New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
En lille iagtagelse..

Sønderjyske spiller Fredag imod Brøndby. Altså d.17
Vi spiller d.20 i mod FCM.

D.23 spiller vi imod FCN som har spiller d.19 og får 1 dags ekstra hvile.
Men mere interresant imo er det at FCM spiller i mod Sønderjyske D.23 også, og der får Sønderjyske altså cirka 72 timers mere resitutionstid.. Det kan godt have en indvirkning på en slidt trup i FCM, specielt hvis de får flere karantæner imod os. (Det kan vi også få)

Hvad er oddset så egentlig på at Tullberg skal ud og brokke sig over det også?
 
Måske også en bekymring for / erkendelse af at Billing og Frankolino kan hjælpe FCM ret meget.
Jeg tror det er begrænset hvor meget de to kommer til at hjælpe. Franculino var helt væk i den tid han var på banen i går. Pånær straffesparkt gik han jo nærmest bare rundt. Han bliver mere en hæmsko, hvis de død og pine skal forsøge at få ham i form til et sommersalg. Billing spiller lidt en anden rolle og har ikke været ude så længe, men ingen ved rigtig hvor han er i forløbet. Nu bliver de nok også nødt til at starte med Castillo på mandag grundet karantæner, og han er også lige på vej tilbage fra en skade.

Vi får ikke 16 ekstra kampe i europa, men det skal tages seriøst at det slider voldsomt på en trup med et gruppespil. Skulle vi være så heldig at komme så langt, så skal der ske voldsomme ting med truppen og JP skal være god til rotation, hvilket ikke er mit indtryk er Tullbergs bedste strategiske våben.
 
Last edited:
Noget helt andet: Hvis man stod og manglede et bevis på, at FCM dybest set bare er en opkomling fra en røvsyg mindre provinsby uden reel fanscene, kom det da i går. 150 udefans i en potentielt mesterskabsafgørende kamp placeret en søndag kl. 16. Wow...

I de tilbagevendende diskussioner om udsigterne til at indhente FCM ad åre, bliver det ellers ofte sagt, at afstande ingen betydning har for vestjyder, og at de derfor uden problemer kan udbygge deres stadion og matche vores kommende snit. Det er muligt, men transportvilligheden omfatter åbenbart ikke afsindigt vigtige udekampe i en mesterskabsslutspurt. :)
 
Noget helt andet: Hvis man stod og manglede et bevis på, at FCM dybest bare er en opkomling fra en røvsyg mindre provinsby uden reel fanscene, kom det da i går. 150 udefans i en potentielt mesterskabsafgørende kamp placeret en søndag kl. 16. Wow...

I de tilbagevendende diskussioner om udsigterne til at indhente FCM ad åre, bliver det ellers ofte sagt, at afstande ingen betydning har for vestjyder, og at de derfor uden problemer kan udbygge deres stadion og matche vores kommende snit. Det er muligt, men transportvilligheden omfatter åbenbart ikke afsindigt vigtige udekampe i en mesterskabsslutspurt. :)

Det blev tidligere gjort klart da de kunne mønstre 400 fans på udebane i forrest, klubbens største kamp nogensinde.

Hvor mange ville vi have i forrest til en 1/8 finale?
 
Noget helt andet: Hvis man stod og manglede et bevis på, at FCM dybest bare er en opkomling fra en røvsyg mindre provinsby uden reel fanscene, kom det da i går. 150 udefans i en potentielt mesterskabsafgørende kamp placeret en søndag kl. 16. Wow...

I de tilbagevendende diskussioner om udsigterne til at indhente FCM ad åre, bliver det ellers ofte sagt, at afstande ingen betydning har for vestjyder, og at de derfor uden problemer kan udbygge deres stadion og matche vores kommende snit. Det er muligt, men transportvilligheden omfatter åbenbart ikke afsindigt vigtige udekampe i en mesterskabsslutspurt. :)
Lige præcis til den kamp kan de være lidt undskyldt med af prioritere liv og førlighed, men det kunne også være udtryk for at de ikke har ret mange fans udenfor deres opland eller i hvert fald i København. De har selvfølgelig også bare færre fans i det hele taget, men der kunne måske også være en dynamik hvor afstanden betyder noget på den måde at en fan fra Holstebro eller Ringkøbing alligevel ofte er lidt mindre knyttet til klubben og derfor ikke hænger ved eller skifter tilhørsforhold efter at være flyttet. I så fald måske ligefrem at man har tendens til at lægge sig ophav fra landet lidt fra sig når man kommer til den store by og FCM er selv i egen optik et symbol på noget der er lidt bondsk? Den tese kan naturligvis afkræftes lidt hvis de normalt fylder udeafsnittene i København og omegn.
 
Last edited:
Det blev tidligere gjort klart da de kunne mønstre 400 fans på udebane i forrest, klubbens største kamp nogensinde.

Hvor mange ville vi have i forrest til en 1/8 finale?
Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke ville tage til Nottingham en torsdag aften :) Men det kommer nok også lidt an på hvor i livet man er.

