New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 317K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Når man ser Badji og Tchamche indskiftet til 10'er roller foran Sebastian Jørgensen i en helt central kamp, har jeg svært ved at være synderligt positiv over Sebastian Jørgensen.
Tror primært det handler om, at man ville have nogle spillere ind med fysik, som kunne vinde nogle dueller og evt. defensive dødbolde.

Hvis vi taler om spillere vi lejer alene fordi de skal komme og spille sig til vm og så videre igen, vil det overraske mig, men i hvert fald ikke mere end en enkelt hvor det lige giver særligt god mening fordi man alligevel kan bruge en overgangsfigur. Det må være lidt imod klubbens normale filosofi. Lige nu risikerer vi også i forvejen en del udskiftning og hver spiller på den måde vil give en mere til listen. Men der kan jo også være spillere vi kan tiltrække på en længere kontrakt fordi de gerne vil spille sig til vm på et mindre landshold og hvis vi samtidig kan tilbyde topkamp og en hvis sandsynlighed for europæiske kampe næste sæson.
Hvis vi ligger nr 1 eller nr 2 med en 4-5 point til 3. pladsen så tror jeg den sportslige ledelse vil sætte den sportslige strategi på “hold”, og leve med et par korte og dyre lejemål for at gå efter bedste sportslige resultat i mange, mange år….husk også at vi har en ret stor mulighed for at der er semifinaler og evt en pokalfinale….jo, jeg anser scenariet for noget man vil overveje tungt

Så tror jeg satme succesraten skal være høj. Der er mange i kø til de offensive slutrundepladser, så TB skal brænde Bundesligaen ned til grunden for at komme i betragtning ... Men hans chancer er self. lig nul hvis han bliver - uanset karaten af evt. medaljer.
Tobias Bech har scoret på udebane i Herning, I Brøndby, i Parken og i Haderslev - det vil sige hos superligaens nuværende nummer to, nummer tre, nummer fire og nummer fem. 8 mål i 14 kampe - oven i imponerende arbejdsindsatser.

Han er ikke superligaens bedste angriber - han er fra Guinea-Bissau - og jeg indrømmer blankt, at konkurrencen på det danske landshold er stenhård. Jeg tror heller ikke på Bech i en VM-trup. Jeg vil dog også påstå, at spillede Tobias Bech på en adresse også nævnt i et andet svar på dit indlæg, så ville der med hans nuværende form allerede være en begyndende snak om mulig landsholdsplads. Og det ville ikke være helt ufortjent.

Hvis vi ligger nr 1 eller nr 2 med en 4-5 point til 3. pladsen så tror jeg den sportslige ledelse vil sætte den sportslige strategi på “hold”, og leve med et par korte og dyre lejemål for at gå efter bedste sportslige resultat i mange, mange år….husk også at vi har en ret stor mulighed for at der er semifinaler og evt en pokalfinale….jo, jeg anser scenariet for noget man vil overveje tungt
Men i stedet for fx at leje en angriber kunne man jo også prøve at fremskynde et køb man ellers ville lave til sommer. Det vil i så fald ændre på planerne for budgettet, men ikke fundamentalt på strategien. Spørgsmålet er vel også om det er meget mere sikkert at leje sådan en spiller, det skal være en der er i form fra starten, altså ikke skal spilles i gang efter en skade, og være fra en større klub hvor han lige mangler lidt for spille, og så fra et land hvor Superligakampe er højt nok niveau ift landsholdet.

Jeg kan bedst se det ift at man måske har en spiller man først kan få til sommer og så kunne man hente en midlertidig forstærkning af den type. Hvis man fx skiller sig af med Serra/Badji og laver en aftale med Tonni Adamsen uden at kunne blive enige med SIF om at købe ham fri med det samme, kunne det godt give mening at leje en spiller over normalt tilgængeligt niveau.

En målmand kunne måske også være en mulighed, men det ville være rart med en der blev spillet lidt ind i en periode inden han overtager fra JH til sommer. Det kan også ende ret uheldigt hvis man ikke vinder noget og skal skifte et halvt hold til sommer.

Tobias Bech har scoret på udebane i Herning, I Brøndby, i Parken og i Haderslev - det vil sige hos superligaens nuværende nummer to, nummer tre, nummer fire og nummer fem. 8 mål i 14 kampe - oven i imponerende arbejdsindsatser.

