New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 320K
Jeg er helt enig i, at hans impact har været større end så mange andre. Størst impact kommer sjældent udefra, det er oftest spillere der brager igennem og bliver for god til ligaen.

Jeg synes, målt på CV ikke og timing i hvornår man hentede Billing at det ver så crazy. Cornelius havde 2 måneder forinden scoret 2 mål i Paris mod Frankrig.

Jeg var også ret forbløffet over, at f.eks Marcus Ingvartsen kom til Danmark. Sæsonen for inden havde han scoret 12 mål for Mainz.

Ligeledes synes jeg ikke hans landsholdskarriere sammenlignet med så mange andre er vildt. 6 kampe, som tidligere nævnt har Mathias Jensen spillet 31. Victor Nelsson kunne potentielt også være en FCK kiggede på, han har spillet 18, Robert Skov 14.

Billing er en aldeles fremragende fodboldspiller, ingen tvivl og ville være en gevinst på de fleste fodboldhold. For mig er han bare ikke en, hvor jeg tænker han bliver husket i ligaen om 5-6 år

EDIT: Målt på impact, så synes jeg Anders Dreyer var bedre hentet end Billing
Godt eksempel med Dreyer!
I ingvartsens tilfælde var det måske komboen med fremtid i sunny California som sikkert også trak en del.

Cornelius har jo næsten været fodbold invalid et par sæsoner, det er bare ingen som har fortalt ham det.
Samtidig med at ligaen vel er blevet stærkere

Kan se Tullberg er topkandidat til Frankfurt… frygter sådan, at fcm så vender opmærksomhed mod JP… Kunne måske være interesant for ham også…

Hvorfor skulle JP være interesseret i at skifte til Herning? Altså sådan helt reelt, hvorfor?

Ja, de har flere penge og en højere sandsynlighed for at vinde noget næste år.

De har også tidligere pisset JP op og ned af ryggen. De skal ikke spille CL kval. De er et galehus (bevares, et veldrevet galehus, men stadig et galehus), som skifter succesfulde trænere ud, når der er en ny smagsvariant på hylden. Hvad skulle Poulsen kunne opnå i Herning, som han ikke allerede har opnået i Århus?

Jeg tænker, at risikoen for, at Poulsen ryger til udlandet er væsentligt større.

Kan se Tullberg er topkandidat til Frankfurt… frygter sådan, at fcm så vender opmærksomhed mod JP… Kunne måske være interesant for ham også…

1. Det vil kræve, FCM ledelsen har bestemt en anden spillestil for jeg har ikke fantasi til at forestille mig JP fravige det teknisk baseret fodbold men fokus på at spille bolden op gennem kæderne.
2. AGF vil, tror jeg, kræve en gigantisk transfer.
3. Jeg tror, JP selv skal ønske et skifte ellers får FCM et pænt men ikke interesseret besked.

Jeg ser det ikke for mig. Jeg tror, JPs næste skridt vil være udlandet og det tror jeg ikke sker til sommer.

Jeg synes, Arsenal er et dårligt eksempel. I denne sæson købte de spillere for ca. 2,2 milliarder og solgte kun for små 100 mio.

Det er ikke i alle ligaer, man behøver ikke være den mest spenderende eks. bruger Real markant flere penge end Barcelona men du skal være deroppe ad for at have en chance.
Fun surprising fact: Atletico har faktisk brugt flere penge end Real de sidste 2 sæsoner, så du skal stadig bruge pengene fornuftigt (og så noget med spillestil men det er en helt anden can of worm).

Leverkusens mesterskab var en ekstrem outlier og Bayern har siden da også netop bevist min og andres påstand at penge altid vinder tid.

I forhold til os så vil det imo være en større sensation, hvis vi genvinder titlen end at vinde den i denne sæson, hvor sol, måne og stjerne stod i zen. JN sagde det næsten, da han i Tirsdagstrænerne sagde næste sæson bliver den sværeste i klubbens historie bl.a med henvisning til hvor langt foran FCK og M er rent økonomisk.
Atlético har brugt flere penge i køb af spillere?
Jeg tænker at lønningerne nok er en del højere hos regimets hold minus træneren, cholo Simeone var på et tidspunkt den bedste betalte træner i Spanien og muligvis blandt de bedst betalte på planeten.

Last edited:
Jeg tror vi var 4-5’er da vi gik i slutspillet med David
Da AGF fik bronze i 2019-2020, sluttede man grundspillet på en 3. plads med 5 point ned til nummer fire. (Til gengæld var der ni point op til FCK og 18 point op til FCM, da slutspillet startede).

I begge bronzesæsoner blev AGF dog bedre og bedre, som sæsonen skred frem. Det kunne godt tale for, at man dér faktisk havde gavn af et slutspil vs en ligeud-turnering. Til gengæld har man tabt pusten i andre sæsoner (især sidste sæson!), og her havde man sikkert været bedre stillet med en ligeud-struktur. Jeg tror ærligt talt ikke, at der kan drages nogen konklusion om, hvad der skulle passe AGF bedst.