Men selvfølgelig har FCM ikke flere fans end FCK, BIF og AGF. Alle tre klubber har jo også den fordel, at de har mange fans i andre landsdele. Med tiden vil vi nok også se flere FCM fans i Københavnsområdet, i takt med at de flytter dertil når de bliver voksne. Mit indtryk er at AGF sælger rigtig mange billetter til Brøndby og Parken gennem fans der bosat i området. FCM er jo stadig en relativt ny klub. Dermed ikke sagt at 400 godt nok ikke er mange til så vigtig en kamp eller for den sags skyld 150 på Brøndby stadion. Det sidste er nok i virkeligheden det mest alarmerende. Har de meldt ud at mange ikke tør tage turen af sikkerhedsmæssige årsager? Det kunne ellers være fedt, hvis de gjorde det :)
 
Noget helt andet: Hvis man stod og manglede et bevis på, at FCM dybest set bare er en opkomling fra en røvsyg mindre provinsby uden reel fanscene, kom det da i går. 150 udefans i en potentielt mesterskabsafgørende kamp placeret en søndag kl. 16. Wow...

I de tilbagevendende diskussioner om udsigterne til at indhente FCM ad åre, bliver det ellers ofte sagt, at afstande ingen betydning har for vestjyder, og at de derfor uden problemer kan udbygge deres stadion og matche vores kommende snit. Det er muligt, men transportvilligheden omfatter åbenbart ikke afsindigt vigtige udekampe i en mesterskabsslutspurt. :)
Deres frække indtog i København har åbenbart heller ikke kastet tusindvis af københavner fans af sig.
 
Noget helt andet: Hvis man stod og manglede et bevis på, at FCM dybest set bare er en opkomling fra en røvsyg mindre provinsby uden reel fanscene, kom det da i går. 150 udefans i en potentielt mesterskabsafgørende kamp placeret en søndag kl. 16. Wow...

I de tilbagevendende diskussioner om udsigterne til at indhente FCM ad åre, bliver det ellers ofte sagt, at afstande ingen betydning har for vestjyder, og at de derfor uden problemer kan udbygge deres stadion og matche vores kommende snit. Det er muligt, men transportvilligheden omfatter åbenbart ikke afsindigt vigtige udekampe i en mesterskabsslutspurt. :)
Var der virkelig kun 150 vestjyske fans i Brøndby´s udebaneafsnit? Rigtigt...?
 
Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke ville tage til Nottingham en torsdag aften :) Men det kommer nok også lidt an på hvor i livet man er.

Men selvfølgelig har FCM ikke flere fans end FCK, BIF og AGF. Alle tre klubber har jo også den fordel, at de har mange fans i andre landsdele. Med tiden vil vi nok også se flere FCM fans i Københavnsområdet, i takt med at de flytter dertil når de bliver voksne. Mit indtryk er at AGF sælger rigtig mange billetter til Brøndby og Parken gennem fans der bosat i området. FCM er jo stadig en relativt ny klub. Dermed ikke sagt at 400 godt nok ikke er mange til så vigtig en kamp eller for den sags skyld 150 på Brøndby stadion. Det sidste er nok i virkeligheden det mest alarmerende. Har de meldt ud at mange ikke tør tage turen af sikkerhedsmæssige årsager? Det kunne ellers tvære feedt, hvis de gjorde det :)

Jeg havde taget afsted, uden tvivl. Selv med alt det kaos der er lige pt med flere små børn 😁
 
Var der virkelig kun 150 vestjyske fans i Brøndby´s udebaneafsnit? Rigtigt...?
Det lignede på tv, at der var betydeligt flere end 150.

FCM er ikke i nærheden af at have lige så mange fans i hovedstaden som ex. os.

Desuden er det kendt herude, at mange FCM-fans ikke tør tage til Brøndby Stadion. Har været flere episoder. Blandt andet den hvor en fanbus fik en mursten gennem ruden.
 
Gad vide hvor lang snor Cooper får i Brøndby - det store reset lader vente på sig. Håber de beholder ham, indtil vi har mødt dem næste gang 🤞

Han har stået i spidsen i 19 kampe i Superligaen og dem kan vi dele op i 3 blokke. Det startede godt på grundlaget han overtog fra Birk (eller effekten ved en ny træner).

De første 6 kampe med et snit på 2,17 point.

1776068672413.webp

De næste 6 kampe med et snit på 1,17 point:

1776068750233.webp

De sidste 7 kampe med et snit på 0,43 point:

1776068810901.webp

Der er naturligvis en del ubekendte i Bif - måske de giver Cooper frem til sommerpausen med hans reset selvom det pt. går den forkerte vej.

Samtidig er Benjamin Schmedes vel stadig "dead-man-walking" sportsdirektør frem til sommer. Måske lidt svært for ham at træffe beslutninger og måske har han slet ikke mandatet til den slags.
 
Med Tullbergs entré er jeg nærmest blevet Nees-fan.
Sjit, Tullberg er en kegle.
Den seneste kommentar fra Bild.dk:

Hvad tænker du om udvisningen til Diao, Mike Tullberg?
- Jeg kan ikke kommentere på det, for jeg er ikke dommer. Men jeg kan konstatere, at man ikke i min tid har givet gult/rødt for jubel.

Jeg kommenterer IKKE, indtil efter det første punktum/komma!!
Håber simpelthen de taber ALT på gulvet for derefter at skulle høre på Steinlein om at deres SmartOdds ser pisse godt ud 🥴😊
 
Det er vildt de tør spille ham når han tydeligvis ikke er klar.
De må jo vurdere at det blot er kamptræning han mangler, ellers er det ihvertfald risky. Men de vil nok meget gerne lave det store salg til sommer, og ingen køber en spiller man ikke ved om er tilbage. Ellers går der hurtigt et år mere. Men i går var deres hænder også lidt bundet på ryggen med Cho i karantæne, Brumado skadet og Uhre tilsyneladende også skadet i sidste øjeblik. Ikke at jeg klager :)
 

Latest posts

Back
Top