New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Er du sikker på dét? Jeg mindes Stiften postulere, at AGF ville gå over til at spille med tre nede bagi, allerede inden sæsonen gik i gang.
Jeg lægger ikke så meget i hvad stiften skriver. Men det var en oplagt sommerdiskussion når de jo skal skrive noget eftersom vi hentede både Lund og Bisseck ret tidligt. Jeg synes dog DN sagde, at det først kom på bordet efter fiaskoen mod Larne, da han indså at vi måske var ved vejs ende med den gamle taktik. Hvad vi fået nogle fløje ind med kvalitet, så tror jeg ikke han var blevet presset ud i at skifte taktik til en helt anden opstilling. Men med den store mangel på fløje med kvalitet er han pt. tvunget til at tænke i andre baner.

Men nu var en treback kæde jo slet ikke på tale da man hentede Lund.
De har ifølge Stiftens oplysninger i hvert fald blevet trænet i smug, og snakket meget om derude i løbet af foråret.
Og selvom du ikke lægger noget i det, så har jeg ikke grund til at betvivle at det skulle være sandt.
Og når BIF jo netop viste vejen for hvordan 3-5-2 kunne give guld med en trup som ellers ikke burde kunne det, så er det da ikke så underligt at man ikke lader sig inspirere, kigger sig omkring, vurderer egen trup jvf muligheder for udvikling/stil.

- Tengstedt har jeg intet set fra når han har fået chancen. Han er langsom, ikke særlig stærk eller teknisk dygtig. Jeg kan vitterligt ikke se hvad han skulle have, der kan gøre ham til en top-6 superligaspiller. Jeg tror PC blev forblændet af en håndfuld gode kampe og frisparket mod os, og så sin chance til at snuppe en konkurrents talent. Jeg synes bare ikke han har nogle spidskompetencer overhovedet.

Jeg er meget enig. Han virker helt ekstremt langsom. Når han ikke har bolden, tøffer han rundt. Når han har bolden, går det nærmest i sneglefart. Han har givet vis en rigtig god teknik, men hans driblinger bliver ofte meget store. Baseret på målet mod os virker han dog til at have et rigtigt godt venstreben.

Men skal han have nogen som helst fremtid hos os, skal det være som 9'er. Og her ser jeg nu et meget større lys i Ammitzbøll (i modsætning til andre). Ammitzbøll er en virkelig god afslutter, har en god fart, en god statur og et rigtigt godt gåpåmod, ligesom han ikke er bange for at slå sig. Han skal bare blive meget bedre til at time sine indgreb og bruge sin fysik rigtigt. Den slags som Mortensen til gengæld er rigtig skarp til.

Jeg husker bare Stiften rappoterede, at der blev trænet med 3 i bagkæden. DN har også sagt, at vi har haft svært ved at score mål i en længere periode.
Som jeg forstod ham efter Larne, så var det at det gamle system fik dødsstødet i dén kamp, når vi end ikke mod SÅ svag en modstander, kunne finde de rette løsninger.
Jeg synes mest af alt at det er ærgreligt at man ikke bare fra sidste sæsons afslutning tog den endelige beslutning. Således at man kunne købe ind og starte op med netop den opstilling/formation.

Men Brandhof, Kurminowski, D'Alberto, Bisseck, Kahl og Lund er jo faktisk alle spillere der kan spille 3-4-3 og 3-5-2.

Vi har jo netop ikke hentet spillere der kun kunne gøre sig i den gamle 4-1-4-1.
Måske vi endda netop så tiden an ift hvilke kantspillere vi evt. skulle hente eller IKKE hente fordi det var "snart" vi skulle skifte om.

Hvis planen var at man skulle veksle mellem 4-1-4-1 og 3-4-3, så gav det bud i maj måned på 6 mio for Mikael Anderson jo endnu mere mening, da han jo netop kan spille både 8'er, 10'er og kant, men ikke var en umiddelbar løsning på kanten ift flere mål.

Jeg er meget enig. Han virker helt ekstremt langsom. Når han ikke har bolden, tøffer han rundt. Når han har bolden, går det nærmest i sneglefart. Han har givet vis en rigtig god teknik, men hans driblinger bliver ofte meget store. Baseret på målet mod os virker han dog til at have et rigtigt godt venstreben.
Han er jo en atypisk spiller. Minder mig om David Devdariani.

