New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Så vidt jeg husker, spillede Bundu udelukkende højrekant i hans sidste sæson hos os og hans endelig gennembrudssæson.
Jeg kan ikke afvise, han kan spille makker til PM eller sågar ene angriber, jeg synes bare, det er et stort sats at både at få ham i form OG samtidig skal spille ham på positioner, han ikke er vant til i en tid hvor der skal point på kontoen altså vi har ikke råd til eksperimenter.

Tja. På den ene side er det en stor helt, der kommer tilbage. Det skal nok give noget god energi. Men hvis han er tænkt som endnu et alternativ til Thorsteinsson og Kurminowski oppe foran, så ville jeg hellere have en varig løsning som gardering for Patrick Mortensen eller som alternativ til Grønbæk.

Det svære lige nu, er at det er kompliceret at regne matematikken ud ift. opstillinger vi vil kunne spille, og hvordan de forskellige spillere indgår. Og så er det svært at leve med endnu en lejekontrakt, som skaber problemer for os i den anden ende af kontraktperioden.
Jeg er egentlig enig i det med leje, men det skal altid opstilles ift pris og alternativ. Hvis alternativet til Bundu var at hente Anders K Jacobsen permanent eller noget i den retning, eller risikere en ny 4 års Milan, Riel osv så ja tak til leje.

Endelig lejer jeg gerne hele det danske landshold hver sæson, og giver afkald på transfers, hvis det kan holdes inden for vores budget. Så får vi indtjeningen hjem på tv-placeringspenge, matchday og EC osv.

Så det afgørende her er prisen for Bundu, alternativer og hvad vi har af mønt i kassen til SIB

Last edited:
Han har været en sløv kniv i halvandet år. Vi spiller ham sikkert lige akkurat i form mod slutningen af sæsonen og så starter vi som sædvanligt fra 0 igen.
Han gik sådan set ind og leverede to assists i første to kampe for fck i ligaen, og han scorede også inden i en eller anden kamp pokal? Og han har spillere mere i foråret end i efteråret. Og fået indhop igen hos Anderlecht efter ferien.

Hvor kræsne har vi lov at være? Vil vi hellere have en knivskarp Riel som sidst?

Men ellers synes jeg altid det er fedt du sætter baren højt Nizzle :-)

Så vidt jeg husker, spillede Bundu udelukkende højrekant i hans sidste sæson hos os og hans endelig gennembrudssæson.
Jeg kan ikke afvise, han kan spille makker til PM eller sågar ene angriber, jeg synes bare, det er et stort sats at både at få ham i form OG samtidig skal spille ham på positioner, han ikke er vant til i en tid hvor der skal point på kontoen altså vi har ikke råd til eksperimenter.
Jeg synes det gør en stor forskel om det er det eneste der kommer til. Der er da i hvert fald den mulighed at det økonomisk fornuftig aftale der mest sigter efter at give noget mere at skyde med fra bænken, indtil han måske kommer i en form der gør at man ikke kan holde ham på bænken. Det kan godt være en mulighed man synes er værd at gribe uden at man regner med at det løser en hel masse nu og her - selvom han da gerne må komme og vise noget mere end det fra dag et. Jeg håber der når at komme noget virkelig solidt ind til midtbanen også.

Hvis rygtet om, at vi jagter Bundu, taler sandt, er det for mig at se en klar indikation af, at ledelsen har fuld tillid til David N. Han er jo den eneste træner, der har formået at få Bundu til at præstere.
Det har de vel også. Indtil de ikke har den længere ;)

Jeg tror nu faktisk man har tillid til trænerteamet, men det er klart at man på et tidspunkt kan blive nød til at trække i nogle håndtag og det vil så være et af dem man kan nå.

Han gik sådan set ind og leverede to assists i første to kampe for fck i ligaen, og han scorede også inden i en eller anden kamp pokal? Og han har spillere mere i foråret end i efteråret. Og fået indhop igen hos Anderlecht efter ferien.

Hvor kræsne har vi lov at være? Vil vi hellere have en knivskarp Riel som sidst?
Hold nu op. Han var pisse ringe for FCK og de kunne ikke komme hurtigt nok af med ham. Der var spørgsmålstegn ved om han overhovedet havde niveauet til Superligaen. Og så har han fået to indhop på i alt 25 minutter for Anderlecht, hvorefter de hurtigt vil leje ham ud igen. Han er blevet Anderlechts Jevtovic. Det skal vi have lov til at være kræsne over. Og nu spekuleres der også i at han skal spille angriber og wingback. Og samtidig er det endnu en lejeaftale. Der er så mange alarmklokker.

Det har de vel også. Indtil de ikke har den længere ;)

Jeg tror nu faktisk man har tillid til trænerteamet, men det er klart at man på et tidspunkt kan blive nød til at trække i nogle håndtag og det vil så være et af dem man kan nå.
Tillid til David betyder vel ikke nødvendigvis tillid til trænerteamet. Karlsen vil givetvis kunne få en stor karriere som bedemand, men jeg savner Lars Friis. Men jeg må vel trøste mig med, at Heinz Ehlers på trods af sin "udstråling", har en vis succes som ishockeytræner.:love:

Han viste nu i momenter rigtigt godt spil i FCK.

