New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Det lignede på tv, at der var betydeligt flere end 150.

FCM er ikke i nærheden af at have lige så mange fans i hovedstaden som ex. os.

Desuden er det kendt herude, at mange FCM-fans ikke tør tage til Brøndby Stadion. Har været flere episoder. Blandt andet den hvor en fanbus fik en mursten gennem ruden.
Jeg håndtalte dem ikke - og det er meget muligt, der var lidt flere end 150 (overdrivelse fremmer forståelsen), men det var et sølle turn-out uanset hvad. Og som det bliver nævnt i tråden: 400 i Nottingham var også patetisk.
 
Ærgerligt FCM ikke har 2 pressede EL kampe ind nu. Det tror jeg virkelig havde knækket dem fuldstændig med skader og træt trup. Gerne langt væk i Europa, anyway det har de ikke.

Betano har os stadig 60% favoritter, og FCM 40%, men det er klart det bliver et rat race efter igår.

Kom nu bare med det mesterskab, vil så gerne se hele Aarhus gå fuldstændig amok, og vise nogle scener Danmark nærmest ikke har oplevet før.
 
Jeg håndtalte dem ikke - og det er meget muligt, der var lidt flere end 150 (overdrivelse fremmer forståelsen), men det var et sølle turn-out uanset hvad. Og som det bliver nævnt i tråden: 400 i Nottingham var også patetisk.
Så kunne du undlade at skrive 150 som et faktum :-)
I et afsnit med plads til 1500 så lignede det at de var 400-500. Som sagt er der mange af deres fans, der ikke tør sætte deres ben i Brøndby. Jeg forstår dem godt - jeg undlader også turen derover i næstsidste runde.

På de øvrige udebaner i ligaen har de virkeligt mange fans med.

400 i Nottingham er ikke imponerende. Men dels havde de allerede været der i efteråret, og dels var det deres 8. europæiske udebanekamp i sæsonen. På et tidspunkt løber fleste jo tør for penge og fridage.
 
Gad vide hvor lang snor Cooper får i Brøndby - det store reset lader vente på sig. Håber de beholder ham, indtil vi har mødt dem næste gang 🤞

Han har stået i spidsen i 19 kampe i Superligaen og dem kan vi dele op i 3 blokke. Det startede godt på grundlaget han overtog fra Birk (eller effekten ved en ny træner).

De første 6 kampe med et snit på 2,17 point.

View attachment 6605

De næste 6 kampe med et snit på 1,17 point:

View attachment 6606

De sidste 7 kampe med et snit på 0,43 point:

View attachment 6607

Der er naturligvis en del ubekendte i Bif - måske de giver Cooper frem til sommerpausen med hans reset selvom det pt. går den forkerte vej.

Samtidig er Benjamin Schmedes vel stadig "dead-man-walking" sportsdirektør frem til sommer. Måske lidt svært for ham at træffe beslutninger og måske har han slet ikke mandatet til den slags.
Som Morten Bruun sagde i TV: “Der er jo ingen til at fyre ham.”
 
De må jo vurdere at det blot er kamptræning han mangler, ellers er det ihvertfald risky. Men de vil nok meget gerne lave det store salg til sommer, og ingen køber en spiller man ikke ved om er tilbage. Ellers går der hurtigt et år mere. Men i går var deres hænder også lidt bundet på ryggen med Cho i karantæne, Brumado skadet og Uhre tilsyneladende også skadet i sidste øjeblik. Ikke at jeg klager :)
Jeg spekulerede også på at det var derfor han skulle sparke straffespark: der skulle lægges et mål på kontoen. Nu scorede han jo sikkert, så der er ikke så meget at sige til det, men hvis han skulle være flyttet frem i køen af andre end kortsigtede sportslige grunde er det selvfølgelig interessant både ift guldkampen og deres behov for at lave et stort salg til sommer, da det så også indikerer at han spiller lige nu pga det salg mere end fordi de tror det giver bedst samlet udbytte i de sidste kampe.

Jeg vil dog også sige at jeg ville tro de kan sælge ham til sommer for et stort beløb hvis han bare lige kom med til sidst og viste at han er fysisk klar. Opkøberne skal da ikke komme og bese ham live lige nu.
 
Som Morten Bruun sagde i TV: “Der er jo ingen til at fyre ham.”
Sagde han ikke efterfølgende at det kunne de selvfølgelig godt, det går jo bare lidt længere op i hierarkiet? De vil dog nok gerne have en ny sportsdirektør ind først alligevel, så det også bliver den person der peger på afløseren.

Det væsentligste problem for dem tror jeg dog også stadig er at de har givet Cooper lov til at lave sit store reset med en masse nye spillere og nu er de næsten nød til at give det lidt tid. Måske kan det blive så slemt at de er tvunget til at skifte og Cooper kan også begynde at sende følere ud til klubber i England - det kan blive svært at forsvare hvis de taber resten af kampene i sæsonen - men hvis der er bare lidt fremgang tror jeg de i stedet køber endnu mere ind til sommer og så vil starten af næste sæson være afgørende for troen på Coopers Reset. Jeg tror også kun han får én hel sæson til at bevise at han gøre dem til tophold, dvs de skal ligge med helt fremme om et år. Men Cooper ser måske nok heller ikke sig selv i Brøndby i længere tid end det.
 
