New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 324K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
men giver det virkeligt mere at have serra liggende, end en uerfaren Tchamche? det er jeg ikke 100% sikker på
Jeg tror det vil gøre mere skade end gavn for Tchamche, hvis han pludseligt skulle starte inde i 8 kampe i slutspillet pga. en skade til PM. Vi skal naturligvis prioritere talenterne, men også bringe dem i spil på en måde, hvor de har bedst mulighed for at lykkedes.

Og så er vil tilbage ved, om vi fremover stadig vil allokere pladsen som angriber til en aldrende herre. Mange ønsker Adamsen ind som en ny PM men de offensive pladser, er der hvor de store salg bliver lavet.

Det er selvfølgelig en afvejning om output her og nu vs. en mulig fremtidig transfer - samt naturligvis, om man har et ungt talent som er stort nok til at tage pladsen. Det bliver nogle spændende vinduer vi ser ind i - mener vi det og fastholder det unge fokus som CV har talt om eller kommer vi lidt på slingrekurs fordi det er gået over forventning i denne sæson :unsure:
Måske vi ender med en kombi, hvor der er en aldrende spiller i front men man tror så meget på f.eks. Borgere at han skal tage over hurtigst muligt (næste sæson f.eks.). I så fald kører man nok videre med PM/Serra/Badji, uden at bruge midler på et nyt alternativ.

Måske vi ender med en kombi, hvor der er en aldrende spiller i front men man tror så meget på f.eks. Borgere at han skal tage over hurtigst muligt (næste sæson f.eks.). I så fald kører man nok videre med PM/Serra/Badji, uden at bruge midler på et nyt alternativ.

Jeg er på Holmertz hold. Hverken James eller Tchamche skal være 1. angriber allerede nu, det er en alt for svær og udsat position, så hvis PM stopper karrieren - hvad jeg håber på - og Serra bliver solgt, er jeg stor fortaler for Adamsen men ellers som du ved helt enig med dig.

Badji har jeg afskrevet.

Jeg er på Holmertz hold. Hverken James eller Tchamche skal være 1. angriber allerede nu, det er en alt for svær og udsat position, så hvis PM stopper karrieren - hvad jeg håber på - og Serra bliver solgt, er jeg stor fortaler for Adamsen men ellers som du ved helt enig med dig.

Badji har jeg afskrevet.

Tænker heller ikke skiftet skal ske her i foråret men (forhåbentlig) i et af de næste vinduer.

PM har haft et ønske om at komme med på det nye stadion men det virker pt urealistisk medmindre det er som indskifter. Han har dog før været i en nedgangsperiode som han er kommet op ad men er heller ikke blevet yngre i mellemtiden.

Det står og falder nok med et farvel til Serra/Badji - begge har jeg desværre set mig nødt til at afskrive. Det vil være et mindre mirakel, hvis de pludselig leverer.

Kunne sagtens se et scenarie, hvor en eller de begge er væk og man henter Adamsen. PM stopper til sommer og så kører man på med de unge som skal tage mere og mere spilletid løbende. Men på den lidt længere bane, bør den erfarne angriber formentlig være backup og de andre udvikles til salg (her behøver vi ikke tale 17-18-18 årige).

Meget firkantet stillet op kan jeg ikke bruge et mesterskab, hvis der går 40 år til det næste.
Hvad hvis et mesterskab følges op af CL deltagelse og 3 mesterskaber mere i rap? Det er nok mere sandsynligt at et mesterskab betyder at man også fremadrettet vil være med i kampen end at der vil gå 40 år mere. Jeg vil til enhver tid tage et mesterskab.

Jeg forstår hvad du siger mht. talenter og unge spillere, men hvis tilføjelsen af én 33 spiller giver et mesterskab så tror jeg alle ville vælge det herunder JN, JP og Fournais. Og hvis Madam Mim kom til dig i nat og sagde, at AGF 100% vinder mesterskabet, hvis de signer Lerager, så tror jeg også du kan være med til at sige ja. Firkantet stillet op :)

Hvad hvis et mesterskab følges op af CL deltagelse og 3 mesterskaber mere i rap? Det er nok mere sandsynligt at et mesterskab betyder at man også fremadrettet vil være med i kampen end at der vil gå 40 år mere. Jeg vil til enhver tid tage et mesterskab.

