New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 322K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Der er flere der skriver at AGF og RC allerede har underskrevet den kontrakt.

Men hvordan kan man være sikker på det?

Fordi det er normalt ift købsoptioner (nu om dage).
Hvis man bare har en lejeaftale med mulighed for at snakke med spilleren bagefter - så har man jo ingen garantier for, at man får spilleren.
AGF ville gerne købe Carstensen - men havde ikke nok penge til at gøre det - uden at handicappe sig selv resten af vinduet (man hentede jo Carstensen og Jørgensen ret tidligt).

Købsoptioner inkluderer nu om dage nærmest altid en for-forhandlet kontrakt som spilleren samtidig underskriver - hvor løn/vilkår indgår for fortsat virke i lejeklubben.

Ellers ville en spiller der gør det godt på et lejemål pludselig bare kræve en masse ekstra løn, hvis han gjorde det godt, og så har dem der lejede ham glippet en permanent aftale, og samtidig udviklet en anden klubs spiller.

Altså ift løn og andre forhold - så har Carstensen allerede underskrevet den kontrakt - som AGF og ham har indgået, som lejemålet overgår til, såfremt AGF og spilleren ønsker at gøre det permanent.

Så kan slet ikke se hvad der skulle være til hindring for, at AGF kan få Carstensen i 4 år mere - såfremt Carstensen og AGF gerne vil fortsætte sammen.
Men klart hvis en anden klub kommer og siger, at "Hvis du siger nej til AGF, så vil vi købe dig fri direkte for det dobbelte, og give det dobbelte i løn" - så kan tingene ændre sig.
Han har ikke skrevet under på andet, end den låneaftale han er på i øjeblikket

Han har ikke skrevet under på andet, end den låneaftale han er på i øjeblikket

Mig bekendt har han underskrevet en kontrakt - der indeholder lejemålets forhold SÅVEL som de forhold - den overgår til, hvis Carstensen (og AGF) ønsker den skal være permanent.

Altså kan Carstensen ikke komme og bede om mere i løn.
Sælger kan ikke kræve mere i salg etc.

Mig bekendt har han underskrevet en kontrakt - der indeholder lejemålets forhold SÅVEL som de forhold - den overgår til, hvis Carstensen (og AGF) ønsker den skal være permanent.

Altså kan Carstensen ikke komme og bede om mere i løn.
Sælger kan ikke kræve mere i salg etc.
Når du siger "mig bekendt", hvor har du det så fra? Altså du behøver ikke være specifik på en person :) Men bare om det er fra en pålidelig kilde der ved konkret hvad hans aftale indeholder, eller mere at det bare er sådan det plejer at være. Nowak lyder som om han har mere end bare rygteindblik i forholdene. Men jeg håber da at du har ret :)

Når du siger "mig bekendt", hvor har du det så fra? Altså du behøver ikke være specifik på en person :) Men bare om det er fra en pålidelig kilde der ved konkret hvad hans aftale indeholder, eller mere at det bare er sådan det plejer at være. Nowak lyder som om han har mere end bare rygteindblik i forholdene. Men jeg håber da at du har ret :)
Ja - det er da interessant om det er viden eller gæt. Bare fordi noget er normalt i dag, kan det jo være man er i en situation hvor det er det unormale. Der sker vel stadig lejeaftaler fra højere hylder, hvor man ikke har aftalt et muligt videre forløb.

Men sådan som Det Hvide Snit refererede Carstensens fortalelse for nylig - så lød det som om AGF havde serveretten (som jeg husker deres podcast) og han gerne så sig selv i AGF. Men formuleringen kan selvfølgelig også være af den art, at de bare kunne sige ja til den ønskede løn :unsure:

Jeg nærlæste alle artikler og rygtebaserede skriverier da vi hentede ham. Orker ikke lige at finde alt frem lige nu, men det blev da beskrevet, at vi havde kontrakten klar.

Jeg frygter, at Bejimos forlængelse desværre er hæmmet af, at han nu spiller i forsvaret. Jeg tror, han savner sine raids, og jeg tror, han vil forsøge at komme til en klub, hvor han igen kan husere på wingbacken.
Kan godt frygte du har ret. Og med Jacob Andersen på vej tilbage og en Carstensen, som kun er blevet bedre, er der meget mere værdi for holdet, at han spiller i forsvaret - selvom han nok stadig ville være den bedste wingback.

Men vi må se hvordan kortene bliver blandet efter vinterpausen. Med Tingager tilbage kan Dalsgaard skubbes ud på højre side af forsvaret igen, så Bejimo igen kan rotere med Carstensen. Og måske JP ser Jacob Andersen mere som backup på højre forsvarsside end som wingback - som jeg husker det, var han centerforsvarer som ungdomsspiller.

Men under alle omstændigheder, så har Carstensen været i tre udenlandske klubber på 3,5 år siden han skiftede fra Silkeborg til Genk. AGF er hans fjerde klub siden sommeren 2022, så jeg kan forestille mig at han også gerne snart vil have lidt ro på og være et sted hvor han spiller kontinuerligt. Det ser han ud til at få i AGF, tæt på familie og med i en mesterskabskamp og et nyt stadion om ikke så længe. Jeg er ikke bange for, at man ikke finder en løsning, hvis man gerne vil have ham. Køln vil tydeligvis gerne af med ham.

Jeg har gravet lidt mere i Oskar Øhlenschlæger-historien. Her er, hvad jeg får fortalt:

AGF bød første gang i vinter. Dengang var buddet seks mio.

I sommer var buddet 15 mio.

Nu skulle man have budt 21 mio.

Men meldingen er, at Salzburg er favorit til at købe ham, mens de to Prag-klubber lurer i kulissen.

