Flere interne opgør bør betyde mindre tilfældighed. Det er selvfølgelig en fordel for de klubber med de største budgetter. Jeg er mere underholdt i det nuværende format, så det er ikke fordi jeg nødvendigvis vil tilbage til det gamle format. Forhåbentligt er vi ved at etablere os så meget som et tophold, at strukturen også er til vores fordel…om ikke andet på sigt.
Jeg synes vi er fortjente mestre i år. Vi var det bedste hold og de mest stabile. JP og truppen skal have kæmpe stor kredit for deres voldsomt flotte præstationer. Det er mesterligt det de har leveret, og fuldt ud på højde med andre mesterskabshold. Det er ikke “bare” et heldigt mesterskab.
Det sagt, så siger min indre kyniker, at vi skal være rigtig glade for FCM’s lange europæiske kampagne og Tullbergs Rösler-agtige nedslidning af sin trup. Jeg er heller ikke imponeret af FCM’s spillemæssige koncept, omend de i perioder har set skræmmende ud.
Den FCM-trup havde potentiale til at hente flere point end os, men det gjorde den heldigvis ikke