Og jeg tænker ikke han er kantspiller, men at han heller ikke er angriber. Så spørgsmålet er hvilken type hold han passer bedst ind på. Kan han spille 10'er i en 3-5-2?

Jeg undrer mig i øvrigt lidt overDavids tilgang til talenterne.

I april 2019 giver han debut til en dengang 18-årig Anbo. Dette resulterer i 238 minutters fodbold i 3 sammenhængede kampe, hvor i hvert fald de 2 første var rigtig gode. (Han havde det svært over for Mølgaard i den famøse 2-4 Vejle kamp). Siden da har Anbo sammenlagt fået 32 (!) minutters spilletid.

I juli 2020 får Frederik Ihler de sidste 17 minutter i en kamp mod AaB, som vi taber 0-1. Han er på dette tidspunkt kun lige fyldt 17 år. Siden da har han ikke været i nærheden af førsteholdstruppen, end ikke i træningskampe. Han har dog trænet med nogle gange - senest i opstarten til denne sæson.

I oktober 2020 får Lassen, som et par måneder forinden er fyldt 19, et par minutter i en kamp mod AaB. Siden da har han ikke spillet et eneste minut, og endte med at blive lejet ud. Hvor han i øvrigt gjorde det rigtig godt. Men nu er han helt uden for truppen igen.

Benjamin Hvidt spillede et helt igennem fantastisk mesterskabsslutspil i vores bronzesæson. I den efterfølgende sæson får han 9 starter og sammenlagt 940 minutters spilletid = 10,5 hele kampe.

Alexander Ammitzbøll gjorde det rigtig godt i foråret 2019 med mål mod Horsens, AaB og Randers. Det var 3 mål på 517 minutter. Den efterfølgende sæson fik han 95 minutters spilletid.

Jeg synes ofte, det virker lidt som om, at der mangler tiltro til talenterne. Men måske det i disse tilfælde bare er fordi, at spillerne ikke er gode nok. For Hausner har jo fået en masse spilletid. Og TK virker også til at stå foran Juelsgaard. Selvom Lund måske virker til at stå foran TK.

David virker i hvert fald helt sikkert til at have sine favoritter, som han meget nødigt fraviger fra. Han virker generelt som en meget stædig træner. Og når han så endelig skal ændre noget, så bliver det ofte en kæmpe ændring. Småjusteringer er ikke helt noget for ham.

De har ifølge Stiftens oplysninger i hvert fald blevet trænet i smug, og snakket meget om derude i løbet af foråret.
Og selvom du ikke lægger noget i det, så har jeg ikke grund til at betvivle at det skulle være sandt.
Og når BIF jo netop viste vejen for hvordan 3-5-2 kunne give guld med en trup som ellers ikke burde kunne det, så er det da ikke så underligt at man ikke lader sig inspirere, kigger sig omkring, vurderer egen trup jvf muligheder for udvikling/stil.
OK, det må jeg så tage for gode varer :) Men i så fald fatter jeg endnu mindre af, at man ikke hentede en bedre spiller end Lund, for så må man jo forvente, at det er en spiller, der skal mere end han sidder på bænken🤷‍♂️

Jeg tror PC blev forblændet af en håndfuld gode kampe og frisparket mod os, og så sin chance til at snuppe en konkurrents talent.
Og det er vel omtrent den håndfuld kampe han indtil videre har fået chancen i? Han fik lov at spille i sidste runde af slutspillet, da vi stillede med et B-hold mod FCM, men ellers er 28 min. det klart længste indhold han fik i sidste sæson. Det var mod OB, hvor vi scorede to mål i den slutfase hvor han var på banen. Derefter var han så skadet fra oktober indtil maj.

At han var en del af U-21 landsholdet i en periode har nok også haft noget at sige i forhold til at vi synes han var interessant på en fri transfer.

Og det er vel omtrent den håndfuld kampe han indtil videre har fået chancen i? Han fik lov at spille i sidste runde af slutspillet, da vi stillede med et B-hold mod FCM, men ellers er 28 min. det klart længste indhold han fik i sidste sæson. Det var mod OB, hvor vi scorede to mål i den slutfase hvor han var på banen. Derefter var han så skadet fra oktober indtil maj.

At han var en del af U-21 landsholdet i en periode har nok også haft noget at sige i forhold til at vi synes han var interessant på en fri transfer.
Søren Tengstedt havde Corona omkring juletid, jeg ved ikke om han er helt 100% ovenpå igen, eller om han trækker med nogle senfølger. Jeg husker ham ikke som langsom i AaB.

