New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 280K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Aron skiftede til Alkmaar fra GF, og havde faktisk nogle virkelig flotte sæsoner i Holland og også senere i Hammarby. I Werner Bremen (hvor han skiftede til for over 30 mio. kr.) havde han mindre succes, og var nok landet på en lidt for høj hylde. Men min hukommelse svigter mig, så min vurdering er primært baseret på simple data. At han nåede 19 landskampe for USA trækker også flot op i en rigtig, rigtig fin karriere. Så det er på ingen måde for at tage noget fra Aron. Og måske lader jeg også hans mindre gode sæsoner i Aarhus trække for langt ned i min bedømmelse. Han spiller i øvrigt stadig i dag som 34-årig (for Valur).

Men selv med Arons utrolige sidste sæson for os, så er min vurdering stadig, at det er endnu mere 'ekstremt', det Arnstad viser i den her sæson. Mange af hans aktioner og hans betydning i kampene er så usædvanligt for en spiller i AGF, så jeg vil fastholde, at vi udover Bisseck ikke har set noget lignende siden det stærke hold i 96 og det endnu bedre hold i midten og slutningen af 80'erne.

Så er der en som Mortensen, som swharders fremhæver, og det er en god pointe. Hans betydning som anfører, målscorer og presspiller, har været meget, meget stor. Men i en sammenligning mellem Arnstad, Aron og Paddy, der vil jeg gætte på, at Arnstad er den af de tre, der med sit niveau i AGF har kvaliteterne til at kunne begå sig i den største klub i udlandet - ikke målt på potentiale men på niveau i AGF. Arnstad vil efter min vurdering kunne skifte til den klart største klub af de tre og få succes der. Ikke Inter-niveau, men måske ikke så langt derfra.
Aron fik sin karriere smadret af ankelskader. Tror han kunne være nået meget længere uden de skader. Men det er lidt en anden snak.

Men grunden til jeg bragte ham frem som en sammenligning er han lå i samme lagt som Arnstad (som jeg ser det). De spillere der tydeligvis kan gøre sig gældende på et højere niveau - men heller "for gode" til ligaen. I den kategori putter jeg kun spillere som Bisseck, Christian Poulsen, Ebbe Sand, Zidan eller Froholdt som et helt nyligt eksempel, som tydeligvis allerede var på et helt andet niveau end alle andre spillere i ligaen - og som selv de største af klubberne ikke kan holde på. Spillede Arnstad i FCK eller FCM var det jo en spiller de stadig ville holde på en sæson eller to til at give dem succes i Europa.

Aron fik sin karriere smadret af ankelskader. Tror han kunne være nået meget længere uden de skader. Men det er lidt en anden snak.

Men grunden til jeg bragte ham frem som en sammenligning er han lå i samme lagt som Arnstad (som jeg ser det). De spillere der tydeligvis kan gøre sig gældende på et højere niveau - men heller "for gode" til ligaen. I den kategori putter jeg kun spillere som Bisseck, Christian Poulsen, Ebbe Sand, Zidan eller Froholdt som et helt nyligt eksempel, som tydeligvis allerede var på et helt andet niveau end alle andre spillere i ligaen - og som selv de største af klubberne ikke kan holde på. Spillede Arnstad i FCK eller FCM var det jo en spiller de stadig ville holde på en sæson eller to til at give dem succes i Europa.
Jeg er enig i, at Arnstad ikke endnu har vist, at han er for god til overhovedet at være i superligaen. Det vil kræve et forår, hvor han i endnu højere grad gør, hvad der passer ham. Også når FCM og andre tophold sætter ekstra ressourcer af til at prøve at tage ham ud af kampene. Det er ikke utænkeligt, at det kommer til at ske, men det har vi stadig til gode.

Altså han er på kontrakt i Grækenland? Det er jo ikke Premier League.
Derud over har han så stort set ikke spillet i et halvt år.

