New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 280K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Han er i mine øjne meget tættere på at være for god til ligaen end at være en glimrende spiller. Han må efterhånden være på vej ind i gruppen af de bedste spillere, jeg har oplevet i AGF siden starten af 80'erne.

Bisseck ville være et naturligt valg til gruppen, ligesom Martin Jørgensen måske banker på, men nåede han et rigtig højt niveau, før han skiftede? Og måske Troels Rasmussen og Tøfting. Håvard Flo? Bartram? Det løb lidt løbsk 😅 Min pointe er bare, at jeg meget sjældent har set en spiller på så vildt et niveau i klubben.
Ja, han er klart en af de bedre. Lidt på niveau med Aron Johansson som dog havde en mere eksplosiv udvikling.

Men klart Bisseck var noget specielt. Han var helt oppe blandt de bedste der har været i ligaen overhovedet. Man var jo ikke engang chokeret over at han stod i en Champions League finale et år senere.

Martin Jørgensen var ikke noget specielt da han skiftede. Man kunne sagtens se et potentiale, men en Peter Degn virkede som en mere færdig spiller med mere slutprodukt dengang. Tog også MJ en sæson eller to i Italien, før han for alvor slog igennem.

Hvis Jønsson skifter til en anden klub i Grækenland i vintervinduet kommer han nok aldrig tilbage til AGF og skifter han til AGF nu kommer han jo i hvert fald ikke på den lave skat. Det kan dog også være han under alle omstændigheder er klar til at se bort fra den fordi han skal skifte så sent til sommer for at komme op på de ti år og så kan man jo overveje om han kunne være en spiller der kan give et eller andet i en mesterskabskamp. Det hjælper selvsagt hvis han kan skifte gratis, men man skal også kunne se en plads til ham som 6'er eller måske yderback.

Hvis Jønsson skifter til en anden klub i Grækenland i vintervinduet kommer han nok aldrig tilbage til AGF og skifter han til AGF nu kommer han jo i hvert fald ikke på den lave skat. Det kan dog også være han under alle omstændigheder er klar til at se bort fra den fordi han skal skifte så sent til sommer for at komme op på de ti år og så kan man jo overveje om han kunne være en spiller der kan give et eller andet i en mesterskabskamp. Det hjælper selvsagt hvis han kan skifte gratis, men man skal også kunne se en plads til ham som 6'er eller måske yderback.
Han ville slå Poulsen af med det samme og hvis han skulle spille i forsvaret ville han også starte fra dag 1

Ja, han er klart en af de bedre. Lidt på niveau med Aron Johansson som dog havde en mere eksplosiv udvikling.

Men klart Bisseck var noget specielt. Han var helt oppe blandt de bedste der har været i ligaen overhovedet. Man var jo ikke engang chokeret over at han stod i en Champions League finale et år senere.

Martin Jørgensen var ikke noget specielt da han skiftede. Man kunne sagtens se et potentiale, men en Peter Degn virkede som en mere færdig spiller med mere slutprodukt dengang. Tog også MJ en sæson eller to i Italien, før han for alvor slog igennem.
Jeg ville på en top-20 helt sikkert have Arnstad langt over Aron. Jeg tror slet ikke, han ville være i min top-20, selvom han havde en fantastisk periode, da han først kom i gang. Men det ville også være en sygt svær øvelse. Som jeg dog godt kunne lokkes til at bruge et par arbejdsdage på, hvis det var muligt 😂

Han ville slå Poulsen af med det samme og hvis han skulle spille i forsvaret ville han også starte fra dag 1
Spørgsmålet er om man synes der er et behov, om man synes forstærkningen på de positioner retfærdiggør at man bruger midlerne der fremfor et andet sted. Det hjælper at det kun er løn, selvom den sikkert vil være i den høje ende i truppen, men måske skal argumentet være Polles fysik og at Jønsson også kan tage en yderstopper. Hvis man ikke for alvor tror på AJ vil Jønsson i det mindste ikke tage spilletid fra en ung spiller.

De siger der er interesse fra Danmark og at det nok er fra AGF, men det kunne også godt være fra andre danske klubber. Eller mest af alt bare en konstatering baseret på en forventning om at der vil være interesse fra AGF.