Er du sikker på dét? Jeg mindes Stiften postulere, at AGF ville gå over til at spille med tre nede bagi, allerede inden sæsonen gik i gang.
Ja det var de faktisk meget tidligt ude med et par gange at man trænede.

Larne kampene var vel også bare hoved på sømmet, at det var NU. For ellers havde man jo hele foråret oplevet man var for nem at læse i angrebsspillet og for såbar når PM ikke lige scorede hver anden kamp - men "kun" hver 4-5 fordi de andre stort set aldrig scorede.

Jeg undrer mig i øvrigt lidt overDavids tilgang til talenterne.

I april 2019 giver han debut til en dengang 18-årig Anbo. Dette resulterer i 238 minutters fodbold i 3 sammenhængede kampe, hvor i hvert fald de 2 første var rigtig gode. (Han havde det svært over for Mølgaard i den famøse 2-4 Vejle kamp). Siden da har Anbo sammenlagt fået 32 (!) minutters spilletid.

I juli 2020 får Frederik Ihler de sidste 17 minutter i en kamp mod AaB, som vi taber 0-1. Han er på dette tidspunkt kun lige fyldt 17 år. Siden da har han ikke været i nærheden af førsteholdstruppen, end ikke i træningskampe. Han har dog trænet med nogle gange - senest i opstarten til denne sæson.

I oktober 2020 får Lassen, som et par måneder forinden er fyldt 19, et par minutter i en kamp mod AaB. Siden da har han ikke spillet et eneste minut, og endte med at blive lejet ud. Hvor han i øvrigt gjorde det rigtig godt. Men nu er han helt uden for truppen igen.

Benjamin Hvidt spillede et helt igennem fantastisk mesterskabsslutspil i vores bronzesæson. I den efterfølgende sæson får han 9 starter og sammenlagt 940 minutters spilletid = 10,5 hele kampe.

Alexander Ammitzbøll gjorde det rigtig godt i foråret 2019 med mål mod Horsens, AaB og Randers. Det var 3 mål på 517 minutter. Den efterfølgende sæson fik han 95 minutters spilletid.

Jeg synes ofte, det virker lidt som om, at der mangler tiltro til talenterne. Men måske det i disse tilfælde bare er fordi, at spillerne ikke er gode nok. For Hausner har jo fået en masse spilletid. Og TK virker også til at stå foran Juelsgaard. Selvom Lund måske virker til at stå foran TK.

David virker i hvert fald helt sikkert til at have sine favoritter, som han meget nødigt fraviger fra. Han virker generelt som en meget stædig træner. Og når han så endelig skal ændre noget, så bliver det ofte en kæmpe ændring. Småjusteringer er ikke helt noget for ham.
Jeg kan godt li David og han tror også på talenterne når han tror på dem og giver dem snor, men undrede mig også over Anbo, Hvidt og AA ikke har fået mere tid - de har trods alt leveret når de har fået chancen. AA kunne dog ikke helt følge op i foråret på de flotte stats, men var tæt på at score et par gange og Boile lavede også straffe på ham der ikke blev dømt ved at gå i ryggen, eller havde han scoret på det hovedstød der tog træværket. Men foråret var heller ikke nemt for nogen - PM havde også halvtørke der.

Lassen har bare slet ikke fået nogen chancer. Ihler for ung nok. Savner lidt fcn og fcm tro på tingene...

OK, det må jeg så tage for gode varer :) Men i så fald fatter jeg endnu mindre af, at man ikke hentede en bedre spiller end Lund, for så må man jo forvente, at det er en spiller, der skal mere end han sidder på bænken🤷‍♂️

Altså jeg ser jo Sannah erstattet af Bisseck, Højer med Kahl, Diks med Anthony, og Grabara med Jesper Hansen.
At man så hentede Lund ind på en kort kontrakt for at sikre holdet ift den transition der skulle være, og indtil x og y var helt klar (og med Gersbach/Tinger og Hausner med efterslæb), så kan jeg bare slet ikke forstå hvad det er du har imod den lille handel.

Tror du Lund er hentet i stedet for noget bedre? Er det det?
For altså hvis man henter en skide god spiller, og dermed tvinger enten Bisseck, Hausner eller Tingager på bænken, så er jeg ikke sikker på det ville være skide klogt. Det er svært at finde den slags typer som Lund og Juelsgård som kan acceptere den slags reserverolle, holdet et nogenlunde godt niveau, med erfaring der giver en del til træningen og de unge, som kender ligaen ud og ind.