Jeg er med på at få ham hjem, men han er trods alt ikke Messi.
Jønsson fik ny træner i AEK i sommers, en træner ved navn Nikolic, han foretrækker to spillere på midtbanen med navnene Grujic og Ljubicic. Jeg er ikke sikker på at Jønsson kan gøre så meget ved den situation:

Last edited:
Jønsson fik ny træner i AEK i sommers, en træner ved navn Nikolic, han foretrækker to spillere på midtbanen med navnene Grujic og Ljubicic. Jeg er ikke sikker på at Jønsson kan gøre så meget ved den situation:

Måske ændre navn til Jønssonic? Men nej, det må nogle gange kræve en del tålmodighed at være spiller i de klubber. Forhåbentligt kommer hans løn nogenlunde til tiden.

Men kunne være stærkt med Jønsson i AGF fra vinterpausen, hvis ledelsen reelt vil række ud efter guldet. Jeg synes godt vi kunne bruge endnu en central midtbane af høj kvalitet - især med NPs kroniske lægproblemer - og vi har ikke umiddelbart nogle talenter der presser sig på der og som skal have plads i truppen.

Derudover er mine drømme for vintervinduet følgende:

- Wahlstedt ud og ind med en ny stærk førstekeeper.
- En reel backup til Links
- Ud med Serra og ind med en stærk 9'er til at afløse/aflaste PM.

Tror det bliver svært at finde en bedre backup end AJ, som samtidig vil acceptere at være 3. valg i forsvaret. Og med Callø forventeligt retur til sommer, skal der også være plads til ham til den tid.

Det vil give to ekstra spillere i truppen samt forstærkning ved at udskifte to andre (plus at Jacob Andersen nok er tilbage). Det tænker jeg ikke er helt urealistisk, selvom jeg også tror det er mere ambitiøst end hvad der reelt kommer til at ske.

Kan man forestille sig Arnstad skiftes til et hold i midten af Bundesligaen?

Ja da. Bundesligaen, Ligue 1, gode klubber i Portugal og måske endda PL (især hvis han bliver udtaget til VM, de er vilde med norske spillere i England) er oplagte destinationer. Din skråsikre påstand om han ender i Holland eller Belgien køber jeg slet ikke.

Ang. JJ. Imponerende så mange herinde der ser græsk fodbold. Jeg kan stadig blive overrasket.

Ja da. Bundesligaen, Ligue 1, gode klubber i Portugal og måske endda PL (især hvis han bliver udtaget til VM, de er vilde med norske spillere i England) er oplagte destinationer. Din skråsikre påstand om han ender i Holland eller Belgien køber jeg slet ikke.

Ang. JJ. Imponerende så mange herinde der ser græsk fodbold. Jeg kan stadig blive overrasket.
Ja, det er skørt så mange der gør det. Jeg har kun set AEK i Europa.

Omvendt er der jo også nogle der godt kan se fnogle af vores spillere passe ind i Ligue 1 og Liga Portugal, uden at have set mange kampe fra de liager

Jønsson har lige købt kæmpe villa i Viby.
Tænker han lander senest til sommer.
Casper Højer ville også være en genial forstærkning.
Uhre i angrebet så er vi der.
Tre spillere uden det store fremtidsperspektiv. Ellers tak. Midtbanens besætning betyder at vi i højere grad bør se efter en ung gut ala Arnstad. Vi har allerede rutinen i NP og til dels Solbakken og så er Yakob stærkt på vej tilbage. Der er i højere grad plads til et talent. Men ok, jeg bytter gerne NP ud med Jønsson 1:1.

De to andre er jeg ikke på. Heller Adamsen end Uhre og jeg kan ikke se Højer passe ind på den venstre wingback. Han er slet ikke samme type som links med fart, udfordringer og teknik. Og jeg har svært ved at se os bruge den økonomi det nok vil kræve for at han bare skal sidde på bænken og få nogle minutter mod slutningen af kampene når links bliver træt. Her skal vi have en Jacob Andersen type med et venstreben i stedet.

Midtbanens besætning betyder at vi i højere grad bør se efter en ung gut ala Arnstad.
Lidt ældre godt nok, men Hugo Vetlesen kommer fra samme høje hylde. Ser ud til at han sidder ret fast på bænken og vil vel gerne kæmpe for at komme til VM.