Jeg tror vi var 4-5’er da vi gik i slutspillet med David
Den præstation vil jeg mene vi også kunne have matchet i en almindelig ligastruktur.

Vores pointhøst generelt i top-6 er ikke speciel imponerende. Før sæson var vi et af de absolut dårligst præsterende i forhold til pointsnit. Randers og Silkeborg var fx. bedre.

Den præstation vil jeg mene vi også kunne have matchet i en almindelig ligastruktur.

Vores pointhøst generelt i top-6 er ikke speciel imponerende. Før sæson var vi et af de absolut dårligst præsterende i forhold til pointsnit. Randers og Silkeborg var fx. bedre.
Enig. Men de sidste mange mange år med en lige-ud turnering har vi ramt 3 sæt medaljer på 6 år?

Enig. Men de sidste mange mange år med en lige-ud turnering har vi ramt 3 sæt medaljer på 6 år?
Hvis vi havde samme setup og økonomi som nu, så ville vi have haft. Men der hvor vi var inden slutspillet blev indført, var vi jo ikke nogen man kunne se som en kandidat til det.

Fordelen ved en lige ud turnering med 16 hold, er helt sikkert, at vi kun skal møde de direkte konkurrenter to gange og derved også have nogle andre “lette” kampe, hvor vi ville kunne rotere.

Jeg ser et AGF, der gradvist er blevet stærkere på alle parametre siden Jacob Nielsen kom ind som direktør. Vi har desuden øget det sportslige budget kontinuerligt og er vel omkring det 4.største budget. De ting tillægger jeg en langt større betydning end slutspilsstrukturen.
Mener du oprigtigt at strukturen har været en fordel for os? Jeg synes vores pointgennemsnit i slutspillet modsiger det.
Jeg mener snildt, at FCM kunne have vundet mesterskabet i år pga. strukturen.

Hvis vi havde samme setup og økonomi som nu, så ville vi have haft. Men der hvor vi var inden slutspillet blev indført, var vi jo ikke nogen man kunne se som en kandidat til det.

Fordelen ved en lige ud turnering med 16 hold, er helt sikkert, at vi kun skal møde de direkte konkurrenter to gange og derved også have nogle andre “lette” kampe, hvor vi ville kunne rotere.
Men det har de andre jo netop også. Så er det jo netop tilfældigheder mere end godt spil. Så to karantæner i en ligeud turnering med FCM, og så er det dét?

Vi er lige blevet mestre i en en slutspilsturnering. Vi har været 1’er 23 ud af 32 runder, og så skal vi håber på et lettere turneringsformat?

Jeg ser et AGF, der gradvist er blevet stærkere på alle parametre siden Jacob Nielsen kom ind som direktør. Vi har desuden øget det sportslige budget kontinuerligt og er vel omkring det 4.største budget. De ting tillægger jeg en langt større betydning end slutspilsstrukturen.
Mener du oprigtigt at strukturen har været en fordel for os? Jeg synes vores pointgennemsnit i slutspillet modsiger det.
Jeg mener snildt, at FCM kunne have vundet mesterskabet i år pga. strukturen.
Jeg mener det er noget pjat, undskyld udtrykket, som mestre at begynde at håbe på et lettere turneringsformat. Vi har føret ligaen i 2/3 af turneringen. Det er ekstremt suverænt.

Jeg tror derimod, at en turnering hvor f.eks FCK og FCM kan spille 3 kampe med f.eks Gorgoza og Cho fremfor Franculino og Simsir og så have en mere udhvilet trup i de vigtige kampe gør det ligeså let for dem som for os.

Jeg mener det er noget pjat, undskyld udtrykket, som mestre at begynde at håbe på et lettere turneringsformat. Vi har føret ligaen i 2/3 af turneringen. Det er ekstremt suverænt.

Jeg tror derimod, at en turnering hvor f.eks FCK og FCM kan spille 3 kampe med f.eks Gorgoza og Cho fremfor Franculino og Simsir og så have en mere udhvilet trup i de vigtige kampe gør det ligeså let for dem som for os.
Flere interne opgør bør betyde mindre tilfældighed. Det er selvfølgelig en fordel for de klubber med de største budgetter. Jeg er mere underholdt i det nuværende format, så det er ikke fordi jeg nødvendigvis vil tilbage til det gamle format. Forhåbentligt er vi ved at etablere os så meget som et tophold, at strukturen også er til vores fordel…om ikke andet på sigt.

Jeg synes vi er fortjente mestre i år. Vi var det bedste hold og de mest stabile. JP og truppen skal have kæmpe stor kredit for deres voldsomt flotte præstationer. Det er mesterligt det de har leveret, og fuldt ud på højde med andre mesterskabshold. Det er ikke “bare” et heldigt mesterskab.