400 i Nottingham er ikke imponerende. Men dels havde de allerede været der i efteråret, og dels var det deres 8. europæiske udebanekamp i sæsonen. På et tidspunkt løber fleste jo tør for penge og fridage.

Ja, jeg tror også vi skal passe på at gøre alt for meget nar af udebanefremmøde hos FCK og FCM i Europa, før vi selv har prøvet at spillet 6-8 europæiske udekampe i op til flere sæsoner i træk.
Når det er "hverdag" at være med i Europa, så må man prioritere sin økonomi og feriedage hver sæson.

Det er lidt nemmere at sende fuld bemanding afsted til Brugge, når vi ved at det formentlig er den eneste europæiske udekamp i den sæson.
 
Cooper var også selv ude og sige han ikke har fået nøglerne til det hele. Og han nævnte også han gerne ville ændre mere, både spillere og udenfor banen.

Jeg holder altid meget af den der med 'udenfor banen'. Som da Jonny Hanssen var efter personalet i AGF/Atletion og mente de måtte foretage sig noget, fx arrangere koncerter eller lignende. Eller hvis man vil gøre klubbens prioritering til et større issue, fx i FCK. Ja, det er da nok ikke optimalt, men spillertruppen bliver da ikke bedre af at få at vide man synes det hele er noget lort.

At gå til fødselsforberedelse og få at vide der er reduceret i støtten er også belastende. Måske vil personalet gerne engagere de vordende forældre til et oprør, men det skal er ikke bedre oplevelser.

(Når det er sagt er jeg selv en mester i at være efter andre, men JEG er kvalificeret i min kritik, andre er ikke).

Cooper kunne starte med at vise plan i spillet med dem han har og så lokke med hvad det kunneblive til, hvis han fik bedre. Nu truer han med at gøre det værre. 'Det var et fint hold der lå a points med AGF. Der ville da være synd hvis jeg skulle træne dem længere ned i tabellen'.
 
Sagde han ikke efterfølgende at det kunne de selvfølgelig godt, det går jo bare lidt længere op i hierarkiet? De vil dog nok gerne have en ny sportsdirektør ind først alligevel, så det også bliver den person der peger på afløseren.

Det væsentligste problem for dem tror jeg dog også stadig er at de har givet Cooper lov til at lave sit store reset med en masse nye spillere og nu er de næsten nød til at give det lidt tid. Måske kan det blive så slemt at de er tvunget til at skifte og Cooper kan også begynde at sende følere ud til klubber i England - det kan blive svært at forsvare hvis de taber resten af kampene i sæsonen - men hvis der er bare lidt fremgang tror jeg de i stedet køber endnu mere ind til sommer og så vil starten af næste sæson være afgørende for troen på Coopers Reset. Jeg tror også kun han får én hel sæson til at bevise at han gøre dem til tophold, dvs de skal ligge med helt fremme om et år. Men Cooper ser måske nok heller ikke sig selv i Brøndby i længere tid end det.

Normalt ville jeg også være tilhænger af mere tid men det kræver naturligvis viden om den daglige træning, taktikken og mandskabsbehandlingen.

Det begynder "blot" at ligne en nedadgående spiral - udvider vi til de sidste 13 kampe er snittet 0,77. Gad vide om de havde så dårlig en stribe, sidst de var dårlige.

1776085658665.webp

Det er klart, at man ikke bare kan blive ved med at fyre trænere til højre og venstre. Det koster hver gang og skaber uro. Men er de ikke gode nok, så skal man tage konsekvensen.
Jesper Sørensen røg i vinterpausen ultimo 2024 ( 64 kampe og snit på 1,75) og derfra fik Frederik Birk 22 kampe med et point snit på 1,61. Det antal kampe begynder Cooper at nærme sig og han har pt. et snit på 1,21.

Det er vist gået den forkerte vej siden siden GFH købte sig ind og postede midler i projektet.
 
Cooper var også selv ude og sige han ikke har fået nøglerne til det hele. Og han nævnte også han gerne ville ændre mere, både spillere og udenfor banen.

Jeg holder altid meget af den der med 'udenfor banen'. Som da Jonny Hanssen var efter personalet i AGF/Atletion og mente de måtte foretage sig noget, fx arrangere koncerter eller lignende. Eller hvis man vil gøre klubbens prioritering til et større issue, fx i FCK. Ja, det er da nok ikke optimalt, men spillertruppen bliver da ikke bedre af at få at vide man synes det hele er noget lort.

At gå til fødselsforberedelse og få at vide der er reduceret i støtten er også belastende. Måske vil personalet gerne engagere de vordende forældre til et oprør, men det skal er ikke bedre oplevelser.

(Når det er sagt er jeg selv en mester i at være efter andre, men JEG er kvalificeret i min kritik, andre er ikke).

