New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 324K
Status
Not open for further replies.
Men skal nok ligge alt for meget i et ElCampo interview, men Beijmo aviser da ikke noget, lidt som MA i sin tid.
Campo er skam et seriøst medie, hvis det er det, du mener.

Jeg håber med samtlige fibre i mit midaldrende korpus, at Beijmo bliver resten af karrieren. Jeg vil gå så langt som at love at købe en trøje med hans navn på, såfremt han forlænger 🤞🏻

Men jeg frygter, FCK kalder.

Last edited:
Jeg frygter, at Bejimos forlængelse desværre er hæmmet af, at han nu spiller i forsvaret. Jeg tror, han savner sine raids, og jeg tror, han vil forsøge at komme til en klub, hvor han igen kan husere på wingbacken.
Om han spiller den ene eller anden position tror jeg ikke betyder ret meget.....tror det handler om 70% økonomi, 25% sportslige muligheder og så 5% hvor træneren vil bruge ham

Men under alle omstændigheder, så har Carstensen været i tre udenlandske klubber på 3,5 år siden han skiftede fra Silkeborg til Genk. AGF er hans fjerde klub siden sommeren 2022, så jeg kan forestille mig at han også gerne snart vil have lidt ro på og være et sted hvor han spiller kontinuerligt. Det ser han ud til at få i AGF, tæt på familie og med i en mesterskabskamp og et nyt stadion om ikke så længe. Jeg er ikke bange for, at man ikke finder en løsning, hvis man gerne vil have ham. Køln vil tydeligvis gerne af med ham.
Det er meget muligt der ligger en fornuftig aftale med Køln, hvor man kan frikøbe ham til lav pris. Knasten er sikkert lønforskellen.

Hvis man har udfærdiget en aftale fra dag 1, må der ligge en eksekverbar option for AGF med aftalt løn og sign-on.

Det kan sagtens have været aftalt at man ikke kunne mødes på lønnen i første omgang og derfor indgik lejeaftale med forkøbsret, men parkerede slagsmålet om lønnen i form af en klausul i Carstensens favør. (Man kan stort set altid blive enige, hvis en part giver sig). Tanken var sikkert at Carstensen ville blive glad for Århus og være til at forhandle med, når det halve år var gået. Og ellers er der Jacob Andersen og evt. Beijmo.

Carstensen afslørede nok lidt af sin hånd med sin tilkendegivelse. Så må vi se hvad de kan blive enige om.

Campo er skam et seriøst medie, hvis det er det, du mener.

Jeg håber med samtlige fibre i mit midaldrende korpus, at Beijmo bliver resten af karrieren. Jeg vil gå så langt som at love at købe en trøje med hans navn på, såfremt han forlænger 🤞🏻

Men jeg frygter, FCK kalder.
Jeg vægter ElCampo på niveau med Tipsbladet og over fx Bold.dk
Det jeg mente var at drt ofte bliver sådan nogle sniksnak udtalelser.
Intet skal udelukkes og ingen broer skal brændes af.
Til næste sæson er ham den fartglade Mexicaner vel ved at være tilbage så jeg tror ikke FCK er det mest oplagte for Felix.
Men der jo desværre lidt for mange eksempler de seneste år på en trist Traffik mellem de rigtige og falske hviiie

Jeg tænker primært, at Felix Beijmos forlængelse er yderst tvivlsom pga- økonomi og timing i karrieren.

Han bliver 28 år om lidt, er snart fri på markedet og må være meget eftertragtet. Den tror jeg ikke, at AGF kan hive i land.

Og så kan Dalsgaard stoppe til sommer - og Beijmo være fast der.
Mølgaard kan vi ikke regne med kommer tilbage.
Tobias Mølgaard træner fuldt med, der er et eller andet med de der hulfodsskader, det skulle efter sigende gøre piv ondt i lang tid, selvom scenen er helet helt op. Men der er noget med nerverne der tager længere tid, så når smerterne er væk, så er skaden også væk. Men det tager naturligvis et stykke tid, inden han er tilbage på 100%.

Jacob Andersen skulle efter planen træne fuldt med i vinteropstarten, og han har vel allerede været igang med bold i et stykke tid nu. Så mon ikke han også bliver klar.

Så er der i princippet 6 spillere i truppen der kan dække HCB/HWB:
Henrik Dalsgaard (primært HCB)
Jonas Jensen-Abbew (primært HCB)
Tobias Mølgaard (primært HCB)
Felix Beijmo (primært HWB)
Rasmus Carstensen (primært HWB)
Jacob Andersen (primært HWB)

Det er umiddelbart 2-3 for mange, men den store udrensning bliver nok først til sommer, når det er klart hvor tæt Andersen og Mølgaard er på start 11.