Han er ikke superligaens bedste angriber - han er fra Guinea-Bissau - og jeg indrømmer blankt, at konkurrencen på det danske landshold er stenhård. Jeg tror heller ikke på Bech i en VM-trup. Jeg vil dog også påstå, at spillede Tobias Bech på en adresse også nævnt i et andet svar på dit indlæg, så ville der med hans nuværende form allerede være en begyndende snak om mulig landsholdsplads. Og det ville ikke være helt ufortjent.
Ikke vildt uenig, men ... Hans vej til landsholdet havde været uendeligt lettere, hvis det var Herning, Kbh eller Vestegnen, der sendte ham ud i verden ...

Jeg er enig i, at han er ligaens næstbedste angriber pt. men at han ville være på tale til landsholdet, hvis han spillede i en anden klub køber jeg ikke.

Kvistgaarden som var lidt i spil sidste år, var noget mere dominerende for BIF end Bech er for os og en der skulle tages højde for i gameplanen. Der synes jeg ikke Bech er - endnu.

Enig i konklusionen, men ikke nødvendigvis i påstanden om, at manglende målfarlighed vil tvinge ham væk fra en 10'er-position på længere sigt. Han har scoret 6 mål i de seneste 11 suppe- og pokalkampe (og ja, ja et par straffespark imellem) og 7 i sine 12 U21-landskampe. Spillere i hans alder kan ganske hurtigt lægge på ift. netop målfarlighed, vil jeg mene. Hans udgave af en 10'er lige nu minder mig fx lidt om d'herrer David og Bernardo Silva, som ved gud ikke er/var de store kuglelyn. Jeg synes da egentlig, at hans kompetencer er nærmest optimale til en 10'er-rolle à la den, han har i AGF lige nu?

Edit: Det skal vel også nævnes, at Arnstad har trukket tre straffespark i denne sæson. Det ser jeg ikke som tilfældigt, men som en logisk konsekvens af hans kompetencer kombineret med, at hans placering langt fremme på banen giver ham mange berøringer i modstandernes felt.
Jo, men hvis han skal sælges til en top fem-liga som decideret offensivspiller for mere end 100 mio, så skal der nogle vildere stats til i Superligaen. Tag fx Schjelderup, som scorede nærmest efter behag lige op til salget. Jeg synes, Arnstads største spidskompetence er evnen til at kombinere i de små rum, samt at vende spillet med en modstander i ryggen. Lige nu får han mest ud af det på en tier hos AGF, men jeg tror, at han på sigt vil kunne blive virkelig effektiv også på højere plan lidt mere tilbagetrukket. Det kræver dog, at han modnes lidt i restforsvar og defensiv positionering.

Jo, men hvis han skal sælges til en top fem-liga som decideret offensivspiller for mere end 100 mio, så skal der nogle vildere stats til i Superligaen. Tag fx Schjelderup, som scorede nærmest efter behag lige op til salget. Jeg synes, Arnstads største spidskompetence er evnen til at kombinere i de små rum, samt at vende spillet med en modstander i ryggen. Lige nu får han mest ud af det på en tier hos AGF, men jeg tror, at han på sigt vil kunne blive virkelig effektiv også på højere plan lidt mere tilbagetrukket. Det kræver dog, at han modnes lidt i restforsvar og defensiv positionering.
Det kan sagtens være rigtigt, men hans manglende hurtighed over lidt længere distancer vil vel være et større problem, jo længere fra modstandermålet, han modtager bolden? Omvendt spiller den en mindre rolle tæt på målet, hvor han samtidig kan udnytte sin boldkontrol og evne til at vende på modstanderpres. Som du siger, er hans spilopfattelse lynhurtig, og alt andet lige er den slags i særlig grad en faktor i det absolut mest overbefolkede område på en fodboldbane: Lige foran det forsvarende holds felt.

En anden faktor jeg synes er af betydning: Sidste sæson var hans afslutninger helt til søs i mange tilfælde. Nu sparker han i gennemsnit langt mere kompetent på mål. Kan den udvikling ikke fortsætte?

Men du har selvfølgelig ret: Det store salg til en top 5-liga forudsætter noget kurveforlængning. Jeg tror bare ikke, kurven fra de seneste mange kampe skal forlænges SÅ meget, før det for alvor bliver relevant at have diskussionen. Blandt andet også fordi alt taler for, at han har en førsteklasses mentalitet, som helt sikkert trækker meget op, når det tales om en stor transfer (= risiko for køberklubben).