Jeg forstår hvad du siger mht. talenter og unge spillere, men hvis tilføjelsen af én 33 spiller giver et mesterskab så tror jeg alle ville vælge det herunder JN, JP og Fournais. Og hvis Madam Mim kom til dig i nat og sagde, at AGF 100% vinder mesterskabet, hvis de signer Lerager, så tror jeg også du kan være med til at sige ja. Firkantet stillet op :)
Enig. Jeg vil også gerne bare have et mesterskab for at få det altkonsumerende spøgelse jaget bort der ligger overalt i klubben og hos med- og modfans.
Jeg er sikker på, at der kommer en helt anden optimisme og glæde i klubben, når den kæmpe sten først er ude af skoen.
Og jeg tror alligevel ikke på, at man i dag kan blive mester 'heldigt'. Det vil være ved at bygge klubben rigtigt op til langsigtet succes. Er min påstand.

Og så er vil tilbage ved, om vi fremover stadig vil allokere pladsen som angriber til en aldrende herre. Mange ønsker Adamsen ind som en ny PM men de offensive pladser, er der hvor de store salg bliver lavet.

Det er selvfølgelig en afvejning om output her og nu vs. en mulig fremtidig transfer - samt naturligvis, om man har et ungt talent som er stort nok til at tage pladsen. Det bliver nogle spændende vinduer vi ser ind i - mener vi det og fastholder det unge fokus som CV har talt om eller kommer vi lidt på slingrekurs fordi det er gået over forventning i denne sæson :unsure:
Ud med Serra og Badji. Ind med Adamsen og Borgere. Så er der absolut intet pres på den unge afrikaner og vi har Adamsen og PM som konkurrenter i mesterskabsspillet og så kan man til sommer se hvad PM kan holde til. Det er på papiret et godt mix af aldrene talisman med klare kompetencer i boksen, en farlig angriber i sin bedste alder med lidt andre kompetencer og et stort talent der har tid til at tilpasse sig.

Ud med Serra og Badji. Ind med Adamsen og Borgere. Så er der absolut intet pres på den unge afrikaner og vi har Adamsen og PM som konkurrenter i mesterskabsspillet og så kan man til sommer se hvad PM kan holde til. Det er på papiret et godt mix af aldrene talisman med klare kompetencer i boksen, en farlig angriber i sin bedste alder med lidt andre kompetencer og et stort talent der har tid til at tilpasse sig.
ER meget begejstret ved tanken om adamsen i hvidt, men jeg er noget i tvivl om vi har råd.

er tanken en transfer til sommer når hans kontrakt er ovre, eller håber man at sif gerne vil have lidt penge for ham og vi udnytter det til at købe ham i vinter vinduet?

SIF sælger ikke Adamsen denne vinter. De er nødt til at tænke overlevelse i ligaen. Desværre.

vad hvis et mesterskab følges op af CL deltagelse og 3 mesterskaber mere i rap? Det er nok mere sandsynligt at et mesterskab betyder at man også fremadrettet vil være med i kampen end at der vil gå 40 år mere. Jeg vil til enhver tid tage et mesterskab.

Eftersom jeg skriver, jeg vil have kontinuerlig succes, kender du allerede der svaret men pointen er, det kommer heller ikke til at ske. Det er næsten umuligt i moderne fodbold at kontinuerlig bokse over økonomisk vægtklasse når vi snakker mesterskaber.

Jeg forstår hvad du siger mht. talenter og unge spillere, men hvis tilføjelsen af én 33 spiller giver et mesterskab så tror jeg alle ville vælge det herunder JN, JP og Fournais. Og hvis Madam Mim kom til dig i nat og sagde, at AGF 100% vinder mesterskabet, hvis de signer Lerager, så tror jeg også du kan være med til at sige ja. Firkantet stillet op

Nej, ikke hvis jeg kunne se ind i en krystalkugle og vidste der vil gå mange år før vi igen blev relevante.
Og så nægter jeg at tro på Lerager bliver forskellen mellem et mesterskab eller ikke, dertil er han en for ringe fodboldspiller. Jeg er squ målløs hvis nogen vitterlig i ramme alvor tror det men igen vi ser fodbold forskelligt, i dette tilfælde er der en kløft i mellem.

