Superligaen 2025/2026
I både Herning og Aarhus er “angsten” for at miste mesterskabet så stor, at man blæser modstanderens kvaliteter så meget op, at man helt misser factsene fra de hidtidige resultater i slutspillet og ignorerer de kvaliteter, de øvrige fire hold har.
Så hvis det overhovedet er muligt at holde hjerte og blodtryk i ro og tager et skridt tilbage og leger neutral observatør, vil jeg gerne komme med et bud på, hvordan det hele ender:
Et helt realistisk bud kunne være, at FCM vinder 5 kampe, spiller 1 uafgjort og taber 1. Og hvad skal vi så kunne præstere for at slå dem på stregen: 3 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag. Altså rækker 10 point og 65 point i alt. Selvfølgelig vil vi helst ende på 76 point. Bare for en sikkerheds skyld. Men det er næppe sådan turneringen kommer til at se ud den 17. maj. Og til den tid vil jeg så vende tilbage for at se, hvor tæt jeg kom på med dette bud på et scenarie.
Vi skal gå efter at vinde alle syv kampe, men lad os starte med at få de første tre point mod FCN fredag. KSDH.
Jeg har svært ved at være objektiv på AGFs vegne. Men FCM mangler Brøndby ude, AGF hjemme, Sønderjyske ude, AGF ude, Viborg hjemme, FCN ude og Brøndby hjemme. De har en lang række profiler ude med skader, en masse spillere i karantænefare, profiler på vej tilbage i dårlig forfatning og en trup, der generelt virker udkørt.
Under Tullberg har de spillet alle de tilsvarende kampe i grundspillet, undtagen Brøndby ude. Den samlede pointhøst her har været 5 point. Helt objektivt set anser jeg det for usandsynligt, at FCM vinder fem af de opgør. Jeg tror maks de henter 12 point i de syv kampe. Jeg tror, to sejre og en uafgjort i de resterende syv kampe rækker for os. Men jeg er enig i, at vi selvfølgelig skal gå efter at skrabe så mange point sammen som overhovedet muligt.