New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 321K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Det er nok også begrænset hvor mange der vil skifte til et hold der ligger nummer 1 og bare forvente at blive førstevalg fra dag 1. Men vi har nogle åbenlyse mangler, og det er ikke optimalt at aldrene spillere som Hansen og PM reelt ingen konkurrence har. Jeg vil kunne leve med at vente med målmandsposten til sommer, men vi skal død og pine have en angriber der kan presse PM og gerne være god nok til at overtage pladsen. Derudover er vi også lidt tynde på 8/10'er pladsen. Tre seniorspillere til to midtbanepladser er lidt tyndt, og det koster for meget at rykke Arnstad derned. Jeg så gerne en midtbanespiller mere med tekniske færdigheder. Selvom Haugstrup havde t fint indhop i Silkeborg, så er han jo stadig meget grøn, og kan sagtens stadig få chancer, selvom vi skulle hente en dygtig teknisk 8'er. Oehlenslæger har været nævnt, og passer som profil tilsyneladende til den rolle, og jeg har selv nævnt Fraulo i Glatnak der har kontraktudløb til sommer.

Kan vi få Serra og Badji ud og hente Adamsen og James, så er det på papiret et rigtig godt bytte. Men det bliver nok en dyr og svær øvelse at komme af med de to førstnævnte.

Tanken var mest at skulle vi hente nogen, som forstærkede os markant nok til at kunne forvente at holde helt til slut - så kræver det erstatninger af en anden hylde end vi er vant til. Og det vil imo være spillere som ville forvente at spille.
Henter vi internt i superligaen, tænker jeg du har ret.

Tanken var mest at skulle vi hente nogen, som forstærkede os markant nok til at kunne forvente at holde helt til slut - så kræver det erstatninger af en anden hylde end vi er vant til. Og det vil imo være spillere som ville forvente at spille.
Henter vi internt i superligaen, tænker jeg du har ret.
Jeg tror CV kan have held med at hive en kanin op af hatten i vintervinduet. Det er VM år, og AGF kommer til at overvintre minimum som 2er i Superligaen. Så en spiller der ikke rigtigt får spilletid i sin klub, kunne godt være fristet af et lejemål i AGF i foråret, ikke mindst fordi truppen er så smal, så der er gode muligheder for spilletid.

Til den kommende halvsæson håber jeg, vi henter Mølgaard, Andersen og Camara - og så James og måske Callø - men hvis Mølgaard ser ud til at blive helt fit, så synes jeg, vi skal give ham resten af sæsonen i Fremad. Og så forhåbentlig Oskar Øhlenschlæger, hvis vi kan få ham for under 25 mio. kr.

Så vil vi have vist truppen, at vi stoler 100% på dem, og vi vil have en trup med rigtig stærke konkurrenter på alle pladser. Vi ville kunne stille et reservehold med:

Wahlstedt

Andersen - Mølgaard - Dalsgaard - AJ - Emmery

Poulsen - Øhlenschlæger

Jørgensen - Kristjansson

Serra

Og så er der stadig Hutters, Haugstrup, James, Tchamche og Badji. Det er en trup, der kan gøre os til mestre for første gang i 40 år. Og det er en trup med fremtid i.

Skal vi godt igennem forårets tætte program, hvor vi møder hold med brede bænke, skal vi også have brede bænke.

Man spiller med 10 markspillere fra start, men halvdelen af disse startere slutter ikke på banen.

FCK kunne i søndags sætte Moukoko, Claesson, Meling og Delaney ind, vi kunne sætte unge spillere ind. Vi skal ikke droppe de unge spillere, men det ville være godt med mere kvalitet til at erstatte trætte spillere mere 1:1 end vi har set i de sidste kampe.

Jeg tror CV kan have held med at hive en kanin op af hatten i vintervinduet. Det er VM år, og AGF kommer til at overvintre minimum som 2er i Superligaen. Så en spiller der ikke rigtigt får spilletid i sin klub, kunne godt være fristet af et lejemål i AGF i foråret, ikke mindst fordi truppen er så smal, så der er gode muligheder for spilletid.

Men er det ikke også nu, at der er momentum til at hente spillere som vi måske ikke kunne lokke til tidligere.

Her tænker jeg måske ikke på leje men en som tror på projektet og vil investere foråret i, at komme ud og spille Europæisk til næste år. Det er der selvfølgelig ingen garanti for men muligheden ser større ud end længe set 🤞

Jeg tror heller ikke vi henter 3-4 profiler ind men følger den nuværende strategi. Derfor ser jeg måske noget "bytteri" med Wahlstedt/Badji/Serra = 1-2 nye spillere. Derudover kommer spillerne fra El Cambio ind til U19 truppen - måske Borgere går direkte i førsteholdstruppen men jeg tænker han lige skal lære lidt taktisk.