Last edited:
Der har Serra trods alt en anden ballast, hvis det endeligt skal være. Det handler også om at beskytte de unge talenter lidt, så de ikke bliver sat i en situation hvor de fejler massivt. Men klart jeg foretrækker da også, at vi kommer af med både Badji og Serra og finder en kompetent afløser til PM (som måske er væk til sommer) og så har de to unge bag ved ham.
Enig! Jeg ser Serra som et virkelig specielt tilfælde. I modsætning til Badji har han tidligere over længere tid vist rigeligt højt niveau til at være aktuel for AGF. I flere sæsoner for Kiel snittede han fx en målinvolvering hver anden kamp i 2. Bundesliga. Det hører også med, at han har 16 U21-landskampe for Tyskland som produkt af Borussia Dortmunds akademi. Det er i mine øjne en forskel, som gør en ret stor forskel (i en sammenligning med Badji - og i en vurdering af, om det kan give mening at beholde ham, hvis det ikke lykkes at sælge/udleje ham i vintervinduet).

Indrømmet, skader og mentale problemer har afsporet hans karriere i voldsom grad i efterhånden flere år. Men alle de debattører, som erklærer, at han er uden evner PUNKTUM, må have som præmis, at en 27-årig under ingen omstændigheder kan genfinde et niveau, han tidligere faktisk har vist. Det kan vise sig at være rigtigt, men det er jo en smal sag at komme i tanke om især 9'ere, som gennem tiden har være helt nede i et hul - blot for at genopstå som Fugl Føniks (tænk Zamorano, Forlan, Falcao, Dzeko, Huntelaar osv. - uden sammenligning i øvrigt... 😁 ).

Jeg siger ikke, at dette er, hvad der vil ske i dette tilfælde, men udelukke det mener jeg slet ikke, man kan. Især ikke fordi han giver udtryk for at være glad for at være på Fredensvang. Hvis JP havde opgivet ham, havde han jo heller ikke givet ham 21 minutter i seneste kamp.

EDIT: Hans snit pr. 90 min. for Kiel hedder 0,47 mål og 0,175 assists. Han fik minutter nok til 74 hele kampe for dem.

Den her forstår jeg ikke.

Links var AGFs største køb med store forventninger. Man kan måske sige AGF var umådeligt længe om at forløse Links' kvalitet

Tingager blev solgt til udlandet og hentet hjem af AGF. Det var jo ikke en spiller fra Danmarksserien man hev op. Men Uwe løftede ham ganske betragteligt.

Beijmo kom da bestemt som tilkøbt niveau - var det fra de svenske mestre? Han havde højt niveau da han kom og blev udnyttet fint af Uwe fra dag 1.
Links var AGFs dyreste køb på det tidspunkt (ca. 5 mio.) - men han var ikke en spiller der kunne forventes at gå ind og være en topspiller i ligaen fra start. FCK købte derimod i samme periode Stage, Nelsson og Biel som alle var velafprøvede topspillere i DK eller Spainen - det kunne AGF ikke på det tidspunkt. Tingager var ok i OB (uden dog at være en ligaprofil) - han kom til AGF fra Braunschweig (3. bundesliga på det tidspunkt) hvor han havde det svært. Beijmo kom måske som tilkøbt niveau - han kostede dog kun ca. 3 mio. for 3 år siden og var reserve hos Malmø), så man kan nok ikke sige man har købt en top-liga spiller.

Beijmo kom måske som tilkøbt niveau - han kostede dog kun ca. 3 mio. for 3 år siden og var reserve hos Malmø), så man kan nok ikke sige man har købt en top-liga spiller.
Beijmo var fra vores øverste hylde, da vi hentede ham. Malmø havde ganske vist lige vraget ham for en anden højreback, men sæsonen før var han i Top5 over Malmøs mest benyttede spillere. Helt klart en profil for os.

Beijmo var fra vores øverste hylde, da vi hentede ham. Malmø havde ganske vist lige vraget ham for en anden højreback, men sæsonen før var han i Top5 over Malmøs mest benyttede spillere. Helt klart en profil for os.
Malmö var i samme situation som os nu, at Beijmos kontrakt nærmede sig kontraktudløb. De lejede ham til os med et år tilbage og vi betalte så for at hente ham et halvt år før kontraktudløb.