Det sagt, så siger min indre kyniker, at vi skal være rigtig glade for FCM’s lange europæiske kampagne og Tullbergs Rösler-agtige nedslidning af sin trup. Jeg er heller ikke imponeret af FCM’s spillemæssige koncept, omend de i perioder har set skræmmende ud.
Den FCM-trup havde potentiale til at hente flere point end os, men det gjorde den heldigvis ikke😆

Flere interne opgør bør betyde mindre tilfældighed. Det er selvfølgelig en fordel for de klubber med de største budgetter. Jeg er mere underholdt i det nuværende format, så det er ikke fordi jeg nødvendigvis vil tilbage til det gamle format. Forhåbentligt er vi ved at etablere os så meget som et tophold, at strukturen også er til vores fordel…om ikke andet på sigt.

Jeg synes vi er fortjente mestre i år. Vi var det bedste hold og de mest stabile. JP og truppen skal have kæmpe stor kredit for deres voldsomt flotte præstationer. Det er mesterligt det de har leveret, og fuldt ud på højde med andre mesterskabshold. Det er ikke “bare” et heldigt mesterskab.

Det sagt, så siger min indre kyniker, at vi skal være rigtig glade for FCM’s lange europæiske kampagne og Tullbergs Rösler-agtige nedslidning af sin trup. Jeg er heller ikke imponeret af FCM’s spillemæssige koncept, omend de i perioder har set skræmmende ud.
Den FCM-trup havde potentiale til at hente flere point end os, men det gjorde den heldigvis ikke😆
Der er da helt sikkert masser af årsager til vores mesterskab. Klubben med det suverænt største budget endte som 7’er. FCM skulle jagte, og sled spillere op. Vi var forskånet for karantæner og skader.

Men for det første synes jeg ikke det skriger vindermentalitet, at bede om et lettere format.

Derudover så havde FCM måske været endnu sværere at have med at gøre, hvis de havde mødt Vejle, Hillerød og EfB (hvis vi skulle have en 16 klubs turnering) inden vores interne møde.

Jeg tror at JP har rigeligt med udfordringer i AGF lige nu - mange ting der stadig skal gøres her. fx skal anden sæson ikke blive en hvor vi falder totalt igennem, fordi vi skal spille i Europa.
Jeg kan forstille mig at han også gerne vil med ind på det nye stadion - virkeligmeget at tage fat i her

Jeg tror at JP har rigeligt med udfordringer i AGF lige nu - mange ting der stadig skal gøres her. fx skal anden sæson ikke blive en hvor vi falder totalt igennem, fordi vi skal spille i Europa.
Jeg kan forstille mig at han også gerne vil med ind på det nye stadion - virkeligmeget at tage fat i her
Jeg tror bestemt heller ikke Poulsen skifter internt i Superligsen.

Jeg tror dog ikke at en mulighed i klubber som f.eks Koln, Bremen, Gladbach o.lign ville være noget han ikke sagde jeg til med det samme.

Jeg synes, Arsenal er et dårligt eksempel. I denne sæson købte de spillere for ca. 2,2 milliarder og solgte kun for små 100 mio.

Det er ikke i alle ligaer, man behøver ikke være den mest spenderende eks. bruger Real markant flere penge end Barcelona men du skal være deroppe ad for at have en chance.
Fun surprising fact: Atletico har faktisk brugt flere penge end Real de sidste 2 sæsoner, så du skal stadig bruge pengene fornuftigt (og så noget med spillestil men det er en helt anden can of worm).

Leverkusens mesterskab var en ekstrem outlier og Bayern har siden da også netop bevist min og andres påstand at penge altid vinder tid.

I forhold til os så vil det imo være en større sensation, hvis vi genvinder titlen end at vinde den i denne sæson, hvor sol, måne og stjerne stod i zen. JN sagde det næsten, da han i Tirsdagstrænerne sagde næste sæson bliver den sværeste i klubbens historie bl.a med henvisning til hvor langt foran FCK og M er rent økonomisk.
Fair play med Arsenal - men nu tænker jeg faktisk ikke, at det nødvendigvis er afgørende, hvad man bruger i én sæson, der er argumentet for, at mesterskabet følger pengene.
I forhold til Leverkusen forsøgte jeg også at understrege, at de vandt sølv sæsonen efter deres mesterskab; så deres mesterskab var ikke ren outlier, men vidnesbyrd om ægte kvalitet i truppen, som igen var et resultat af langsigtet planlægning.

Bemærk, jeg siger ikke, at pengene ikke er vigtige. Jeg siger ikke engang, at de ikke er vigtigst.
Jeg siger bare, at når man nu ikke er ligaens rigeste, så må man skrue på det, man kan, og det er blandt andet træningen, sammenholdet, taktik, talentudvikling og kulturen. En stærkere kultur og et stærkt kollektiv kan mindske forskellen mellem hovedrig og mellemklasse. Og når først dét sker, kan man i de enkelte kampe spille helt lige op og endda slå hold, der er langt stærkere på papiret.
Kampen bliver stadig spillet på græs (for det meste) og 11 mod 11.

Meget fun fact med Atlético i øvrigt.

Latest posts

Back