Spørgsmålet er om man synes der er et behov, om man synes forstærkningen på de positioner retfærdiggør at man bruger midlerne der fremfor et andet sted. Det hjælper at det kun er løn, selvom den sikkert vil være i den høje ende i truppen, men måske skal argumentet være Polles fysik og at Jønsson også kan tage en yderstopper. Hvis man ikke for alvor tror på AJ vil Jønsson i det mindste ikke tage spilletid fra en ung spiller.

De siger der er interesse fra Danmark og at det nok er fra AGF, men det kunne også godt være fra andre danske klubber. Eller mest af alt bare en konstatering baseret på en forventning om at der vil være interesse fra AGF.
Det gør ingen forskel, for Jønne vil kun spille for AGF og har givetvis afvist FCK tidligere:

1000003265.webp

I min verden er det en no brainer. Også fordi at han er på et helt andet niveau end Polle fx.

Han er landkampe, La Liga, europæiske kampe og været i Tyrkiet og Grækenland.
Vi er tynde både i forvsaret og central midt.

Man behøves ikke forlænge med Polle for min skyld, hvis Jønsson kommer hjem

Det gør ingen forskel, for Jønne vil kun spille for AGF og har givetvis afvist FCK tidligere:

View attachment 5598

Nej, men bare lige ift at de skriver at der er interesse fra Danmark. Det kan godt være rigtigt uden at det er AGF, selvom Jønsson som udgangspunkt ikke er interesseret i at vende hjem og spille for andre danske klubber. Det kan også være noget de bare skriver fordi de tænker at der da nok er interesse fra Danmark, men selvfølgelig ville det da også være mærkeligt hvis CV og JP ikke lige har Jønsson oppe at vende.

I min verden er det en no brainer. Også fordi at han er på et helt andet niveau end Polle fx.

Han er landkampe, La Liga, europæiske kampe og været i Tyrkiet og Grækenland.
Vi er tynde både i forvsaret og central midt.

Man behøves ikke forlænge med Polle for min skyld, hvis Jønsson kommer hjem
Jeg vil bestemt også gerne have at de henter Jønsson, der bør være et par gode sæsoner i ham, men hvis nu der kun er penge til at aflønne én spiller, er det så det rigtige ift fx en angriber der kan tage over fra Paddy til sommer eller måske en venstrebenet spiller der også kan vikariere for Tingair eller en der kan fungere som backup for Links?

Det ene behøver naturligvis ikke udelukke det andet og det kan da også være at der skal en spiller ud til vinter eller sommer så trupsammensætingen 'går op.'

Han er i mine øjne meget tættere på at være for god til ligaen end at være en glimrende spiller. Han må efterhånden være på vej ind i gruppen af de bedste spillere, jeg har oplevet i AGF siden starten af 80'erne.

Bisseck ville være et naturligt valg til gruppen, ligesom Martin Jørgensen måske banker på, men nåede han et rigtig højt niveau, før han skiftede? Og måske Troels Rasmussen og Tøfting. Håvard Flo? Bartram? Det løb lidt løbsk 😅 Min pointe er bare, at jeg meget sjældent har set en spiller på så vildt et niveau i klubben.
Patrick Mortensen? Kæmpe legende både på og uden for banen.

Og netop det, at han kan spille begge steder, er et argument for at tage en zoom med ham …
Præcis.

Han er samme årgang som Polle. Så skriv 2.5 år med Jønsson til vinter og lad Polles kontrakt løbe ud til sommer
Det var ligegodt en imponerende skråsikker udtalelse om en spiller, som har fået 16 min. på banen siden maj. 😁
Yes - klasse fornægter sig ikke.

Niveauet er jo højere uanset spilletid i efteråret. Han har hele januar til at komme i samme form som de andre.

Han træner trods alt på et højere niveau til dagligt end i agf

Præcis.

Han er samme årgang som Polle. Så skriv 2.5 år med Jønsson til vinter og lad Polles kontrakt løbe ud til sommer

Yes - klasse fornægter sig ikke.

Niveauet er jo højere uanset spilletid i efteråret. Han har hele januar til at komme i samme form som de andre.