Jeg er enig i, at han er ligaens næstbedste angriber pt. men at han ville være på tale til landsholdet, hvis han spillede i en anden klub køber jeg ikke.

Kvistgaarden som var lidt i spil sidste år, var noget mere dominerende for BIF end Bech er for os og en der skulle tages højde for i gameplanen. Der synes jeg ikke Bech er - endnu.

Enig. Bech er oppe i mod spillere, der spiller i Napoli, Monaco, RB Leipzig, Newcastle og sikkert andre jeg har glemt.
Bech har taget yderligere skridt, især med teknikken men han har imo intet at gøre på landsholdet med den konkurrence der er men det kan da komme.

Tag fx Schjelderup, som scorede nærmest efter behag lige op til salget.

Priserne har til gengæld taget et par niveauer op siden han blev solgt. FCN har alene efterfølgende solgt 6 spillere for mere nogen af dem markant mere.

Det kan sagtens være rigtigt, men hans manglende hurtighed over lidt længere distancer vil vel være et større problem, jo længere fra modstandermålet, han modtager bolden? Omvendt spiller den en mindre rolle tæt på målet, hvor han samtidig kan udnytte sin boldkontrol og evne til at vende på modstanderpres. Som du siger, er hans spilopfattelse lynhurtig, og alt andet lige er den slags i særlig grad en faktor i det absolut mest overbefolkede område på en fodboldbane: Lige foran det forsvarende holds felt.

En anden faktor jeg synes er af betydning: Sidste sæson var hans afslutninger helt til søs i mange tilfælde. Nu sparker han i gennemsnit langt mere kompetent på mål. Kan den udvikling ikke fortsætte?

Men du har selvfølgelig ret: Det store salg til en top 5-liga forudsætter noget kurveforlængning. Jeg tror bare ikke, kurven fra de seneste mange kampe skal forlænges SÅ meget, før det for alvor bliver relevant at have diskussionen. Blandt andet også fordi alt taler for, at han har en førsteklasses mentalitet, som helt sikkert trækker meget op, når det tales om en stor transfer (= risiko for køberklubben).
Jeg har længe set Arnstad som 'forkert' i en 10'er-rolle, fordi han ikke var målfarlig nok. Det droppede jeg efter kampen mod Brøndby hjemme. Ikke forstået derhen at jeg ændrede opfattelse radikalt, men at han kurve pegede den rigtige vej og han måske kunne blive god nok.

I en kamp som den mod FCM, hvor han matches på højt niveau af en modstander der er forberedt, er der mulighed for en 'status. Det var ikke skidt, men der er næppe nogen scouts der lagde mærke til ham, med mindre de eksplicit var kommet for at se på ham.

Som 8'er behøver man ikke levere raids med bold over lange stræk. Han kan være god på bolden og fodre offensiven, og så søge med frem uden bold. Fart er godt at have, men i 2. linje er der mere plads, og løb foran en.

Det er da meget sandsynligt, at AGF laver profilsalg.

Jeg forventer ikke, at Kristian Arnstad spiller i AGF efter vinterpausen. Dermed ikke sagt, at der ikke er en rimelig mulighed for at AGF kan holde på ham til sommer. Tobias Bech må også være på affyringsrampen. FCK og FCM sælger også profiler i vintervinduerne. Sådan er gamet, når pengene bliver rigtig gode.
Arne har i vores klub mulighed for at spille sig ind i WM truppen i Norge. Et klubskifte sætter alt på spil for ham. Konklusion - han spiller foråret færdigt, skal til WM og bliver solgt for mange mio hen over sommeren.

Last edited:
Der er naturligvis argumenter for, at Arnstad bliver, men jeg synes, at I er alt for skråsikre på, at han bliver. I bør også overveje følgende:

1. Kristan Arnstads deltagelse ved VM er tvivlsom selvom han bliver i AGF. Han er med fordi Martin Ødegaard er skadet.
2. Fravælger han en måske enestående chance for at sikre sig økonomisk for livet for en usikker plads yderst i den norske landsholdstrup?
3. At han spiller i Superligaen er et væsentligt argument imod at have ham med.

Derudover undrer det mig, at I (nogle af jer) ikke tror, at Arnstad har vist nok til at blive solgt for relativt mange penge. Markedet for unge spillere er helt vildt. Måske ikke 100 mio. kr, men markedsværdien er bestemt over 50 mio. kr. i min bog.