Vi har ingen forudsætninger for at vinde et mesterskab. Vi spiller sprudlende flot fodbold i denne sæson, men det ville være en af de største overraskelser i Superligaens historie, hvis vi ender med at gå hele vejen. Og går vi hele vejen, så ville vi stadig til næste sæson heller ik have forudsætningerne til at blive mestre. Vi vil stadig være nr 4 eller 5 i køen alt efter FCN's kurve på deres talenter. Med de summer der er i FCK og FCM, så er det - som @Martin Hansen siger - næsten umuligt for os at konkurrere over tid. Det vil et evt mesterskab naturligvis heller ikke ændre på. Dog kan det være med til at give klubben et boost, og man kan muligvis fremskyde nogle af de investeringer, man måske har haft i pipelinen over de næste 5-10 år.

NÅR DET SÅ ER SAGT, så synes, man skal jagte i år, nu når vi ligger, som vi gør, og prøve at se, hvor langt vi egentlig kan nå. Sæsonen i år ku lige præcis være den der 1 ud af 25 sæson, hvor alt går op i en højere enhed ift, at vi overpræsterer + modstanderne underpræsterer.

Vi har ingen forudsætninger for at vinde et mesterskab. Vi spiller sprudlende flot fodbold i denne sæson, men det ville være en af de største overraskelser i Superligaens historie, hvis vi ender med at gå hele vejen. Og går vi hele vejen, så ville vi stadig til næste sæson heller ik have forudsætningerne til at blive mestre. Vi vil stadig være nr 4 eller 5 i køen alt efter FCN's kurve på deres talenter. Med de summer der er i FCK og FCM, så er det - som @Martin Hansen siger - næsten umuligt for os at konkurrere over tid. Det vil et evt mesterskab naturligvis heller ikke ændre på. Dog kan det være med til at give klubben et boost, og man kan muligvis fremskyde nogle af de investeringer, man måske har haft i pipelinen over de næste 5-10 år.

NÅR DET SÅ ER SAGT, så synes, man skal jagte i år, nu når vi ligger, som vi gør, og prøve at se, hvor langt vi egentlig kan nå. Sæsonen i år ku lige præcis være den der 1 ud af 25 sæson, hvor alt går op i en højere enhed ift, at vi overpræsterer + modstanderne underpræsterer.
Jeg er ikke enig i at AGF ingen forudsætninger har for at vinde et mesterskab, eller at det ville være den største overraskelse i Superligaens historie. AGF har ligget i toppen i rigtigt mange år efterhånden, med flere medaljer og en pokalfinale, ikke ligesom Herfølge i 2000, eller Leicester i 2016, hvor det kom meget ud af det blå. Et mesterskab til AGF til sommer, vil svare til det mesterskab FC Nordsjælland vandt i 2012, AaB vandt i 2014, eller Brøndby vandt i 2021.

Der er masser af eksempler ude i Europa og i DK, på at der ikke er nogen garanti for at de rigeste klubber vinder mesterskabet hver gang, det er en generel misforståelse der desværre hersker i Danmark. Mange penge giver en klub bedre forudsætninger for at vinde mesterskabet, men det er stadigvæk ikke nogen garanti.

En rigtigt godt sammenspillet trup, med den rigtige træner, og nogle stærke profiler, vil kunne udligne pengeforskellen. Særligt hvis de rigeste klubber, har problemer med skader til nøglespillere, et tæt kampprogram, en grundstamme der ikke har spillet sammen særligt længe og en stab der ikke kan få motivation og sammenhold til at fungere.

Faktisk var Beijmo den mest benyttede spiller i hele Allsvenskan mener jeg.
De valgte at satse på en ung - helt åbenlyst - og Beijmo søgte noget nyt, med fast spilletid.

Sikke en spiller han har været for os, og til nærmest ingen penge.
Eneste måde at beholde ham er at tilbyde fast spilletid - og en måde hvor det kan lade sig gøre på selv hvis vi køber Carstensen fri, og Andersen kommer tilbage er, hvis Beijmo bliver den nye faste venstre CB.

Mølgaard skadet.
AJ ikke god nok.
Dalsgaard ikke fremtid nok i.

Så måske mindst 1 af de tre tager videre/stopper til sommer, og Beijmo bare forlænges - og bliver fast mand der.
Så kan Carstensen og Andersen dele wingbacken.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back