New posts

Tråden om engelsk fodbold

• Thread starter Thread starter swharders
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 273
  • Views Views: Views 18K
Tråden om engelsk fodbold
Det der svarer til at sige, at der er en del der taler for at blive kørt over af et godstog, alene fordi det er en hurtigere og mere smertefri død end fx cancer.

Den analogi fanger jeg ikke.
Hvis vi smider holdninger til manden til side, hvad er det så vi forventer han gør værre end Kurt Andersen, Anders Holch og alle andre pengenmænd der kun er involveret i én klub?

Den analogi fanger jeg ikke.
Hvis vi smider holdninger til manden til side, hvad er det så vi forventer han gør værre end Kurt Andersen, Anders Holch og alle andre pengenmænd der kun er involveret i én klub?

Selv hvis vi smider holdninger til manden til side - hvilket ikke rigtig giver mening - så resterer stadig alt det som manden har sagt. Og så ende vi i noget, som temmelig mange mennesker har en holdning til og derfor er han en dårlig ide.

Fair, bare et personspørgsmål.
Jeg går mere op i om min klub forbliver ægte og ikke indgår flerklubs ejerskaber, end hvem der smider pengene.

Om Musk er godt eller skidt for Liverpool som klub ved jeg af gode grunde ikke, men det taler klart for ham at det er familierelationer der har vakt hans interesse.
Det kan man selvfølgelig godt sige og mene, men hvis Rasmus Paludan vandt stort i Euro Jackpot og kunne købe AGF for 500 millioner kroner, så ville jeg også ophøre at følge AGF pr omgående.
Der er bare grænser for, hvad jeg kan støtte - min betaling til Viaplay går for en lille del til Premier League, som igen bliver fordelt på alle klubberne. Det er faktisk træls nok som det er, med 2x arabiske blodpeng...undskyld, oliepenge naturligvis, men hvis den facistoide narcissist til Musk også skal have en del af slanterne, så stopper legen altså.

Last edited:
Spot on. United er ikke længere et performance hold. Det er et hold, hvor der skal til at opbygges en grundstamme som vokser op sammen - tænk årgang 92 under SAF - og skabe et nyt stor hold.
Det er noget vrøvl, at påstå en Dorgu - som jeg i øvrigt sammen med Hjulmand meget gerne så i United og jeg er normalvis IKKE dansker venlig når det gælder United - er et underligt valg. Det passer derimod som du siger helt perfekt med strategien.
Jeg starter med antagelsen om United er (burde være) et performance-hold, og ud fra den optik ser en Dorgu-handel som underlig.

Så er det fint at påpege jeg tager fejl i strategien, er er 'byg til om tre år'. Men når jeg ikke var med på strategien vil jeg ikke skydes i skoene, at jeg mener det er underligt ift en strategi jeg ikke var bekendt med.

Jeg tænker ikke det er meget andet end (forsvars-)AC fra det danske landshold, der passer i en 'win now'-tilgang. Højbjerg på toppen måske på et yderligt mandat.

Jeg har ikke megen fidus til Højlund og tror ikke meget på Dorgu, uden at have set ret meget til ham, skal jeg indrømme. Fine spillere med gode indslag for landsholdet, men til toppen af Premier League om et par år ... Næppe.

Hjulmand tror jeg heller ikke på. Dvs jeg tror han får en fin karriere, måske endda bedre en Højlund og Dorgu, men ikke noget jeg havde glædet mig over som opbygning af et fremtidigt mesterhold.

Det er faktisk træls nok som det er, med 2x arabiske blodpeng...undskyld, oliepenge naturligvis, men hvis den facistoide narcissist til Musk også skal have en del af slanterne, så stopper legen altså.

Jeg er i tvivl om hvilke to gange arabiske penge du hentyder til i forbindelse med Liverpool.

Det virker dog helt skudt af, hvis du vægter slavepenge mindre skidt end en erhvervsmand fra et frit kapitalistisk land.

For at vi ikke skal til at omdøbe det her til 'Man Utd og Liverpool-tråden' kommer her nogle punkter til debat, som I kan svare på eller lade være :)

Liverpool: Som en der ikke følger med i klubben til dagligt, hvordan ser Liverpool-tilhængerne så på at I måske til sommer, men i hvert fald inden for et par år skal erstatte Salah, van Dijk, Trent, Robertson. Det er en stor del af stammen af holdet. Hvordan ser I det, og hvem vil I gerne have i stedet for?

Tottenham: Postecoglou er presset. Skal han fyres eller have tid til at vende det? Han har jo vist, at han kan få holdet til at spille virkelig godt.