Jeg kan godt gå med til at sige, at sandsynligheden for at han bliver måske er større end for at han smutter, men de kategoriske afvisninger anser jeg som lidt naive. Både FCM, FCK, BIF og andre mesterhold har solgt store profiler på kritiske tidspunkter. Det er helt normalt.

Der er naturligvis argumenter for, at Arnstad bliver, men jeg synes, at I er alt for skråsikre på, at han bliver. I bør også overveje følgende:

1. Kristan Arnstads deltagelse ved VM er tvivlsom selvom han bliver i AGF. Han er med fordi Martin Ødegaard er skadet.
2. Fravælger han en måske enestående chance for at sikre sig økonomisk for livet for en usikker plads yderst i den norske landsholdstrup?

Derudover undrer det mig, at I (nogle af jer) ikke tror, at Arnstad har vist nok til at blive solgt for relativt mange penge. Markedet for unge spillere er helt vildt. Måske ikke 100 mio. kr, men markedsværdien er bestemt over 50 mio. kr. i min bog.

Jeg kan godt gå med til at sige, at sandsynligheden for at han bliver måske er større end for at han smutter, men de kategoriske afvisninger anser jeg som lidt naive. Både FCM, FCK, BIF og andre mesterhold har solgt store profiler på kritiske tidspunkter. Det er helt normalt.
Gode overvejelser.

Jeg kan simpelthen ikke huske om BIF solgte stamspillere i vinterpausen hhv. 20/21 og 23/24 ?

FCM og FCK giver jeg dig ret i. Men jeg synes vi er mere at sammenligne med de BIF-hold der stak næsen frem et par gange.

Man kunne måske lave en Fcn løsning. Sælg spilleren og lav en lejeaftale frem til sommer.

Fordelen er at spilleren fortsætter mens vi har brug for ham, han kan få spilletid frem til VM og samtidig har vi låst en (høj) pris. Fordelen for køber klubben er, at de sikrer sig en pris nu som risikerer at stige frem mod sommerens VM.

Last edited:

Jeg tror måske du misforstod min kommentar om de 50 mio. Det er et væddemål med Stonecold, som jeg kun vinder hvis Arnstad har en horribel klausul eller bliver skadet.

Min bekymring er ikke om han kan sælges for et - for AGF - højt beløb. Jeg leder mere efter grunden til han går for 100 mio, og den kan jeg ikke finde, fordi han endnu mangler at vise noget der rykker ift de større ligaer.

Så jeg leder efter en realistisk forventning, om det er 65, 75 eller 85 mio, eller mere / mindre.

Holland og Belgien er realistiske ligaer, men så til lavere beløb end hvis det er en større liga. Kan Arnstad spille 10'er for et hold i nederste halvdel, der ikke har bolden meget i modstandernes felt, og ikke har tid til andet end at søge afslutning. Er han farlig nok til at løfte øjenbrynene hos ligaens bedre hold? Hvis man køber ham for at videreudvikle, hvad er så potentialet?

Jeg tror der er seriøst tilbud i vinterpausen, men kan ikke gennemskue hvad 'seriøst bud' er. Og ej heller, hvad AGFs grænse er, eller hvor meget man evt kan få mere i foråret.

På sportslig værdi kan han ikke erstattes en til en. Men hvis han er udbetalingen på en angriber, centerforsvarer, og ny 10' og eller målmand, kan man måske samlet styrke holdet og forberede generationsskiftet (25-30 mio for centerforward, 15-20 for en centerforsvarer og 15 mio for en 10'er, alle med videresalgspotentiale, men brugbare.

Jeg har længe set Arnstad som 'forkert' i en 10'er-rolle, fordi han ikke var målfarlig nok. Det droppede jeg efter kampen mod Brøndby hjemme. Ikke forstået derhen at jeg ændrede opfattelse radikalt, men at han kurve pegede den rigtige vej og han måske kunne blive god nok.

I en kamp som den mod FCM, hvor han matches på højt niveau af en modstander der er forberedt, er der mulighed for en 'status. Det var ikke skidt, men der er næppe nogen scouts der lagde mærke til ham, med mindre de eksplicit var kommet for at se på ham.