CV har allerede udtalt, at truppen er 1–2 spillere for lille.

Samtidig ser vi en tendens mod de hold, vi kommer til at møde i medaljespillet. Vi foretager enten under fem udskiftninger eller først de sidste efter minut 90. Det skyldes formentlig, at vi ikke føler, niveauet er højt nok på de spillere, vi sætter ind.

Vi skal naturligvis ikke forstyrre dynamikken i truppen, men stemningen er i øjeblikket - sandsynligvis - så stærk, at det ville være lettere at integrere et par nye spillere uden at rykke ved balancen. Samtidig tror jeg også, at de spillere, der kæmper sig igennem mere, end de måske burde (Bech, Poulsen, Yakob og Mortensen), godt kan se fornuften i, at vi får mulighed for at rotere mere, end vi gør nu.

Jacob Nielsen og Lars Fournais har vel heller aldrig været så tæt på guld/sølv som de er nu, så spørgsmålet er nok også, om de ikke ser om man kan "skyde lidt genvej" ikke ved, at gå på kompromis med strategien, men måske ved at hente en Ganchas 6 måneder før end forventet/budgetteret.

Vi skal ikke droppe de unge spillere, men det ville være godt med mere kvalitet til at erstatte trætte spillere mere 1:1 end vi har set i de sidste kampe.
Det er efter min mening selvmodsigende. Hvis vi henter tre performance-spillere - f.eks. en til midtbanen, en kant og en til angrebet, så 'dropper' vi praktisk talt Haugstrup, Emmery, Kristjansson og Tchamche. Det vil bremse deres udvikling og muligvis betyde, at de ikke kommer til at slå igennem i AGF.

Det er efter min mening selvmodsigende. Hvis vi henter tre performance-spillere - f.eks. en til midtbanen, en kant og en til angrebet, så 'dropper' vi praktisk talt Haugstrup, Emmery, Kristjansson og Tchamche. Det vil bremse deres udvikling og muligvis betyde, at de ikke kommer til at slå igennem i AGF.
Både og.

HVis man ser på hvor mange indkiftninger vi laver mod FCN, FCK, BIF og FCM, og hvornår de falder, så synes jeg der er en tendens., Dels skifter vi ikke altid 5 - senest i FCK kampen, hvor vi kun undlod at benytte alle indskiftningerne, og dels kommer de meget senere - der er flere i 90+4 f.eks.

Så hvis Jakob Poulsen alligevel hellere kun vil skifte 4, end at bringe Emmery, så bliver han jo ikke holdt tilbage af den grund.

• Like
Reactions: fsc
Jeg har stor tillid til, at CV kan slå den rette balance mellem talentudvikling og styrkelse her og nu.

Samtidig er jeg lidt spændt på, hvor langsigtet, vi kommer til at tænke nu her ... Slår vi OB ud af pokalen og slår vi Randers på fredag - så ferierer vi som 1ere i ligaen og er kun et dobbeltopgør fra en pokalfinale. Det dufter stærkt og sødt af europæisk fodbold til næste sæson - og i så fald kan vi stå med en trup, der skal forstærkes mærkbart i bredden ... samtidig med, at vi har adskillige kontraktudløb og en høj gennemsnitsalder i start elleve.

Det kunne godt tale for, at vi bør røre mere på os end KEP anbefaler. Nu, jeg tænker nærmere over det tror jeg, det altid er en god ide at gøre det modsatte af, hvad KEP anbefaler - helt generelt.

Både og.

HVis man ser på hvor mange indkiftninger vi laver mod FCN, FCK, BIF og FCM, og hvornår de falder, så synes jeg der er en tendens., Dels skifter vi ikke altid 5 - senest i FCK kampen, hvor vi kun undlod at benytte alle indskiftningerne, og dels kommer de meget senere - der er flere i 90+4 f.eks.

Så hvis Jakob Poulsen alligevel hellere kun vil skifte 4, end at bringe Emmery, så bliver han jo ikke holdt tilbage af den grund.
Det er en god observation med de færre udskiftninger mod de bedste hold. Det er svært at sige, om talenterne skal modnes, før de er klar til at spille en rolle mod de bedste, eller om JP vurderer, at der skal forstærkninger ind, som han kan bruge i de kampe.

Det sidste ville være en dårlig nyhed, for så ville de 2-3 nye spillere fra den høje hylde selvfølgelig ikke holde fri-weekend mod OB, Viborg, Fredericia osv. for at gøre plads til talenterne

Har meget svært ved og se, at Grønbæk skulle være realistisk

Det kommer jo an på, om Grønbæk gerne vil til at spille fodbold. 89 minutter er det blevet til i Serie A, 60 af de minutter stammer fra den første kamp i sæsonen. Han har fået lidt skraldeminutter i Serie A foruden 120 minutter i pokalen her på det seneste men meget tyder på, Genoa anser Grønbæk som reservespiller og ikke har tænkt sig at udvikle ham.