Jeg vil tro CV forsøger at forlænge med Beijmo, og få en permanent aftale med Carstensen, imens Dalsgaard og Abbew nok er færdige.

Mølgaard er blevet forsøgt på VCB, og det er måske planen at han skal der over, Andersen er lidt en dark horse, han skal vel et niveau op i forhold til før skaden, for at kunne konkurrere, så han bliver måske mere talent end førstevalg, eller alternativt lejet ud.

Så er der i princippet 6 spillere i truppen der kan dække HCB/HWB:
Henrik Dalsgaard (primært HCB)
Jonas Jensen-Abbew (primært HCB)
Tobias Mølgaard (primært HCB)
Felix Beijmo (primært HWB)
Rasmus Carstensen (primært HWB)
Jacob Andersen (primært HWB)
Det er umiddelbart 2-3 for mange, men den store udrensning bliver nok først til sommer, når det er klart hvor tæt Andersen og Mølgaard er på start 11.

Er det ikke nærmere 1-2 for meget? til to pladser skal der gerne være 4 spillere. Og lige nu er Dalsgaard 1. reserve for Tingager også.

så gerne Bejmo, Carstensen og Andersen blev 3 ud af 4. Også den 4. er en Dalsgaard type, som også kan vikariere for Tingager.

Er det ikke nærmere 1-2 for meget? til to pladser skal der gerne være 4 spillere. Og lige nu er Dalsgaard 1. reserve for Tingager også.

så gerne Bejmo, Carstensen og Andersen blev 3 ud af 4. Også den 4. er en Dalsgaard type, som også kan vikariere for Tingager.
Meget enig.

Hvis vi har 3 HCB (hvoraf Mølgaard har spillet 30-40% af kampene på nedsat styrke de sidste 24 måneder), AJ og Dalsgaard, så har vi kun Tingager og Kahl som alternativer to de sidste to pladser i forsvaret. VI har ret beset 5 spillere til 3 pladser.

Last edited:

Jeg ved, alle herinde elsker KEP. I denne artikel demonstrerer han igen sin store visdom og refleksionsevne.
Jeg prøver at være venligt stemt og se argumentet.

AGFs trup er for smal, derfor vinder AGF næppe guld
AGF kan ikke købe spillere der gør en forskel.
AGF må ikke købe 3-4 spillere der forventer at skulle spille
AGF må holde fast på truppen hvor alle er involverede for at holde dynamikken.

Det er lidt forvirrende, for at sige det mildt. Men det er også en god øvelse at formulere sin egen position.

Jeg køber umiddelbart at man skal stole på den base der har gjort det så godt. Og det kan give udfordringer, hvis der kommer 3-4 til starteren. Men det afhænger også af hvordan det håndteres.

Det er svært at se erstatninger for Wahlstedt og Serra/Badji, der ikke samtidig skal starte - og hvis det bliver til et mesterskab skal det næsten være med Jæver og Paddy i starten-11. Dalsgaard har spillet i samtlige kampe, skulle han ofres?

JP har håndteret truppen fint, og hvis man forstærker holdet klogt skal han nok også klare det. Og hvem siger der er et mesterskab at få, hvis man ikke styrker holdet?

Jeg er også vægelsindet. Men jeg tror på det er nødvendigt at dyrke bredden og på at CV kan skaffe noget der kan gøre en forskel.

Jeg er faktisk delvist enig med KEP.. Vi skal ikke henre 3-4 nye spillere som skal forvente at gå i start 11. Derudover skal vi heller ikke sælge. Selvom Beijmo, Kahl osv. gerne vil videre, så skal de nok have sulten for at spille et forår i jagten på guld.

Vi skal holde os til strategien og tænke langsigtet.

Dermed ikke sagt der ikke godt kan ske noget - men det skal være nøje tænkt igennem. Wahlsted ud, Badji/Serra ud. James ind, også en målmand der reelt kan presse Hansen. (læg mærke til jeg har endten Badji eller Serra på, og der er jeg gået over til Badji skal ud, da jeg syntes der er noget ved Serra de sidste par indhop. )

Jeg er faktisk delvist enig med KEP.. Vi skal ikke henre 3-4 nye spillere som skal forvente at gå i start 11. Derudover skal vi heller ikke sælge. Selvom Beijmo, Kahl osv. gerne vil videre, så skal de nok have sulten for at spille et forår i jagten på guld.