Han træner trods alt på et højere niveau til dagligt end i agf

Altså han er på kontrakt i Grækenland? Det er jo ikke Premier League.
Derud over har han så stort set ikke spillet i et halvt år.

Jeg er med på at få ham hjem, men han er trods alt ikke Messi.

Du skal have ros for at holde fast i din kæphest. Men den er nu lidt skamredet
Vi ignorerer lige din kæphest - at jeg har skrevet det samme negative indlæg om Arnstad siden han kom til klubben, og at det er drevet af trang til at være kontrær og/eller en personlig antipati, frem for en reel analyse.

Ved starten af sæsonen var spørgsmålet, hvor god Arne kunne blive for AGF.

Svaret viste sig hurtigt at være 'væsentligt bedre end du [=jeg] tror'.

Det har jeg bygget ind i min analyse, og allerede da jeg indgik væddemålet på de 50 mio, gjorde jeg det med forventning (og HÅB!) om at tabe det. Og jeg gjorde det som 'fejring' af min tidligere fejltagelse.

Men 'bedre end du tror' er kun relevant i starten. Dels fordi kurven aldrig er lodret på længere sigt, og fordi 'tror' udvikler sig over tid og ikke er et fast anker. Dertil er der også et væsentligt element af fejlvurderingen fra min side, der er bundet op på spillestil. Det kan blive basis for en ny fejlvurdering, men jeg kan se Arnstad som langt mere værdifuld i et mere tålmodigt system længere fremme på banen, og vurderede ham i for høj grad ud fra Uwes system med hurtigere afvikling.

Derfor er det relevant at debattere hvor god Arnstad kan blive. Jeg er ikke i tvivl om han kan forbedre et allerede højt niveau for AGF, men spørgsmålet er, hvad han kan blive til andre steder- og jeg trækker min kæphest frem I en diskussion af transferpotentialet for Arnstad, samt som støtte til Aro Vari, der udtrykker et standpunkt om at Arnstad måske ikke er optimal i en 10'er-rolle.

i diskussionen om hvor Arnstad rangerer placerer @cph ham over Aron. Det er en interessant diskussion. Der kan ligge nedvurdering af Aron, overvurdering af Arnstad, nøgtern her-og-nu analyse, eller baseret-på-fremtidig-performance bag. Og der kan ligge en præference for forskellige typer under. Alt sammen legitimt.

Som jeg husker gik Aron til Werder Bremen ("Werner"). På den tid var Werner i den bedre halvdel af Bundesligaen (ret mig gerne, hvis jeg husker fejl).

Arnstad er kommet med på det norske landshold, hvilket er en stor ting. I første omgang på afbud og nok i høj grad for at hjælpe hans udvikling. Men det er også stort at Ståle ser det relevant at hjælpe med udviklingen!

Kan man forestille sig Arnstad skiftes til et hold i midten af Bundesligaen? Jeg tror ikke de er klar til at hente ham endnu, men - for at binde en sløjfe til tidligere indlæg - tror da de kunne finde på at se med når han bliver matchet mod de stærke hold.

Vi ignorerer lige din kæphest - at jeg har skrevet det samme negative indlæg om Arnstad siden han kom til klubben, og at det er drevet af trang til at være kontrær og/eller en personlig antipati, frem for en reel analyse.

Ved starten af sæsonen var spørgsmålet, hvor god Arne kunne blive for AGF.

Svaret viste sig hurtigt at være 'væsentligt bedre end du [=jeg] tror'.

Det har jeg bygget ind i min analyse, og allerede da jeg indgik væddemålet på de 50 mio, gjorde jeg det med forventning (og HÅB!) om at tabe det. Og jeg gjorde det som 'fejring' af min tidligere fejltagelse.

Men 'bedre end du tror' er kun relevant i starten. Dels fordi kurven aldrig er lodret på længere sigt, og fordi 'tror' udvikler sig over tid og ikke er et fast anker. Dertil er der også et væsentligt element af fejlvurderingen fra min side, der er bundet op på spillestil. Det kan blive basis for en ny fejlvurdering, men jeg kan se Arnstad som langt mere værdifuld i et mere tålmodigt system længere fremme på banen, og vurderede ham i for høj grad ud fra Uwes system med hurtigere afvikling.

