Derudover undrer det mig, at I (nogle af jer) ikke tror, at Arnstad har vist nok til at blive solgt for relativt mange penge. Markedet for unge spillere er helt vildt. Måske ikke 100 mio. kr, men markedsværdien er bestemt over 50 mio. kr. i min bog.
Jeg kan godt gå med til at sige, at sandsynligheden for at han bliver måske er større end for at han smutter, men de kategoriske afvisninger anser jeg som lidt naive. Både FCM, FCK, BIF og andre mesterhold har solgt store profiler på kritiske tidspunkter. Det er helt normalt.
Jeg tror måske du misforstod min kommentar om de 50 mio. Det er et væddemål med Stonecold, som jeg kun vinder hvis Arnstad har en horribel klausul eller bliver skadet.
Min bekymring er ikke om han kan sælges for et - for AGF - højt beløb. Jeg leder mere efter grunden til han går for 100 mio, og den kan jeg ikke finde, fordi han endnu mangler at vise noget der rykker ift de større ligaer.
Så jeg leder efter en realistisk forventning, om det er 65, 75 eller 85 mio, eller mere / mindre.
Holland og Belgien er realistiske ligaer, men så til lavere beløb end hvis det er en større liga. Kan Arnstad spille 10'er for et hold i nederste halvdel, der ikke har bolden meget i modstandernes felt, og ikke har tid til andet end at søge afslutning. Er han farlig nok til at løfte øjenbrynene hos ligaens bedre hold? Hvis man køber ham for at videreudvikle, hvad er så potentialet?
Jeg tror der er seriøst tilbud i vinterpausen, men kan ikke gennemskue hvad 'seriøst bud' er. Og ej heller, hvad AGFs grænse er, eller hvor meget man evt kan få mere i foråret.
På sportslig værdi kan han ikke erstattes en til en. Men hvis han er udbetalingen på en angriber, centerforsvarer, og ny 10' og eller målmand, kan man måske samlet styrke holdet og forberede generationsskiftet (25-30 mio for centerforward, 15-20 for en centerforsvarer og 15 mio for en 10'er, alle med videresalgspotentiale, men brugbare.