New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 249K
Det er ikke nemt at finde, men hvis man kigger grundigt, er det ikke første gang, at en klub der fører med 7 point med 7 runder tilbage er endt med ikke at blive mestre:

I 2011/2012 havde FC København syv point ned til FC Nordsjælland med syv runder igen af Superligaen – FC Nordsjælland endte med at vinde mesterskabet med to point ned til FCK.

Og det var endda før mesterskabsspillet, og muligheden for at hente 6 point i indbyrdes kampe alene.

Den emperi man har for den anden påstand om at det aldrig er sket er baseret på 3 kampe, hvor en klub har haft et forspring, og ikke har smidt det:

I 2016/17 førte FC København med 13 point.
I 2018/19 havde FC København fem point ned til FC Midtjylland.
I 2019/20 var det FC Midtjylland, der på det her tidspunkt var stukket af med otte point. I alle tre tilfælde blev førerholdet mester.

Så ro på, det er ikke usædvanligt at et hold med en føring på 7 point, smider mesterskabet. Desuden har AGF været 11 point over nedrykningsstregen, og er alligevel rykket ned, så hvis nogen skal kunne gøre det, så er det AGF. :oops:

Der er et meget stort stykke arbejde, som skal gøres i de sidste 7 kampe, ikke mindst fordi den mentale udfordring bare bliver større fra runde til runde, så det er håbløst at kåre AGF som mestre allerede og sige at det kun er AGF der kan tabe mesterskabet nu.

Man er nød til kun at fokusere på at spille den næste kamp, det nytter ikke noget at se flere kampe frem. Alligevel er udgangspunktet i medierne, at “tallene ikke lyver”

Det der er jeg til gengæld lidt uenig i. :)

AGF som klub har rykket sig kolossalt på en række vitale punkter de senere år (ikke mindst i form af netværk og infrastruktur - og takket være ikke mindst skønne, skønne fru Salling) med betydeligt mere i udsigt i de kommende år. Jeg tror fuldt og fast på, at stadionoplevelsen i Aarhus om 3-4 år vil være second-to-none i suppen - og på at det vil have markante afledte effekter på andre områder. Forvaltes forudsætningerne dygtigt, vil det afspejle sig i hierarkiet om forholdsvis få år, det er jeg ikke i tvivl om.

PS: Sådan tror jeg også, man ser det fx på Østerbro. Thomas J skal IKKE til Aarhus.

Vi er ikke så uenige i sidste ende - som jeg skrev i forrige indlæg, så er vi kraftigt på vej med basistingene. Stadion skal nok blive second-to-none i suppen og kan forhåbentlig hjælpe sportsligt. Karin Sallings bidrag både der og på træningsfaciliteter er uvurderligt. Der burde stå en statue.

Udover den umiddelbare økonomi ved nyt stadion, har vi to store hurdler der skal overkommes og de kan (indimellem) tage mange år for en klub at lære. Det er delen med talentudvikling til førsteholdet og efterfølgende salg. Ja ja vi har lavet et par salg men slet ikke noget der kan konkurrere med de andre klubber og ikke kontinuerligt. Det andet er kampe i Europa og hvordan man præsterer der - umiddelbart er det stadig noget vi skal lære men er holdet godt nok 👌

Men det er klart både Fc k/m begynder at se vi kommer - spørgsmålet er formentlig bare hvornår. De har begge fordele pt. men tingene kan hurtigt ændre sig. Det bliver så godt:D

Backstabber!

Jeg skal med glæde række hånden op og sige jeg tog grueligt fejl. Men med det forår og trænerskifte til en træner jeg ikke havde den helt store fidus til, så var jeg lidt nede, og de to store klubber havde et par voldsomme vinduer, som så viste sig ikke at være gode nok alligevel. Jeg troede de to ville køre et Rangers/Celtic partnerløb. Heldigvis har det ikke forløbet sådan og AGF har været fremragende. Kredit til CV og JN for det sportslige. Man kan jo ikke sige andet end at de har ramt det ret godt. Selvom vi ville være mestre allerede nu, hvis bare CV ikke havde været så fedtet i januar ;)
Jeg kan bakke dig op, makker.
Jeg mindes, jeg lavede et lidet flatterende opslag om selve Vor Herre (JP).

Jeg har dog lavet et dementi for længe siden (efter 11 runder), da allerede da så det markant forbedret ud.

Lad det fortsatte de næste 2-3 uger - der kan det allerede være done deal!