25 år, hentet for knap 60 millioner i Bodø for 3 år siden. Dækker umiddelbart de centrale pladser på midtbanen.

For god ordens skyld - ovenstående er kun hentet ud fra data, følger ham ikke selv, så har ikke øjetestet ham.

Omvendt er der jo også nogle der godt kan se fnogle af vores spillere passe ind i Ligue 1 og Liga Portugal, uden at have set mange kampe fra de liager

Jeg kender niveauet i Frankrig og i Portugal men jeg kender ikke niveauet i Grækenland, derfor udtaler jeg mig heller ikke om JJs niveau, for jeg kender det ikke men godt for dig, at du gør.

Jeg kender niveauet i Frankrig og i Portugal men jeg kender ikke niveauet i Grækenland, derfor udtaler jeg mig heller ikke om JJs niveau, for jeg kender det ikke men godt for dig, at du gør.
Hvor skulle jeg kende det fra?
Jeg har udelukkende skrevet, at jeg har set AEK i nogle kampe i Europa

Hvor ser du Liga Portugal henne? Jeg har det ikke i min pakke

Hvor skulle jeg kende det fra?

Altså du skriver vitterligt, du har set nogle AEK kampe i Europa og samtidig har du været fortaler for JJ. Så beklager jeg, hvis jeg fik 2+2 til at give 5 og du ønsker JJ på baggrund af europæisk fodbold.
Det er fair nok, hvis du kan vurdere JJ ud fra det alene.

Hvor ser du Liga Portugal henne? Jeg har det ikke i min pakke

Der findes metoder men som dig, er kendskabet primært Europa men eftersom de 3 store som regel gør det godt i Europa, så kan den liga ikke være helt skidt.

Men jeg for at få det på plads, så ønsker jeg ikke JJ:

1. Han bliver 33 år om et par måneder og jeg kan ikke forestille mig, han vil kræve mindre end mindst en 2-årig kontrakt og til en profilløn.
2. Jeg kender som sagt ikke hans niveau men jeg kender til NP og ud fra devisen, jeg ved, hvad vi har og ikke hvad vi får og det vi har, er godt nok til at spille med i toppen, ser jeg langt hellere vi forlænger med NP.
3. Vi har hentet Solbakken, som jeg også hellere, vil give spilletid som 6er.

Jeg tror, at vi lejer 1-3 spillere fra en meget høj hylde. Spillere, der har brug for spilletid for at komme til VM.
Det var ikke det jeg fik ud af interviewet med CV før FCM kampen. Nok nærmere ideen om at vi kunne finde på at fremrykke nogle køb, som ellers var planlagt til sommer.

Jønsson og Højer har jeg det lidt ambivalent med. Jeg vil elske at se dem i den hvide trøje, men jeg er ikke sikker på at det er på den måde vi bedst udvikler holdet. Men hvis vi havner i en cocktail, med en EL-kvalifikation (med underliggende ekstra mulighed i Conf.-league), så ville der være brug for at udvide truppen og det kunne give mulighed for at hive de to ind på 2-årige kontrakter, samtidig med at vi fortsætter med at købe ind efter den strategi vi ellers har lagt, hvor vi henter yngre spillere ind.

Det lyder som om CV og JP har givet håndslag på, at der skal crazy money på bordet, før det bliver så meget som overvejet at sælge Arnstad i januar... jeg vil ikke lyve, jeg sover bedre fra nu af.
Vi ER en sælgende klub, det er vilkåret for nu. Men jeg håber sgu det håndslag holder, og at vi holder truppen intakt + nøgleforstærkninger, så vi kan lave et ægte angreb på både mesterskab og - forhåbentlig - pokal.

