New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 328K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
18% er gennemsnit. Når du så lige medregner forskellen i potentiale, salgshistorik, kontraktlængde og alt det, så kan du så enten trække det den ene eller anden vej.

Og hvis man går med 18%, så vil det betyde, at hvis Nartey ryger for 75, så ryger Arnstad nok for omkring 60. Ryger Nartey for 65, så er vi nok nærmere 52. Det synes jeg faktisk er helt fornuftige bud.

Og når du snakker om international erfaring, så hvilken? Du stiger altså ikk i værdi, fordi du får en enkelt landsholdsudtagelse til Norge. Og 24 U21 landskampe har altså heller ik nogen væsentlig betydning, når du ikke engang har været med til U20/U21 mesterskab.

Og du kan vel heller ik mene, hans erfaring fra Belgien, hvor han blev vejet for let og gik 2-3 skridt ned for at få gang i karrieren igen?

Nartey var til U21 EM i sommers, hvor han var Danmarks bedste. Det skal klubber og scouts nok huske.

Nogle gange bliver man altså nødt til at lave en neutralitetstest. Hvis du spurgte fans fra samtlige andre klubber end AGF og Brøndby, hvilken spiller, der vil blive solgt dyrest, samt hvilken klub der er mest foran på transfers, så ville 99% jo svare Nartey og Brøndby.

Og han har været god nok til, at trænerne stemte ham ind som nr 4 til efterårets profil. Ingen hævder, han har været bedre end Arnstad, men lidt objektivitet vil altså pynte en del.
Jeg synes bestemt du har interessante pointer, jeg synes postulatet om at Arnstadt er gået 2-3 skridt ned ved at skrive hos os er lidt for hård, men det er selvfølgelig ikke pointen.

Jeg taenker der er saa mange faktorer i spil, at det bliver mere eller mindre biased gisninger fra os alle inkl den gode Farzam.
Nartey er klart en af de mere interessante spillere fra suppen, men hvis nu Arne kommer til WM og faktisk faar nogle minutter taenker jeg meget kan aendre sig.
Jeg ser (biased fra sofaen) at Arnstadt har en rigtig fin mentalitet i forholdt til at hjaelpe holdet og aldrig slaa op i banen, jeg ser ham ikke lave en frustrations frispark a la Nartey.
Men de sidste spillere vi har sendt ud, Yann, TK &Daghim og har umiddelbart staaet distancen, Groenbaek i noget mindre grad(men er det vel bodo som det falder tilbage paa)
Jeg taenker ogsaa at det er en faktor som spiller ind i forhold til en evt pris.

Jeg har tidligere sammenlignet vores salgshistorik med deres én til én. Det er ikke at tale det ned, det er bare at henvise til det fakta, vi nu engang har.

Det er i konklusionen, hvor jeg mener, du ender med at tale en evt. Arnstad pris ned.

Og jeg prøver ik at tale Arnstad ned. Han har været ligaens klart næstbedste spiller kun overgået af et freakmonster fra Herning, vi heldigvis sjældent ser i ligaen. Det er jo ikke hans niveau, jeg forholder mig til, men de objektive parametre, som primært peger tilbage på klubben.

Du mangler bare i dine objektive parametre at tage med, når en spiller er 22 år vægter nuværende niveau højere end potentiale og Arnstad har helt objektivt - som du også indrømmer - været ligaens bedste offensive midtbanespiller.

Farzam rammer det meget godt her.

Farzam glemmer ligesom dig at tage med Arnstad er nyudklækket norsk landsholdsspiller, viser det niveau, Anderlecht købte men ikke selv kunne forløse og 22 år stadig er ungt.
Farzam er tranferjournalist med et enormt netværk, han er ikke tidligere sportschef eller scout. Hans vurderinger af AGFs spillere, tager jeg lige så alvorligt som Gravesens "analyser" af en fodboldkamp.

Det er i konklusionen, hvor jeg mener, du ender med at tale en evt. Arnstad pris ned.

Du mangler bare i dine objektive parametre at tage med, når en spiller er 22 år vægter nuværende niveau højere end potentiale og Arnstad har helt objektivt - som du også indrømmer - været ligaens bedste offensive midtbanespiller.

Farzam glemmer ligesom dig at tage med Arnstad er nyudklækket norsk landsholdsspiller, viser det niveau, Anderlecht købte men ikke selv kunne forløse og 22 år stadig er ungt.
Farzam er tranferjournalist med et enormt netværk, han er ikke tidligere sportschef eller scout. Hans vurderinger af AGFs spillere, tager jeg lige så alvorligt som Gravesens "analyser" af en fodboldkamp.
Og der nægter jeg så at tro på, at en enkelt landskamp for Norge kommer til at gøre noget væsentligt for prisen.

