Jeg tænker primært, at Felix Beijmos forlængelse er yderst tvivlsom pga- økonomi og timing i karrieren.
Han bliver 28 år om lidt, er snart fri på markedet og må være meget eftertragtet. Den tror jeg ikke, at AGF kan hive i land.
Og så kan Dalsgaard stoppe til sommer - og Beijmo være fast der.
Mølgaard kan vi ikke regne med kommer tilbage.
Tobias Mølgaard træner fuldt med, der er et eller andet med de der hulfodsskader, det skulle efter sigende gøre piv ondt i lang tid, selvom scenen er helet helt op. Men der er noget med nerverne der tager længere tid, så når smerterne er væk, så er skaden også væk. Men det tager naturligvis et stykke tid, inden han er tilbage på 100%.
Jacob Andersen skulle efter planen træne fuldt med i vinteropstarten, og han har vel allerede været igang med bold i et stykke tid nu. Så mon ikke han også bliver klar.
Så er der i princippet 6 spillere i truppen der kan dække HCB/HWB:
Henrik Dalsgaard (primært HCB)
Jonas Jensen-Abbew (primært HCB)
Tobias Mølgaard (primært HCB)
Felix Beijmo (primært HWB)
Rasmus Carstensen (primært HWB)
Jacob Andersen (primært HWB)
Det er umiddelbart 2-3 for mange, men den store udrensning bliver nok først til sommer, når det er klart hvor tæt Andersen og Mølgaard er på start 11.
Jeg vil tro CV forsøger at forlænge med Beijmo, og få en permanent aftale med Carstensen, imens Dalsgaard og Abbew nok er færdige.
Mølgaard er blevet forsøgt på VCB, og det er måske planen at han skal der over, Andersen er lidt en dark horse, han skal vel et niveau op i forhold til før skaden, for at kunne konkurrere, så han bliver måske mere talent end førstevalg, eller alternativt lejet ud.