- Lund skulle aldrig have været hentet i første ombæring. At han kan spille 5 positioner betyder intet, når han kun kan spille dem på et niveau, der ikke er godt nok. Han er en spiller til en nedrykningskandidat. En tåbelig transfer.
Men for fanden buddy. Han har jo ikke fået en kontrakt hvor der står at han SKAL spille. Men han har indtil nu spillet 3 pladser. Så det må jo være fordi David og teamet er uenige med dig.
Jeg ville da helt klart helst have hentet Tverskov i stedet.
Men det er jo begrænset hvad de penge Lund har kostet i løn kan give.
Så hvad var alternativet? Og Lund skal jo også ses som et udtryk for, at han skulle dække af på højreback og venstreback indtil vi havde hentet en erstatning for Højer/Diks.
Nu har vi så Kahl på plads og Anthony er igang.
Så nu ser jeg det oplagt, at Lund rammer bænken, og kun skal spille hvis vi har skader. At han spillede i Aalborg var jo fordi Hausner var skadet. Skal vi der spille med TK2 i stedet? Ja det kan vi måske godt, og det ville jeg være frisk på. Men TK2 kan være helt ny for sådanne formationer, såvel som Hausner, og Lund har jo altså bare noget erfaring fra OB ift de tremandsforsvar.
Men som udgangspunkt er Lund ikke en del af start 11 når alle er klar nu.
Og hvis vi kunne have klaret os igennem uden Lund op til nu, så fint med mig at vi aldrig havde hentet ham. Men for mig at se var det 100% en oplagt og billig gardering i sin mest bogstavelige form.
Derfor undrer det mig mest at han spillede i Aalborg foran TK2/Juelsgård.
Det kan jo have noget at gøre med at Juelsgård er venstrebenet, og det var Hausner der var ude (som spiller den højre i 3-backkæden). Er TK2 højre eller venstrebenet?
Hvis TK2 er højrebenet, så mener jeg han er klar til at spille fra start som 2.valg for Hausner.
Og så skal Lund på bænken. Kommer jeg til at sige vi aldrig skulle hente Lund? På ingen måde.