New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 322K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
– Jeg ved ikke, om jeg skal kommentere det så meget. Jeg synes, vi har en stærk trup. Det synes jeg helt generelt. Men vi er også klar over, at vi har en smallere trup end mange af konkurrenterne – dermed ikke sagt, at den skal være ligeså bred som deres, for det er ikke en ambition, vi har.

– Men vi kigger på det og forbereder os på alle transfervinduer. Så ser vi, hvad der måske kunne være brug for, og så må vi se, om de ting lykkes eller ej. Man er heller ikke altid selv helt herre over det, når man ikke vil bruge fem eller 10 millioner euro, siger han.

– Jeg er super glad for den trup, vi har, for dælen da. Jeg tror også på, at dem, vi har, nok skal blive hængende i hvert fald et halvt år mere. Det er planen indtil videre.

– Så ved vi godt, at der kan komme nogle og smide virkelig mange penge, og så må man overveje det en gang til. Men planen er helt klart, at vi har det her hold resten af sæsonen, slår Jakob Poulsen fast.

Jeg har gravet lidt mere i Oskar Øhlenschlæger-historien. Her er, hvad jeg får fortalt:

AGF bød første gang i vinter. Dengang var buddet seks mio.

I sommer var buddet 15 mio.

Nu skulle man have budt 21 mio.

Men meldingen er, at Salzburg er favorit til at købe ham, mens de to Prag-klubber lurer i kulissen.

Jeg har også talt med en (yngre) scout, som mener, han blot ville være trupspiller i AGF. Det er alligevel noget af en melding om en spiller, der er nomineret til Årets Unge Spiller i Norge, men ikke desto mindre var det holdningen. Den slags handler vel i høj grad om øjnene, der ser, og unge øjne kan i nogle tilfælde have tendens til at se sort/hvidt. 😉

Jeg har gravet lidt mere i Oskar Øhlenschlæger-historien. Her er, hvad jeg får fortalt:

AGF bød første gang i vinter. Dengang var buddet seks mio.

I sommer var buddet 15 mio.

Nu skulle man have budt 21 mio.

Men meldingen er, at Salzburg er favorit til at købe ham, mens de to Prag-klubber lurer i kulissen.

Jeg har også talt med en (yngre) scout, som mener, han blot ville være trupspiller i AGF. Det er alligevel noget af en melding om en spiller, der er nomineret til Årets Unge Spiller i Norge, men ikke desto mindre var det holdningen. Den slags handler vel i høj grad om øjnene, der ser, og unge øjne kan i nogle tilfælde have tendens til at se sort/hvidt. 😉
Tak for indblik.

Altså 21 millioner kroner, for en spiller fra Norge er et voldsomt stort beløb for AGF, så er han købt for mere end blot at være trup spiller.

Jeg synes det er spændende vi nu byder på spillere som nogle af de andre klubber der er i spil.

Når det er sagt, så synes jeg Solbakken spiller en forbilledlig kamp i dag. Absolut en af de bedste på banen.

Tak for indblik.

Altså 21 millioner kroner, for en spiller fra Norge er et voldsomt stort beløb for AGF, så er han købt for mere end blot at være trup spiller.

Jeg synes det er spændende vi nu byder på spillere som nogle af de andre klubber der er i spil.

Når det er sagt, så synes jeg Solbakken spiller en forbilledlig kamp i dag. Absolut en af de bedste på banen.
Jeg er enig. Der skulle også have været interesse fra mindre Bundesliga-klubber.

Solbakken var outstanding i dag. Det er skønt, han begynder at vise det niveau.

Mit største juleønske er en forlængelse til Beijmo. Han var fantastisk i de år hvor han spillede wingback, men jeg synes han er endnu bedre nede i forsvaret. Han er så vigtig. Stik ham en kontrakt på 5 år og lad ham være anføreren der leder os ind på det nye stadion.
Helt enig. I mine øjne er han vores med afstand vigtigste spiller og en sand professionel, der yderst sjældent er skadet eller i karantæne og altid leverer en helhjertet indsats. Hvis vi fortsætter med tre mand bagerst, kan jeg ikke forestille mig en bedre mand til den højre stopper end Felix.

Når man nu kommer fra Bundesligaen, giver det så ikke sig selv? :-)

Altså ift løn og andre forhold - så har Carstensen allerede underskrevet den kontrakt - som AGF og ham har indgået, som lejemålet overgår til, såfremt AGF og spilleren ønsker at gøre det permanent.

Så kan slet ikke se hvad der skulle være til hindring for, at AGF kan få Carstensen i 4 år mere - såfremt Carstensen og AGF gerne vil fortsætte sammen.
Men klart hvis en anden klub kommer og siger, at "Hvis du siger nej til AGF, så vil vi købe dig fri direkte for det dobbelte, og give det dobbelte i løn" - så kan tingene ændre sig.

Altså ift løn og andre forhold - så har Carstensen allerede underskrevet den kontrakt - som AGF og ham har indgået, som lejemålet overgår til, såfremt AGF og spilleren ønsker at gøre det permanent.

Så kan slet ikke se hvad der skulle være til hindring for, at AGF kan få Carstensen i 4 år mere - såfremt Carstensen og AGF gerne vil fortsætte sammen.
Men klart hvis en anden klub kommer og siger, at "Hvis du siger nej til AGF, så vil vi købe dig fri direkte for det dobbelte, og give det dobbelte i løn" - så kan tingene ændre sig.
Der er flere der skriver at AGF og RC allerede har underskrevet den kontrakt.

Men hvordan kan man være sikker på det?

Når man nu kommer fra Bundesligaen, giver det så ikke sig selv? :-)
Der er selvfølgelig noget med lønnen. Når man skifter fra superligaen til belgien og så videre til Bundesligaen, så er der nok noget løn, som kan blive en udfordring. Måske man kan give et par mio. ekstra, som Køln så kan bruge til at betale ham af med. Til sommer vil han være 2,5 år inde i sin kontrakt i køln og selvom det er umuligt at finde ud af hvor lang hans kontrakt er, så er det nok ikke helt forkert at antage, at han til sommer vil have 1,5 år tilbage. Det bør man sagtens kunne finde en løsning på, for Køln gider tydeligvis ikke have ham, efter de har sendt ham på leje to gange i træk til henholdsvis Polen og Danmark.

Der er flere der skriver at AGF og RC allerede har underskrevet den kontrakt.

Men hvordan kan man være sikker på det?
Jeg tænker det har været et krav for AGF, så man kan være sikker på, at man har ham, hvis men vælger at indløse klausulen. Så man ved at man ikke skal blive snigløbet af eksempelvis FCK.

Helt enig. I mine øjne er han vores med afstand vigtigste spiller og en sand professionel, der yderst sjældent er skadet eller i karantæne og altid leverer en helhjertet indsats. Hvis vi fortsætter med tre mand bagerst, kan jeg ikke forestille mig en bedre mand til den højre stopper end Felix.
Meget svært at være uenig. Han er næsten blevet bedre på den plads end på wingbacken. Han er overraskende sikker dernede og tilmed relativt stærk i hovedspillet. Sammen med Tingager, Links og Arnstad vores vigtigste mand. Han blive 28 til januar, så vi skal krydse fingre for, at større ligaer ikke ser det store udviklingspotentiale i ham. Men ret beset bør han være meget interessant for rigtig mange klubber.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back