Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg er efter at træningskampe ses som andet end netop træningskampe. Fedt at Emmery spiller en god kamp, men så stopper informationsværdien også der. Det kan ikke overføres til pointkampe (jeg kan ikke afvise han også fungerer der, men en god træningskamp siger ikke noget om det andet).Emmery spillede eftersigende en virkeligt god kamp som vwb i går. Det er alene det, min kommentar går på. Han fik også ros for at være defensiv påpasselig. Han beviste for gang, at han kan spille pladsen mere end 20 minutter
Jeg tror ikke, man ser ham som nichespiller i klubben. Jeg tror, man indretter spillet efter, når han spiller. Så får Kahl og den venstre cm lidt mere defensivt ansvar.
Jeg forstår ikke din bemærkning om Bach. Der var vist ikke nogen, der så ham som afløser for Links. Blot backup. Ligesom Emmery.
Med Bach var det knudret formuleret. Der var netop kaldt på ham som afløseren for Links, når denne var skadet (afløser for). Så ikke noget med at slå af, men noget med at Bach da måtte være god nok. Bach har noget Linksk i høj fart over lange afstande, men ikke som Emmery de snævre udfordringer. Og de deler udfordringen defensivt.
Hvis Emmery starter en kamp hvor man i øvrigt har muligheden for at rykke Kahl, Beijmo, Carstensen eller Jacob Andersen på VWB i stedet, erkender jeg gerne jeg har tsget fejl. Jeg ser det bare ikke ske før Emmery har rykket sig væsentligt mere på den defensive del.