Får han spilletid til VM og gør det godt, så er det noget helt andet. 26 minutter i en ubetydelig venskabskamp har altså ingen betydning.

Jeg synes bestemt du har interessante pointer, jeg synes postulatet om at Arnstadt er gået 2-3 skridt ned ved at skrive hos os er lidt for hård, men det er selvfølgelig ikke pointen.
Jeg vil jo påstå, at Anderlecht er et halvt niveau over FCK og FCM, og de er i hvert fald 2 skridt over os. Men det er nu ik så vigtigt
Nartey er klart en af de mere interessante spillere fra suppen, men hvis nu Arne kommer til WM og faktisk faar nogle minutter taenker jeg meget kan aendre sig.
Jeg er helt enig i, at kommer han til VM og præsterer, så stiger værdien indiskutabelt.

Men hele det der narrativ om, at 26 minutter i en venskabskamp presser prisen op med 10-15 mio er lidt noget fis.

Jeg vil jo påstå, at Anderlecht er et halvt niveau over FCK og FCM, og de er i hvert fald 2 skridt over os. Men det er nu ik så vigtigt

Jeg er helt enig i, at kommer han til VM og præsterer, så stiger værdien indiskutabelt.

Men hele det der narrativ om, at 26 minutter i en venskabskamp presser prisen op med 10-15 mio er lidt noget fis.
Klart, det bliver hurtigt semantik.
Du har selvfølgelig ret på det empiriske, de gule har flere og større salg.

Jeg tjekkede lige hurtigt herinde

De spillere BIF har solgt de sidste 5 transfervinduer-ish
Som senere har præsteret godt, så synes jeg faktisk ikke de er vildt meget foran os.

Hermansen - bestemt, burde vel være fast på landsholdet, men det er en anden tråd.
Lindstroem, han gjorde det rigtig godt i Frankfurt, men siden er han ikke lidt sammenligning med vores egen Albert?
Frendrup, solid og bliver rygtet stil større klubber.
Uhre, tja - det er flere herinde som ikke vil have ham til at spille hos os.
Suzuki - jeg aner det faktisk ikke, men har læst at han gør det fint
Bishoff er juryen vel stadig ude
Kvistgaarden, han var irriterede at spille mod i suppen, men umiddelbart tænker jeg ikke at Norwich er et vildt niveau.

Yaan B - bliver løbende rygtet til Premier Leauge, freak talent for god til suppen.
TK - har spillet nogenlunde fast i serie A - uden at det giver mening at direkte sammenligne, men Frendrup niveau med lidt god vilje
Adam Daghim, jeg synes også løbende at læse at han gør det rigtig fint og potentiale til mere.
Groenbaek - måske den bedste spiller i Norge, og (biased) Lindstroem niveau.

Jeg ser BIF med en bedre track-record, men ikke vildt meget bedre i forhold til hvad de spillere som er kommet ud har leveret.

Klart, det bliver hurtigt semantik.
Du har selvfølgelig ret på det empiriske, de gule har flere og større salg.

Jeg tjekkede lige hurtigt herinde

De spillere BIF har solgt de sidste 5 transfervinduer-ish
Som senere har præsteret godt, så synes jeg faktisk ikke de er vildt meget foran os.

Hermansen - bestemt, burde vel være fast på landsholdet, men det er en anden tråd.
Lindstroem, han gjorde det rigtig godt i Frankfurt, men siden er han ikke lidt sammenligning med vores egen Albert?
Frendrup, solid og bliver rygtet stil større klubber.
Uhre, tja - det er flere herinde som ikke vil have ham til at spille hos os.
Suzuki - jeg aner det faktisk ikke, men har læst at han gør det fint
Bishoff er juryen vel stadig ude
Kvistgaarden, han var irriterede at spille mod i suppen, men umiddelbart tænker jeg ikke at Norwich er et vildt niveau.

Yaan B - bliver løbende rygtet til Premier Leauge, freak talent for god til suppen.
TK - har spillet nogenlunde fast i serie A - uden at det giver mening at direkte sammenligne, men Frendrup niveau med lidt god vilje
Adam Daghim, jeg synes også løbende at læse at han gør det rigtig fint og potentiale til mere.
Groenbaek - måske den bedste spiller i Norge, og (biased) Lindstroem niveau.

