New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Præcis. Nu har præmissen ændret sig med mindre vi går helt ned i de resterende kampe i dette efterår, så det bliver spændende om, bestyrelsen laver en omvendt FCN og giver CV nogle seriøse penge til forstærkning eller om man holder sig til strategien fra i sommers.
Vi skal også bare holde sig for øje, at det ofte tager forstærkninger en rum tid at vise niveauet og eftersom vintervinduet notorisk er svært at finde værdi til pengene, kan det godt være, vi ikke ser nogle mærkbare forstærkninger.

Jeg håber, CV får nogle penge i det tilfælde, han finder værdi i markedet. Skal vi sælge, skal det ske til MEM overpris.
Jeg tror, at vi lejer 1-3 spillere fra en meget høj hylde. Spillere, der har brug for spilletid for at komme til VM.

Altså du ved, at Badji har trænet fuldt med i store dele af august? Eller det er din hypotese?
Nu kan jeg ikke få det til at virke med at tilføje screenshots, men @Di Stefano er manden der følger træningen og han skrev at Badji trænede fuldt med, allerede i starten af august.

Det er derfor ikke en hypotese at han trænede med, det ser jeg som dokumenteret. Hypotesen er at trænerteamet havde en god ide om hans niveau og kompetencer allerede på det tidspunkt.

Nu kan jeg ikke få det til at virke med at tilføje screenshots, men @Di Stefano er manden der følger træningen og han skrev at Badji trænede fuldt med, allerede i starten af august.

Det er derfor ikke en hypotese at han trænede med, det ser jeg som dokumenteret. Hypotesen er at trænerteamet havde en god ide om hans niveau og kompetencer allerede på det tidspunkt.

Fair nok. Jeg bøjer mig selvfølgelig for De Stefanos observationer.

Det er da meget sandsynligt, at AGF laver profilsalg.

Jeg forventer ikke, at Kristian Arnstad spiller i AGF efter vinterpausen. Dermed ikke sagt, at der ikke er en rimelig mulighed for at AGF kan holde på ham til sommer. Tobias Bech må også være på affyringsrampen. FCK og FCM sælger også profiler i vintervinduerne. Sådan er gamet, når pengene bliver rigtig gode.
Arnstad forventer tilsyneladende selv at spille i AGF efter vinterpausen:
Det er godt nok en låst artikel, men man kan få med, er at han befinder sig godt i Aarhus på på holdet, så han har ikke travlt. Interviewet er lavet efter han blev landsholdsspiller, men derfor kan Ståle Solbakken jo godt have meldt noget andet ud siden da. Jeg tror dog at Solbakken er glad for at Arnstad spiller fast, og kæmper med om mesterskabet i Superligaen, i stedet for at sidde på bænken i Anderlecht. Det er nok mere værd at spille fast i toppen af Superligaen trods alt, både for landsholdsmulighederne, og for Arnstads muligheder for at komme til en større adresse.

AGF har jo en formodning om, at i hvertfald Bech og Arnstad ikke falder i værdi fra vinterens vindue og frem til sommerens vindue. Specielt Arnstad kan sandsynligvis endda stige.

Så den sportslige omkostning er nok så stor, at det giver mest mening, at holde på dem begge.

Links bliver nok ikke dyrere, men omvendt er han den eneste spiller til den plads han er så god på.

• Like
Reactions: fsc
Hvis Arnstad sælges i vinterpausen så bliver det til en klub på niveau med det, han kom fra. Spørgsmålet er om han selv føler, det er der karrieren skal gå hen lige nu? Jeg tror det ikke. Lige nu excellerer han i Superligaen som 10'er, men jeg er ikke overbevist om, at han ville kunne stå distancen på den placering i en top 5-liga. Han mangler hurtighed og målfarlighed. Jeg tror Arnstads fremtid er en Ødegaard-agtig 8'er, men den rolle er han endnu ikke modnet ind i.

Summa summarum: Arnstad bliver i AGF mindst indtil sommer, fordi det er det rigtige for hans karriere.

Hvis Arnstad sælges i vinterpausen så bliver det til en klub på niveau med det, han kom fra. Spørgsmålet er om han selv føler, det er der karrieren skal gå hen lige nu? Jeg tror det ikke. Lige nu excellerer han i Superligaen som 10'er, men jeg er ikke overbevist om, at han ville kunne stå distancen på den placering i en top 5-liga. Han mangler hurtighed og målfarlighed. Jeg tror Arnstads fremtid er en Ødegaard-agtig 8'er, men den rolle er han endnu ikke modnet ind i.

Summa summarum: Arnstad bliver i AGF mindst indtil sommer, fordi det er det rigtige for hans karriere.

Arnstads chance til VM-slutrunden er vel også fin i AGF, men usikker i en ny klub.

Last edited:

Enig i konklusionen, men ikke nødvendigvis i påstanden om, at manglende målfarlighed vil tvinge ham væk fra en 10'er-position på længere sigt. Han har scoret 6 mål i de seneste 11 suppe- og pokalkampe (og ja, ja et par straffespark imellem) og 7 i sine 12 U21-landskampe. Spillere i hans alder kan ganske hurtigt lægge på ift. netop målfarlighed, vil jeg mene. Hans udgave af en 10'er lige nu minder mig fx lidt om d'herrer David og Bernardo Silva, som ved gud ikke er/var de store kuglelyn. Jeg synes da egentlig, at hans kompetencer er nærmest optimale til en 10'er-rolle à la den, han har i AGF lige nu?

Edit: Det skal vel også nævnes, at Arnstad har trukket tre straffespark i denne sæson. Det ser jeg ikke som tilfældigt, men som en logisk konsekvens af hans kompetencer kombineret med, at hans placering langt fremme på banen giver ham mange berøringer i modstandernes felt.