For mig at se lignede det mest af alt, at han absolut ingen motivation havde. Så mon ikke det kunne hjælpe at komme "hjem" til et sted, han kender og en træner, der tror på ham?
Sådan tænker jeg også - man ser det jo tit, at spillerne mister troen og energien, hvis de ikke får reel chance, den fik Bundu ikke i FCK trods god start. Og hårde konkurrenter i Daramy. Plus en klub i massiv krise. Krisen er mindre her og snoren vil nok være uendelig lang her. Han kender alt og i trygge rammer til at præstere.
Han har spillet angriber i AGF og i UK. Men jo det er langt tilbage. Men tilforskel fra dengang lå han med Sana deroppe bl.a. og vist også prøvet med Junker. Nu er det med PM til at tage boksen og bundu kan ligge som en flagende angriber ud mod siderne. Men enig altid bedst i vante position.

Hold nu op. Han var pisse ringe for FCK og de kunne ikke komme hurtigt nok af med ham. Der var spørgsmålstegn ved om han overhovedet havde niveauet til Superligaen. Og så har han fået to indhop på i alt 25 minutter for Anderlecht, hvorefter de hurtigt vil leje ham ud igen. Han er blevet Anderlechts Jevtovic. Det skal vi have lov til at være kræsne over. Og nu spekuleres der også i at han skal spille angriber og wingback. Og samtidig er det endnu en lejeaftale. Der er så mange alarmklokker.
Ja man ser jo forskelligt på det - jeg synes han startede fint og lige så langsomt mistede selvtilliden i fck. Men angribere og kanter ser j ofte ringe ud når det ikke fører til slutprodukt. PM ser også helt tandløs ud nu efter 800 minutter uden mål i åbent spil. Men mon ikke han åbner målkontoen igen snart, så ser alt fint ud. Samme med Bundu og alle andre.

Men enig i alarm-klokker ringer mht spillletid og stats 1½ år - ellers kunne han heller ikke være et tema i AGF, men for høj hylde. Og ja et lille sats er det da med ham som angriber, men så heller ikke mere. Wingback større sats, men Eric spiller jo også mere kant end forsvar. Og Lund, Munks osv fører intet med sig offensivt.

MEN 343 så passer Bundu da perfekt

Men enig altid bedst i vante position

Hans vante position gennem den sidste lang tid har været på bænken eller tribunen. Så lad os håbe, at han trods alt har mod på at prøve noget nyt :D

Selvom jeg ville elske at se Bundu, er jeg noget mere hooked på, at midlerne bruges på en midtbanespiller. Det ville kunne frigive Brandhof til en højre wingback.

Hans vante position gennem den sidste lang tid har været på bænken eller tribunen. Så lad os håbe, at han trods alt har mod på at prøve noget nyt :D

Selvom jeg ville elske at se Bundu, er jeg noget mere hooked på, at midlerne bruges på en midtbanespiller. Det ville kunne frigive Brandhof til en højre wingback.
haha - jeg tror godt Bundu kan give os noget, jeg forventer ikke han står for 1-2 mål-ass pr kamp som i supersæsonen, men kan måske 6 af hver i sidste 25 kampe er jeg super tilfreds. Tror jeg på.

ham der ind - enten til wingback eller for Lund.

Tillid til David betyder vel ikke nødvendigvis tillid til trænerteamet. Karlsen vil givetvis kunne få en stor karriere som bedemand, men jeg savner Lars Friis. Men jeg må vel trøste mig med, at Heinz Ehlers på trods af sin "udstråling", har en vis succes som ishockeytræner.:love:
Det er rigtigt. Jeg sætter min lid til at David i hvert fald tidligere har været god til at sørge for at have den/de rigtige assistenter. Han ville have man ventede på at Selles kunne komme og det har også fungeret godt med Friis, og så kan man selvfølgelig anføre at der var noget indbygget kendskab til de to, men jeg tror han havde påpeget noget der mangler hvis det er tilfældet. Det kan selvfølgelig også være Reddington skulle komme med det og det ikke helt er lykkedes. Jeg kan også godt savne en der råber lidt mere fra bænken ind imellem - baseret på tv-transmissionerne som ret beset er en dårlig kilde til det.

1 mio euro + sidstedagsekstrapris på 1 mio DKK-panik-merpris.

Jeg synes det er fint.

Haha ja, vi har ikke været i den allerbedste forhandlingsposition kan man sige. Det er sikkert oven i købet en ganske pæn vidersalgsklausul så vi kan gå og tjene lidt penge til dem, men som det økonomiske hierarki er vil det trods alt være helt fint for os også hvis han skulle ende som et pænt salg. Vi har dog også vist interesse, og forhandlet, så længe at det ikke kun er sidstedagspanik vi agerer på. Det vigtigste er nok at han må kunne gå ind og bidrage meget hurtigt et sted hvor vi har mangler.

Velkommen hjem :)

Hvis handlen går igennem og prisen holder stik, har SIB brugt 28 mio. kr. i dette vindue. Presset på både ham selv og DN er enorm, det kan ikke være anderledes, når man smadrer rekorden for flest brugte penge i et vindue.
Helt klart - men handlerne skal stadig vurderes over tid trods alt. Noget af det vi dog gerne skulle kunne konstatere i løbet af efteråret, udover at der ikke er smidt en masse penge i totale fejlskud, er at pengene også er fordelt rigtigt så der ikke er for store huller. Der er hentet noget til alle kæder, inklusiv målmand, men derfor kan der jo godt mangle noget.

Helt klart - men handlerne skal stadig vurderes over tid trods alt.

Det skal langt de fleste handler, men og ja det er worst case hvis AGF rykker ned med de penge brugt, vil det være en større skandale end nogen af de andre nedrykninger.

Jeg kan sagtens leve med et misset top 6, men vi må ikke komme i alvorlig nedrykningsfare med de penge som er brugt i dette vindue og forrige sommer vindue.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back