Jeg ser BIF med en bedre track-record, men ikke vildt meget bedre i forhold til hvad de spillere som er kommet ud har leveret.
Jeg ser en del Serie A, da jeg her en forkærlighed for en klub dernede.

Frendrup er en ret stor profil dernede, mit gæt er at han har spillet tæt på ligeså mange minutter som Grønbæk, Bisseck og TK tilsammen (nok fordi sidstnævnte han været skadet).

Jeg har tidligere sammenlignet vores salgshistorik med deres én til én. Det er ikke at tale det ned, det er bare at henvise til det fakta, vi nu engang har.

Og jeg prøver ik at tale Arnstad ned. Han har været ligaens klart næstbedste spiller kun overgået af et freakmonster fra Herning, vi heldigvis sjældent ser i ligaen. Det er jo ikke hans niveau, jeg forholder mig til, men de objektive parametre, som primært peger tilbage på klubben.

Jeg synes heller ik, man skal sælge ham til vinter, for jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne fortsætte med at præstere på samme niveau, og så vil han uden tvivl være mere værd til sommer. Men det ændrer ik på, at jeg ikke tror, at hans markedsværdi her og nu er meget over 50 mio. Jeg synes egentlig, Farzam rammer det meget godt her. Præsterer Arnstad på samme niveau i foråret, så skal han nok ryge derop, men 4 måneder tror jeg altså ik er nok, når det ik er potentiale, der købes ind på.
View attachment 5772
Jeg tror, Farzam undervurderer, at han siden sit belgiske ophold har fået debut for Norge. Som andre er inde på, er det et højtprofileret mandskab for tiden. Og Danmark er altså også "udlandet" i dette tilfælde 🙂

Jeg tror, Farzam undervurderer, at han siden sit belgiske ophold har fået debut for Norge. Som andre er inde på, er det et højtprofileret mandskab for tiden. Og Danmark er altså også "udlandet" i dette tilfælde 🙂
Og jeg har også tidligere skrevet, at 26 minutter i en ligegyldig venskabskamp, selvfølgelig ik har nogen indflydelse på markedsværdien.

Potentielle A-landskampe får altså først en værdi, hvis det bliver til VM.

Jeg ser en del Serie A, da jeg her en forkærlighed for en klub dernede.

Frendrup er en ret stor profil dernede, mit gæt er at han har spillet tæt på ligeså mange minutter som Grønbæk, Bisseck og TK tilsammen (nok fordi sidstnævnte han været skadet).
Fair pointe
Hvis du skulle liste de 4 spillere op i forhold til hvem har potentiale hvordan vil den liste se ud?
Jeg er med på at direkte sammeligne spillere ikke giver vildt meget mening
Jeg ser ikke seria A men umiddelbart vil jeg mene at Bisseck har størst potentiale af de 4.

Helt fair.

Jeg kan nemmere set, at Nartey har mulighed for at tage et ligeså vildt hop som det Arnstad har taget i år. Men jeg har ikke sværere ved at se Arnstad gøre det samme.

Bliver de begge solgt til f.eks Series A til sommer, kan jeg lettere se Nartey spille i top 5 klubber der på sigt, end Arnstad.

Jeg har meget svært ved at se Nartey spille i en top fem klub i Serie A.

18% er gennemsnit. Når du så lige medregner forskellen i potentiale, salgshistorik, kontraktlængde og alt det, så kan du så enten trække det den ene eller anden vej.

Og hvis man går med 18%, så vil det betyde, at hvis Nartey ryger for 75, så ryger Arnstad nok for omkring 60. Ryger Nartey for 65, så er vi nok nærmere 52. Det synes jeg faktisk er helt fornuftige bud.

Du skrev, at værdien i snit falder med 9% om året. Hvis Arnstads værdi er faldet med 9% de sidste to år, så er hans værdi ikke samlet faldet med 18%.

De 9% om året er i snit. Det betyder givetvis, at værdifaldet er markant større fra 18 til 19 og 19 til 20 end det er fra 22 til 23.

Hertil synes jeg lige netop, at alle andre faktorer end alderen gør statistikken ligegyldig i den specifikke sammenligning.

Og når du snakker om international erfaring, så hvilken? Du stiger altså ikk i værdi, fordi du får en enkelt landsholdsudtagelse til Norge. Og 24 U21 landskampe har altså heller ik nogen væsentlig betydning, når du ikke engang har været med til U20/U21 mesterskab.