Det lyder som om CV og JP har givet håndslag på, at der skal crazy money på bordet, før det bliver så meget som overvejet at sælge Arnstad i januar... jeg vil ikke lyve, jeg sover bedre fra nu af.
Vi ER en sælgende klub, det er vilkåret for nu. Men jeg håber sgu det håndslag holder, og at vi holder truppen intakt + nøgleforstærkninger, så vi kan lave et ægte angreb på både mesterskab og - forhåbentlig - pokal.
Ham der Rune Lykkeberg spekulerer i at Albert kommer hjem på 6 måneders leje, så han kan spille sig til VM - en lidt vild udmelding, men måske ikke helt i skoven?

https://www.podbean.com/ei/dir-95ryp-288bf307

Der bliver snakket meget om VM, og jeg har selv nævnt, at AGF kan sælge spillere, men helt seriøst:

Hvis AGF ligger nr 1 i vinterpausen, så må det altså virkeligt krible i nogle af klubbens gamle spillere at få lov til - måske - at spille med om klubbens bedste resultat i årtier. Det kan være på en kort lejekontrakt (Albert) eller det kan være på en to-årig kontrakt, der både kan give et kultforår og et år på Skandinaviens fedeste stadion.

Der er VM igen om 4 år. Det første mesterskab til AGF i 40 år, det er once-in-a-lifetime. Hvis jeg var Jønsson, Grønbæk eller Højer, ville jeg også lege med.

Jeg ville have være meget overrasket, hvis de i stedet havde meldt ud, at de nu håbede på at inkassere på Arnstad i det kommende vindue. Inden noget bliver konkret, skal vi selvfølgelig offentligt melde ud, at en handel bliver hundedyr. Og det gælder sådan set også i forhold til Bech og Links.

Last edited:
Altså du skriver vitterligt, du har set nogle AEK kampe i Europa og samtidig har du været fortaler for JJ. Så beklager jeg, hvis jeg fik 2+2 til at give 5 og du ønsker JJ på baggrund af europæisk fodbold.
Det er fair nok, hvis du kan vurdere JJ ud fra det alene.

Der findes metoder men som dig, er kendskabet primært Europa men eftersom de 3 store som regel gør det godt i Europa, så kan den liga ikke være helt skidt.

Men jeg for at få det på plads, så ønsker jeg ikke JJ:

1. Han bliver 33 år om et par måneder og jeg kan ikke forestille mig, han vil kræve mindre end mindst en 2-årig kontrakt og til en profilløn.
2. Jeg kender som sagt ikke hans niveau men jeg kender til NP og ud fra devisen, jeg ved, hvad vi har og ikke hvad vi får og det vi har, er godt nok til at spille med i toppen, ser jeg langt hellere vi forlænger med NP.
3. Vi har hentet Solbakken, som jeg også hellere, vil give spilletid som 6er.
Ja jeg har været pro Jens Jønsson, blandt andet pga hans udenlandske meritter i La Liga og diverse europæiske gruppespil. Han er samme årgang som Nicolai Poulsen som jo også prøvede lykken i udlandet, i en relativ moden alder (mener han var 23-24 år) dog med mindre succes.

Du mente Arnstad ville passe i bl.a Liga Portugal. Hvor der - ganske som du påpeger - er en 3-4 gode hold, og en hel del dårligere. Lige som f.eks Skotland og Danmark. Da du skrev det, så troede jeg (fejlagtigt) - du ved som 2+2 der giver 5 - at det var fordi du havde en vurdering af niveauet i ligaen. Ikke blot hvordan de bedste gør det i Europa. Ligesom jeg ikke mener f.eks FCM er repræsentativ for f.eks Viborgs niveau i Superligaen.

EDIT: Medgiver gerne, at når det kommer til film, tidsudtrækning osv., at NP er i en anden liga

Mine tanker løber af med mig….
Kan vi forestille os at GF’s øverste, altså bestyrelse og sportslige ledelse, helst IKKE ser vi klarer os FOR godt før vi tar det nye stadion i brug? Hvis og såfremt….så er det vel ikke utænkeligt at vi sælger både Arnstad og Bech, evt Links i vinduet…..ved ikke selv hvad jeg mener om dette….umiddelbart dårligt. Men kan jeg ikke ha fat i noget?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back