Puha, det tyder på, at CV har nok at se til med at forlænge aftaler :oops:

Felix Beijmo - forlæng

Eric Kahl forlæng

Nicolai Poulsen forlæng 1 år

Patrick Mortensen forlæng 1 år

Henrik Dalsgaard - nej

Jesper Hansen - nej

Jonathan Hutters - nej

Sebastian Jørgensen nej

Rasmus Carstensen køb

Felix Beijmo - forlæng

Eric Kahl forlæng

Nicolai Poulsen forlæng 1 år

Patrick Mortensen forlæng 1 år

Henrik Dalsgaard - nej

Jesper Hansen - nej

Jonathan Hutters - nej

Sebastian Jørgensen nej

Rasmus Carstensen køb
I min verden vil det være fjollet ikke at forlænge med Jesper Hansen under forudsætning af, at vi henter en ny keeper der er god nok til at slå Hansen af.
Jesper Hansen slår mig som en gennemprofessionel og god fyr, som formentlig også er en kulturbærer.
Hvis han har mod på at være 2. målmand og lyst til langsomt blive sluset over i en funktion i trænerstaben, så vil det formentlig være en stor gevinst for klubben mange år frem.

Sebastian Jørgensen har jeg ikke opgivet endnu. Jeg tror der er mere godt i vente fra ham, og hvem ved om Bech og Arnstad er i klubben i næste sæson.

Beijmo og Kahl forlængelser afhænger nok af, om de selv vil.

Umiddelbart er jeg da 100 procent enig, men det virker realistisk, at buddene kommer, og det er ikke umuligt, at pengene bliver for gode til bare at kunne afvises.

Jeg tror ikke, at AGF sælger Arnstad for 60m, Bech for 40m eller Links for 20m i vinterpausen. Hvis du fordobler et af buddene, så er jeg ikke længere så sikker. Både Kahl og Beijmo har også udløb til sommer, og hvis de ikke har planer om at forlænge, så kan det også blive svært at sige nej til fx 20 millioner kroners salg af dem. Jeg håber det bestemt ikke, men afvise muligheden kan vi næppe.

Og lad os bare lave et hypotetisk scenario, hvor AGF er videre til pokalsemifinalen og ligger nummer 2 i vinterpausen, 3 point efter FCM, 1 point foran Brøndby, 2 point foran FCK og 15 point foran nummer 5. Det er ikke et urealistisk og det er helt bestemt ikke et pessimistisk scenarie.

I dét scenarie får CV valget mellem to transfervinduer. Han kan:
1) Købe to spillere i Markus Solbakken-klassen á 15-20 millioner kroner hver samt to kvalitets-lejespillere med udløb til sommer. Nettoudgift 40 millioner kroner.
2) Sælge Arnstad, Bech og Beijmo for 135 millioner kroner, bruge 75 af dem på fire nye spillere (to med stort udviklingspotentiale) og supplere med de samme to lejespillere. Nettoindtægt 60 millioner kroner.

Med tanke på AGFs situation og AGFs chancer for at opnå noget, hvad ville så være det rigtige at gøre for en rationel, langsigtet og strategisk tænkende sportsdirektør? Jeg er ikke sikker på svaret.
Godt svar og interessant måde at stille det op på.

Vintervinduerne er sjældent så hektiske, og jeg tror ikke CV er typen, der rykker voldsomt rundt i truppen, når det kører for holdet.

Det vi har som fordel lige nu, er et stærkt sammentømret HOLD og ikke en stærk trup.
At sælge tre profiler på et tidspunkt hvor vi ligger så godt til, vil være mærkeligt.

Jeg er med på, at hvis der kommer crazy money på bordet, så kan det være fornuftigt at sælge en profil. Også for at løfte den fremtidige barre for hvornår vi sælger spillere. Men det skal som sagt være voldsom overpris.

Til gengæld er Bechs chance nok bedre, hvis han skifter til fx Bundesligaen (og lykkes i foråret).
Så tror jeg satme succesraten skal være høj. Der er mange i kø til de offensive slutrundepladser, så TB skal brænde Bundesligaen ned til grunden for at komme i betragtning ... Men hans chancer er self. lig nul hvis han bliver - uanset karaten af evt. medaljer.

Så tror jeg satme succesraten skal være høj. Der er mange i kø til de offensive slutrundepladser, så TB skal brænde Bundesligaen ned til grunden for at komme i betragtning ... Men hans chancer er self. lig nul hvis han bliver - uanset karaten af evt. medaljer.

Han skal bare skifte til fck, så får han de største chancer.

Hvis Dalsgaard kan affinde sig med en reserverolle, så ser jeg gerne forlænget med ham for et halv til et helt år.

Han kender klubben, holdet, holdkammeraterne, spillestil og så har han masser af erfaring og kan lære fra sig, selvom han sidder på bænken.

Sebastian Jørgensen har faktisk gjort det godt, synes jeg, så ham ser jeg også gerne mere til i klubben.

1-2 er mit bud, men lige netop vm sultne spillere bør vi ha en chance for at tiltrække
Hvis vi taler om spillere vi lejer alene fordi de skal komme og spille sig til vm og så videre igen, vil det overraske mig, men i hvert fald ikke mere end en enkelt hvor det lige giver særligt god mening fordi man alligevel kan bruge en overgangsfigur. Det må være lidt imod klubbens normale filosofi. Lige nu risikerer vi også i forvejen en del udskiftning og hver spiller på den måde vil give en mere til listen. Men der kan jo også være spillere vi kan tiltrække på en længere kontrakt fordi de gerne vil spille sig til vm på et mindre landshold og hvis vi samtidig kan tilbyde topkamp og en hvis sandsynlighed for europæiske kampe næste sæson.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back