Der er sikkert større sandsynlighed for det ikke sker bl.a er der nogle kontraktmæssige forhold i lejeaftalen med Genoa vi ikke kender til, ej heller hvad Rennes vil og naturligvis Grønbæk selv men jeg fastholder, det ikke er urealistisk til en grad, hvor jeg håber, CV forsøger sig.

Situationen i Genoa må være uholdbart for Grønbæk.

Økonomi ifm nyerhvervelser/forlængelser - case Beijmo:

Mon ikke jeg kan bringe dette emne op i denne tråd?

Beijmo´s kontrakt står til ophør sommeren 26.....hvordan foregår spillet omkring økonomien? Nogen der VED noget ( ikke gisninger, tak )?? Jeg kunne sagtens forestille mig GF tilbyde ham et sign-on-fee al la det en kontraktfri spiller ville kunne kræve...dette beløb er jeg da villig til at være i premium klassen til en spiller man allerede har og ved har præsteret, kender klubben, trænere og medspillere end bruge beløbet på én hvor uden tvivl kræver lidt tid inden det hele spiller...og jo, Beijmo må da også stå til en pæn lønforhøjelse/samlet pakke, sådan må det være....nogen der VED noget, hvordan det fungerer?

Last edited:
Det er en god observation med de færre udskiftninger mod de bedste hold. Det er svært at sige, om talenterne skal modnes, før de er klar til at spille en rolle mod de bedste, eller om JP vurderer, at der skal forstærkninger ind, som han kan bruge i de kampe.

Det sidste ville være en dårlig nyhed, for så ville de 2-3 nye spillere fra den høje hylde selvfølgelig ikke holde fri-weekend mod OB, Viborg, Fredericia osv. for at gøre plads til talenterne
Præcis, de gider ikke sidde ude mod VB, Fredericia, OB osv men det er jo heller ikke dem vi skal møde i de 10 kampe i medaljespillet.

Derfor kan man f.eks. godt hente Ganchas ½ år før tid, som afløser for Kahl der f.eks smutter i sommeren 2026 - og så erstattes af Camara?

Vi har trods alt udløb til Dalsgaard, Beijmo, Kahl, Carstensen, Jørgensen og Poulsen. Ligesom i hvrtfald Arnstad ligner et oplagt salg.

Så en Ghanchas ½ år før tid for Kahl og Øhlenslæger ½ år før tid for Arnstad, det ødelægger muligvis ikke noget overhovedet

Men er det ikke også nu, at der er momentum til at hente spillere som vi måske ikke kunne lokke til tidligere.

Her tænker jeg måske ikke på leje men en som tror på projektet og vil investere foråret i, at komme ud og spille Europæisk til næste år. Det er der selvfølgelig ingen garanti for men muligheden ser større ud end længe set 🤞

Jeg tror heller ikke vi henter 3-4 profiler ind men følger den nuværende strategi. Derfor ser jeg måske noget "bytteri" med Wahlstedt/Badji/Serra = 1-2 nye spillere. Derudover kommer spillerne fra El Cambio ind til U19 truppen - måske Borgere går direkte i førsteholdstruppen men jeg tænker han lige skal lære lidt taktisk.
Det kan helt klart give mening at gå efter en høj talenthylde, som bedre vil kunne lokkes, hvis vi skulle ligge nr. 1 henover vinteren. Men jeg synes klart også at vi skal tænke langsigtet, dvs. ikke begynde at leje profiler, der skal gå direkte ind på holdet i foråret. Vi skal hente forstærkninger, men de skal være indstillet på at spilles sig langsomt ind på holdet og være stamspillere i næste sæson. Lykkes det, kan vi også med større ro sige farvel til nogle af dem der har kontraktudløb.

Det kommer jo an på, om Grønbæk gerne vil til at spille fodbold. 89 minutter er det blevet til i Serie A, 60 af de minutter stammer fra den første kamp i sæsonen. Han har fået lidt skraldeminutter i Serie A foruden 120 minutter i pokalen her på det seneste men meget tyder på, Genoa anser Grønbæk som reservespiller og ikke har tænkt sig at udvikle ham.

Der er sikkert større sandsynlighed for det ikke sker bl.a er der nogle kontraktmæssige forhold i lejeaftalen med Genoa vi ikke kender til, ej heller hvad Rennes vil og naturligvis Grønbæk selv men jeg fastholder, det ikke er urealistisk til en grad, hvor jeg håber, CV forsøger sig.