Dermed ikke sagt der ikke godt kan ske noget - men det skal være nøje tænkt igennem. Wahlsted ud, Badji/Serra ud. James ind, også en målmand der reelt kan presse Hansen. (læg mærke til jeg har endten Badji eller Serra på, og der er jeg gået over til Badji skal ud, da jeg syntes der er noget ved Serra de sidste par indhop. )
Det er nok også begrænset hvor mange der vil skifte til et hold der ligger nummer 1 og bare forvente at blive førstevalg fra dag 1. Men vi har nogle åbenlyse mangler, og det er ikke optimalt at aldrene spillere som Hansen og PM reelt ingen konkurrence har. Jeg vil kunne leve med at vente med målmandsposten til sommer, men vi skal død og pine have en angriber der kan presse PM og gerne være god nok til at overtage pladsen. Derudover er vi også lidt tynde på 8/10'er pladsen. Tre seniorspillere til to midtbanepladser er lidt tyndt, og det koster for meget at rykke Arnstad derned. Jeg så gerne en midtbanespiller mere med tekniske færdigheder. Selvom Haugstrup havde t fint indhop i Silkeborg, så er han jo stadig meget grøn, og kan sagtens stadig få chancer, selvom vi skulle hente en dygtig teknisk 8'er. Oehlenslæger har været nævnt, og passer som profil tilsyneladende til den rolle, og jeg har selv nævnt Fraulo i Glatnak der har kontraktudløb til sommer.

Kan vi få Serra og Badji ud og hente Adamsen og James, så er det på papiret et rigtig godt bytte. Men det bliver nok en dyr og svær øvelse at komme af med de to førstnævnte.

Det er nok også begrænset hvor mange der vil skifte til et hold der ligger nummer 1 og bare forvente at blive førstevalg fra dag 1. Men vi har nogle åbenlyse mangler, og det er ikke optimalt at aldrene spillere som Hansen og PM reelt ingen konkurrence har. Jeg vil kunne leve med at vente med målmandsposten til sommer, men vi skal død og pine have en angriber der kan presse PM og gerne være god nok til at overtage pladsen. Derudover er vi også lidt tynde på 8/10'er pladsen. Tre seniorspillere til to midtbanepladser er lidt tyndt, og det koster for meget at rykke Arnstad derned. Jeg så gerne en midtbanespiller mere med tekniske færdigheder. Selvom Haugstrup havde t fint indhop i Silkeborg, så er han jo stadig meget grøn, og kan sagtens stadig få chancer, selvom vi skulle hente en dygtig teknisk 8'er. Oehlenslæger har været nævnt, og passer som profil tilsyneladende til den rolle, og jeg har selv nævnt Fraulo i Glatnak der har kontraktudløb til sommer.

Kan vi få Serra og Badji ud og hente Adamsen og James, så er det på papiret et rigtig godt bytte. Men det bliver nok en dyr og svær øvelse at komme af med de to førstnævnte.

Svaret er at hente James, Grønbæk på leje og en centralforsvarsdpiller - evt. en, der også kan gardere på wb.

Så er der mulighed for, at Arne kan gardere på 8eren, der er mulighed for, at Bech kan gardere på 9eren. Og man får kvalitet ind.

Har meget svært ved og se, at Grønbæk skulle være realistisk
Jeg synes heller ikke at vi har behov for at sætte Bech af holdet eller flytte Arnstad ned centralt. Vi skal passe på med ikke at ændre dynamikken for meget. En ung angriber der kan udfordre og lære af PM vil derimod være fint. Mere bredde til den venstre forsvarsside/wingback vil også være en velkommen tilføjelse. Igen helst ung og meget talentfuld. Hvis ikke Kahl forlænger meget snart, er jeg også ret sikker på at vi ser en spiller tilføjet der i det kommende vindue. Det kan selvfølgelig være en mulighed at lade Højer blive en overgangsfigur på pladsen.

Jeg tænker også at der ligger en plan klar for James Borgere, og det handler om at gøre plads til ham i 1. holdstruppen, ellers er det nok vanskeligt at konkurrere med de andre interesserede klubber. Så er der Gyamfi som jeg hælder til at sælge til Esbjerg, samt Badji som det lader til at JP har stillet krav til, som han mangler at indfri (han sagde vel noget i retning at at han havde fået chancen) samt Serra.

Serra skal til at finde sin indre motherfucker, for han har forudsætningerne, men lader til at mangle noget tro/motivation. Det kunne måske hjælpe at give ham chancen fra start imod OB og Fiete Arp, er de ikke begge tidligere Bayern München talenter. Han skal spille mod OB som han spillede imod Club Brugge, så kan han måske vende det, ellers skal han videre.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back