Som 8'er behøver man ikke levere raids med bold over lange stræk. Han kan være god på bolden og fodre offensiven, og så søge med frem uden bold. Fart er godt at have, men i 2. linje er der mere plads, og løb foran en.
Altså 2 hold, der spiller en vigtig kamp mod hinanden og kender hinanden rigtig godt…det blir ofte noget fastlåst. Arnstad spillede lige så godt for os, som Billing for fcm

Altså 2 hold, der spiller en vigtig kamp mod hinanden og kender hinanden rigtig godt…det blir ofte noget fastlåst. Arnstad spillede lige så godt for os, som Billing for fcm
Tobias Bech er noget mere iøjnefaldende pga hårdere og scoringen, men også fordi FCM fokuserer opmærksomheden om Arnstad.

Jeg prøver ikke at tale Arnstad ned. Jeg ser ham som meget vigtig for AGF som 10'er, og jeg tror det er oplagt der kommer bud på ham. Fokus er på, om han er i 'premium'-kategorien eller ej. Det tror jeg ikke han er.

Man kan sammenligne med Lille Frank - Småfarlige Frank, om man vil. Han er premium og har stor effekt på kampens udfald. Men han er også ekstrem. Jeg sidder heller ikke med en Bisseck-fornemmelse, når jeg ser Arnstad. Jeg hader at jeg føler det nødvendigt at gentage, men gør det for en sikkerheds skyld. Arnstad er en glimrende spiller og har været en profil i efteråret. Min fornemmelse for transferpriserne er sikkert noget bagud, men jeg ser ham ikke som åbenlyst for god til Suppen, selvom jeg ser ham åbenlyst blandt de bedste i ligaen.

Arnstad kan passende køre rundt med FCK og på den måde demonstrere stor effekt i en anden højt profileret kamp

Tobias Bech er noget mere iøjnefaldende pga hårdere og scoringen, men også fordi FCM fokuserer opmærksomheden om Arnstad.

Jeg prøver ikke at tale Arnstad ned. Jeg ser ham som meget vigtig for AGF som 10'er, og jeg tror det er oplagt der kommer bud på ham. Fokus er på, om han er i 'premium'-kategorien eller ej. Det tror jeg ikke han er.

Man kan sammenligne med Lille Frank - Småfarlige Frank, om man vil. Han er premium og har stor effekt på kampens udfald. Men han er også ekstrem. Jeg sidder heller ikke med en Bisseck-fornemmelse, når jeg ser Arnstad. Jeg hader at jeg føler det nødvendigt at gentage, men gør det for en sikkerheds skyld. Arnstad er en glimrende spiller og har været en profil i efteråret. Min fornemmelse for transferpriserne er sikkert noget bagud, men jeg ser ham ikke som åbenlyst for god til Suppen, selvom jeg ser ham åbenlyst blandt de bedste i ligaen.

Arnstad kan passende køre rundt med FCK og på den måde demonstrere stor effekt i en anden højt profileret kamp
Du skal have ros for at holde fast i din kæphest. Men den er nu lidt skamredet

Jeg sidder heller ikke med en Bisseck-fornemmelse, når jeg ser Arnstad. Jeg hader at jeg føler det nødvendigt at gentage, men gør det for en sikkerheds skyld. Arnstad er en glimrende spiller og har været en profil i efteråret. Min fornemmelse for transferpriserne er sikkert noget bagud, men jeg ser ham ikke som åbenlyst for god til Suppen, selvom jeg ser ham åbenlyst blandt de bedste i ligaen.
Han er i mine øjne meget tættere på at være for god til ligaen end at være en glimrende spiller. Han må efterhånden være på vej ind i gruppen af de bedste spillere, jeg har oplevet i AGF siden starten af 80'erne.

Bisseck ville være et naturligt valg til gruppen, ligesom Martin Jørgensen måske banker på, men nåede han et rigtig højt niveau, før han skiftede? Og måske Troels Rasmussen og Tøfting. Håvard Flo? Bartram? Det løb lidt løbsk 😅 Min pointe er bare, at jeg meget sjældent har set en spiller på så vildt et niveau i klubben.

Du skal have ros for at holde fast i din kæphest. Men den er nu lidt skamredet
Ok, jeg bider på, og venter en omgang med at ignorere.

Hvordan er det at skamride min kæphest, når jeg lægger mig på ca samme linje som fx Ato Vari, og i øvrigt - af hensyn til folk der ikke gider læse mine indlæg, men alligevel kommenterer - skriver at han er en glimrende spiller for AGF og en profil.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back