Situationen i Genoa må være uholdbart for Grønbæk.
Jeg tænker det er 99% urealistisk af økonomiske årsager.

1. Genoa har med garanti betalt en pæn sum for at leje ham, så Rennes ikke bare mister penge på ham i det år han ikke er der. De har en frikøbsklausul på 10,5 mio euro, hvilket er ca 4 mio. euro lavere end det Rennes gav for Grønbæk et år tidligere, så det er ikke utænkeligt at Genoa har betalt 2 mio. euro for at leje ham. Vil Genoa bare opgive de penge ved at annullere aftalen? Det er tror jeg ikke. Og Rennes vil næppe undlade at opkræve det fulde lejebeløb, hvis ikke der står en klub, som vil betale mindst det samme, hvilket AGF næppe kan for en 5 måneders lejeaftale uden mulighed for at gøre den permanent.
2. Genoa betaler sikkert en lang mere i lønbidrag end vi nogensinde vil kunne. Det er nok ikke urealistisk at han ligger på 500-600.000 om måneden i løn og Genoa betaler 100%.

Så mit umiddelbare bud er, at det vil koste i omegnen af 1 mio. euro at leje ham resten af sæsonen, samt ca. 2.5-3 mio. euro i lønbidrag. Det er helt og aldeles umuligt for AGF for en halv sæson.

Det kan helt klart give mening at gå efter en høj talenthylde, som bedre vil kunne lokkes, hvis vi skulle ligge nr. 1 henover vinteren. Men jeg synes klart også at vi skal tænke langsigtet, dvs. ikke begynde at leje profiler, der skal gå direkte ind på holdet i foråret. Vi skal hente forstærkninger, men de skal være indstillet på at spilles sig langsomt ind på holdet og være stamspillere i næste sæson. Lykkes det, kan vi også med større ro sige farvel til nogle af dem der har kontraktudløb.
Hvis de er gode nok, så går de selvfølgelig direkte ind på holdet. Jeg tænker ikke det er utænkeligt, at en teknisk dygtig 8'er ret hurtigt kan tage pladsen ved siden af Solbakken i stedet for Yakob. Lad os sige vi får fat i en "Arnstad-klon" på 8'eren, så bliver det ikke en langsom indkøring med næste sæson som mål. Det samme på Kahls plads, hvor en dygtig forsvarsspiller hurtigt kan erobre pladsen, særligt hvis Kahl ikke vil forlænge. Så er der hele opstarten og 4 kampe i grundspillet inden det går løs i mesterskabsspillet. Er de nye spillere dygtige nok, så kommer JP også til at spille dem. På samme måde som han har smidt en spiller som Badji helt ud af kamptruppen af den simple årsag at han simpelthen bare ikke er dygtig nok.

1. Genoa har med garanti betalt en pæn sum for at leje ham, så Rennes ikke bare mister penge på ham i det år han ikke er der. De har en frikøbsklausul på 10,5 mio euro, hvilket er ca 4 mio. euro lavere end det Rennes gav for Grønbæk et år tidligere, så det er ikke utænkeligt at Genoa har betalt 2 mio. euro for at leje ham. Vil Genoa bare opgive de penge ved at annullere aftalen? Det er tror jeg ikke. Og Rennes vil næppe undlade at opkræve det fulde lejebeløb, hvis ikke der står en klub, som vil betale mindst det samme, hvilket AGF næppe kan for en 5 måneders lejeaftale uden mulighed for at gøre den permanent.
2. Genoa betaler sikkert en lang mere i lønbidrag end vi nogensinde vil kunne. Det er nok ikke urealistisk at han ligger på 500-600.000 om måneden i løn og Genoa betaler 100%.

Så mit umiddelbare bud er, at det vil koste i omegnen af 1 mio. euro at leje ham resten af sæsonen, samt ca. 2.5-3 mio. euro i lønbidrag. Det er helt og aldeles umuligt for AGF for en halv sæson.

Det ved jeg ikke, om jeg er helt enig i af 2 årsager:

Rennes mangler ikke penge, hvis du har ret i de beløb er 1 mio. euro ingenting.
Noget kan tyde på, Rennes allerede vil videre fra Grønbæk og investeringen bliver ikke beskyttet ved at Grønbæk får splinter i måsen heller ikke i Serie A.

I Superligaen kan Grønbæk komme tilbage på rette spor og vi har i AGF bevist mere end en gang, vi kan kickstarte en spillers karriere igen.

Men ja, der er da givetvis noget økonomi der skal gå op i en højere enhed men var jeg Grønbæk og Rennes, synes jeg, det er lidt en no-brainer

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back