Everton: Skal de holde fast i Dyche? Han har gjort det virkelig godt under de svære omstændigheder der har været. Men kan han flytte klubben?
Tottenham: Jeg tror det giver en del snor, indtil en eller anden grænse, at de har spillet så godt og underholdende og at de er voldsomt skadesramte. Måske også mere end man ville kunne klare alligevel, men de burde vel faktisk også have økonomien til en stærkere og bredere trup.

Everton: Det er vel mere det nye stadion der skal flytte klubben, så det er sikkert fint nok for dem bare at holde sig oppe lige nu. De holder nok godt øje med stillingen og kan selvfølgelig føle sig tvunget til at skifte træner på et tidspunkt, men nu har Dyche holdt dem fri af nedrykning et par sæsoner så jeg tror ikke lige han står overfor en fyring selvom de er tæt på stregen igen.

Det er en interessant tanke hvor grænsen går for hvem man ville kunne acceptere som ejer af en klub man holder med. Det kunne godt være svært at holde med et AGF ejet af en kapitalfond eller en oliesheik, men Musk ville på mange måder overhale dem alle sammen indenom. En kapitalfond repræsenterer et systemisk problem og det gør Musk selvfølgelig også, men det er en fascist der kombinerer det med at være ulidelig på det personlige plan og han skulle nok sørge for at blande sig og være meget synlig, for det ville handle meget om ham selv og afstivning af hans manglende selvværd. Han ville formentlig kunne ødelægge mere end han gavner i en klub som Liverpool, der er jo endda grænser for hvor mange penge han kan pumpe i pga FFP-reglerne.

Jeg sagde Dorgu ikke gav mening ift en performance strategi. Det tror jeg i øvrigt vi er enige om.

Vi er uenige, for jeg synes ærlig talt det er noget vrøvl at mene, et talent ikke kan passe ind i en performance strategi. ALLE hold inkl. de absolut bedste i verden køber også talenter. Ingen klubber køber kun, hvad du kalder performance spillere.

Jeg sagde IKKE noget om hvordan det passer ift en strategi om at købe ind til tre år frem i tiden. Dét var min pointe.

Igen er vi uenige. United har ikke en performance strategi her og nu - i så fald har de ikke fortalt sandheden i medierne - og jeg mener også, det er håbløst at tale om performance på et hold som er milevidt fra de bedste og som har en i bedste fald middelmådig trup, hvor det vil tage mindst 2-3 år at rydde op i.
Først der kan vi begynde at tale om United er et performance hold (for igen at bruge dit ord).

For helvede!

Jeg skriver ud fra antagelsen om United som investerer i at komme tilbage i toppen hurtigst muligt. I den optik giver Dorgu ikke mening for mig.

Så bliver det pointeret at United har en anden strategi.

Så kommer du og skriver det er tudetosset af mig at undres over hvordan Dorgu passer ind i en strategi om at genopbygge med mere langsigtet fokus.

Så svarer jeg, at du tager mig til indtægt for noget jeg ikke har skrevet. Jeg havde en forkert opfattelse af Uniteds strategi.

Og nu mener jeg pludselig også at talenter over én kam ikke passer til en strategi om sportslige resultater nu.

For helvede!

Jeg skriver ud fra antagelsen om United som investerer i at komme tilbage i toppen hurtigst muligt. I den optik giver Dorgu ikke mening for mig.

Så bliver det pointeret at United har en anden strategi.

Så kommer du og skriver det er tudetosset af mig at undres over hvordan Dorgu passer ind i en strategi om at genopbygge med mere langsigtet fokus.

Så svarer jeg, at du tager mig til indtægt for noget jeg ikke har skrevet. Jeg havde en forkert opfattelse af Uniteds strategi.

Og nu mener jeg pludselig også at talenter over én kam ikke passer til en strategi om sportslige resultater nu.

Du skriver direkte, Dorgu ikke passer ind i en performance strategi, det er DET, jeg svarer på. Jeg holder fast i, det jeg skrev. Hvis du mener, talenter - i det konkrete tilfælde, Dorgu - passer ind i en performance strategi, må du simpelthen uddybe, hvordan pokker jeg skal tolke de 2 citater:

Jeg starter med antagelsen om United er (burde være) et performance-hold, og ud fra den optik ser en Dorgu-handel som underlig.

Jeg sagde Dorgu ikke gav mening ift en performance strategi. Det tror jeg i øvrigt vi er enige om.

Spot on. United er ikke længere et performance hold. Det er et hold, hvor der skal til at opbygges en grundstamme som vokser op sammen - tænk årgang 92 under SAF - og skabe et nyt stor hold.
Det er noget vrøvl, at påstå en Dorgu - som jeg i øvrigt sammen med Hjulmand meget gerne så i United og jeg er normalvis IKKE dansker venlig når det gælder United - er et underligt valg. Det passer derimod som du siger helt perfekt med strategien.
Det her svar var det jeg reagerede på.

