New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 381K
Jeg ser ikke så meget superliga udover AGFs kampe, så jeg har lige et par spørgsmål:

Er niveauet virkelig ikke højere?
Både Morten Bruun og David Nielsen roste FCM for deres første halveg - jeg stiller mig aldeles uforstående. Men måske er niveauet bare ikke bedre i superligaen?

Hvis FCM spiller næste mandag som i dag og vi spiller som i fredags, så vinder vi den kamp 999 ud af 1000 gange. Helt uden tvivl. Hold kæft mand, hverken BIF eller FCM har reelt noget at gøre i toppen af superligaen - det er jo en skændsel til tonserfodbold og championship anno 1983 attituder.

Straffesparket er pisseirriterende men efter bogen, som jeg forstår bogen.
Annulleringen af Brøndbys udligning er til gengæld både tynd og kontroversiel, hvis I spørger mig. Skal man lægge en linje ud fra dén kendelse, bliver alle hjørnespark og frispark med bolde ind i feltet fra nu af fløjtet af for frispark til målmanden. BIF'eren bliver i øvrigt klemt mellem målmand og en forvarsspiller, så han har ikke mange andre steder at gøre af sin arm.

Derudover: sårnnogelård

Men de har haft stort held med at kværne os i de indbyrdes opgør på fysik og presspil.
Det har været meget lige kampe synes jeg, men i pokalkampene i foråret lykkedes det i hvert fald godt for dem at være ét stort frispark. Det var helt vildt hvad de fik lov til i især den første semifinale og vi skal selvfølgelig være indstillede på at give dem igen hvis vi får en lignende kamp og dommer. Spillemæssigt frygter jeg dem til gengæld ikke så meget og under normale omstændigheder falder der advarsler lidt hurtigere. Alt i alt tror jeg dog på et par tætte kampe, der også kan blive afgjort på tilfældigheder, så vi må prøve at øge chancen for at den slags falder ud til vores fordel.

Af de tre næste kampe er jeg ikke sikker på at det bliver dem mod FCM der bliver sværest, men det bliver naturligvis ekstremt spændende at se.

Man må aldrig nogensinde afskrive fcm.. Ja, de spiller af pis, ja det er uinspirerende og ja det er usportsligt af helvede til - men de har spillere som pludselig kan levere mirakler, og vi har set AGF spille af røv i vigtige kampe.. Alt skal klappe fuldstændig hvis vi skal komme fra Herning med noget som helst - og der håber jeg virkelig at JP har noget i ærmet som kan komme ud af det pres FCM kommer til at komme med

Man må aldrig nogensinde afskrive fcm.. Ja, de spiller af pis, ja det er uinspirerende og ja det er usportsligt af helvede til - men de har spillere som pludselig kan levere mirakler, og vi har set AGF spille af røv i vigtige kampe.. Alt skal klappe fuldstændig hvis vi skal komme fra Herning med noget som helst - og der håber jeg virkelig at JP har noget i ærmet som kan komme ud af det pres FCM kommer til at komme med
Vi skal være skarpe i opspillet og så har Billing været ekstremt afgørende for deres presspil mod os. Lad os håbe at de mister afgørende procenter på den konto.

Jeg kan blive klogere, men umiddelbart synes jeg, der er lidt for meget sortsyn (og en del overvurdering af FCM) på spil lige nu.

Som flere er inde på: De viser hverken spillemæssig kvalitet eller soliditet i øjeblikket. På mig virker de slidte. Og hvordan man end vender og drejer den, spillede vi bedre mod rækkens mest formstærke hold for et par dage siden, end de har været i nærheden af efterhånden længe. Samtidig mener jeg også, at de er handicappet af at have en ret beset yderst urutineret cheftræner.

Last edited:
De har Bravo, Diao og Mbabu ude med sikkerhed.
Billing og Brumado er vel skadede.
Franculino ligner ikke en trussel.
Osorio ude?

De spiller IKKE særlig godt fodbold.
Jeg vover pelsen…hvis de spiller tilnærmelsesvis som i dag og vi som i fredags, så vinder vi 🥳
Vi spillede godt mod FCN, hvor vi konstant pressede dem til boldtab, men FCM har en helt anden fysik og vi har ikke kunne dominere dem i presspillet..

Det bliver en helt anden kamp end i fredags - desværre.

Vi spillede godt mod FCN, hvor konstant pressede dem til boldtab, men FCM har en helt anden fysik og vi har ikke kunne dominere dem i presspillet..

Det bliver en helt anden kamp end i fredags - desværre.
Til gengæld mangler de både Mbabubabu, Bravo, Diao, Billing og Brumado - de sidste to kan selvfølgelig blive ramt af en sprøjte der gør dem klar, men med risiko for seriøse setbacks..

Latest posts

Back