Derfor er det relevant at debattere hvor god Arnstad kan blive. Jeg er ikke i tvivl om han kan forbedre et allerede højt niveau for AGF, men spørgsmålet er, hvad han kan blive til andre steder- og jeg trækker min kæphest frem I en diskussion af transferpotentialet for Arnstad, samt som støtte til Aro Vari, der udtrykker et standpunkt om at Arnstad måske ikke er optimal i en 10'er-rolle.

i diskussionen om hvor Arnstad rangerer placerer @cph ham over Aron. Det er en interessant diskussion. Der kan ligge nedvurdering af Aron, overvurdering af Arnstad, nøgtern her-og-nu analyse, eller baseret-på-fremtidig-performance bag. Og der kan ligge en præference for forskellige typer under. Alt sammen legitimt.

Som jeg husker gik Aron til Werder Bremen ("Werner"). På den tid var Werner i den bedre halvdel af Bundesligaen (ret mig gerne, hvis jeg husker fejl).

Arnstad er kommet med på det norske landshold, hvilket er en stor ting. I første omgang på afbud og nok i høj grad for at hjælpe hans udvikling. Men det er også stort at Ståle ser det relevant at hjælpe med udviklingen!

Kan man forestille sig Arnstad skiftes til et hold i midten af Bundesligaen? Jeg tror ikke de er klar til at hente ham endnu, men - for at binde en sløjfe til tidligere indlæg - tror da de kunne finde på at se med når han bliver matchet mod de stærke hold.
Aron skiftede til Alkmaar fra GF, og havde faktisk nogle virkelig flotte sæsoner i Holland og også senere i Hammarby. I Werner Bremen (hvor han skiftede til for over 30 mio. kr.) havde han mindre succes, og var nok landet på en lidt for høj hylde. Men min hukommelse svigter mig, så min vurdering er primært baseret på simple data. At han nåede 19 landskampe for USA trækker også flot op i en rigtig, rigtig fin karriere. Så det er på ingen måde for at tage noget fra Aron. Og måske lader jeg også hans mindre gode sæsoner i Aarhus trække for langt ned i min bedømmelse. Han spiller i øvrigt stadig i dag som 34-årig (for Valur).

Men selv med Arons utrolige sidste sæson for os, så er min vurdering stadig, at det er endnu mere 'ekstremt', det Arnstad viser i den her sæson. Mange af hans aktioner og hans betydning i kampene er så usædvanligt for en spiller i AGF, så jeg vil fastholde, at vi udover Bisseck ikke har set noget lignende siden det stærke hold i 96 og det endnu bedre hold i midten og slutningen af 80'erne.

Så er der en som Mortensen, som swharders fremhæver, og det er en god pointe. Hans betydning som anfører, målscorer og presspiller, har været meget, meget stor. Men i en sammenligning mellem Arnstad, Aron og Paddy, der vil jeg gætte på, at Arnstad er den af de tre, der med sit niveau i AGF har kvaliteterne til at kunne begå sig i den største klub i udlandet - ikke målt på potentiale men på niveau i AGF. Arnstad vil efter min vurdering kunne skifte til den klart største klub af de tre og få succes der. Ikke Inter-niveau, men måske ikke så langt derfra.

Man skal altså heller ikke undervurdere det element der hedder hvad man tidligere er blevet bedømt på. Han kom til anderlecht som 16-årig. Og har over 40 kampe i den bedste belgiske række, og nu med 37 i den bedste danske række (I alt har han 45+37=82 Kampe i den bedste Belgiske/Danke række) Foruden Europæiske kvalifikations kampe og pokaltuneringer.
Han er blever 22 år i December, og har fået Debut på det norske Landshold.

Om han er bedst som 10er eller 8er, handler også hvordan systemet er bygget op osv.

Men man skal bestemt ikke undervurdere en 22 årig med 100 kampe i det belgiske og danske tuneringer, som også har været på et af de gode akademier i Belgien i 16-19 års alderen.

100 mio er nok for meget, når man ser på AGFs transfer historik. Men jeg vil være skuffet umiddelbart med under 60, plus videres salgsklausul.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back