Brøndby vurderer at en fair løn til ham er 410.000,- kr i måneden.

Jeg tror ærlig talt ikke, at ret mange andre klubber end Brøndby ville betale Adamsen mere end 250.000,- kr. i måneden.

Så kan man diskutere om det er “godt nok” at man kun ved hvad 8-9 Superligaklubber vil betale. Men at Brøndby tilsyneladende bruger rigtig rigtig mange penge på ham, det synes jeg ikke er CVs problem. Vi var - eftersigende- ikke langt fra det som Uhre bliver betalt.

En ridse er vel kun rimelig, hvis man har et oplagt bud på en spiller, som kan forstærke holdet, og som er tilgængelig og til at betale.

Jeg elsker transfers, men jeg er tilfreds med den fornuftige tilgang, hvor man kun henter noget, hvis man ser det som en klar forstærkning. Jeg foretrækker fx klart den nuværende trup over en trup med Uhre i den. Nu var vi heller aldrig reelt i spil til ham, så det er måske ikke det bedste eksempel.
Jeg synes det kommer meget an på hvor stor niveauforskellen er på en "Uhre" og Serra, dvs hvor meget vi kan tro på Serra og ikke nødvendigvis Uhre, selvom en lidt anden mere bevægelig type kunne give mening. Det er lidt ærgerligt hvis en skade til Paddy ødelægger det hele.

Det er bedre at vente end at hente en man ikke rigtig tror på, men der må trods alt også være mange potentielle angribere derude og jeg synes som sagt også foråret her kunne være en mulighed for at forberede den position til næste sæson. Måske er jeg lidt for skræmt af alle SIB's fejlskud på lige netop den position, men det virker lidt risikabelt hvis PM rejser og der er en ny der skal slå til med det samme. CV må i hvert fald gerne få den på plads tidligt i vinduet så og derfor kunne der også være et økonomisk argument for at se en spiller an med en frikøbsklausul fremfor at skulle handle tidligt i næste vindue.

En mulighed er selvfølgelig også at CV har en spiller klar med kontraktudløb til sommer, der bare ikke kan konfirmeres før vinduet er lukket. Det kunne i princippet være Adamsen, men jeg tror ikke så meget på lige ham, selvom han vist ikke er annonceret i Brøndby endnu?

Det er vigtigt at huske på, at Uhre selv har udtalt, at han valgte FCM over en udenlandsk klub. Narrativet om AGF er nyttig idioti fra Farzam. Vi har helt sikkert forhørt os, men aldrig været en reel mulighed.

Ift. finnen så kan jeg rigtig godt lide, at vi er ambitiøse ift. unge spillere. Det er sådan en spiller, vi typisk har set FCN hente. Måske et år eller to yngre. Manden fra Celtic er velsagtens en af de her berømte CV-muligheder, der opstår sent i vinduet. Der er stadig tid, hvis noget lignende viser sig.

De bedste spillere bliver vel ikke billigere af, at vi gør et bedre arbejde? Hvis vi har sonderet markedet grundigt, og fundet frem til, at prisen lige nu på en spiller, der kan presse Paddy fra dag 1, den er højere end vores budget, så er det vel en fair nok beslutning at nøjes med det, vi har.

Hvis budgettet nærmere strækker til en spiller på et niveau mellem Serra og Paddy, så ville det være katastrofalt at binde fx. 5 mio. årligt i budgettet for en spiller, der kunne risikere stort set ikke at gøre en forskel. Så hellere vente og slå til i sommervinduet, hvor der kan opstå andre og bedre muligheder.

Men Links er vel ret beset også mere wing en wingback? Han er bedre defensivt, men jeg kan da mindes, at det er blevet fremført, at en af vores wingbacks skal være mere kantspiller end back.
Korrekt, de er meget sammenlignelige. Men Links brugte også 2-3 år på at bygge seriøse muskler og i øvrige at udføre defensive pligter fra sin wing-position. Det kan Emmery jo også gøre på sigt. En anden mulighed er, at JP vælger et systemskifte til næste sæson, hvor vores 10'ere formentlig er solgt.

Det er vigtigt at huske på, at Uhre selv har udtalt, at han valgte FCM over en udenlandsk klub. Narrativet om AGF er nyttig idioti fra Farzam.

Rapporter fra TV2 sagde også hertil aften, vi jagtede Uhre. Om han har særskilt viden - det er ham som følger AGF for TV2 - eller bare er kørt med Farzam rygtet, ved jeg naturligvis ikke.

Når man har vurderet, at vores edge i forhold til de andre tophold er en usædvanlig sammenspillet trup, så vil man muligvis blot købe sig dårligere, hvis det ikke bliver det helt rette. Min bekymring går derfor ikke så meget på dette forår, men mere på længere sigt. Det kan virkelig krakelere efter sommerferien, hvis vi sælger Bech og Arnstad, PM og Dalsgaard og Hansen endelig taber niveau og Kahl og Beijmo og Carstensen ikke forlænger. Så havde det været rarere allerede nu, at have fået noget frisk blod ind. Men lad os håbe, at CV kan afbøde noget af faldet ved i hvert fald at få lavet aftaler med nogle af backerne.

Rapporter fra TV2 sagde også hertil aften, vi jagtede Uhre. Om han har særskilt viden - det er ham som følger AGF for TV2 - eller bare er kørt med Farzam rygtet, ved jeg naturligvis ikke.
Tjek. Jeg nåede ikke at tilføje det sidste, før du citerede, men vi var aldrig en reel mulighed, tyder det på.