Vil jeg hellere hente Tverskov i OB? Ja fandme da.
Men så ville vi formentlig skulle betale 5-10 mio, og placere en af de andre gode på bænken som sagt, og det kunne endda gå ud over muligheden for at hente ind til midtbanen/offensiven nu.!?

Det lyder som om oprydningen er i fuld gang, og de spillere der ikke passer ind, skal videre nu:

SIB og DN er enig med mange herinde der siger at Jevtovic er for dyr til ikke at spille mere.
FLOT hvis man kan finde en ny klub til Jevtovic.
Og fornuftigt ikke at give for hurtigt op på Tengstedt.

Også Eskelinen foræres væk hvis vi nogen vil have ham.

"Også reservemålmand William Eskelinen er fortid i AGF hvis en anden klub ønsker ham.
- William er i samme situation som Milan. Han er også en dygtig spiller, men det er specielt med målmænd hvor der kun er én plads. Sammen med ham og hans agent kigger vi på situationen, men det er også markedet der styrer mulighederne, siger Stig Inge Bjørnebye."

Man har ikke givet op på Tengstedt.
Ja det var det jeg skrev :D Hehe :D

Der virker altså umiddelbart til at være en plan med de unge perifære spillere, selvom den godt kan være lidt svær at få øje på.

Det er jeg sikker på det er med alle unge spillere i AGF. Det er bare ikke altid spilleren og klubben er enige om i hvilket tempo, og i hvilken retning det skal gå. Jeg synes det var mega oplagt for Lunding at komme hjem fra Norge og kæmpe med Links om spilletiden, og udvikle sig videre. Det ville AGF gerne, men Lunding ville "kun hjem for at spille" fik han sagt i et interview. Så altså tror mest af alt det er et spørgsmål om, hvorvidt spilleren og klubben er enige om planen, og hvor længe de har tålmodigheden om den fælles plan (eller rettere klubbens plan for dem).

Vi kender ikke rigtig planerne for dem hver især. Men klart at man er sikker på at AGF har store planer med Grønbæk, Hausner og Duncan når man forlænger med dem i 5 år.

Hvis Hvidt og Ammitzbøl gerne vil jage mere spilletid, så tror jeg ikke AGF står i vejen for dem. Men jeg tror ikke man har opgivet at de kan udvikle sig undervejs. Men det gør ikke ligeså hurtigt som vi fans, spilleren og klubben kunne ønske sig altid.

Anbo er lidt en sjov case synes jeg. Han falder lidt på at være altmuligmand, gør han ikke? Og hvis han er i kikkerten til højreback, hvad er Lassen så?
Jeg synes Anbo fik gode indhop, og har klaret det flot flere gange. Har ikke bidt så meget mærke til Lassen endnu. Men som midtbanemand ser jeg ikke Anbo overhale Duncan/Hvidt foreløbig. Der er mange gode, men måske ikke nok der sådan virkelig skiller sig ud dernede fra.

Jeg er dog voldsomt imponeret af TK2. Han er den nye Tingager i min optik. Kæft en pakke han har.

Men hvorfor er Duncan pludselig helt ude af holdet? Det undrer mig stort - er der nogen, der overværer træningspas, der har en forklaring?
Ja den har jeg også tænkt på.
Men altså han spillede da 2 af de sidste 3 kampe i foråret. Men altså så i ECL-playoff blev han ikke skiftet ind selvom vi kom ud i 120 minutter. Men han har ikke været ude lige siden.

For han fik jo både spilletid mod BIF (indskiftet og fik 19 minutter) og startede endda inde mod FCN (fik 55 minutter).
Men altså når vi samtidig med den kamp i FCN og den afgørende Larne-kamp konkluderer at nu skal der ske en masse, så kan Duncan umiddelbart være sat lidt til side, såvel som Tengstedt.

Duncan spillede jo ikke en god kamp mod FCN. Men det var også en mærkelig konstellation mod FCN; hvor han ikke spillede 6'er, men en af 8'erne, da NP stadig var med, og PO også.

Så altså man fandt jo nok ud af, at han ikke helt greb chancen som fremliggende 8'er i hvert fald (hvilket Albert heller ikke har gjort siden efteråret 2020 og en enkelt kamp hjemme mod B93).

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back