Det bliver slået fast at strategien er noget andet end jeg antog (jeg køber jeres vurdering). Derudover - som var det jeg reagerede på - tilføjer du det er tåbeligt at sige Dorgu ikke passer til strategien (der så er noget andet end det jeg antog, og dermed ikke det jeg skrev).

Dermed runder jeg den af - det er en træls strid om ord.

Du skriver direkte, Dorgu ikke passer ind i en performance strategi, det er DET, jeg svarer på. Jeg holder fast i, det jeg skrev. Hvis du mener, talenter - i det konkrete tilfælde, Dorgu - passer ind i en performance strategi, må du simpelthen uddybe, hvordan pokker jeg skal tolke de 2 citater:
Jeg har taget polemikken andetsteds.

Lad os i stedet tage Hjulmand og Dorgu ift et hold der satser på hurtig tilbagevenden til toppen af PrL.

Talenter passer naturligvis også til toppen af PrL. Vi nød selv godt af Grabara.

Spørgsmålet er bare, hvad man vil med Dorgu, såfremt man satser på at spille med om CL-pladserne efter sommerferien? Han er ung og talentfuld, men jeg ser ikke noget der gør det relevant at have ham i truppen.

Hvis man køber ham og gemmer ham på bænken, kommer han aldrig i spil til holdopstillingen. Hvis man køber ham og spiller ham, har man et svagt led på holdet, med meget lille sandsynlighed (min vurdering) for at blive mere end squat player.

Jeg tror ikke på Dorgu eller Hjulmand kan blive relevante for et hold i toppen af PrL, og slet ikke at de skulle kunne få lov til at udvikle sig på et hold med ambition om at spille CL.

Everton: Det er vel mere det nye stadion der skal flytte klubben, så det er sikkert fint nok for dem bare at holde sig oppe lige nu. De holder nok godt øje med stillingen og kan selvfølgelig føle sig tvunget til at skifte træner på et tidspunkt, men nu har Dyche holdt dem fri af nedrykning et par sæsoner så jeg tror ikke lige han står overfor en fyring selvom de er tæt på stregen igen.
Eller også står han lige overfor en fyring.

Billing skifter simpelthen fra Bournemouth til Napoli. Den havde jeg ikke lige set komme.
Det lyder som om den er god nok - lejeaftale med købsoption. Det havde jeg heller ikke lige ventet, men han er røget meget på bænken i Bournemouth så det bliver interessant at se om han kan erobre en plads på et italiensk tophold.

Sidder og venter på at se Fulham slå United..

Optakten er så Kuhn og Frimann, og det fik mig til at tænke - findes der et ringere setup end de 2?

Frimann sejler rundt i hvad han mener, og virker som om han ikke ved noget om engelsk fodbold. Det er næsten værre end når han skal give sine transfer bud.

Kuhn taler som om han ikke har fulgt med i fodbold i 15 år. Ved han godt united er elendige nu?

Sidder og venter på at se Fulham slå United..

Optakten er så Kuhn og Frimann, og det fik mig til at tænke - findes der et ringere setup end de 2?

Frimann sejler rundt i hvad han mener, og virker som om han ikke ved noget om engelsk fodbold. Det er næsten værre end når han skal give sine transfer bud.

Kuhn taler som om han ikke har fulgt med i fodbold i 15 år. Ved han godt united er elendige nu?
Kuhn var medkommenator på LFC - Ipswich lørdag - jeg endte med at tage lyden. Det var bare så dumt og indsigtsløst, også fra medkommentatoren Carsten Sæbye (der ellers plejer at være mindre slem). For lige at toppe den havde de Thomas Gravesen i studiet bagefter. Han er godt nok blevet coachet til kun at geråde i frådende raseri hver tredje gang han optræder, men selv i afdæmpet version minder hans performance mest om noget, du oplever i besøgsafdelingen i et lukket fængsel.
Det er et stort ønske for mig, at Viaplay gav mulighed for at vælge engelske kommentatorer til istf. de danske ...

Det her må siges at være en succeshistorie - hvis/når den bliver officiel.

Han kunne ikke bruges i FCN, skifter så til HB Køge, hvorefter han hentes af Lecce, får debut på landsholdet og scorer efter nogle minutter… Og nu på vej til Man Utd på en “mangeårig” kontrakt i en handel til anslået værdi på 260 mio. kr.

(“Medie” = Romano)

Det her må siges at være en succeshistorie - hvis/når den bliver officiel.

Han kunne ikke bruges i FCN, skifter så til HB Køge, hvorefter han hentes af Lecce, får debut på landsholdet og scorer efter nogle minutter… Og nu på vej til Man Utd på en “mangeårig” kontrakt i en handel til anslået værdi på 260 mio. kr.

(“Medie” = Romano)

Det lyder lidt som en karrieredræber

Latest posts

Back