Cooper kunne starte med at vise plan i spillet med dem han har og så lokke med hvad det kunneblive til, hvis han fik bedre. Nu truer han med at gøre det værre. 'Det var et fint hold der lå a points med AGF. Der ville da være synd hvis jeg skulle træne dem længere ned i tabellen'.
Det er klart. Der er selvfølgelig meget andet der skal ændres som ikke er hans skyld. Han er bare ikke en særlig god træner og hans strategiske planlægning har været helt hen i vejret. At de så også har haft en vattet sportschef det sprang af borde så snart han fik chancen har heller ikke gjort det meget bedre. Sikke et elendigt makkerpar. Man får nærmest helt OB vibes dengang Westrøm og en anden træner sad på posten.
 
Gad vide hvor lang snor Cooper får i Brøndby - det store reset lader vente på sig. Håber de beholder ham, indtil vi har mødt dem næste gang 🤞

Han har stået i spidsen i 19 kampe i Superligaen og dem kan vi dele op i 3 blokke. Det startede godt på grundlaget han overtog fra Birk (eller effekten ved en ny træner).

De første 6 kampe med et snit på 2,17 point.

View attachment 6605

De næste 6 kampe med et snit på 1,17 point:

View attachment 6606

De sidste 7 kampe med et snit på 0,43 point:

View attachment 6607

Der er naturligvis en del ubekendte i Bif - måske de giver Cooper frem til sommerpausen med hans reset selvom det pt. går den forkerte vej.

Samtidig er Benjamin Schmedes vel stadig "dead-man-walking" sportsdirektør frem til sommer. Måske lidt svært for ham at træffe beslutninger og måske har han slet ikke mandatet til den slags.
Det bliver vel først et rigtigt reset, når de rammer 0,00 point i snit. Så han er godt på vej, men han er der ikke helt endnu :cool:
 
Så prøv at tænke på, hvis han ikke havde fået lavet sit reset! Så kunne de måske være gået i minus på deres pointsnit. Rettidig omhu må man bare sige.
Jeg tænker at “reset” betyder “nulstilling”, så de kan vel først komme i gang med at bygge op igen, når der er nulstillet helt. 0,46 er ikke helt nok, men hvis han laver en 4-5 resultater mere som det i går, så er han i mål med sin nulstilling.
 
  • Haha
Reactions: cph
Brøndbys situation drukner lidt i vores mesterskabsdrømme. Men det er virkelig vigtigt og godt for os at Brøndby, med deres kæmpe pengekasse, forkludrer alting for sig selv. Der er ingen udsigt til Europa (for slet ikke at skrive europæisk ligaspil) til næste år heller og det bygger deres budgetter jo på at de skal nå. Som det ser ud lige nu, så er de i et limbo, hvor de først skal have ansat en sportsdirektør og først derefter finde en ny træner - som så igen skal have opfyldt en masse ønsker til en spillertrup. Det kan de sagtens få hele næste sæson til at gå med. Lad os krydse fingre for det, så vi ikke taber en masse terræn i næste sæson, hvor vi også får en del udfordringer med spillertruppen.
 
Jeg skifter emne et øjeblik. Flot mål af Duelund mod Fredericia. Kunne vi bruge ham, når Vejle rykker ned ?
Vi skal jo nok af med Arnstad til sommer. Duelund spiller samme plads, om end han ikke har samme niveau.
Jeg tror ikke, at det kommer til at ske. Men hvis vi kvalificerer os til et europæisk ligaspil, så er jeg åben for mange muligheder for at gøre truppen bredere.
 
Totalfodbold på TV2 i aften omhandler bl.a. hvordan værterne kan hjælpe FCM med at stille hold deres skader / karantæner.
Det skal jeg bare IKKE se !
Hvorfor ikke sætte spot på deres psyko dommer påvirkende træner, og FCMs tendens til at gå over stregen i kampe i superligaen.

Det ville jeg se !
Der er 2 timer på viaplay om det hvis du orker
 
Brøndbys situation drukner lidt i vores mesterskabsdrømme. Men det er virkelig vigtigt og godt for os at Brøndby, med deres kæmpe pengekasse, forkludrer alting for sig selv. Der er ingen udsigt til Europa (for slet ikke at skrive europæisk ligaspil) til næste år heller og det bygger deres budgetter jo på at de skal nå. Som det ser ud lige nu, så er de i et limbo, hvor de først skal have ansat en sportsdirektør og først derefter finde en ny træner - som så igen skal have opfyldt en masse ønsker til en spillertrup. Det kan de sagtens få hele næste sæson til at gå med. Lad os krydse fingre for det, så vi ikke taber en masse terræn i næste sæson, hvor vi også får en del udfordringer med spillertruppen.
Jeg gik og tænkte på præcis det samme i dag. Normalt ville det være kæmpe fryd, at de har bragt sig selv i så store problemer. Det er nærmest katastrofalt for hele GFH's projekt. Men det drukner nemlig i den her ekstremt spændende situation, vi på den anden side har bragt os i. Det er på alle måder nye tider!
 

Latest posts

Back
Top