Og du kan vel heller ik mene, hans erfaring fra Belgien, hvor han blev vejet for let og gik 2-3 skridt ned for at få gang i karrieren igen?

Nartey var til U21 EM i sommers, hvor han var Danmarks bedste. Det skal klubber og scouts nok huske.

Arnstad blev ikke fundet for let i Belgien. Konkurrencen var bare for stor. Det har Brian Riemer været meget eksplicit omkring.

Vi bliver ikke enige om, at Arnstads internationale erfaring ingen betydning har. Det er i min optik søgt at bagatalisere den. Hvis du har hørt Mediano har Corlu netop fremhævet det som noget, der påvirker interesse - og dermed pris - på Arnstad.

Nogle gange bliver man altså nødt til at lave en neutralitetstest. Hvis du spurgte fans fra samtlige andre klubber end AGF og Brøndby, hvilken spiller, der vil blive solgt dyrest, samt hvilken klub der er mest foran på transfers, så ville 99% jo svare Nartey og Brøndby.

Og han har været god nok til, at trænerne stemte ham ind som nr 4 til efterårets profil. Ingen hævder, han har været bedre end Arnstad, men lidt objektivitet vil altså pynte en del.

Altså den selvsamme afstemning, hvor Arnstad blev nummer to?

Jeg synes iøvrigt heller ikke, du er specielt objektiv. Tværtimod. Men det ville da pynte.

Last edited:
Fair pointe
Hvis du skulle liste de 4 spillere op i forhold til hvem har potentiale hvordan vil den liste se ud?
Jeg er med på at direkte sammeligne spillere ikke giver vildt meget mening
Jeg ser ikke seria A men umiddelbart vil jeg mene at Bisseck har størst potentiale af de 4.
Jeg synes at Bisseck, specielt i Serie A er røget mere ud af start-11 end jeg forventede. Tilgange af Akamai gjorde ikke meget godt for ham. Omvendt er en del af de andre stoppere godt over 30. Så han skal nok spille.

TK synes jeg er ekstremt spændende. Han er nærmest overlegen på kuglen, som en 6’er nærmest, og den vildeste fysik. Han er dog meget skadet, og ikke rigtig testet i Europa. Hans ene makker - Solet - i forsvaret er virkelig i en forrygende udvikling, og han holder de ikke længe. Det kan betyde TK bliver en sæson mere?

Grønbæk har spillet 89 minutter. Frendrup 1.059 minutter. Jeg synes Grønbæk er meget langt nede på listen, også sammenlignet med andre danskere i Serie A - desværre. Frendrup er en driftssikker og erobringsstærk. Nok den af de typer, som man tit har set i Serie A, skifter til et tophold og spiller pokalen, lette kampe i Europa og lette kampe i Serie A uden at brokke sig.

Jeg kunne godt se Frendrup tage et skridt op efter denne sæson, og Bisseck og TK blive hvor de er - fordi spillere enten stopper (Inter) eller bliver solgt (Udinese).

Jeg har meget svært ved at se Nartey spille i en top fem klub i Serie A.
Jeg mente at begge f.eks godt kunne skifte til Bologna, Genoa, Fiorentina osv., og så i løbet af 2-3 år ser jeg det som mere sandsynligt, at Nartey med mere spilletid og alder/rutine tager et hop, som f.eks Arnstads fra 24/25 til 25/26, og derefter kan komme til klubber som Roma, Napoli eller Como (som jeg tror bliver en top 5 klub på sigt).

Altså den selvsamme afstemning, hvor Arnstad blev nummer to?

Jeg synes iøvrigt heller ikke, du er specielt objektiv. Tværtimod. Men det ville da pynte.
Ja??? Hvor har jeg skrevet, at Nartey har været bedre end Arnstad? Det har jeg aldrig skrevet. Du skrev, Nartey ik havde været så god igen. Han har så været god nok til at blive nr 4. i den afstemning blandt trænerne.

Arnstad blev ikke fundet for let i Belgien. Konkurrencen var bare for stor. Det har Brian Riemer været meget eksplicit omkring.

Vi bliver ikke enige om, at Arnstads internationale erfaring ingen betydning har. Det er i min optik søgt at bagatalisere den. Hvis du har hørt Mediano har Corlu netop fremhævet det som noget, der påvirker interesse - og dermed pris - på Arnstad.
Det er altså noget vås. Selvfølgelig bliver du fundet for let, hvis du ik er god nok til at slå igennem og dermed skal gå et par niveau ned. Havde han været god nok, så havde de brugt ham. Ham de set et potentiale, så han på sigt kunne være god nok, så havde de beholdt ham eller sendt ham på leje. Men det er da klart, at Riemer ik saver en tidligere spiller over. Manden er formentligt ik idiot.