Jeg har også talt med en (yngre) scout, som mener, han blot ville være trupspiller i AGF. Det er alligevel noget af en melding om en spiller, der er nomineret til Årets Unge Spiller i Norge, men ikke desto mindre var det holdningen. Den slags handler vel i høj grad om øjnene, der ser, og unge øjne kan i nogle tilfælde have tendens til at se sort/hvidt. 😉

I vinters (januar) blev Oskar Øhlenschlæger solgt fra Vendsyssel til Fredrikstad for ca. 2 mio. kr. - mon ikke han var solgt til AGF hvis man bød 6 mio. i vinters?

I vinters (januar) blev Oskar Øhlenschlæger solgt fra Vendsyssel til Fredrikstad for ca. 2 mio. kr. - mon ikke han var solgt til AGF hvis man bød 6 mio. i vinters?
1000003358.webp
Som jeg har skrevet tidligere, var der også et problem ift. spilletid og løn hos AGF. Man kan også forestille sig, at Vendsyssel har bedt om en pæn videresalgsklausul, og at AGF i stedet forsøgte med et højere bud. Den detalje blev ikke nævnt for mig.

Altså 21 millioner kroner, for en spiller fra Norge er et voldsomt stort beløb for AGF, så er han købt for mere end blot at være trup spiller.
Som jeg forstår det, er han central-til-offensiv midtbanespiller.

Det er sandsynligt, at begge AGFs nuværende 10'ere er væk til næste sæson, og allerede på kort sigt AGF har brug for et kompetent alternativ til Yakob som offensivt indstillet 8'er. Det kan fint give mening at kaste solide penge efter en spiller, som man ser som indskifter i foråret (på kort sigt: trupspiller), men som om et halvår eller to kan vokse ind i en bærende rolle (på længere sigt: mere end trupspiller).

Jeg frygter, at Bejimos forlængelse desværre er hæmmet af, at han nu spiller i forsvaret. Jeg tror, han savner sine raids, og jeg tror, han vil forsøge at komme til en klub, hvor han igen kan husere på wingbacken.
Beijmo virker dog til at få en mere og mere bærende rolle på holdet, og han er nu også viceanfører. I praksis er han vel også bedste bud på en ny AGF-anfører, når Mortensen engang bliver faset ud. Det ansvar og ejerskab er måske lettere at kombinere med en plads i forsvaret, og måske kan man sælge Beijmo på den rolle i et år ekstra eller to.

Som AGF lægger på i spillet (og måske især med Tingager tilbage), kan der også blive mere frihed til at gå med frem som yderstopper. Så skal han nok kunne lave nogle raids.

View attachment 5738
Som jeg har skrevet tidligere, var der også et problem ift. spilletid og løn hos AGF. Man kan også forestille sig, at Vendsyssel har bedt om en pæn videresalgsklausul, og at AGF i stedet forsøgte med et højere bud. Den detalje blev ikke nævnt for mig.

Ja, det ligner prisen var omkring 2,5 mio. DKK i vinters - der er stadig et stykke op til 6 mio. - men spilleren skal selvfølgelig også sige ja + videresalgsklausuler kan være relevante.

Ja, det ligner prisen var omkring 2,5 mio. DKK i vinters - der er stadig et stykke op til 6 mio. - men spilleren skal selvfølgelig også sige ja + videresalgsklausuler kan være relevante.

Jep. Bold skrimev også tre mio. Jeg videreformidler blot den information, jeg modtager. 🫡

Det krævede jo at han også selv kunne se ideen i det. Kan godt forstå, hvis han synes der var lidt langt til spilletid hos AGF, med det antal midtbanespillere vi havde på det tidspunkt.

Beijmo har jo tidligere (tilbage under Rösler) beklaget sig over at skulle spille i forsvaret og det ser jeg som et problem i forhold til en forlængelse, samtidig med at vi gerne vil købe Carstensen. Så jeg tror nærmere at det er et enten/eller med de to. Som Carstensen spiller i øjeblikket mister AGF vel også lysten til at give Beijmo en guldrandet kontrakt. Men det er svært at vide, hvad der er bedst økonomi i for AGF. Jeg tror at Carstensen koster mere end 4 mio. og lønnen er sikkert også et problem. Så mon ikke AGF skal smide et pæn sign-on fee oveni for at få Carstensen på en "normal" løn?

Med Jakob Andersen tilbage i vinterpausen skal vi heller ikke have tre højre wingbacks. Men vil Beijmo gerne fortsætte i det centrale forsvar, så skal vi selvfølgelig prøve at holde på ham.

Beijmo har jo tidligere (tilbage under Rösler) beklaget sig over at skulle spille i forsvaret og det ser jeg som et problem i forhold til en forlængelse, samtidig med at vi gerne vil købe Carstensen. Så jeg tror nærmere at det er et enten/eller med de to. Som Carstensen spiller i øjeblikket mister AGF vel også lysten til at give Beijmo en guldrandet kontrakt. Men det er svært at vide, hvad der er bedst økonomi i for AGF. Jeg tror at Carstensen koster mere end 4 mio. og lønnen er sikkert også et problem. Så mon ikke AGF skal smide et pæn sign-on fee oveni for at få Carstensen på en "normal" løn?

Med Jakob Andersen tilbage i vinterpausen skal vi heller ikke have tre højre wingbacks. Men vil Beijmo gerne fortsætte i det centrale forsvar, så skal vi selvfølgelig prøve at holde på ham.

Og så kan Dalsgaard stoppe til sommer - og Beijmo være fast der.
Mølgaard kan vi ikke regne med kommer tilbage.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back