Ift. finnen så kan jeg rigtig godt lide, at vi er ambitiøse ift. unge spillere. Det er sådan en spiller, vi typisk har set FCN hente. Måske et år eller to yngre. Manden fra Celtic er velsagtens en af de her berømte CV-muligheder, der opstår sent i vinduet. Der er stadig tid, hvis noget lignende viser sig.
Ham finnen ser jeg mere separat fra det andet. Det er også en midtbanespiller, men selvom man selvfølgelig ville hente for at han skulle have spilletid, det er heller ikke en teenager trods alt, lignede det også lidt en af de der muligheder der kan opstå for at hente noget talent, hvor der godt må gå en sæson før han for alvor gør sig gældende.

Når man har vurderet, at vores edge i forhold til de andre tophold er en usædvanlig sammenspillet trup, så vil man muligvis blot købe sig dårligere, hvis det ikke bliver det helt rette. Min bekymring går derfor ikke så meget på dette forår, men mere på længere sigt. Det kan virkelig krakelere efter sommerferien, hvis vi sælger Bech og Arnstad, PM og Dalsgaard og Hansen endelig taber niveau og Kahl og Beijmo og Carstensen ikke forlænger. Så havde det været rarere allerede nu, at have fået noget frisk blod ind. Men lad os håbe, at CV kan afbøde noget af faldet ved i hvert fald at få lavet aftaler med nogle af backerne.

Det er også vi klart største bekymring men forhåbentlig kommer der +100 mio. i kassen, hvor bestyrelsen forhåbentlig giver CV en god portion af de penge men ja hvis vi rammes af worst case bliver det for mange spillere, der skal spilles ind i en sæson med forhåbentlig CL eller EL bold.

Det er klart at det være en bekymring. Men jo også enorm stor mulighed. Vi får frigivet en masse afskrivninger og lønkroner, samtidig med at vi får en masse penge ind fra salg, og kan se det nye stadion en halvsæson ude i horisonten. Så måske der er planlagt med en større og mere ambitiøs rokering til sommer?

Hvis budgettet nærmere strækker til en spiller på et niveau mellem Serra og Paddy, så ville det være katastrofalt at binde fx. 5 mio. årligt i budgettet for en spiller, der kunne risikere stort set ikke at gøre en forskel. Så hellere vente og slå til i sommervinduet, hvor der kan opstå andre og bedre muligheder.
Her er mit argument så at det er meget vanskeligt for os med den økonomi vi har at hente en angriber der kan presse PM fra dag et, endsige bare tage over fra næste sæson. Der skal ekstra individuel kvalitet til når spilleren ikke er spillet ind. Her i foråret kunne man have lagt noget af den nødvendige tid i en spiller så han er spillet ind, eller bare i at få ham i bedre form hvis det er det der gør ham billigere eller mere tilgængelig. Hvis Paddy rejser eller bare ikke kan fortsætte på tilstrækkeligt niveau og Serra ikke er genopstået, eller Bogere har vist sig klar til Superligaen så hurtigt - alt sammen lidt tvivlsomt - kan vi jo dårligt bare prøve en spiller som Kenny af i efteråret. Så skal der hentes "sikker" kvalitet.

Meget enig.

Der bliver en voldsom udskiftning til sommer. Man har udskudt langsigtet tænkning lidt for meget efter min smag i de sidste par vinduer.

Du og jeg havde den samme diskussion sidste år omkring Badji. Du fik mere ret end mig (selvom jeg vil hævde, at Uwe aldrig gav Badji chancen). Så denne gang vælger jeg at give dig ret i, at det er forskel på at præstere i træningskampe og reelle kampe. Helt uden forbehold.

Emmery har bestemt udfordringer defensivt. Han har dog spillet rollen relativt meget i betydende kampe, og hans offensive kvaliteter er en udfordring for modstanderne. Jeg synes, meget tyder på, at han vil kunne aflaste Links på positionen. Jeg gætter også på, at det er CVs og JPs vurdering - men det får vi jo at se.

For mig handler det ikke om at have ret eller tage fejl. Jeg synes, det er positivt, hvis Emmery har rykket sig så meget defensivt, at han er førstereserve til Links. Men helt grunlæggende er jeg tryg ved, at vi har en fire-fem spillere, der kan spille positionen afhængigt af, hvad man ønsker at bringe.

Jeg tror dog, at Emmery starter mod Ob, hvis Links er skadet.
Vi er enige om at have håbet, men for mig handler det mest om at forudsige korrekt og så løber jeg ofte kontra på følelserne.

Her er mit argument så at det er meget vanskeligt for os med den økonomi vi har at hente en angriber der kan presse PM fra dag et, endsige bare tage over fra næste sæson. Der skal ekstra individuel kvalitet til når spilleren ikke er spillet ind. Her i foråret kunne man have lagt noget af den nødvendige tid i en spiller så han er spillet ind, eller bare i at få ham i bedre form hvis det er det der gør ham billigere eller mere tilgængelig. Hvis Paddy rejser eller bare ikke kan fortsætte på tilstrækkeligt niveau og Serra ikke er genopstået, eller Bogere har vist sig klar til Superligaen så hurtigt - alt sammen lidt tvivlsomt - kan vi jo dårligt bare prøve en spiller som Kenny af i efteråret. Så skal der hentes "sikker" kvalitet.
Det har du ret i. Men vi mangler information om, hvilke spillere der reelt er til salg lige nu, og hvem der er til sommer. Vi har formentlig ikke frit valg på alle hylder.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
756
Views
51K
Back