Du skrev, at værdien i snit falder med 9% om året. Hvis Arnstads værdi er faldet med 9% de sidste to år, så er hans værdi ikke samlet faldet med 18%. De 9% om året er i snit. Det betyder givetvis, at værdifaldet er markant større fra 18 til 19 og 19 til 20 end det er fra 22 til 23.

Hertil synes jeg lige netop, at alle andre faktorer end alderen gør statistikken ligegyldig i den specifikke sammenligning.
Hvis du tager - som jeg gjorde i mit eksempel - 75 mio og trækker 9% fra to gange, så får du sjovt nok - som jeg skrev - lige over 60 mio.

Og jeg har også tidligere skrevet, at 26 minutter i en ligegyldig venskabskamp, selvfølgelig ik har nogen indflydelse på markedsværdien.

Potentielle A-landskampe får altså først en værdi, hvis det bliver til VM.
Det er en fair pointe. Min pointe er mere, at han er vokset siden sit ophold i Belgien, og at han er inde i varmen hos et brandvarmt landshold. Momentum betyder meget.

Ja??? Hvor har jeg skrevet, at Nartey har været bedre end Arnstad? Det har jeg aldrig skrevet. Du skrev, Nartey ik havde været så god igen. Han har så været god nok til at blive nr 4. i den afstemning blandt trænerne.

Det har du du vist aldrig skrevet. Tilgengæld bagataliserer du alle faktorer, der kan tale Arnstads værdi op. Og underkender alle faktorer, der kan påvirke Narteys værdi negativt.

Det er altså noget vås. Selvfølgelig bliver du fundet for let, hvis du ik er god nok til at slå igennem og dermed skal gå et par niveau ned. Havde han været god nok, så havde de brugt ham. Ham de set et potentiale, så han på sigt kunne være god nok, så havde de beholdt ham eller sendt ham på leje. Men det er da klart, at Riemer ik saver en tidligere spiller over. Manden er formentligt ik idiot.

Arnstad har spillet rundt regnet 50 JPL kampe for Anderlecht. Og 15 europæiske kampe. Han skiftede fordi, han ikke selv sp perspektiv i Anderlecht. Ikke omvendt. Apropos vås.

Det har du du vist aldrig skrevet. Tilgengæld bagataliserer du alle faktorer, der kan tale Arnstads værdi op. Og underkender alle faktorer, der kan påvirke Narteys værdi negativt.
Det eneste der virkelig taler negativt ned for Narteys værdi, er hans kontraktlængde. Men kontraktlængder bliver typisk først et problem, når den bliver under 2 år. Havde han haft 2+ år på kontrakten, havde han med garanti krydset de 100 mio. Nu er vi så nede på 1,5 år, og det tager så et godt styk af værdien af, hvilket jeg hele tiden har sagt. Det afspejler også i min vurdering af ham.

Sælger de ham ikke til vinter, så vil hans værdi naturligvis tage endnu et ordentligt hak ned. Også derfor han netop med garanti ryger til vinter, så Brøndby kan cashe det ind, de nu engang kan.

Og det eneste der virkelig taler Arnstads værdi op, er jo hans høje niveau de sidste 4-5 måneder. Jeg har flere gange sagt, at jeg simpelthen ik tror en udtagelse til det norske landshold batter noget. Det bliver først noget, hvis det bliver en VM udtagelse + spilletid. Og det kan også godt være, at han har 3500 minutter for en god belgisk klub, men outputtet har altså kun været været 1 mål og 3 assists. Er du sportsdirektør i en anden klub, så vil du jo uden tvivl stille spørgsmålstegn ved, om det tårnhøje niveau pt. bare skyldes, at han er kommet ned på et lavere niveau, eller om det virkelig er et tegn på, at talentet endeligt er blevet indfriet.

Arnstad har spillet rundt regnet 50 JPL kampe for Anderlecht. Og 15 europæiske kampe. Han skiftede fordi, han ikke selv sp perspektiv i Anderlecht. Ikke omvendt. Apropos vås.
Og det er så spillerens vinkel. Tror du selv, Anderlecht havde sendt ham videre for sølle 10 mio kroner, hvis de virkelig så et fremtidsperspektiv i Arnstad?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back