Karin Sallings bidrag både der og på træningsfaciliteter er uvurderligt. Der burde stå en statue.
Du har fuldstændig ret!
Vi skal i det hele taget til at overveje, om der skal være en plads til statuer i nærheden af stadion, lidt á la Foro Italico, der ligger ved siden af det olympiske stadion i Rom. På vores skal det bare være statuer af væsentlige figurer i AGF historie, især måske i genrejsningen af AGF.
Bare lidt hurtigt, kan jeg komme i tanker om:

Fru Salling
Fournais
JN
David Nielsen (måske "kun" en buste, men jeg synes sgu godt han fortjener en statue)
Uwe Rösler (se under David Nielsen)
Jakob Poulsen - lidt større end de andre to trænere
Paddy
Tingair
NP
JH
Links

Buster:
Kahl
Beijmo

...og det er bare dem, der aktuelt er i klubben...

Du har fuldstændig ret!
Vi skal i det hele taget til at overveje, om der skal være en plads til statuer i nærheden af stadion, lidt á la Foro Italico, der ligger ved siden af det olympiske stadion i Rom. På vores skal det bare være statuer af væsentlige figurer i AGF historie, især måske i genrejsningen af AGF.
Bare lidt hurtigt, kan jeg komme i tanker om:

Fru Salling
Fournais
JN
David Nielsen (måske "kun" en buste, men jeg synes sgu godt han fortjener en statue)
Uwe Rösler (se under David Nielsen)
Jakob Poulsen - lidt større end de andre to trænere
Paddy
Tingair
NP
JH
Links

Buster:
Kahl
Beijmo

...og det er bare dem, der aktuelt er i klubben...

Henrik Lind? Hvis vi taler stadion. I gamle dage rejste man først statuer af folk når de var døde (mener jeg) men det er man vist gået lidt væk fra.

Med alle dem du nævner er det meget AGF relateret og måske noget mere end jeg lige havde forestillet mig. Tænker det mere skal være buster.

Er der egentlig nogen tilbagevendende hyldest af Lind og Salling fra AGFs fans?
Synes næsten man skulle lave en tifo til ære for de to, med en kæmpe stor tak for deres gave!

Egentlig lidt det samme med Jacob Nielsen, som IMO fortjener en giganto-enorm hyldest for sit arbejde med at vende AGF fra et middel/bundhold til at ligge helt i toppen af suppen

Du har fuldstændig ret!
Vi skal i det hele taget til at overveje, om der skal være en plads til statuer i nærheden af stadion, lidt á la Foro Italico, der ligger ved siden af det olympiske stadion i Rom.

Åh ja - Foro Mussilini er det oprindelige navn, opført af Il Duce selv. Med den udvikling, verden har taget, er det vel ikke stødende længere

Vi er desværre også nød til at sende en tanke til PC.

Pirlo: Fri transfer
Tinges: Fri transfer
Paddy; 1.5 mio DKR

I den henseende kan vi også passende sende en venlig tanke til SIB, som har hentet Serra, Arnstad, Bech, Dalsgaard og Knudsen (første gang) fra den nuværende startopstilling.

Hvis man ser på de hentede spillere der har fået spilletid i de seneste kampe så er spillerne fordelt:

PC:
Tobias Mølgaard
Eric Kahl
Frederik Tingager
Nicolaj Poulsen
Gift Links
Patrick Mortensen

SIB:
Jesper Hansen
Henrik Dalsgaard
Kevin Yakob
Kristian Arnstad
Tobias Bech
Janni Serra

CV:
Sebastian Jørgensen
Rasmus Carstensen
Magnus Knudsen

Så CV har ikke i specielt høj grad, sat sit præg på truppen endnu.

CVs vigtigste rolle i Brøndbys mesterskab var en rolig hånd på roret, der sikrede kontinuitet i spillertruppen samt en usexet dansk trænersigning. Hvem ved, måske gentager historien sig?

Jeg tror ikke, at det kan undervurderes at have en sportschef, der også ved, hvornår der er brug for små justeringer og *ikke* for at kaste sig ud i 'resets' og Football Manager-style eksotiske shopping bonanzas.

I både Herning og Aarhus er “angsten” for at miste mesterskabet så stor, at man blæser modstanderens kvaliteter så meget op, at man helt misser factsene fra de hidtidige resultater i slutspillet og ignorerer de kvaliteter, de øvrige fire hold har.

Så hvis det overhovedet er muligt at holde hjerte og blodtryk i ro og tager et skridt tilbage og leger neutral observatør, vil jeg gerne komme med et bud på, hvordan det hele ender:
Et helt realistisk bud kunne være, at FCM vinder 5 kampe, spiller 1 uafgjort og taber 1. Og hvad skal vi så kunne præstere for at slå dem på stregen: 3 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag. Altså rækker 10 point og 65 point i alt. Selvfølgelig vil vi helst ende på 76 point. Bare for en sikkerheds skyld. Men det er næppe sådan turneringen kommer til at se ud den 17. maj. Og til den tid vil jeg så vende tilbage for at se, hvor tæt jeg kom på med dette bud på et scenarie.

Vi skal gå efter at vinde alle syv kampe, men lad os starte med at få de første tre point mod FCN fredag. KSDH.

Latest posts

Back