Tråden om engelsk fodbold
Meget imponerende.Det her må siges at være en succeshistorie - hvis/når den bliver officiel.
Han kunne ikke bruges i FCN, skifter så til HB Køge, hvorefter han hentes af Lecce, får debut på landsholdet og scorer efter nogle minutter… Og nu på vej til Man Utd på en “mangeårig” kontrakt i en handel til anslået værdi på 260 mio. kr.
(“Medie” = Romano)
![]()
Dansker solgt til Manchester United, skriver medie
Patrick Dorgu tager et stort skridt op fra den italienske Serie A-klub Lecce.sport.tv2.dk
Jeg har tidligere undret mig over den tilgang. Jeg tror ikke Dorgu kommer til at rykke Man U og er ikke overbevist om han bliver fast mand. Der er mere 'Højlund' over den, for mig, hvor man forsøger at ramme næste store hit, men på et for tidligt punkt i karrieren ift hvor Manchester reelt skal hente spillere.
Respekt for de, der måtte være uenige. Jeg har ikke det store kendskab til Dorgu og ej heller til United. Jeg anvender alm logik og sandsynlighedsregning. Tager jeg fejl må i gerne vende tilbage til dette indlæg. Men det skal evalueres over 6-12 måneder.
Kan vi blive enig om ex ante præmissen:
Når der smides så stort et beløb, skal Dorgu blive fast mand og være blandt de bedre på holdet. Han er ung, men som minimum skal han blive fast mand i løbet af foråret - man har ikke købt ham for at udvikle ham på reserveholdet?